TV keuze

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

TV keuze

Post by Gungrave » Sun Dec 04, 2005 23:20

Hey allemaal,

Mijn kamer ondergaat binnenkort een metamorfose, en aangezien ik nu op een 32cm tv'tje game(op 1-2 m afstand weliswaar), wil ik ook een nieuwe tv. De rest van de kamer is geen probleem, maar de tv dus wel.

Ik wil graag een LCD televisie, en omdat ik 16 jaar ben; niet al te duur. Ik heb al enige tv's gevonden maar wilde graag ook anderen horen erover. Ik hoef geen 80cm beeldbuis voor mn snufferd, veel te duur en te overdreven.. Een kleine kamer met een mid-size tv is genoeg.

Klik < Een tv die imo perfect is, maar veel verstand heb ik er niet van. De resolutie ziet er goed uit, en de grootte is ook ongeveer wat ik wil, tussen de 55 en 65 cm in, dus zo te zien is hij goed. Overigens niet al te duur, want veel duurder dan dit wil ik eigenlijk ook niet gaan.

Hebben jullie nog goedkopere en toch betere tv's gezien? Laat het aub weten! En zeg ook wat jullie van die vinden, kijk even goed naar wat hij heeft en aan alle eisen voldoet om als game-tv te dienen op mijn kleine slaapkamertje.. Dus nee; geen HDTV, geen meterstv, gewoon een goede, degelijke LCD tv voor mn games en het kijken van tv.

Hij moet NTSC, PAL en SECAM ondersteunen ivm import games ed. omdat ik nu geen 60Hz kan draaien op deze kleine rot-tv..

Thx alvast,
-Gungrave
Akira

Post by Akira » Sun Dec 04, 2005 23:45

Ik moet ook een nieuwe TV hebben, maar ik kan nog wel wachten. Ik denk dat de prijzen binnenkort omlaag gaan met de LCD's en de technologie gaat erg snel. Maar ik ga dan wel voor een HDTV.

De TV waar jij naar linkt ziet er op zich wel goed uit denk ik, maar ik heb er ook niet al te veel verstand van. Ik zou iig wachten en voor een HDTV gaan. Een TV moet lang mee kunnen imo en als je over een paar jaar weer een nieuwe TV moet kopen is ook niks.

En als het je gewoon om de 60 Hz een nieuwe TV moet hebben zou ik gewoon ergens een goedkope CRT kopen. Ik heb op dit moment ook een leuke CRT met goeie beeldkwaliteit en is groter dan die TV die jij misschien wilt kopen. En ik had er 5 euro voor betaald.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Dec 05, 2005 00:03

Geen HDTV?? Als je van plan bent een X360 of PS3 aan te gaan schaffen raad ik je toch zeker aan om wel voor HDTV te gaan. Ik heb zelf een plasma en damn wat zien de X360 games er fucking vet uit vanwege HDTV. Waarom niet even verder kijken of je voor ongeveer dezelfde prijs een scherm kan vinden die dat wel heeft.
MajorTom

Post by MajorTom » Mon Dec 05, 2005 00:06

Als je een goede TV zoekt, dan raad ik je aan dat je eerst even een kijkje neemt op Kieskeurig
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/lcd%20televisie.htm
Als je links klikt op het kopje 'productvergelijk' kun je een tv zoeken die aan je wensen voldoet.

Ik denk persoonlijk dat dit een goede lcd tv is: De Samsung le23r51b
http://www.kieskeurig.nl/product/1DA5CD4847C4DEE5C12570270049B5A8.htm
Als ik het goed heb, zijn dit dezelfde tv's die ze gebruiken op een xbox360 Pod

Maar zoals Akira al zegt, misschien kun je beter een goede crt tv kopen dan ben je iig niet zo duur uit!
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Dec 05, 2005 08:10

Het probleem is dat ik de kleinste kamer van de het huis heb van 3,90m bij 2,35m.. Echt verschrikkelijk klein. Dus wil ik zoveel mogelijk ruimte besparen, en een HDTV vind ik zo overdreven, het hoeft van mij allemaal niet. Als ik zo'n ding koop zal dat echt over 5-6 jaar zijn, want ik vind alles er nu al(met de goede kabels) er heel goed uitzien. Ik heb overigens digitale televisie op mn kamer dus het ziet er al beter uit dan op de kabel. Een XBOX360 koop ik zeker nog niet, de PS3 zal de eerste zijn en ik denk pas na een pricedrop, dus nee; geen HDTV.

Kieskeurig had ik al bekeken, en die tv vond ik ook zeer aantrekkelijk dus daar zal ik ook over nadenken. Hij is alleen nét iets duurder, maar het zou moeten lukken om wat af te spreken met mijn ouders :P 50-50 ofzo, maa dat komt nog wel. Een CRT past hier echt niet meer dan, en ik ga dus lekker voor een LCD TV.

Thx alvast voor de hulp, als jullie nog iets tegenkomen; tell me! :P
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Mon Dec 05, 2005 08:13

Aanstaande zomer zullen er een hoop tv's worden gedumpt in nederland in verband met het wk, mijn advies is om tot de zomer te wachten. Tegen die tijd zul je een HD tv kunnen kopen voor deze prijs. Als je toch zoveel uitgeeft voor een tv, doe het dan goed.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Dec 08, 2005 10:14

even off tipic, maar waar hebben jullie HD tv's gezien, volgens mij zijn er nog geen HDtv's in Nederland verkrijgbaar en waarschijnlijk zal het nog wel even duren. Er zijn wel HD TV ready tv's verkrijgbaar, maar daar moet je later weer een kastje op aansluiten om werkelijk de hoge resolutie te krijgen.
Keep on Dreaming
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Thu Dec 08, 2005 10:16

DAY wrote:even off tipic, maar waar hebben jullie HD tv's gezien, volgens mij zijn er nog geen HDtv's in Nederland verkrijgbaar en waarschijnlijk zal het nog wel even duren. Er zijn wel HD TV ready tv's verkrijgbaar, maar daar moet je later weer een kastje op aansluiten om werkelijk de hoge resolutie te krijgen.


Kun je kopen bij de Media Markt, goedkoopste is 777 euro.
Chipp

Post by Chipp » Thu Dec 08, 2005 11:55

DAY wrote:even off tipic, maar waar hebben jullie HD tv's gezien, volgens mij zijn er nog geen HDtv's in Nederland verkrijgbaar en waarschijnlijk zal het nog wel even duren. Er zijn wel HD TV ready tv's verkrijgbaar, maar daar moet je later weer een kastje op aansluiten om werkelijk de hoge resolutie te krijgen.


Voor consoles maken HD-ready tv's niet echt veel uit. Gewoon met de juiste kabels aansluiten en genieten van de vette resoluties.

Mocht je er HD tv op willen kijken dan heb je bij 9 van de 10 tv's inderdaad een kastje nodig om de signalen om te zetten naar je tv. Maar ja vind hier maar eens een zender/tv aanbieder die HD aanbied(er is geloof ik een zender via de schotel die dat aanbied, maar daarvan is het programma aanbod ook niet denderend) :( Na het WK zal het balletje gaan rollen denk ik.

En als ik de topic starter was had ik toch maar even +/- 200 euro door gespaard, want dan heb je idd al een leuke HD-ready tv. Ik heb de mijne al bijna alweer een jaar en nu de 360 er naast staat moet ik zeggen dat ik voor geen geld terug zou willen.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Dec 08, 2005 16:13

Er zijn ook nog geen echte HD tv's hier te koop, wel die wat HD-ready zijn, maar hier heb je een aparte decoder voor nodig als het zover komt.

Echte HD TV's zullen pas in de loop van volgend jaar uitkomen.

Het ligt eraan wat je erop wilt spelen. Voor de next gen is HD natuurlijk nuttig.

Voor al het oudere spul (SNES, NeoGeo, Saturn, DC, PSX, Cube, PS2 etc etc) is een CRT de beste keuze.

Ik heb na lang zoeken de beste gevonden (andehalf jaar geleden gekocht): een Philips real flat screen 100 HZ 29 inch (68 cm) 4:3 TV. Iets beter kun je niet hebben op dit gebied, speelt NTSC 50/60 etc etc, kan de horizontale positie instellen enz. 29 inch/68 cm is ook de standaard voor arcade hallen, dus perfecte maat.
En om nu te zeggen dat CRT goedkoper is...deze kostte me 1000 euro. Voor kwaliteit moet je nu eenmaal neertellen.

Alles loopt via RGB kabels erop, ziet er fantastisch uit.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply