Alonso veroverd wereldtitel F1

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Alonso veroverd wereldtitel F1

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 20:46

Fernando Alonso heeft in Brazilië de wereldtitel veroverd. De Spanjaard (24), de jongste wereldkampioen ooit in de Formule 1,eindigde in Sao Paolo achter Juan Pablo Montoya en Kimi Räikkönen als derde. Met nog twee races te gaan staat hij 23 punten voor op Räikkönen.

Alonso wist met zijn Renault dit jaar 6 GP's te winnen en eindigde in totaal dertien van de zeventien keer op het podium. De afgelopen vijf jaar ging de wereldtitel naar Michael Schumacher.

Bij de start waren Mark Pizzonia, David Coulthard en Mark Webber betrokken bij een crash. Nadat de safetycar de baan in de derde ronde verlaten had, nam Montoya direct de leiding over van Alonso. ...

Eerste Spaanse F1-kampioen ooit

... Na de eerste serie pitstops moest Alonso ook de McLaren van Räikkönen voor zich dulden. De Fin mocht zich even leider van de wedstrijd noemen, maar na de tweede reeks pitstops lag Montoya weer vooraan. Alonso zag zijn benodigde derde plaats niet in gevaar komen.

"Het is onmogelijk om te zeggen hoe ik me nu voel. Mijn land heeft totaal geen traditie in de Formule 1 en ik heb dit dan ook vrijwel alleen gedaan", aldus Alonso, de eerste Spaanse F1-kampioen.

"Ik dacht aanvankelijk het gevecht met de McLarens wel aan te kunnen, maar na de pitstops moest ik ze laten gaan. In het vervolg heb ik er gewoon alles aan gedaan om derde te worden", zei Alonso.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Sep 25, 2005 20:48

Ik vind het erg verfrissend!

Applaus voor alonso! Ik keek vroeger altijd F1, maar sinds de Schumacher dominatie heb ik niet meer gekeken...hopelijk blijft de F1 competitief!

Het nieuws kwam mij vandaag ook als verrassing! Volgend seizoen toch maar weer gaan kijken! :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Sep 25, 2005 20:50

Chapeaux Alonso! Geweldig hoe 'rustig' hij uit de auto kwam, even zijn haar goed deed en dan begon te juichen :) Prachtig!
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 25, 2005 21:19

Erg mooi hoe hij dat inderdaad deed Rano, maar toch blijf ik het op de een of andere manier jammer vinden.
Erg goed van hem, petje af! Maar ik had toch liever Raikkonen zien winnen. Waarom? Hij heeft bewezen de snelste man te zijn in het veld, en veruit ook.
Het enige wat hem tegen zat was de auto, elke keer problemen. Keer op keer!
Ik denk dat het veel spannender was als Raikkonen niet was uitgevallen, en dat ze nu om de overwinning in de race moesten strijden, en zo in de laatste race de titel te pakken :)

Helaas, het is niet anders. Alsnog erg goede prestatie van Alonso, de jongste wereldkampioen ooit!
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Sep 25, 2005 21:24

Gungrave wrote:Erg mooi hoe hij dat inderdaad deed Rano, maar toch blijf ik het op de een of andere manier jammer vinden.
Erg goed van hem, petje af! Maar ik had toch liever Raikkonen zien winnen. Waarom? Hij heeft bewezen de snelste man te zijn in het veld, en veruit ook.
Het enige wat hem tegen zat was de auto, elke keer problemen. Keer op keer!
Ik denk dat het veel spannender was als Raikkonen niet was uitgevallen, en dat ze nu om de overwinning in de race moesten strijden, en zo in de laatste race de titel te pakken :)

Helaas, het is niet anders. Alsnog erg goede prestatie van Alonso, de jongste wereldkampioen ooit!


Ik snap je gevoel. Raikonnen en Alonso zijn beiden mijn favoriet :P Heel vreemd maar ik voel even veel sympathie voor beide heren. Maar omdat McLaren zo heerst het tweede deel van dit seizoen vergeten we even voor het gemak wat Alonso allemaal gepresteerd heeft.

Alonso vind ik de terechte winnaar! En dat kan ook niet anders, want Wereldkampioen word je alleen als je de allerbeste bent.
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Sun Sep 25, 2005 21:37

Ik heb zeker sympathie voor echte rijders zoals Alonso, Trulli, Fisichella, Montoya en ja ook voor Schumacher. Vind het dus wel mooi dat hij kampioen is geworden.

Ik snap dat de FIA graag wil dat de concurrentie wat groter zou worden en de serie zo aantrekkelijker zou worden maar ik vind het schandalig dat ze met name Ferarri gericht om zeep hebben geholpen door hun maatregelen. Dit doet echter niks af aan de prestatie van Alonso maar het was onnodig deze jongen had toch wel kampioen geworden in de toekomst.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Sep 25, 2005 21:43

Ik denk dat de achteruitgang van Ferrari weinig te maken heeft met de wijzigingen in het regelement. Iedereen heeft te maken met die regels. En Ferrari zit nog altijd het meeste in het kontje te roeren van Bernie en Max.
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Mon Sep 26, 2005 06:53

Rano wrote:Ik denk dat de achteruitgang van Ferrari weinig te maken heeft met de wijzigingen in het regelement. Iedereen heeft te maken met die regels. En Ferrari zit nog altijd het meeste in het kontje te roeren van Bernie en Max.


Door het invoeren van die regels moest iedereen weer opnieuw beginnen in zekere zin, Ferarri was het verst van iedereen en is dus relatief het meest achteruit gegaan. Zonder de regelwijziging had het er heel anders uitgezien dit jaar.
Kyrill

Post by Kyrill » Mon Sep 26, 2005 08:42

Ik ben er erg blij mee. Dit maakt de F1 eindelijk weer is interessant voor het eerst in 6 jaar.
Verder hoop ik dat dit iets blijvend is voor de toekomst. Dus geen Schumacher als wereldkampioen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Sep 26, 2005 09:57

De Uitverkorene wrote:Door het invoeren van die regels moest iedereen weer opnieuw beginnen in zekere zin, Ferarri was het verst van iedereen en is dus relatief het meest achteruit gegaan. Zonder de regelwijziging had het er heel anders uitgezien dit jaar.


Toch lijkt me dat een klein beetje onzin. Want we zitten nu aan het einde van het seizoen en ze zijn nog niets. Bovendien weet je dat er nieuwe regels aankomen. Elk team heeft daar mee te maken.
GWAR

Post by GWAR » Thu Sep 29, 2005 10:00

De FIA heeft in de afgelopen jaren alles in t werk gesteld om het superieure Ferarri van de troon te krijgen. Ook Ferarri zelf heeft nou niet bepaald een ideaal seizoen gehad en een aantal keer flink voor paal gestaan, zeker met hun budget.

Ik vind het alleen wel een beetje vreemd dat een kampioen als Schumi, meeste wins en kampioenschappen, altijd uitgeskotst wordt.

Tuurlijk maakt strijd sport leuk (en een wisseling van de wacht is ook wel eens goed) en dat is zeker niet altijd het geval geweest in de afgelopen jaren in de F1, maar een beetje meer respect voor iemand die alle records breekt en jarenlang gedomineerd heeft mag wel, of je fan bent van em of niet. (En ik been geen fan van em)

Als we dus een hekel hebben aan Schumacher om zijn prestaties, hebben we dan ook een hekel aan Armstrong en Federer? Die domineren hun sport ook al een aardige periode op de grote evenementen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Sep 30, 2005 08:52

Ik zal ook nooit Schumacher fan zijn, maar respect heb ik wel voor die man. Hij heeft immers bijna alle records verbroken en die pole record van Senna zal er ook wel aangaan. Punt blijft dat de man niet sympathiek overkomt. weinig emotie bij het winnen van een race en ook de manier hoe hij een wk heeft gewonnen doorDamon Hill van de baan te drukken en dat hij het ook een keer heeft geprobeert bij Jacques villeneuve. Dit maakt hem in mijn ogen zeer onsympatiek. en mss speelt de rivaliteit tussen NL en DU ook een rol, alhoewel na dat programma van Rob Kamphues vindt ik Verstappebn ook geen sympatieke rijder meer.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 30, 2005 12:50

Als echte topsporters ook maar enigzins gedrag tonen wat afwijkt van de Nederlandse normen en waarden zal hij of zij direct worden gebombardeerd als 'arrogant'.

Het enige wat mensen altijd over van Nistelrooij zeggen is 'dat ie altijd gewoon Ruud' is gebleven. Typisch Nederlands, in andere landen worden helden meer gekoesterd. Kijk nou naar Seedorf, die gozer wordt nog steeds achtervolgt door die penalty in Turkije, hoe lang is dat wel niet geleden? Hij deed iets wat niet volgens 'ons' door de beugel kon en hij is voor het leven verketterd. Tuurlijk, het was geen geweldige actie maar kijk ook eens even wat die gozer gewonnen heeft de afgelopen jaren.

Armstrong is een geval apart, omdat hij veel wordt aangevallen in de pers en het publiek het voor hem opneemt vanwege zijn verleden.
En als jij 7 keer een Gele trui haalt ben je zelfs in Nederland toch echt wel een held, en terecht.
R-Type

Post by R-Type » Fri Sep 30, 2005 20:07

Mildoe wrote:Ik vind het erg verfrissend!

Applaus voor alonso! Ik keek vroeger altijd F1, maar sinds de Schumacher dominatie heb ik niet meer gekeken...hopelijk blijft de F1 competitief!

Het nieuws kwam mij vandaag ook als verrassing! Volgend seizoen toch maar weer gaan kijken! :)


idd. Er was weer spanning en de kampioen was niet halverwege al bekend.
Mittens666

Post by Mittens666 » Wed Oct 05, 2005 18:35

naja ben ik het niet geheel mee eens als ik eerlijk moet zijn

spanning is er gekomen door alle punten waarop MS sterk was te verbieden en Alonso stond na 6 races als ik me niet vergis al stijf bovenaan! Het verassende was dat MS een keer geen kampioen werd ook al hebben ze daar alles aan gedaan!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 06, 2005 08:45

vond het op zich spannender dan vorig jaar. vorig jaar wist je dat MS alles ging winnen en zowat alles 1e gaat eindigen. en dit jaar was Kimi redelijk op dreef de tweede helft van het jaar en vergeet ook niet dat Montoya los kwam het tweede jaar, waardoor leuke races ontstonden. imo leuker dan vorig jaar tenminste. wel stond door pech van oa Kimi al lang vast dat Alonso het kampioenschap zou gaan winnen.

Ken ga je dit weekeinde er naar toe, want de F1 strijkt dan neer op Susuka circuit?
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 06, 2005 08:56

Ik heb kaarten maar ben niet van plan te gaan.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 07, 2005 09:14

bofkont, Ik zou willen gaan, maar ik heb geen kaarten, geen vlucht, geeen hotel en geen geld om uit te geven :( :)
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 16, 2005 08:56

En nu ook voor Renault! _0_
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 16, 2005 09:28

Zeer jammer voor McLaren, goed voor Renault.
McLaren had dit jaar echt zeker weten de snelste wagens, alleen de betrouwbaarheid leed daaronder en dat deed ze de das om :(
Maar toch leuk voor Renault :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 17, 2005 16:35

Ik ben niet meer gegaan en blij toe want wat was het een weertje zaterdag zeg...
Maatje van school is wel gegaan maar dat is echt een F1 freak, die had het goed naar z'n zin gehad, ik heb niet echt het idee dat ik nou bijzonder veel gemist heb.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 20, 2005 14:46

Je hebt wel de beste wiedstijd in jaren gemist. zaterdag was idd veel regen, maar dat maakte de kwalificatie erg leuk. De baan droogde eerst op en het ging later weer regenen, vond het een zeer intressante kwalificatie. btw een beetje nederlander is toch niet bang voor een beetje regen :) . zondag was zelfs nog beter, een race met veel inhaalacties en dat met droog weer. De inhaalactie van Alonso op Schumi was de mmoiste actie van de laatste paar jaren. Begreep alleen niet wat Schumi aan de binnenkant deed. En een zeer mooi climax met de inhaalactie van Kimi op Fisi in de laatste ronde.
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Oct 20, 2005 19:29

Wat is die Albers toch een arrogante hond!

Het was al bekend dat Christijan Albers en Robert Doornbos niet goed met elkaar konden opschieten, maar dat heeft Albers nog eens bevestigd. In het Algemeen Dagblad geeft hij nog eens aan geen hoge dunk van Doornbos te hebben.

"Hij werd constant gehypt, daar heb ik geen problemen mee. Maar ondertussen reed ik hem om z'n oren. Als hij steengoed is, wat ben ik dan? Superman?" zegt Albers.

Albers kreeg gedurende het seizoen vaak kritiek over zijn negatieve houding. Dit in tegenstelling tot landgenoot Doornbos. "Ik vertel gewoon niet elke keer dat ik het leuk vind om in de Formule 1 te rijden," zei Albers in de krant. "Ik krijg geen dikke snikkel als ik naast Juan-Pablo Montoya of Michael Schumacher sta."

"En elke keer het verhaal dat hij moest wennen aan de wagen. Hij heeft meer kilometers in de Jordan gereden dan ik in de Minardi. Daarnaast heeft hij niets aan de ontwikkeling van de auto bijgedragen, dat deed Patrick (Friesacher, red) wel," besloot de Larenaar.

Beide Nederlanders zijn druk op zoek naar een stoeltje voor volgend jaar. Bij Minardi lijkt er geen plek te zijn, aangezien dit Italiaanse team is overgenomen door Red Bull Racing. Vitantonio Liuzzi en Scott Speed worden waarschijnlijk de coureurs van het tweede RB-team. (Bron: InsideF1)
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 20, 2005 19:55

Altijd fan geweest van Albers, maar die negatieve houding tov Doornbos vind ik echt walgelijk.. Arrogante kwal :evil:
Albers vond ik veel beter in de DTM, maar neeee meneer wilde per se in de F1 rijden bij Minardi =S
Ik vind het echt een zwaar trieste en lage actie van Albers.. Kortom;

STENIGEN DIE MAN!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 21, 2005 12:14

Albers en Doornbos spreken mij allebie niet erg aan, mogelijk komt dit doordat ze alitijd in de achterhoede rijfden en alleen tegen de Jordans sosms een succesje boeken. Tevens valt mij op dat Olav Mol ze allebie steeds de hemel in prijst en dat vindt ik ook vervelend. Wanneer er buitenlandse coureurs met geld voor Minardit rijden zegt hij steeds dat het door geld komt dat ze in de F1 rijden, maar wanneer het Albers en doornbos zijn komt dat zogenaamd door het exceptionele talent van hun. daar wordt ik zo moe van.
Keep on Dreaming
Post Reply