Kut post!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
ne0

Kut post!

Post by ne0 » Mon Aug 15, 2011 19:10

Echt, top plan dat privatiseren! De 8e (maandag) een pakketje naar de UK op de post gedaan. Op de 9e is de track&trace info bijgewerkt. Sindsdien geen updates meer, en vandaag is het ook nog niet aangekomen (terwijl daar 2-4 werkdagen voor staat). Volgens track&trace staat ie op "gesorteerd" :s

Wat ook raar is, op mn verzendbewijs staat de postcode correct (met een U). Op track&trace staat ie ineens met een V ipv een U.

Anyway wat is jullie ervaring met de post laatste tijd? Ik ga het in het vervolg zelf maar afgeven ofzo, wat een kutzooi!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Kut post!

Post by Cageman » Mon Aug 15, 2011 19:27

Track & Trace is gewoonweg hopeloos. Daarnaast verlies je tracking info zodra je pakket de grens over is. Als je echte zekerheid wilt hebben, met internationale tracking mogelijkheden kun je m.i. beter dhl/fedex/etc gebruiken.
goatboy

Re: Kut post!

Post by goatboy » Mon Aug 15, 2011 19:37

Klopt PostNL zuigt aan alle kanten de laatste tijd. Was op een aangetekend pakketje in nederland aan het wachten en duurde maarliefst 4 werkdagen voordat ie er was. Track en trace werkte ook niet meer. Ze leveren op maandag ook geen pakketjes meer af. Slecht!
ne0

Re: Kut post!

Post by ne0 » Mon Aug 15, 2011 19:40

Ja ik ga maar eens naar DHL kijken inderdaad... Kreeg van die engelsman ook al een pakje met DHL, dus het is daar ook niet veel beter denk ik.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Kut post!

Post by Cageman » Mon Aug 15, 2011 19:41

Het is altijd nog beter dan de italiaanse post. Dat is helemaal om te janken. Ik bestel trouwens weinig meer van engelsen. Teveel gezeik mee gehad, te hoge shipping kosten, etc, etc.. maar dat is misschien gewoon pech geweest..
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Kut post!

Post by beau » Mon Aug 15, 2011 19:45

als het goed is komt het wel goed ik had het met de pakketjes van cage en goatboy
niet te traceren gebeld met tnt en die konden het wel zien.
uiteindelijk wel goed gekomen
dhl is top wel wat duurder 65 dollar om uit hong kong te laten komen maar met 2 dagen binnen
is wel goedkoper dan fedex/ups.
:D
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Kut post!

Post by Casey120 » Mon Aug 15, 2011 21:06

Stuurde een pakketje aangetekend en verzekerd naar de UK met in het groot en dik gedrukt de bestemming aan de ene kant met sticker en post stempel en in het heel klein onder " afzender " mijn eigen adres aan de andere kant van de doos omdat ik als de dood was dat ze mijn Cute Nanao chassis zouden kwijtraken .
Word het twee dagen gewoon bij mij afgeleverd , helaas was ik zelf niet thuis .
Ga de volgende dag terug naar het postkantoor , die snappen niks van zoveel domheid en plakken er een nieuwe sticker met stempel op , onderstrepen nog extra " Naar " aan de ene kant en " afzender " aan de andere kant enkrijg ik hem twee dagen later gewoon weer terug , de post bezorger even uitgelegd en hij zag ook dat het niet klopte en nam hem weer mee waarna het eindelijk goed kwam .
Wat een idioten zeg :shock:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Kut post!

Post by Cageman » Mon Aug 15, 2011 21:11

:evil: Dat is meer een scenario voor een slechte comedy, man. Echt niet te geloven gewoon.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Re: Kut post!

Post by S913 » Tue Aug 16, 2011 09:21

goatboy wrote:Klopt PostNL zuigt aan alle kanten de laatste tijd.

Ik weet inderdaad ook niet waar ze daar mee bezig zijn: Pakketjes geplet waardoor hard-plastic adapters stuk zijn, pakketjes open waardoor de helft eruit is. Stukken uit het karton geschuurd, wat je écht niet met de hand lukt.

Heb nog heel naïef een klacht ingediend ... Maar dan krijg je na 2 weken de reactie dat ze de verantwoordelijke postbezorger er op aan zullen spreken. Uhuh, alsof zij precies kunnen zien wie dat gedaan heeft. Ben tegenwoordig huiverig om wat duurdere zaken te laten versturen :?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Kut post!

Post by stevuns » Sat Aug 20, 2011 09:35

Heb zelf een aantal jaar bij de post gewerkt.
Dit komt door de reorganisatie..Alles moet zo goedkoop mogelijk. Alle vaste medewerkers worden vervangen door uitzendkrachten en 0- uurs contracten (op oproepbasis). Dit zijn dus mensen die geen binding met het bedrijf hebben en daarom is de kwaliteit behoorlijk verslechterd.. :(
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Kut post!

Post by Psykick » Sat Aug 20, 2011 12:25

Wat een idioten zeg Casey, echt ongelooflijk!!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kut post!

Post by Da Dude » Sat Aug 20, 2011 13:02

Die lui moeten echt eens door krijgen dat ze met eigendommen van andere werken, en niet met oud papier.

Laatst een doos 3 weken bij de douane gelegen waardoor de koper een klacht indiende bij Paypal. Wel goed gekomen, maar leuk is anders.

2e domme; Ik verstuur een doos. Sticker met de streepjescode eraf gevallen bij het verzamelpunt.
ipv nieuwe sticker en doorsturen, moet ik na 2 weken een zoek opdracht doen. waarna er achter gekomen wordt dat de doos ergens op een tafel ligt te wachten.
Waarop? tot iemand die kan lezen er dan een stickertje voor kan maken.


Ik heb een beetje het idee dat in nederland iedereen wel geld wil verdienen, maar er zo weinig mogelijk voor wil doen. hart voor de zaak zit er ook niet meer in. Dat is geen vooruitgang.
ne0

Re: Kut post!

Post by ne0 » Sat Aug 20, 2011 18:00

Ja ik heb inmiddels ook maar weer een onderzoeks-papiertje ingevuld. Wie weet wordt het nog wat, ik heb er weinig vertrouwen in. Volgende keer wordt het DHL of een andere courier dat weet ik wel, fuck de post. Waar is inderdaad de tijd dat we onze vaste postbode hadden die zelfs zonder adres nog wel wist waar de post bezorgd moest worden :(
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Kut post!

Post by ElPancho » Sat Aug 20, 2011 21:39

Da Dude wrote:Ik heb een beetje het idee dat in nederland iedereen wel geld wil verdienen, maar er zo weinig mogelijk voor wil doen. hart voor de zaak zit er ook niet meer in. Dat is geen vooruitgang.


+1 Wat die gozer hierboven ook schreef, lijkt me echt kl*te on "je" bedrijf zo naar de kl*re te zien gaan.

Als klant *klopt het meteen af* heb ik nog maar 2 keer pech gehad met een verdwenen pakketje, gelukkig.
Team 15 kHz
User avatar
zpeakabonk
Active Level:
Active Level:
Posts: 292
Joined: Sat Apr 30, 2011 17:53
Contact:

Re: Kut post!

Post by zpeakabonk » Mon Nov 21, 2011 18:19

franse post is ook ruk

heb een pakketje naar twin motorcycles gestuurd in nederland heeft 5 weken geduurd!!!
na een hoop zoek werk was het in amerika aangekomen want per slot van rekening is twin en motorcycles een beetje amerikaans !! en ligt ijsselstein ergens naast new york of zo .na 4 weken was het pakketje weer bij mij om vervolgens weer verstuurd te worden naar nederland
www.zpeakabonks-pinball-paradise.com for all your pinball parts
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

Re: Kut post!

Post by OneEye » Mon Nov 28, 2011 11:58

Een paar weken geleden een pcb laten versturen vanuit het verre Friesland (naar Tilburg).
Gelukkig is het goed gegaan, maar ik zat wel even te zweten. Na eerste leverpoging was nl ineens mijn track&trace code niet meer geldig volgens de website en kon ik de status niet meer achterhalen. Op goed geluk naar het dichtsbijzijnde postNL punt gegaan waar gelukkig mijn pakketje lag te wachten ... pfeeew!
Post Reply