Vakantie Japan - Costs Guide!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

Vakantie Japan - Costs Guide!

Post by Gungrave » Sat Jan 21, 2006 15:42

Yo!

Misschien is het handig voor de mensen die nog plannen hebben om op vakantie naar Japan te gaan, een guide met prijzen! Sommigen die hier zitten zijn dus al naar Japan geweest, zo'n guide lijkt mij in ieder geval toch wel handig om erbij te halen als je iets gaat plannen :) Misschien dat we met z'n allen dan een leuke, informatieve guide kunnen maken waar iedere bezoeker wat aan heeft ;)

De zaken waarover ik het wil gaan hebben;
-Vliegtickets
-Verblijf
-Verzekeringen ed.
-Transport
-Eten en drinken
-Wat mee te nemen uit NL/BE oid.
-Wat te koop in Japan en hoeveel geld ervoor nodig?
-Extra/Overig


Zelf wil ik ook echt nog minimaal eens in mn leven naar Japan(ook andere landen zoals de USA, China, Caribbean etc etc), dus voor mij zou zo'n guide toch een goede indicatie geven van hoeveel je ongeveer nodig hebt.

Als het zou kunnen, leek het mij leuk om bij bepaalde dingen verschillende maatschappijen/hotels te vergelijken qua prijs-kwaliteitsverhouding ed., zodat je niet aan één bedrag vast zit maar zelf je prioriteiten kan stellen. Wil je bijvoorbeeld een wat duurdere kamer en hecht je minder waarde aan luxe diners? Dan verschilt de prijs denk ik toch wel met een klein kamertje en elke dag uitgebreid eten..

Ik hoop dat het jullie wat lijkt en dat dit nog een goede, uitgebreide guide wordt! ;)

Gungrave
Last edited by Gungrave on Sat Jan 21, 2006 16:20, edited 1 time in total.
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Sat Jan 21, 2006 16:01

price of holidays in depends of several factors, just remeber few things :
-eating is cheap (well, it CAN be, not everywhere tough)
-transport is expansive (and you sure will do a lot)
-find a cheap place to stay in is nearly impossible (yeah, what do you mean by cheap... I paid 500€ a month it was good for me)

After, the biggest cost is what you want to buy...

All I can tell now... I want to go back, but don't have much money for it ^^
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Jan 22, 2006 21:05

Inderdaad, het hangt er eigenlijk vanaf waar je prioriteiten liggen.

Vliegreizen
Ik heb even voor vliegreizen(retour) gekeken, je hoeft maar één keer over te stappen vaak en dat is dan Amsterdam - Londen - Tokyo of Amsterdam - Milan - Tokyo. De prijzen varieren van 830 tot 1000+ euro, maar ervan uitgaande dat je 'gewoon' wilt reizen kom je denk ik wel rond de 900 euro gemiddeld uit voor een retourtje Amsterdam - Tokyo.

Hoeveel is het nou ongeveer om te reizen? Zelf wil ik dan natuurlijk naar plaatsen als Tokyo(Akihabara oa), Kyoto en enkele leuke kastelen/paleizen bezoeken(gouden paleis in Kyoto bijvoorbeeld). Wat zou dit ongeveer kosten, en wat is de beste manier om te reizen in Japan? Tram, metro, bus, vliegtuig, fiets, auto?

Eten is misschien wat moeilijk te doen, vanwege het feit dat je overal eigenlijk wel duur en goedkoop aan een avondmaal kan komen. Maar voor degenen die al naar Japan zijn geweest; hoeveel was je ongeveer kwijt per dag aan eten, drinken en extra dingetjes(hotdog, snacks)?
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Tue Jan 24, 2006 01:33

depends of several (too much factors)

about transpot, you must be aware about the japan rail pass (JRP) it's a good way to reduce some costs, but it's it doesn't work with all trains. Ken should be more aware than me. But if you plan going to Kyoto or Osaka, take it, as a single ticket costs about a JRP, but with JRP you have unlimited transport for a determined period.

About eating etc... it depends what you would like to eat. If you do like me, eating at Yoshinoya everyday, it costs about 3,50 a bowl of rice and meat.
What costs money is drinks, you'll see a lot of distributor of tea, clapis, water, coffee, etc... it costs a lot, but not as much than beer.

Best thing to do is to have a planning for your travel, as you can easyly lose your time at the same place, like I did.

But keep in mind that you can't see the whole country in only one travel, as Japanese people spending their entire life to travel in their own country
A whole life is not enough, but for us, we do how we can :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jan 24, 2006 02:36

Een JR Pass is nutteloos als je niet het hele land wilt doorreizen omdat:

-De JR Pass erg duur is.
-Het veel voordeliger is met een Suica Card die je oplaadt gewoon de trein te nemen in steden zelf.
-Tussen Tokyo en andere grote steden het veel prettiger is een gereserveerde plaats te hebben in de Nozomi Shinkansen. Ten eerste kun je met een Rail Pass geen plaatsen bespreken, en ten tweede kun je alleen met de andere bullettrains die er langer over doen en niet zo luxe en relaxed zijn als de Nozomi.

Ik heb in 2003 een Railpass gehad voor 2 weken en ik heb het geld er denk ik niet eens uit gehaald. Als je eenmaal met de trein zult gaan dan zal ik jullie echt duidelijke instructies meegeven, die je niet misschien in ieder boekje zult terugvinden.

Over de andere onderwerpen zou ik wel een boek kunnen schrijven, dus daar zal ik binnenkort nog wat uitgebreider op terug komen. Bottom line is echter, als je echt een beetje relaxed wilt leven en niet op droog brood wilt leven, dat je toch wel naast je vliegticket (900 euro ong. hangt af van seizoen) iets van 2000 euro nodig hebt.
Kan goedkoper, maar als je eenmaal in Japan bent zou je dom zijn niet meteen ook fatsoenlijk games in te slaan.

Een goed hotel om alvast eens je in te verdiepen is het Juyoh in Minami Senju, een wijk niet zo ver van Akihabara en Ueno/Tokyo.
www.juyoh.co.jp
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Jan 24, 2006 08:29

En wat houdt zo'n Suica Card precies in? Heb btw nog nooit gehoord van een plaatsje in een trein reserveren, maar dat lijkt me toch wel handig uiteindelijk ^_^

En even over dat hotel, hoe groot is zo'n klein kamertje? Genoeg om een beetje in rond te lopen of is het eigenlijk voor de helft matras en de rest een tv en een kast oid? Als je met z'n 2en bent kan je net zo goed eigenlijk een 2-persoonskamer nemen, je betaalt beiden evenveel en je hebt samen een kamer die een stuk groter is.

En wat is nou eigenlijk de goede lengte om te gaan? Zelf dacht ik aan twee weken, maar elke andere vakantie van twee weken die ik heb gehad waren al zo snel voorbij en dan heb ik altijd het gevoel dat ik wat gemist heb, iets nog graag wil zien of wil kopen. Maarja, een maand wordt wel weer zo duur :roll:

Ken, weet jij nog iets over een soort festival/tijd waarin veel winkeleigenaren of standhouders van die goody bags met verassingen erin wegdoen voor een, bij wijze van spreken, tientje? Dus toch even een stapeltje games en wat leuks erin? Dat kreeg ik namelijk te horen van iemand, die begon erover dat je soms ook weleens de mazzel hebt een waarde in het tasje weet te vinden van vijf keer het bedrag wat je ervoor gaf. Lijkt me toch wel leuk om dan mee te pikken als je er toch bent :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jan 24, 2006 13:27

Dat gebeuren dat je een tasje kunt kopen slaat nergens op.

Een Suica card is een plastic kaart die je op kunt laden en bij het poortje van het station over een scanner kunt halen. Een soort elektronische strippenkaart, zodat je niet elke keer losse kaartjes hoeft te kopen.

Dat hotel heeft kleine kamers, maar wat doe je nog meer in een kamer behalve slapen dan? Beneden heeft het hotel gratis internet. Ik vind 2 weken ook te kort, maar misschien voor een eerste keer en zeker als je alleen zou reizen zou 2 weken misschien wel beter zijn.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Feb 03, 2006 11:44

Inaugurated on March 14, 1992, Nozomi is the fastest train service running on the Tokaido/Sanyo Shinkansen. Along the stretch between Hiroshima and Hakata, the train can reach speeds of 300 km/h (186 mph), making it one of the fastest commercial services in the world. A trip between Tokyo and Osaka, a distance of 515 kilometers, takes only 2.5 hours on the Nozomi. The 500 Series Shinkansen and 700 Series Shinkansen are used for Nozomi services.

The trains stop at slightly fewer stations than the Hikari trains. On the Tokaido Shinkansen, Nozomi trains stop at Tokyo Station, Shinagawa Station, Shin-Yokohama Station, Nagoya Station, Kyoto Station, and Shin-Osaka Station. On the Sanyo line, all Nozomi trains stop at Shin-Kobe Station, Okayama Station, Hiroshima Station, Kokura Station, and Hakata Station. Certain Nozomi trains stop at additional stations as well. The Nozomi is the only JR train service not covered by the Japan Rail Pass.

The word nozomi in Japanese means "hope" or "wish". It was selected since something faster than the existing services Hikari, "light, ray", and Kodama, "echo", was needed.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Feb 03, 2006 16:17

Je kunt een vakantie zo duur maken als je zelf wilt, je kunt het beste naar ene reisbureau gaan en daar info opdoen/prijsopgave laten maken.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Feb 17, 2006 08:32

Ik zie het al ik ga midden september naar japan! Mooi TGS meenemen. :D
Moet je daarvoor van tevoren kaartjes voor kopen?
Ik zag trouwens dat als je last minute gaat dat je al voor iets over de 600 voor vliegen kwijt bent.
2d fighting rules
Dem.

Post by Dem. » Thu Mar 02, 2006 13:49

Heh, leuk topic. Vriend en ik proberen al een tijdje te plannen maar wegens geldgebrek komt het er maar niet van. 900 euro voor een ticket is toch behoorlijk wat, en het verblijf zelf lijkt me ook prijzig, om over alle shit die terug komt in me koffer maar te spreken :cry:

Ticket alleen kost alleen al tegen 1000 euro vaak =/ Zijn wel aanbiedingen voor rond de 700, maar komt nog belasting en verzekeringen op. Verzekeringen valt wel mee, maar die belasting doet 't hem. Erg naar. Hotels heb ik nooit echt naar gekeken maar degene die Ken postte zal ik zeker in me achterhoofd houden mocht ik ooit besluiten toch te gaan, 300 euro pp voor 2 weken is goed te doen. Maarja, zit je toch al rond de 1300, en moet natuurlijk ook nog allerlei shit kopen, andere plekken bezoeken en uitgaan ^^

Tijd voor een baantje? ¬_¬
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Mar 07, 2006 05:07

Dem. wrote:het verblijf zelf lijkt me ook prijzig, om over alle shit die terug komt in me koffer maar te spreken :cry:


Noem mij nog een land waar je uit zelfbescherming maar beter niet naartoe kan hehe
Het is inderdaad wel bizar, naast je reis en verblijf moet je nou eenmaal wat over hebben om in Akihabara en Den Den Town (Osaka) los te kunnen gaan, anders doet het pijn, heel veel pijn.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Sun Apr 30, 2006 11:47

Ik ga 2 weken naar Tokyo in september, en wil zoveel mogelijk van Tokyo zien. Hoeveel geld moet ik ongeveer opzij leggen voor openbaar vervoer? met de trein? Ik wil o.a. naar:

* Akihabara
* Asakusa
* Ginza
* Harajuku
* Odaiba
* Roppongi
* Shibuya
* Shinjuku
* Ueno

Moet toch lukken in 2 weken? Naar de meeste plaatsen zal ik waarschijnlijk 1 dag gaan, naar Akihabara meerdere keren natuurlijk :)

Ik verblijf in het Juyoh Hotel bij Minamisenju station.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Apr 30, 2006 14:42

Je vergeet nog enkele dagtrips en uitstapjes die misschien niet zo bekend zijn.
Kamakura is een must see (Daibutsu boeddha), daar doe je vanaf Tokyo ongeveer drie kwartier over, ligt net naast Yokohama. Dan is er nog de wijk Nakano, waar je absoluut naar Mandarake moet gaan, een warenhuis met alleen maar figurines en games.
Check even de Yamanote line kaart die ik op dit forum heb geplaatst.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Sun Apr 30, 2006 15:58

Thanks, maar wat raad je aan? Toch maar een Rail Pass?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Apr 30, 2006 16:02

Nee absoluut niet, een Rail Pass is alleen voordelig als je echt lange afstanden gaat doen en dan nog schiet het niet echt op. Gewoon als je aankomt een Suica kaart aanschaffen, die je af en toe moet opwaarderen, supersimpel en handig systeem. En anders koop je desnoods steeds losse kaartjes, maar voor een Rail Pass zijn de afstanden in Tokyo echt te kort en bovendien te goedkoop om de aanschaf van een Railpass te verantwoorden. Heb dat ding in 2001 gehad en wist toen al dat het geldverspilling was.
niels

Post by niels » Mon Oct 30, 2006 16:11

Hoi Ken, je hebt ongelofelijk gelijk over de JRP als je alleen in Tokyo rond blijft hangen.

Als je ook eens iets anders wil gaan doen, dagje Osaka, dagje Nikko, Dagje Kyoto, dan ben je met een JRP 2 weken minder kwijt dan gewoon een kaartje kopen.
Het verschil van een enkeltje Hikari Tokyo-->Kyoto (2:45 uur) is wel 25 minuten!
Daarnaast is, als je vanuit Osaka richting Hakata gaat (waar ze ook een zooi leuke winkeltjes hebben op game gebied) de Hikari Railstar 10 minuten sneller dan een Nozomi. Die Railstar zit comfortabeler ( 4 stoelen ipv. 5) en gaat gewoon harder.
Daarnaast schopt de nieuwe Kyushu shinkansen (Tsubame) echt kont kwa comfort en stijl, vergeleken bij de huidige nozomi treinen.

Prijzen:
Retourtje Tokyo Osaka met een Nozomi:
28.100 yen
Weekje Japan Railpass:
28.300 yen

Dus, ga je een keertje van uit Tokyo naar Osaka en terug om een dagje te shoppen in Den Den town, dan ben je voor 200 yen meer dan een retourtje Nozomi EN 50 min. meer aan reistijd nog 6 dagen aan het reizen door Tokyo en omgeving heen. Dat doe je niet met je Suica met een base fare van 160 yen.

Maw. Zodra je met een Shinkansen meer dan 1 keer in een week weg gaat en nog wat meer wil doen dan alleen rondlopen, is een Japan railpass dus voordeliger.

Ik gebruik trouwens mijn Suica bijna nooit meer, alleen nog maar af en toe bij een vending machine of bij een Beckers in Tokyo. Voor de rest gebruik ik de Iccoca van Osaka. Die doet het ook op de treintjes in Tokyo EN op de metro in Osaka.
niels

Post by niels » Mon Oct 30, 2006 16:28

Ken wrote: Mandarake moet gaan, een warenhuis met alleen maar figurines en games.
Check even de Yamanote line kaart die ik op dit forum heb geplaatst.


De Mandarake in Shibuya heeft vaak betere deals voor games dan die in Nakano. Tevens moet je kwa games ook de Book-off keten niet vergeten.
Koop er voor 100 yen een klantenkaart, en je lol gaat beginnen. Op elk X bedrag krijg je een aantal yen als bonus ticket dat je een volgende keer in kan leveren. Vaak zijn er promoties of andere acties waardoor je een leuke handheld of een reis oid kan winnen. Heb er een DS Light gewonnen met een tombola.

Trouwens, er zitten nog 4 interessante gameshops in Nakano waarvan er 2 in nakano Broadway, 1 in het winkelcentrum er voor en 1 vlak bij het postkantoor.

Geld halen in Japan
Een Nederlander kan maximaal 100.000 yen per dag pinnen, behalve somige Rabo klanten die een 500 euro pin limiet hebben.
De meeste atm's op postkantoren zijn open tot 19:00
De atm's in het hoofdpostkantoor (Marunoichi south exit op Tokyo station) zijn open tot 23:00 (Het postkantoor zelf om games en andere meuk naar huis te verschepen, 23:59:59 uur per dag.
De Citibank ATM's kun je als buitenlander ook gebruiken. Die in Shibuya, bij Books 1 in de buurt en die op Omete Sando in Harajuku doen het 24 uur per dag

Goedkope reizen
Star Aliance heeft vaak 2=1 (2 stoelen voor 1 prijs) aanbiedingen. Star Aliance zijn: Lufthansa, ANA, SAS, Austrian en af en toe ook Swiss. Je kunt dan al voor rond de 500 euro retour (ex tax). De voorwaarden zijn dan: maximaal 72 uur vantevoren boeken, direct betalen, niet te wijzigen, altijd met 2-tallen.
BA heeft een semi-permanente aanbieding van 850 euro pp.

Goedkope hotels:
http://www.toyoko-inn.com/eng/
(Rond de 28 euro pp per nacht in een 2pers. kamer)
Met: Bad, douche, toilet, airco, gratis internet (100 mbit).

Als je Japans kunt en langer dan een week in Tokyo bent, kun je voor rond de 3000 yen pp. een 2pers. kamer huren in een Weekly Mansion van WMT. Ook daar is vaak gratis internet aanwezig, heb je eigen bad, douche, toilet en airco.

Als ik toch geld uitgeef om naar Japan te gaan, ga ik niet in een hok liggen waar ik ook nog eens een badkamer enzo moet delen met 20-30 mensen.
Zeker niet als ik voor 7 euro meer per nacht of voor het zelfde geld of iets minder, gewoon mijn eigen stulpje kan hebben.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Mon Oct 30, 2006 19:29

In Ueno had je ook een ATM die op zondag open is, dicht bij de Hibiya line.. Ik kan het niet precies uitleggen :?
niels

Post by niels » Mon Oct 30, 2006 21:16

Ja, en op atm's van de bank of tokyo kun je tegenwoordig ook pinnen.
Alleen is dan het gehele proces in het Japans. Niet echt handig voor touristen.

Trouwens, alle Citybank atm's zijn zondag open (nu ja, iig de meeste)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 31, 2006 04:19

Bij Book-Off vind ik bijna nooit wat, Hard-Off is een ander verhaal.
Shibuya Mandarake heeft inderdaad goede deals, maar in Nakano vind je de wat zeldzamere stuff, vooral op Saturn en Dreamcast gebied ben je daar aan het juiste adres. Vorige week nog in die van Shibuya geweest en soms vind je vooral hardware voor een appel en een ei. Die gameshop in Nakano Broadway vind ik weinig aan, die andere in het winkelcentrum is neem ik aan AsoBitCity? Die bij het postkantoor ken ik niet, ik zal eens kijken van de week. Donderdag en vrijdag vrije dagen dus plenty of time.

Die shops waar je het over had in Hakata...?

Throw me a frikkin' bone here! I'm the boss! Need the info!" ...

Image
niels

Post by niels » Tue Oct 31, 2006 16:46

Ja, goh, ik ga meer voor cd's en anime dan voor games ^^;;

Bij de book-off in Sendai hebben ze een verdieping vol games. Ook leuke trouwens, Rechts, schuin tegenover het station. 3 verdiepingen book-off.

Hakata: Ook daar de book-off, zuid uitgang geloof ik (richting haven iig) het stationsplein over, de straat over, dan aan je linkerhand.

In Canal City zit ook een of andere wazige gameshop.

Super Potato en Game Dorobo vlak bij de halte Ebisu-cho in Osaka zijn ook de moeite waard. Vroegah! had je aan de auvahkant ook nog Softmap U-store 2 zitten met echt vreemde en zeldzame hard en software. Maar die is net als Yamagiwa Osaka, gesloten.

De kleine Book-off bij Namba, osaka, heeft vaak goede deals met een tombola per 500 uitgegeven yen. Daar had ik dus met 4 keer draaien een DS-Light tepakken.

Asobitcity, nee, die bedoelde ik niet. Zit dat ook in Nakano dan? Het is een kleine shop, heb er een Taiko no Tatsujin met controler weggesleept voor 1000 yen. Op de 2e hebben ze ook wat Anime meuk.

Ook een winkel die de moeite waard is:
Nagasaki, het station uit, de loopbrug op, richting trams lopen, maar in plaats van links naar beneden te gaan, rechtdoor. De U-shop zit daar ter hoogte van de loopbrug.

Zeker de moeite waard, al is het alleen maar om de 20+ meter stelling aan NES games. De shinkansen naar Nagano. Daar de locale trein naar Besho Onsen nemen. 3e of 4e stop uitstappen. Je ziet het vanzelf, kijk rechts de trein uit, er staat een grote loods met used: Games, hardware, boeken, manga, anime, jpop, toys etc. De grootste U-shop die ik ooit gezien heb. Redelijke prijzen ook nog.

*** Edit ***
Met een Japan Railpass kun je trouwens WEL stoelen reserveren. Het is nog gratis ook. Je gaat gewoon naar een Midori no Madaguchi en reserveert een ticket. Ben je met een vriend of vriendin, reserveer je lekker 2 stoelen naast elkaar bij 2 verschillende mensen. En hopla, heb je ook nog ruimte voor je tas met aankopen of je koffer.
Post Reply