Ik zoek een nieuwe anime!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

Ik zoek een nieuwe anime!

Post by Gungrave » Fri Sep 23, 2005 15:54

Hey mensen,

Ik zoek nu een nieuwe anime, aangezien ik bij Naruto bij 145 ben en dus bijna bij met waar ze zijn, en ik verder nog geen andere heb.
Bleach heb ik al gekeken voor 10 eps, en vond er niks aan, dus die valt af.
Voor de rest zoek ik in een anime actie, verhaal(diepgang), een beetje humor en voor de rest maakt het me niet zoveel uit.
FullMetal Achemist heb ik al 1 manga van, en ik ben die ook al aan het binnenhalen.

Dus hebben mensen nog enige suggesties die een beetje aan mn eisen voldoen? Het mag er ook een beetje van afwijken, maar jullie weten nu wat ik leuk vind ^^

Post graag enige suggesties, en vertel meteen even waarover het gaat aub! :)

Greetz, Gungrave 8)
Dem.

Post by Dem. » Fri Sep 23, 2005 19:36

One Piece schijnt erg leuk te zijn, heb zelf nog niet de moeite genomen hem te bemachtigen. Maar als ik ergens voor zou gaan, zou het die zijn.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Sep 23, 2005 22:48

One Piece is inderdaad een hele vette anime!
Die volg ik al vanaf het begin ongeveer....veel humor, coole actie, maar af en toe langdradige fillers...MAAR HET IS DE MOEITE WAARD! One Piece staat bij mij op de tweede plek boven Naruto en Bleach....


Verder kan je Bleach gaan volgen....die is echt tof :) Kickass katana's en kick ass karakters :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Sep 23, 2005 22:53

Mildoe wrote:One Piece is inderdaad een hele vette anime!
Die volg ik al vanaf het begin ongeveer....veel humor, coole actie, maar af en toe langdradige fillers...MAAR HET IS DE MOEITE WAARD! One Piece staat bij mij op de tweede plek boven Naruto en Bleach....


Verder kan je Bleach gaan volgen....die is echt tof :) Kickass katana's en kick ass karakters :)


Hmm misschien wordt het inderdaad One Piece, waar gaat het precies over?

Enne over Bleach, kijk mn beginpost ;)
'Bleach heb ik al gekeken voor 10 eps, en vond er niks aan, dus die valt af.'

Helaas vond ik er niet zoveel aan, het trok me op de een of andere manier niet zoals Naruto dat deed, en Fullmetal Alchemist ^^
Shurik

Post by Shurik » Mon Sep 26, 2005 18:51

Ik zou je zeker Full Metal Alchemist aanraden. 51 eps met actie, humor en drama. Prachtig verhaal en boeiende karakters. Toppie ;)
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 19:03

Moeten het alleen maar series zijn?
Ik vind (vaak) het verhaal te lang gerekt worden in series waardoor je soms 10 eps een slecht verhaal voorgeschoteld krijgt.
Ik raad je princess Mononoke, Spriggan en Grave of the FireFlies aan.
Mooi verhaal, vette animaties en vooral nummer 1 en 3 zijn toppers.
*vinyl*

Post by *vinyl* » Tue Sep 27, 2005 19:52

Ik raad je toch zeker aan om verder te gaan met Bleach. Bleach maakt een wat slome start maar bij aflevering 20 gaat alles in sneltrein vaart voorbij en word de serie echt tig keer beter.

Als je eraan kan komen dan zou ik ook Jojo bizarre's adventure kijken. Het zijn maar 6 afleveringen maar zeker het kijken waard.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 20:26

Ik zal ze nog even bekijken enzo, en ondertussen heb ik een nieuwe anime erbij gevonden, ik ga straks de eerste ep kijken.

Mahou Sensei Negima

Zijn er hier mensen die deze anime kennen? :)
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Wed Sep 28, 2005 02:42

Ja ik ben deze ook aan het volgen...

Beetje langzame anime...niet heel zo heel erg boeiend...
Ik kijk deze meer voor erbij.

Zit niet veel actie in en Negima is een mietje :|
Het verhaal is echt heel langzaam. Ik zit nu op eps23, maar veel meer ontwikkeling in het verhaal zit er niet in eigenlijk.......


Over One Piece kan ik duidelijk zijn. ZIEN!
Het gaat over een jongen genaamd Monkey D. Luffy.
Als kind had hij een Devil's Fruit gegeten. Daardoor is hij een rubberen man geworden. Hij kan zijn hele lichaam rekken enzo. Anyway, hij wil de wereld's bekendste piraat worden, namelijk Pirate King! En om dat te doen, gaat hij op zoek naar One Piece (een schat die de vorige Pirate King had achtergelaten)

Hij gaat dan lekker op reis en dan komt hij echt in de vreemdste situaties terecht met de vreemdste mensen! One Piece begint heel langzaam, maar het is echt de moeite waard om te kijken! Een serie met veel humor, actie en drama!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Oct 11, 2005 23:45

FMA is een erg goede keuze, echt een prachtige anime.

Wilde je eerst GunGrave aanraden, maar toen zag ik je naam, hehe. Heb je Hellsing al gezien? Erg apart en stampvol met aktie. Of Neon Genesis Evangelion, een super goede serie met enorm veel diepgang (zeker niet voor iedereen geschikt though). Ben nu zelf bezig met Samurai Champloo, geen echt verhaal maar wel heerlijke aktie en het kijkt lekker weg. Zit ook een aflevering met écht Nederlands gesproken tekst in, erg apart.

Als je ook buiten het hokje durft te kijken van aktie dan kan ik je Full Moon Wo Sagashite aanraden. Dit is een enorm schatiige anime serie met een prachtig verhaal. En op het einde moest ik zelfs een traantje weg pinken en dat was denk ik de eerste keer ooit bij een tv programma/film. Echt prachtige serie, maar af en toe wel mierzoet. Moet je tegen kunnen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Oct 12, 2005 06:52

GitS Stand Alone Complex? Zijn al 2 seizoenen van 26 eps van. Deze is echt goed als je film ook cool vond.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Wed Oct 12, 2005 07:13

Wat al eerder genoemd is:

    - Neon Genesis Evangelion
    - Hellsing
    - Samurai Champloo

Maar wat ook top series zijn:

    - Mai-HIME (top serie!)
    - Trigun (hulde!)
    - Love Hina (dus ook Love Hina Again)
    - Tide-Line Blue
    - .Hack // Sign
    - Final Fantasy Unlimited
    - Serial Experiments Lain
    - Rurouni Kenshin
    - X
    - Chrono Crusade
    - Ghost in the Shell : Stand Alone Complex
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Wed Oct 12, 2005 10:27

Welke ik vannacht nog was vergeten te posten, Cowboy Bebop. Erg stijlvol en bomvol met aktie.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Oct 12, 2005 10:53

Geen Berserk en GTO op jullie lijsten? Schaamt u!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Oct 12, 2005 11:00

Ik heb Gundam seed en Wolfsrain gezien.
Zijn ook erg goed!
2d fighting rules
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 12, 2005 11:10

als je houdt van een vrolijke anime, dan denk ik dat full metal panic een goede aanrader is. Het gaat over een jongen die door alle oorllogsgebieden is geweest en daardoor probleemen die hij op zijn huidige school heeft op een 'aparte' manier oplost.
Keep on Dreaming
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Wed Oct 12, 2005 11:17

DreamerNL wrote:Geen Berserk en GTO op jullie lijsten? Schaamt u!


Hehe, kheb beide anime series al besteld, maar nog niet ontvangen. Kan die jongen moeilijk iets aanraden wat ik zelf nog niet gezien heb hé :D.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Fri Oct 14, 2005 21:04

The Slayers is ook een hele leuke serie. Fantasy en komedie.

Er zijn 3 seizoenen van met elk 26 episodes en een paar ova's.

Image
ShinRa

Post by ShinRa » Fri Oct 14, 2005 21:06

Wat te denken van Kimi Ga Nozomu Eien. Een high-school romance, maar wel de meest emotioneel geladen serie die ik ooit heb gezien.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Oct 14, 2005 21:42

Geen hele lange serie en ook damn slow qua fansubs maar mijn favo serie van dit moment: Basilisk - Kouga Ninpou Chou. Keiharde ninja aktie met nasty mindfucks tussen 2 clans. Iedere ninja heeft een eigen art waarmee hij/zij de tegenpartij probeert te killen/misleiden. Kijk op http://www.animenfo.com/ als je meer info wil over een anime serie.
User avatar
Remco
Active Level:
Active Level:
Posts: 18
Joined: Sat Oct 22, 2005 10:56

Post by Remco » Sun Oct 23, 2005 17:23

*ctrl + f*

h - a - j - i - m - e

*enter*

what!

Ga gauw Hajime no Ippo kijken. Geniale serie, duurt zo'n 70eps inclusief 'n film en is dik de moeite waard :)
Post Reply