Super bowl
Super bowl
Aanstaande zondagnacht/ maandagochtend is het weer zover het grootste ééndaagse sportevent de Super Bowl. De Pittsburg Steelers vs de Seattle Seahawks. SBS 6 zendt het vanaf 00:00 zondagnacht uit. Zijn er nog meer American Football liefhebbers hier?
Keep on Dreaming
Hell Yeah dat ik ga kijken.
AF is mijn favoriete sport, ik heb het zelfs een tijdje gespeeld maar dat ging niet meer door tijdgebrek en dergelijke, wil volgend jaar wel weer beginnen.
Jammer dat mijn favoriete team niet in de super bowl staat: Green Bay Packers. Maar toch ga ik kijken, weet nog niet of ik thuis ga kijken of in een American Sports Cafe in Amsterdam. Moet maandag gewoon naar mijn werk maar dat is niet anders.
AF is mijn favoriete sport, ik heb het zelfs een tijdje gespeeld maar dat ging niet meer door tijdgebrek en dergelijke, wil volgend jaar wel weer beginnen.
Jammer dat mijn favoriete team niet in de super bowl staat: Green Bay Packers. Maar toch ga ik kijken, weet nog niet of ik thuis ga kijken of in een American Sports Cafe in Amsterdam. Moet maandag gewoon naar mijn werk maar dat is niet anders.
Besloten om toch maar te kijken, een fles van 2 liter cola en wat glazen moet ik het tot half 4 kunnen redden om dan weer om 7 uur eruit te gaan =P Anywayz, lijkt me erg leuk om dit eens te zien die Super Bowl
Weet iemand eigenlijk hoe de 2 teams bepaald worden? Is het een soort van Johan Cruijffschaal oid? Een leaguewinnaar en een bekerwinnaar?

Weet iemand eigenlijk hoe de 2 teams bepaald worden? Is het een soort van Johan Cruijffschaal oid? Een leaguewinnaar en een bekerwinnaar?

Nee je hebt 2 conferences (AFC en NFC) waarin de 32 teams zijn ingedeeld deze conferences zijn weer verdeeld in vier divisions (north, east, west, south). In elke division zitten dus 4 teams.
De teams spelen elk seizoen een uit- en thuiswedstrijd tegen teams uit de eigen division. En een uit- of thuiswedstrijd tegen teams uit twee andere divisions (1 AFC en 1 NFC), de divisions waar deze wedstrijden in worden gespeeld zijn elk jaar anders. Hiernaast worden er nog twee wedstrijden toegevoegd op basis van de resultaten van het voorgaande seizoen.
Aan het einde van het regulier seizoen spelen alle division kampioenen een playoff aangevuld met twee "wildcard teams", dit zijn de 2 beste nummers 2. De twee teams die de conference playoffs winnen spelen om de conference bowl (George Halas en Lamar Hunt trophys). De twee winnaars van de conference bowls spelen vervolgens de super bowl (vince Lombardi Trophy).
De teams spelen elk seizoen een uit- en thuiswedstrijd tegen teams uit de eigen division. En een uit- of thuiswedstrijd tegen teams uit twee andere divisions (1 AFC en 1 NFC), de divisions waar deze wedstrijden in worden gespeeld zijn elk jaar anders. Hiernaast worden er nog twee wedstrijden toegevoegd op basis van de resultaten van het voorgaande seizoen.
Aan het einde van het regulier seizoen spelen alle division kampioenen een playoff aangevuld met twee "wildcard teams", dit zijn de 2 beste nummers 2. De twee teams die de conference playoffs winnen spelen om de conference bowl (George Halas en Lamar Hunt trophys). De twee winnaars van de conference bowls spelen vervolgens de super bowl (vince Lombardi Trophy).
Verbaas mezelf dat ik nu al up and running ben. Maar een geweldige wedstrijd. De Seahawks hebben naar mijn mening de wedstrijd gemaakt, door hun leuke gevarieerde aanvalsspel. Helaas hebben de Seahawks wel op de beslissende momenten niet goed gespeeld, daardoor wisten de Steelers het momentum over te nemen en uiteindleijk de wedstrijd te winnen.
Wel werden de Seahawks 2 momenten benadeeld. 1x werd gecalled pass interference, terwijl er nauwelijks conctact was (lijkt bijna een Robben actie red.). Een tweede keer was een touchtown run van de qb van de Steelers die wel of niet de lijn zou hebben aangeraakt. Mede door dit en de fouten van de Seahwaks zelfs verloren ze.
maar zeker één van de mooiste finales in jaren.
btw. Die Jerome Bettis is bruut.
Wel werden de Seahawks 2 momenten benadeeld. 1x werd gecalled pass interference, terwijl er nauwelijks conctact was (lijkt bijna een Robben actie red.). Een tweede keer was een touchtown run van de qb van de Steelers die wel of niet de lijn zou hebben aangeraakt. Mede door dit en de fouten van de Seahwaks zelfs verloren ze.
maar zeker één van de mooiste finales in jaren.
btw. Die Jerome Bettis is bruut.
Keep on Dreaming
Het mooie vond ik dat beide teams echt speelden om te winnen, met veel improvisatie, inzet en trick plays. Dacht je net dat Seattle zou terugkomen, werd er weer een interception gegooid. Waarna de Steelers met een schitternde play, met Randle el in de hoofdrol, een TD gooide. zelfs in het laatste kwart had ik nog steeds het idee dat de Seahawks terug konden komen, in ieder geval hadden ze de kansen wel gehad.
De finale vorig jaar tussen new england en caroline was idd ook erg mooi en spannend. Maar doordat New England zo sterk waren in post season heb ik toch altijd wel gedacht dat ze het zouden redden en dat die fieldgoal dan wel lukt, die in het begin van de wedstrijd niet lukte, is natuurlijk schitterend.
Welke wedstijd bedoel je eigenlijk, want Tampa heeft tegen oakland gespeeld en oakland echt verpletterd. Vond zelf die wedstrijd minder boeiend omdat Tampa zo vroeg al zo een grote voorsprong wist te nemen.
St Louis heeft tegen tennessee in de superbowl gestaan en gewonnen, dat was wel een topwedstrijd. In de dying secconds werd een diepe pass net een paar meter voor endzone gevangen en de receiver wist net niet de ijn de raken met de bal, ander was het overtime geworden.
en st louis heeft tegen New engeland gestaan en verloren, maar die wedstijd kan ik me niet herinneren, want ik geloof dat die niet werd uitgezonden.
De finale vorig jaar tussen new england en caroline was idd ook erg mooi en spannend. Maar doordat New England zo sterk waren in post season heb ik toch altijd wel gedacht dat ze het zouden redden en dat die fieldgoal dan wel lukt, die in het begin van de wedstrijd niet lukte, is natuurlijk schitterend.
Welke wedstijd bedoel je eigenlijk, want Tampa heeft tegen oakland gespeeld en oakland echt verpletterd. Vond zelf die wedstrijd minder boeiend omdat Tampa zo vroeg al zo een grote voorsprong wist te nemen.
St Louis heeft tegen tennessee in de superbowl gestaan en gewonnen, dat was wel een topwedstrijd. In de dying secconds werd een diepe pass net een paar meter voor endzone gevangen en de receiver wist net niet de ijn de raken met de bal, ander was het overtime geworden.
en st louis heeft tegen New engeland gestaan en verloren, maar die wedstijd kan ik me niet herinneren, want ik geloof dat die niet werd uitgezonden.
Keep on Dreaming
Ieder zijn smaak
Heb alleen met ijshockey dat het net iets te snel gaat om goed te volgen. Plus dat ikzelf maar net een rechte lijn kan schaatsen, daarom vind ik NHL wat minder.
btw. heb vrienden die laatst naar een Amsterdam tigers game waren geweest. Als toeschouwer moet je goed opletten waar de puck komt, want anders heb je zo een hersenschudding.

Heb alleen met ijshockey dat het net iets te snel gaat om goed te volgen. Plus dat ikzelf maar net een rechte lijn kan schaatsen, daarom vind ik NHL wat minder.
btw. heb vrienden die laatst naar een Amsterdam tigers game waren geweest. Als toeschouwer moet je goed opletten waar de puck komt, want anders heb je zo een hersenschudding.
Keep on Dreaming
Is er misschien een mogelijkheid om de AFL/NFL te volgen hier in Nederland? Misschien een wekelijkse sportuitzending waar het in voor komt of een programma over de AFL/NFL? De Superbowl heeft namelijk mijn interesse gewekt en het lijkt mij wel leuk om te gaan volgen aangezien naast voetbal weinig sporten me nauwelijks interesseren(in ieder geval het Nederlandse niveau niet)..
FOX network heeft het een aantal jaren geleden geprobeerd.
Geloof dat ze een seizoen (maybe anderhalf) hebben uitgezonden, met elke zondag een live wedstrijd in de late avond/nachtelijke uurtjes.
Het bleek niet zo'n succes. Volgens mij was het ook van het een op t ander moment afgelopen. Zat dezelfde presentator die ook de afgelopen Superbowls heeft gepresenteerd. Die neger waar ik de naam nooit van onthoud. En ook nog die gladde blanke die zelf heeft gespeeld. Names Anyone?
Geloof dat ze een seizoen (maybe anderhalf) hebben uitgezonden, met elke zondag een live wedstrijd in de late avond/nachtelijke uurtjes.
Het bleek niet zo'n succes. Volgens mij was het ook van het een op t ander moment afgelopen. Zat dezelfde presentator die ook de afgelopen Superbowls heeft gepresenteerd. Die neger waar ik de naam nooit van onthoud. En ook nog die gladde blanke die zelf heeft gespeeld. Names Anyone?
Gungrave wrote:Is er misschien een mogelijkheid om de AFL/NFL te volgen hier in Nederland? Misschien een wekelijkse sportuitzending waar het in voor komt of een programma over de AFL/NFL? De Superbowl heeft namelijk mijn interesse gewekt en het lijkt mij wel leuk om te gaan volgen aangezien naast voetbal weinig sporten me nauwelijks interesseren(in ieder geval het Nederlandse niveau niet)..
Ik kan mij nog herrineren dat CNN afentoe bij het sport journaal dat uitzend, maar dan is het een kort verslag.
Nasn zit tegenwoordig in het standaard upc digital pakket, dus als je digitale tv van upc neemt heb je dit altijd. Vanaf oktober vorig is geloof ik het contract met de nfl ingegaan, daardoor zonden ze zawat alle wedstrijden uit, live danwel integraal op andere dagen. Op zondag hadden ze vaak wel 3 of 4 wedstrijden live, dat was wel iets teveel van het goede.
Voordeel is wel dat je het orginele amerikaanse commentaar hebt, die mensen weten net iets meer dan Nederlanders
. vooral John Madden geeft geweldig goed commentaar.
Nasn is ook via satteliet te ontvangen, maar dan moet je wel betalen aan Nasn of zoiets.
@ Gwar, mss ben ik oud aan het worden, te oud voor ijshockey

Voordeel is wel dat je het orginele amerikaanse commentaar hebt, die mensen weten net iets meer dan Nederlanders

Nasn is ook via satteliet te ontvangen, maar dan moet je wel betalen aan Nasn of zoiets.
@ Gwar, mss ben ik oud aan het worden, te oud voor ijshockey

Keep on Dreaming
Voor mij is het echt een perfecte zender, maar ja, je zit wel met dat UPC gedoe.
Betaald er ook nog eens € 20,- per maand voor ofzo. En de overige zenders interesseren me dan weer geen ene zak.
Zit ESPN ook in dat paket? Of is dat dan alleen weer dat ESPN Classic Channel.
Kun je fijn gaan kijken wie er Europees kampioen curling was in 1958.
Hoe kun je er naar kijken.......
Betaald er ook nog eens € 20,- per maand voor ofzo. En de overige zenders interesseren me dan weer geen ene zak.
Zit ESPN ook in dat paket? Of is dat dan alleen weer dat ESPN Classic Channel.

Hoe kun je er naar kijken.......