De Wedstrijden (algemeen voetbaltopic)

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

De Wedstrijden (algemeen voetbaltopic)

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 05:21

Dan heb ik het natuurlijk over voetbal.
Praat over de wedstrijden op de Nederlandse velden en vertel maar eens wie jij denkt dat kampioen zal worden.

Deze topic is natuurlijk een inkoppertje na de 2-2 van Den Haag in de Arena, 91e en 93en minuut werd de A'damse verdediging mooi verrast en pikte DH weer een punt mee, net zoals de 0-0 van vorig jaar.

Wat is er dit weekende allemaal gespeeld en wat vind je van de uitslagen, statistieken, spelers, clubs etc.? Post hier ook al het algemene voetbalnieuws, zolang het maar met de leren knikker te maken heeft kun je het hier kwijt.
Last edited by Ken on Wed Oct 05, 2005 22:47, edited 1 time in total.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 25, 2005 09:38

PSV, AZ en Feyenoord gewonnen :)
RKC Waalwijk verloren, zodat PSV nog maar 2 punten achterstand heeft en een zeer reele kans heeft om dichterbij te komen, en zeker om in de top 3 te geraken.

Zelf hoop ik dat PSV(mn cluppie!) of AZ(Ik woon in Zaanstad, de Z dus van AZ:)) wint.
Feyenoord wil ik absoluut niet als winnaar zien, en zeker niet in de CL wil ik die zien. Ik vind ze niet de kwaliteit hebben om Nederland te verdedigen in de CL, laat dat maar over aan AZ, Ajax of PSV.
Overigens vind ik het type voetbal wat Feyenoord speelt ronduit slecht, erg oninteressant en er zit geen charme aan...

Eigenlijk kun je nog niet veel zeggen over de winnaar, aangezien er nog een flink aantal wedstrijden te spelen zijn, maar AZ timmert hard aan de weg om voor de eerste keer in lange tijd de titel mee naar huis te nemen :)
Dan moeten ze het trouwens niet laten afweten in het einde, zoals vorig seizoen! :(
Last edited by Gungrave on Sun Sep 25, 2005 09:39, edited 1 time in total.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 25, 2005 09:38

EDIT: Dubbelpost :/
Kyrill

Re: De Wedstrijden

Post by Kyrill » Sun Sep 25, 2005 23:34

Ken wrote:Dan heb ik het natuurlijk over voetbal.
Praat over de wedstrijden op de Nederlandse velden en vertel maar eens wie jij denkt dat kampioen zal worden.

Deze topic is natuurlijk een inkoppertje na de 2-2 van Den Haag in de Arena, 91e en 93en minuut werd de A'damse verdediging mooi verrast en pikte DH weer een punt mee, net zoals de 0-0 van vorig jaar.

Wat is er dit weekende allemaal gespeeld en wat vind je van de uitslagen, statistieken, spelers, clubs etc.?



Ik ben blij dat Sparta Heracles verbijsterd en kansloos achterliet. Tevens als Rijswijker wel blij met de 2-2 uit bij Ajax. Vorig seizoen speelde Ado 2x gelijk tegen Ajax in competitieverband, hopelijk dit keer weer. Echter een keer winnen van Ajax zou nog veel mooier zijn.


Over het programma De Wedstrijden zelf ja wat valt er over te zeggen. Ik begin de nieuwe opzet nu eigenlijk alleen maar leuker te vinden. Want Sparta- Almelo was een wedstrijd met een zeer hoog entertainment niveau.
PSV met 9 geblesseerde spelers nog steeds 2-0 gewonnen van RBC( erg zwak van RBC moet ik zeggen).


Ik denk dat PSV kampioen word. Het begin is stroef maar als de hele A selectie weer terugis zijn ze op hun best.
En zolang we de 3 punten voorsprong op Ajax houden is er vrij weinig aan de hand.


ADO doet het wel goed nu alleen jammer van de bloedeloze 0-0 tegen Twente. Ik denk dat DH 14de word dit jaar. Niet te hoog en niet te laag.
En ik denk tevens dat RBC het hoe dan kan schudden. Ze zijn echt te zwak, verder verwacht ik dat NEC voor de verandering is op de blaren gaat zitten.
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Sep 27, 2005 18:44

Feyenoord voorlopig het beste samen met AZ

PSV is nog niet het team wat ze vorig seizoen waren dus denk niet dat de achterstand te overbruggen word aangezien ik denk dat ze nog wel de nodige punten gaan morsen
GWAR

Post by GWAR » Thu Sep 29, 2005 09:22

Het enige probleem bij Feyenoord is dat ze volledig draaien op K2.
Zodra een van de twee wegvalt kan Feyenoord een aanzienlijk probleem krijgen, zeker als het Kuijt betreft.

Ze hebben wel een kans, zeker aangezien een aantal toppers en subtoppers dit jaar een stuk minder draaien.

Toch denk ik dat altijd rekening gehouden moet worden met PSV & AZ
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 30, 2005 12:53

Wie er ook kampioen wordt, de pers zal het zeker dit jaar het kampioenschap van de armoede noemen.

Vreselijke term...
R-Type

Post by R-Type » Fri Sep 30, 2005 20:12

hoe meer armoede hoe leuker dan. Topseizoen toch? Groningen geeft PSV een tik, Feyenoord wint in de Arena en ADO zet Ajax voor lul. Verassingen maken het mooi. Ik ben echt zo fokking strontziek van steeds weer diezelfde kampioenen, bah.
GZA

Post by GZA » Fri Sep 30, 2005 23:36

Feyenoord heeft nu een tegenslag in Europa moet incasseren, dit kan gevolgen hebben in de competitie. Daarnaast is Feyenoord erg afhankelijk van K2. Ik ben benieuwd hoelang ze nog bovenaan blijven staan.

AZ, PSV en Ajax blijven in mijn ogen toch de grootste kanshebbers. AZ heeft gewoon een erg goede selectie en speelt goed voetbal. Ajax speelt de laatste tijd ook lekker, maar mist toch echt een voorroede. PSV loopt nog steeds niet echt. Ze hebben op zich wel de spelers, maar het valt nog niet allemaal in elkaar.

Dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 01, 2005 23:08

Verdiende winst FC Den Haag op RKC
FC Den Haag wint verdient in eigen huis van RKC. De eindstand in het Zuiderpark Stadion was 2-1, wat de tweede winst voor de Hagenaars betekende en het tweede verlies voor RKC.

FC Den Haag begon goed aan de wedstrijd en zette meteen druk op de defensie van RKC. De 1-0 voorsprong via Geert den Ouden was dan ook niet oververwacht.

Wat wel als een verrassing kwam, was de gelijkmaker van RKC. Een goede, snelle counter zorgde ervoor dat Hans van de Haar de bal onder FCDH-keeper Dorus de Vries door kon schieten.

Net voor rust kreeg RKC nog een rode kaart. Aanvoerder Patrick van Diemen kreeg zijn tweede gele kaart na een overtreding op Elia.

Na rust was FCDH erg sterk aan het voetballen. De 2-1 voorsprong van Roy Stroeve was dan ook geheel terrecht.


Andere uitslag van zaterdag: Roda JC- Vitesse: 3-2
GZA

Post by GZA » Sun Oct 02, 2005 13:00

Ik heb het zelf niet gezien, maar RKC lijkt weer terug te zakken naar de middenmoot. Dit is al de tweede keer puntverlies op rij, als ik het goed heb. ADO lijkt er steeds beter in te komen.




EVT. SPOILER
Feyenoord staat drie-één achter. Problemen?
Ajax staat gelijk met Sparta. Ook niet fantastisch.....
Mittens666

Post by Mittens666 » Sun Oct 02, 2005 16:47

GWAR wrote:Het enige probleem bij Feyenoord is dat ze volledig draaien op K2.
Zodra een van de twee wegvalt kan Feyenoord een aanzienlijk probleem krijgen, zeker als het Kuijt betreft.

Ze hebben wel een kans, zeker aangezien een aantal toppers en subtoppers dit jaar een stuk minder draaien.

Toch denk ik dat altijd rekening gehouden moet worden met PSV & AZ


Ik vind dat de verdediging met uitzondering van Ostlund een stuk beter staat met die Greene en Bahia maar goed vandaag hebben we weer een nederlaag kunnen aanschouwen van Feyenoord en ajaks kwam weer gelukkig weg maar goed! Volgende ronde beter en we hebben zaterdag trouwens niet verloren ken 1-1 gespeeld maar dat had je waarschijnlijk al gehoord!!!!!!
Mittens666

Post by Mittens666 » Wed Oct 05, 2005 18:52

dacht dat dit alleen over de eredivisie ging ivm de wedstrijden (talpa)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 22:47

Mittens666 wrote:dacht dat dit alleen over de eredivisie ging ivm de wedstrijden (talpa)

Laatste zin van me openingstopic staat dat je gewoon over alles wat met voetbal te maken heeft hier in kan praten, ik zal even de openingspost aanpassen als het niet helemaal duidelijk was.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 17, 2005 16:44

Vitesse met beetje geluk langs ADO

Vitesse won met 3-1 van ADO Den Haag dankzij twee merkwaardige goals en klom zo over de rug van de Hagenaars richting de middenmoot.
Vitesse was de gelukkigste in een wedstrijd waarin ADO zich terugtrok voor het doel van Cees Paauwe en de Arnhemse ploeg er bijzonder veel moeite mee had om het spel te maken. Lange tijd was er dan ook weinig verschil tussen beide ploegen, alhoewel ADO beter leek te spelen.
Toch kwam Vitesse na 32 minuten op voorsprong, al was de manier waarop kolderiek te noemen. Ferrie Bodde wilde de bal uitverdedigen, maar zijn uithaal verdween via de benen van tegenstander Fred Benson (foto) en via de paal in het doel van Paauwe: 1-0.
Lang bleef de voorsprong niet staan, want ADO kwam voor rust nog langszij dankzij Roy Stroeve die de bal, met lichte hulp van een tegenstander over doelman Harald Wapenaar in het Arnhemse doel mikte.
Vitesse zou toch gaan winnen. En weer was Bodde de schlemiel. De Hagenaar verlengde halverwege de tweede helft een vrije trap van Theo Janssen achter Paauwe. Het bleek voldoende voor de zege, want ADO drong dan wel aan, maar bracht Wapenaar niet echt in problemen. In blessuretijd maakten Matthew Amoah en Youssouf Hersi er nog 3-1 van via een counter, Amoah bereidde voor en Hersi tikte in.

Feyenoord worstelt zich langs Groningen
Voetballend houdt het nog niet over wat Feyenoord laat zien. Maar de ploeg van coach Erwin Koeman knokte hard, ging met 4-1 winnen van FC Groningen en nestelde zich opnieuw op kop van de eredivisie.
Feyenoord had het erg moeilijk met FC Groningen. De bezoekers waren allesbehalve bang voor de Rotterdammers, daarbij gesteund door de historie, want de laatste twee wedstrijden in de Kuip waren beide een prooi voor de ploeg van coach Ron Jans.
Dat scenario leek zich opnieuw te gaan herhalen, want al na negen minuten stonden de Groningers op voorsprong. Bruno Silva knalde vanaf dertig meter een vrije trap achter doelman Patrick Lodewijks.

De thuisploeg probeerde vooral met hard werken de achterstand weg te poetsen en kreeg daarvoor vlak voor rust ook enkele grote kansen, maar Dirk Kuijt faalde twee keer oog-in-oog met doelman Bas Roorda. Na vijftig minuten lukte het Feyenoord dan toch om langszij te komen. Salomon Kalou soleerde en gaf Ali Boussaboun de gelegenheid te scoren tegen zijn oude club: 1-1.

In de twintig minuten die volgden besliste Feyenoord het boieiende en op-en-neergaande duel, al mochten beide ploegen aanspraken op een voorsprong. Sterker, het was dat Yuri Cornelisse voor buitenspel werd teruggefloten, want anders was FC Groningen op 2-1 gekomen. Het zure voor Jans en zijn mannen was dat Cornelisse ten onrechte werd bestraft.
Extra zuur was dat één minuut later Kuijt Feyenoord op voorsprong zette na een fraaie pass van Jonathan De Guzman. En zes minuten later verkeek Arnold Kruiswijk zich op een hoge voorzet van Alexander Östlund, waardoor Kalou de 3-1 en Feyenoord de zege haast cadeau kreeg. En in de slotfase deelde invaller Gibril Sankoh ook nog een presentje uit, door de bal aan Hossam Ghaly te verspelen: 4-1.

Ajax kan ook al niet winnen van Heracles

En weer eindigde een thuiswedstrijd van Ajax in een domper. Nadat eerder dit seizoen al Feyenoord en ADO Den Haag punten mee namen uit de Arena, kaapte zaterdag Heracles Almelo een punt weg bij de Amsterdammers: 0-0.
Ajax had het puntverlies aan zichzelf te danken, want de ploeg van coach Danny Blind slaagde er geregeld in om de defensie van de promovendus uiteen te spelen. Maar de 22 doelpogingen die de Ajacieden waagden, verprutsten ze allemaal. gezien de kansen had het bijvoorbeeld 5-0 kunnen zijn, maar het bleef 0-0.
Blind had flink de bezem door het elftal gehaald dat twee weken terug nog had gewonnen. Zo keerden onder meer Maarten Stekelenburg, Mauro Rosales, Wesley Sneijder, Hatem Trabelsi en Olaf Lindenbergh terug in de basis en begon bijvoorbeeld Ryan Babel en Steven Pienaar op de bank.

Ajax bleek vooral grote moeite te hebben met afronden van de talloze mogelijkheden. Want als de mannen van Blind in scoringspositie kwamen, dan lukte het maar zelden om de bal tussen de palen te krijgen. Wie het ook waagde, Marcus Rosenberg, Nigel de Jong of Nourdin Boukhari: het vizier stond niet op scherp.
De spaarzame keren dat de bal richting doel ging, stond daar Martin Pieckenhagen, want met enkele knappe reddingen op pogingen van bijvoorbeeld mauro Rosales en Rosenberg hield de Duitse doelman zijn ploeg overeind. En zelfs kansrijk, want de Heraclieden counterden in de slotfase nog enkele keren gevaarlijk.

Uitgedund PSV nog altijd te sterk voor AZ

AZ mag dit seizoen vooralsnog het mooiste voetbal hebben gespeeld, en PSV mag dan wel een goedgevulde ziekenboeg hebben, toch is de regerend kampioen nog altijd slagvaardiger dan zijn voornaamste uitdager. Phillip Cocu besliste de topper, die in een 3-0 overwinning eindigde voor de Eindhovenaren.
Tegen de defensie van PSV had AZ het heel wat lastiger om via vloeiende combinaties ten aanval te trekken. Eigenlijk was het de thuisploeg die het beste voetbal liet zien, met als blikvanger Arouna Koné. De Ivoriaan danste bij vlagen om zijn tegenstanders heen, maar ontbeerde nog aan een killersmentaliteit.

Zo verzuimde hij een slechte terugspeelbal van invaller Ron Vlaar op Henk Timmer af te straffen door te lang te aarzelen. Daar stond tegenover dat hij wel oog had voor zijn medespelers. Zo legde hij de bal klaar voor Jason Culina, die de paal raakte, en zo vond hij Cocu, die vlak voor rust Timmer passeerde met een diagonale uithaal vanaf tien meter. AZ kon daar alleen in de beginfase enkele pogingen tegenover zetten. Kenneth Perez was het dichtst bij een doelpunt, maar doelman Gomes keerde zijn vrije trap met een katachtige duik. Het zegt voldoende over het Alkmaarse aanvalsspel dat het gevaarlijkste moment voorkomt uit een directe vrije trap, want eenmaal op achterstand had AZ had letterlijk geen kans.

In de laatste tien minuten besliste PSV het duel, al had Koné overigens al geblesseerd het veld verlaten. Vlaar leidde de afgang van AZ in door met een forse overtreding op Ibrahim Afellay zijn tweede gele kaart te pakken. Terwijl Afellay en Vlaar de kleedkamers opzochten, schoot Cocu de 2-0 binnen, met zijn rechter nog wel. En twee minuten later tikte Jan Vennegoor of Hesselink een rebound binnen nadat DaMarcus Beasley de paal had geraakt. Drie spelers verlieten het duel met een blessure. Demy de Zeeuw namens AZ en Koné en Afellay namens PSV. De Eindhovenaren startten de wedstrijd zonder Jefferson Farfán die met een blessure was teruggekeerd uit Peru.
Door de zege pakt PSV de koppositie over van AZ.

Met dank aan de Snor; www.vi.nl
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 25, 2005 13:16

afgelopen zondag wist PSV de klassieker tegen Ajax te winnen met 1-0. Het doelpunt ontstond door een Schwalbe van Farfan. Vink de scheidsrechter floot direct voor een panalty terwijl hij het waarschijnlijk niet eens goed kon zien, zonder raadplegen van de grensrechter. Ajacied Pienaar raakte gefrustreed in de 2e haelft en reageerde dit af door na te trappen tegen Affelay. Gisteren werd bekend dat er een naonderzoek plaatsvindt van het incident van Pienaa, vermoedelijk valt hier een schorsing uit. Ik kan niet ontkennen dat ik sympathie heb voor ajax, daarom komt deze vraag ook bij mij op. Waarom wordt er geen naonderzoek gedaan naar de schwalbe van Farfan met eventueel gevolg een gele kaart voor spelbederf?
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 25, 2005 13:25

Als fan van PSV denk ik gewoon; goedzo, mooi gedaan en we hebben weer de koppositie =P
Maarnee, de schwalbe was idd vers en als Pienaar een gele kaart krijgt oid, dan moet Farfan dat ook krijgen..
Je kan het ook als kwaliteit zien; schwalbe's maken en penalty's mee krijgen, alhoewle ik dat niet echt als een kwaliteit maar puur geluk zie =P
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 25, 2005 13:30

Ik bedoel hoofdzakelijk het naonderzoek dat nu gaande is. Waarom is er wel een naonderzoek naar het incident met Pienaar, maar niet naar de swalbe incident met Farfan in de hoofdrol Spelbederf is toch ook een overtreding, evenals natrappen en allebei staan netjes op beeld.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 25, 2005 14:18

DAY wrote:Ik bedoel hoofdzakelijk het naonderzoek dat nu gaande is. Waarom is er wel een naonderzoek naar het incident met Pienaar, maar niet naar de swalbe incident met Farfan in de hoofdrol Spelbederf is toch ook een overtreding, evenals natrappen en allebei staan netjes op beeld.


Ik bedoelde ook dat als Pienaar een schorsing oid krijgt, Farfan dat dan ook moet krijgen. Het is inderdaad opmerkelijk dat de schwalbe niet een naonderzoek krijgt, waarschijnlijk komt Farfan er ook zonder enige kleerscheuren mee weg. Misschien dat ie nog een woordje spreekt met PSv, maar voor de rest zal het hem echt worst wezen, hij komt er toch wel mee weg =P
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 25, 2005 18:22

Wel leuk voetbal weekendje, zelf Groningen zien winnen van Den Haag en Ajax heeft verloren van PSV. Toch jammer dat Heerenveen toch nog een onverdiend punt pakt maar ach ze staan wel lager dan ons :P
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 26, 2005 12:24

Ja, Ron Jans doet het uitstekend en nu Erik Nevland weer fit is zal de productie van Groningen vast weer gaan stijgen.

Nog een uitslag van het weekend is de 1-1 van NAC tegen Twente. Van Hooydonk weet nog steeds geen doel te treffen met zijn vrije trappen, maar ze worden wel gevaarlijer. Uit de rebound van een vrije trap wist Johan Vonlanten in te tikken. Wat mij opvalt is dat Tom Lokhof enorm veel 'goede' spelers heeft aangetroekken, maar maar niet weet te winnen. Je zou toch denken dat een ploeg met PiAir, Vonlanten, zwaanswijk, Sikora het goed zouden doen.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 26, 2005 12:51

Den Haag heeft nog nooit gewonnen in Groningen geloof ik, altijd erg moeilijk in het Oosterpark. Ik ben zelf ook meerdere malen in het Oosterpark geweest en vind het jammer dat dat stadion gaat verdwijnen. Ik hou wel van de wat meer tradionele stadions.

En het probleem wat Den Haag nu heeft is dat ze totaal geen voorhoede hebben.
De Graaf van Feyenoord is een goede aanwinst, maar met Elia, Den Ouden, Kolkka en Verhoek heeft Den Haag te weinig voorin. Jammer want het middenveld is behoorlijk goed met Rankovic, van der Leegte en Bodde.
R-Type

Post by R-Type » Wed Oct 26, 2005 20:36

Tja.. toen ik er zondag was dacht ik ook ff van "straks is dit niet meer". De geur van ranzige hamburgerbroodjes, drek om het stadion heen en de afgetakelde stoeltjes en bankjes en de voormalige Z-Side tribune begin ik nog te missen. Uitstekend vind ik het voetbal nog niet, maar hier zijn we super kritisch :P Groningen heeft uit nog geen punt gepakt, vrij slecht. Zonder Nevland hebben ook wij geen aanval, er moet echt versterking bij want juffrouw salmon trekt het niet.

Den Haag heeft een leuk teampje, zag wat lui als kolkka en Rzaza lopen.. hebben toch hoog gevoetbald, maar Mols is overduidelijk over zijn top heen. Lijkt me dat dit team zich wel handhaafd.

NAC: Lokhoff is misschien gewoon geen goede coach. Met zo'n selectie moet je er meer uithalen lijkt me. De Media zegt ook steeds dat hij er alleen nog maar zit omdat Pi Air er ook zit.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 27, 2005 09:35

Gisteren weer 3-0 naar de slachtbank Den Haag, Frans Adelaar mag gaan oppassen dat hij niet snel erg veel kritiek gaat krijgen van de supporters met zijn laffe speelstijl.
Mittens666

Post by Mittens666 » Mon Oct 31, 2005 11:25

Naja dit weekend was het 0-2 tegen AZ vond toch dat ze aardig wat goede schoten hadden op de goal maar Timmer stond goed te keepen

Feyenoord had wel met 1-8 moeten winnen wat een kansen zeg!

Mooiste was het 0-0 gelijkspel van Ajax zo blijven ze in het vizier van ADO ;)
Post Reply