M.U.G.E.N. en OpenBOR

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

M.U.G.E.N. en OpenBOR

Post by Da Dude » Fri Feb 11, 2011 00:20

Hey,

Zijn er mensen hier nog bezig met M.U.G.E.N. en of OpenBOR
Ikzelf heb aardig wat sets draaien. Wel knap hoever sommige gaan om het te tunen.

Mocht je het niet kennen,
Via Mugen kun je custom fighting games maken met allerlei personages van ronald Mc Donald tot MK scorpion of Ryu (SF).
En OpenBOR voor Custom final fight of Golden Axe variaties.

Zie screens:

MUGEN:
Image

Image

OpenBOR:

Image

Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Post by Da Dude » Thu Feb 17, 2011 09:02

Helemaal niemand?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Feb 17, 2011 09:55

Nee.. het ziet er wel tof uit, maar voor mij gaat gamen vooral om het gevoel die een bepaalde game geeft (herinnering/nostalgie, online ervaring met vrienden, of een gave game die op een bepaald moment erg populair is zodat iedereen het erover heeft, etc).

Een 'custom' versie maken/spelen van een game is voor mij hetzelfde als het luisteren naar een cover van een jaren 80/90-nummer. Geef mij maar het origineel :-)

Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders...!
ne0

Post by ne0 » Thu Feb 17, 2011 17:08

Voor mij is het niet hetzelfde als een cover, meer als een Chinese knockoff ePad terwijl ik een iPad wil. Over het algemeen zijn de games met dit soort engines geweldig inconsistent wbt artstyle, raffelige afwerking, etc etc. Er zullen vast uitzonderingen zijn maar wat ik ervan gezien heb vond ik 100% crap
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Post by Da Dude » Fri Feb 18, 2011 10:39

Mee eens.
Maar het geen wat ik er mooi aan vind is (als ze goed gebouwd zijn) de over de top fighters met settings die nooit als 2D fighter uitgegeven zijn.

Dat je het Naruto universe in 2D kan uitvechten, of mijn jeugdheld He-man, skeletor kan meppen.
Er is alleen zoveel crap, maar dat heb je op consoles ook met allerlei klonen van goeie games.
Dat hou je toch.

Als je een goeie versie hebt (laatst Mortal Kombat met letterlijk alle personages uit alle delen) dan is dat echt leuk.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Fri Feb 18, 2011 10:58

Tis wel grappig idd. dat Mugen. Heb heel wat creaties voorbij zien komen, van Sagat met Chun Li pakje tot pres. Bush met Terry Bogard outfit.

Ik zou graag Bassie en Adriaan eens los zien gaan en elkaar tot pulp zien raggen. En die robot van ze kan dan ook mooi meedoen, die verdient ook wel een paar meppen.

Suske en Wiske on steroids die elkaar tot moes slaan of zoiets. Ideeen genoeg zeg maar :lol:
Post Reply