Nozomi is vernieuwd!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Nozomi is vernieuwd!

Post by Cageman » Mon Mar 21, 2011 00:11

Jawel, we zijn over naar een nieuwe versie van de phpBB forum software! :mrgreen:

En zoals je ziet is het design ook wat gemoderniseerd; we zijn erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Deze versie van phpBB is een stuk uitgebreider dan de versie waar we tot vandaag op draaiden. Zo kun je nu kleurtjes gebruiken in je posts, en heb ik een Youtube BBCode toegevoegd zodat je gewoon youtube filmpjes kunt invoegen:



BBcode van bovenstaande video is heel simpel. Alleen het Youtube Video ID nodig:

Code: Select all

[youtube]UJQWLsUri6M[/youtube]

Ik heb er een knop met de naam 'Youtube' voor toegevoegd wanneer je een post plaatst, om het je nog makkelijker te maken ;-)

Daarnaast functies als PM naar meerdere mensen, Quick reply in een topic, etc, etc.

Ga er gewoon lekker mee aan de gang. Bij vragen/problemen kun je mij een PM sturen, of antwoord gewoon op dit topic. Ik heb er een subscription op gezet voor mezelf :wink:
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by ZiEk » Mon Mar 21, 2011 01:03

ik vind het maar eng uitzien.

maar youtube toevoegen wou ik allang.

erg nice!
Image
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Ratson » Mon Mar 21, 2011 04:24

Ik moet even wennen aan al die modernisering.
Maar ben zeker wel positief.
Ook op mijn mobiel zeer overzichtelijk nu.
Klasse jongens.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Ken » Mon Mar 21, 2011 08:37

Fantastisch werk Cageman, onwijs bedankt voor alle moeite en werk die je er in hebt gestopt de afgelopen tijd! Het is even wennen misschien, maar dat is met alles. Voor de rest staat alles nog op dezelfde plek en hebben we zoveel mogelijk de oude kleurenstelling aangehouden. Alleen dan in een 2011 stijl i.p.v. 2005. Have fun with it!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Da Dude » Mon Mar 21, 2011 09:05

Ziet er goed uit.
Youtube is wel een goeie aanpassing.
Cageman..goed werk. 8)


Ik stem op cageman voor member of the months
month kun je het niet noemen. Marc staat er wel wat maandjes meer dan 1 op :)
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Rano » Mon Mar 21, 2011 10:32

Ziet er goed uit jongens!

@Ken @Cageman: kunnen jullie mijn e-mailadres uit het adminpanel halen? Elke keer als een iemand zich registreert krijg ik een bevestiging per e-mail.

THANKS!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by ElPancho » Mon Mar 21, 2011 12:25

Mooi geworden guys ! :)

Kan zien wie er on-line is en in welke topics jezelf gepost hebt, nice allemaal.
Team 15 kHz
goatboy

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by goatboy » Mon Mar 21, 2011 14:28

Goed gedaan Arjan! Moet nog even wennen aan de layout maar dat komt wel. Hoop dat de bug bij het invoeren van langere posts ook verholpen is. Zo ja, Top!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Ken » Mon Mar 21, 2011 15:17

goatboy wrote:Goed gedaan Arjan! Moet nog even wennen aan de layout maar dat komt wel. Hoop dat de bug bij het invoeren van langere posts ook verholpen is. Zo ja, Top!


Aan de layout is gelukkig niet zoveel veranderd. Geinige quote vormgeving trouwens :)
goatboy

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by goatboy » Mon Mar 21, 2011 15:53

Ken wrote:
goatboy wrote:Goed gedaan Arjan! Moet nog even wennen aan de layout maar dat komt wel. Hoop dat de bug bij het invoeren van langere posts ook verholpen is. Zo ja, Top!


Aan de layout is gelukkig niet zoveel veranderd. Geinige quote vormgeving trouwens :)


Je hebt gelijk maar bedoelde eigenlijk meer dat het alleen iets drukker lijkt.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Ken » Mon Mar 21, 2011 16:07

Dat kan kloppen. Dan nog hebben we heel veel weggelaten uit het oorspronkelijke design om het zo rustig mogelijk te laten ogen (allemaal rode bolletjes, rustige kleur rood etc.).
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Cageman » Mon Mar 21, 2011 17:20

Dank voor de dankbetuigingen ;-)

Het is idd allemaal nog iets drukker dan het vorige design.. maar verbetervoorstellen mogen ook worden gepost hoor :-)

(Zit zelf nog te denken aan rustiger maken van de knoppen ('post reply', 'profile', 'pm', etc), door bijvoorbeeld de rode zijkantjes eruit te halen/aan te passen)

@rano: zal ik zo even doen. Ik installeer één dezer dagen nog een andere mod voor een beter spamfilter.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Trailblazer » Mon Mar 21, 2011 17:37

Dit is wel een echte upgrade vh forum.
ik houd van kleur

ToP!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
ckong

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by ckong » Mon Mar 21, 2011 18:34

Ik geloof mijn ogen niet!!!! :roll: Een forum update!! :twisted:

Jongens, dit is top Iedereen bedankt die dit voor elkaar heeft gemaakt, echt community werk.

En een enorme vooruitgang. Hier kunnen we weer jaren mee voort. :D :D

Wat misschien nog een leuke aanvulling zou zijn is een chatbox. Real-time elkaar afz.... (ha ha, grapje :lol: :wink: :lol: :wink: ). Zpnder gein, een chatbox zie ik wel zitten.

Een grote verbetering is in ieder geval het multi PM'en en je kunt nu op iedere plek gewoon een smilie plakken.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Baki » Mon Mar 21, 2011 18:44

Kick ass, nice job guys!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Psykick » Mon Mar 21, 2011 20:18

ckong wrote:Ik geloof mijn ogen niet!!!! :roll: Een forum update!! :twisted:

Jongens, dit is top Iedereen bedankt die dit voor elkaar heeft gemaakt, echt community werk.

En een enorme vooruitgang. Hier kunnen we weer jaren mee voort. :D :D

Wat misschien nog een leuke aanvulling zou zijn is een chatbox. Real-time elkaar afz.... (ha ha, grapje :lol: :wink: :lol: :wink: ). Zpnder gein, een chatbox zie ik wel zitten.

Een grote verbetering is in ieder geval het multi PM'en en je kunt nu op iedere plek gewoon een smilie plakken.



Hier sluit ik me volledig bij aan! Top werk jongens! :D
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by S913 » Mon Mar 21, 2011 20:59

Yay!! Erg mooi geworden Cageman :)

2 vraagjes:
- Welke versie van phpBB is dit? I.v.m. een mogelijke installatie van een Android app voor phpBB :P
- Ik mis de button "Mark all forums read" die op de vorige site onderaan de forum lijst stond. Vond die erg handig om alles op gelezen te zetten (anders blijft de lijst met ongelezen berichten zo lang als je niet alles wil lezen). De optie die nu op die plek zit (delete all cookies) snap ik nog niet helemaal ;)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
Peet1979

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Peet1979 » Mon Mar 21, 2011 21:56

Dat was inderdaad even schrikken om zomaar opeens een heel ander nozomi forum te zien :shock:

Maar inderdaad wel een verbetering; na een tijdje wennen!

Goed werk !
ne0

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by ne0 » Mon Mar 21, 2011 22:37

Agreed, theme is ff wennen maar verder zeker een verbetering. Botte shit!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Cageman » Mon Mar 21, 2011 22:56

S913 wrote:Yay!! Erg mooi geworden Cageman :)

Thanks! Een deel van de eer gaat natuurlijk ook naar Ken voor het meebepalen van de look-en-feel.

- Welke versie van phpBB is dit? I.v.m. een mogelijke installatie van een Android app voor phpBB :P

3.0.8. Ik denk dat Tapatalk dat wel moet kunnen: http://www.tapatalk.com

- Ik mis de button "Mark all forums read" die op de vorige site onderaan de forum lijst stond. Vond die erg handig om alles op gelezen te zetten (anders blijft de lijst met ongelezen berichten zo lang als je niet alles wil lezen). De optie die nu op die plek zit (delete all cookies) snap ik nog niet helemaal ;)

EDIT: Ik heb de link 'delete all cookies' vervangen door 'Mark forums read'. De delete cookies is vooral voor het weggooien van browser cookies.. kan ook met je browser, dus weg ermee ;-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Cageman » Mon Mar 21, 2011 22:58

ckong wrote:Wat misschien nog een leuke aanvulling zou zijn is een chatbox. Real-time elkaar afz.... (ha ha, grapje :lol: :wink: :lol: :wink: ). Zonder gein, een chatbox zie ik wel zitten.

Ja, daar zijn wel een aantal mogelijkheden voor. Ik zal er de komende tijd eens naar kijken. Chat mogelijkheid speelt ook al langer. Zou inderdaad wel cool zijn als dat gewoon op het forum kan.
ckong

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by ckong » Mon Mar 21, 2011 23:16

Cageman wrote:
ckong wrote:Wat misschien nog een leuke aanvulling zou zijn is een chatbox. Real-time elkaar afz.... (ha ha, grapje :lol: :wink: :lol: :wink: ). Zonder gein, een chatbox zie ik wel zitten.

Ja, daar zijn wel een aantal mogelijkheden voor. Ik zal er de komende tijd eens naar kijken. Chat mogelijkheid speelt ook al langer. Zou inderdaad wel cool zijn als dat gewoon op het forum kan.



Zou zeker cool zijn. en misschien ook wel met de mogelijkheid om in een privé box met één of meerdere leden te kunnen chatten, bijvoorbeeld over bepaalde specifieke onderwerpen. Just an idea.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by S913 » Tue Mar 22, 2011 10:18

Cageman wrote:3.0.8. Ik denk dat Tapatalk dat wel moet kunnen: http://www.tapatalk.com

Woot! Ga je die plugin installeren??? 8)

EDIT: Ik heb de link 'delete all cookies' vervangen door 'Mark forums read'.
Muchos gracias! :D
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by Cageman » Tue Mar 22, 2011 11:08

S913 wrote:
Cageman wrote:3.0.8. Ik denk dat Tapatalk dat wel moet kunnen: http://www.tapatalk.com

Woot! Ga je die plugin installeren??? 8)


Zojuist gedaan :-)!

Het forum is geregistreerd bij TapaTalk onder de naam 'Nozomi', maar is niet publiek gepubliceerd. Ik heb nog niet naar de app gekeken, maar je zult Nozomi waarschijnlijk even met de hand moeten toevoegen.

Laat ff weten of het werkt!! Dan maak ik ff een stickie aan voor deze hypermoderne functionaliteit :-)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Re: Nozomi is vernieuwd!

Post by S913 » Tue Mar 22, 2011 11:37

Ik zal vanavond de app installeren op mijn Tab en laat het je via PM wel even weten.
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
Post Reply