lol ebay

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
almighty

lol ebay

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 17:27

Ben benieuwd wat dit voor staartje krijgt aangezien ik niet van plan ben 86,75 euro te gaan betalen voor pakketpost NL :twisted:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180617454834&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Gewoon opsturen of anders.... :lol:
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Post by Casey120 » Wed Feb 02, 2011 18:51

Die wil ebay fees omzeilen door op de verzendkosten te verdienen :lol:
Word toch een moeilijk verhaal denk ik als ie een beetje slim is .
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 19:13

Casey120 wrote:Die wil ebay fees omzeilen door op de verzendkosten te verdienen :lol:
Word toch een moeilijk verhaal denk ik als ie een beetje slim is .

Wat hij doet mag niet en staat in de regels.

Als hij het verzend moet er ook een waarde van 86,75 euro op het pakket zitten en anders heeft hij een paypal claim te pakken :twisted:

Hij gaat dat nooit betalen en aangezien ik de koper ben sta ik steviger in mijn schoenen.Kon het gewoon niet laten en verkoop die rommel toch weer.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 19:42

Beste Marc,

Dit zijn de correcte kosten gezien ik de nes niet onder de 80 euro wilde verkopen.

Mvg J

:lol: :lol:

p.p claim hehe, even een e-mail terug gestuurd, wijkt dus af van beschrijving.

Dan had je je startbod moeten aanpassen.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 20:03

Beste,

Gezien uw aantal sterren had u moeten weten dat een groot aantal gebruikers zo zijn adverenties plaatst.
U dacht toch niet dat deze NES voor 1 euro verkocht word gezien de prijzen van uw aanbiedingen.
Hoor wel hoe verder,

Mvg J

:lol:
Wat is ebay toch leuk haha, even contact opgenomen met ebay support 'buitensporige verzendkosten' :wink:

Verander dan je startprijs maar ga iemand niet lopen naaien op deze manier, echt een hekel aan.

Beste eBay-lid,

Met deze automatische e-mail bevestigen we dat we uw e-mail hebben
ontvangen en de door u verstrekte informatie grondig zullen onderzoeken.

De gemelde veiling zal zo snel mogelijk onderzocht worden. Normaal
gezien worden alle verdachte objecten binnen de 24 uur door ons
onderzocht. Naargelang het aantal meldingen dat we binnenkrijgen, kan
dit echter variëren.

goatboy

Post by goatboy » Wed Feb 02, 2011 20:16

Zonde van je tijd Marc om met zulke gasten in zee te gaan.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 20:17

goatboy wrote:Zonde van je tijd Marc om met zulke gasten in zee te gaan.

Zonde ja, maar wel leuk :wink:
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Post by Casey120 » Wed Feb 02, 2011 20:23

Hij is dus best dom want hij geeft het toe in Ebay mail :lol:
goatboy

Post by goatboy » Wed Feb 02, 2011 20:25

Ja, Inderdaad. Suckerrrrr! :twisted:
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 20:30

Gezien mijn sterren moest ik het weten :? :roll: :P :lol:

Maar betaal ik met P.P dan kan ik zo een claim indienen aangezien zijn bedrag niet overheen komt met dat van het pakket.

*wacht geduldig af*
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Feb 02, 2011 20:50

Ik ben blij dat jij er lol aan beleeft, maar mijn bloed gaat koken van dit soort idioten: "Dit zijn de correcte kosten gezien ik de NES niet onder de 80 euro wilde verkopen".

AAAARGGH! Dan heb je er echt geen drol van begrepen.
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Post by Casey120 » Wed Feb 02, 2011 21:05

Heb hetzelfde ooit gehad met een Vectrex voor een paar Euro , verkoper excuseerde zich uiteindelijk en ging akkoord met de werkelijke verzend kosten .
Ik helemaal happy maar kreeg na 4 weken en een hoop ge-mail mijn geld terug ( Paypal zoekgeraakt pakket ) .

Het Zwijn , ik kon hem zelfs geen neg. feedback geven .
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 21:17

45 dagen na aankoop kun je nog een feedback achter laten.

Ja soms is het allemaal erg smerig geregeld.

+ hij moet het kunnen aantonen bij P.P doormiddel van een verzendbewijs.(kan het weten want iemand probeerde mij ook eens te naaien)
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Post by Casey120 » Wed Feb 02, 2011 21:26

Als ie je geld terug stort hoeft ie niks meer aan te tonen en mijn negatieve heeft ie bij Ebay aangevochten en gewonnen want hij had terug betaald .
Ik heb nog wel meer meegemaakt bij Ebay , Fransen en Italianen daar koop ik sowieso niks meer van via Ebay .
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Feb 02, 2011 21:45

Ben nog wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik heb ook al wat meegemaakt op EBay. en vaak genoeg verloren.

Twee zaken vallen me wel op:

De itembeschrijving bevat een keurige (doch hoge) specificatie van de verzendkosten; jij wist wat er gevraagd ging worden voordat je je bod plaatste.

Paypal bescherming gaat alleen op voor objecten die je niet ontvangt of wanneer het sterk afwijkt van de beschrijving van de verkoper. Volgens mij kan Paypal je niet echt helpen, hooguit EBay. En die reageren bijna nooit (of niet met de acties die je zelf graag ziet).
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 22:20

Zelf ook reuze benieuwd, maar denk dat hij aan het korste eind trekt, hij had meer veilingen lopen. (bewaard) en daar waren alle verzendkosten 6,75 euro.
Eigenlijk had ik gewoon nog een veiling moeten kopen en 'combi' verzending van moeten maken.

Maar zo ver wil ik het ook niet laten komen en probeer die gast gewoon een beetje te stangen.
Kreeg net al een mailtje of ik nog intresse had en wacht nog even met een reactie.
Als je iets koopt via ebay en het wijkt af, wat het doet want die gast gaat nooit een zending leveren van 86,75 euro (dat ben je nog geeneens kwijt als je een pakket na 'Apenkutteveen' stuurt), dan kun je dat zeker claimen bij paypal.
Ook de mail die ik gekregen heb van hem maakt het in zijn positie allemaal niet makkelijker.
Ook zijn beschrijving, nu kopen/betaling heeft hij aangepast en dat kan in mijn voordeel werken, misschien niet gezien etc.

Erg leuk allemaal
Last edited by almighty on Wed Feb 02, 2011 22:24, edited 1 time in total.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 02, 2011 22:24

Ik vind dat als hij erbij blijft je gewoon moet ophouden. 1 euro voor die veiling, so what dat je 'm dan maar niet krijgt. What you see is what you get op ebay.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 02, 2011 22:28

Ken wrote:Ik vind dat als hij erbij blijft je gewoon moet ophouden. 1 euro voor die veiling, so what dat je 'm dan maar niet krijgt. What you see is what you get op ebay.

Gaat me ook niet om of ik het wel of niet wil hebben, op deze manier kan iedereen zo ze gang maar gaan.
Ik betaal mijn 'fees' eerlijk en dat stoort mij gewoon.

Als hij gewoon 6,75 rekent voor verzending + die euro dan zal ik echt netjes betalen hoor :wink:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 02, 2011 23:03

Als ik zo'n auction zie klik ik altijd gelijk weg, mensen die dat soort shipping kosten vragen daar weet je gewoon gelijk van wat voor ellende je jezelf op de hals haalt, of nog erger negative feedback van een of andere halve tamme.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Feb 02, 2011 23:15

Ken wrote:Als ik zo'n auction zie klik ik altijd gelijk weg, mensen die dat soort shipping kosten vragen daar weet je gewoon gelijk van wat voor ellende je jezelf op de hals haalt, of nog erger negative feedback van een of andere halve tamme.


Ja, maar daar heeft EBay wat aan gedaan. Het is al een tijdje zo dat een verkoper geen negatieve of neutrale feedback mag geven aan een koper. Dus dat probleem zal je niet hebben.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Post by Da Dude » Thu Feb 03, 2011 00:18

Is het geen typefout van de verkoper?
ckong

Post by ckong » Thu Feb 03, 2011 09:17

Kan zijn dat het niet zo netjes is van de verkoper, maar iedereen rijdt willens en wetens wel eens te hard. Mag ook niet. Bovendien wist je met jouw ervaring waarom de verkoper zulke hoge verzendksoten vermeld (om op de hoge ebay fees te besparen) voordat je een bod deed. Het is dus nooit je bedoeling geweest om dit te kopen, alleen maar om een onderzoek tegen hem te kunnen laten starten. Ook niet netjes.

Nogmaals. de verkoper handelt niet volgens de regeltjes, maar iedereen die biedt kan van tevoren zien wat hij uiteindelijk kwijt is, de koper wordt dus niet benadeeld. Waarom dit dan doen? Beetje zinloos, het brave jongetje willen zijn en het niet kunnen hebben dat anderen wel eens te hard rijden.
almighty

Post by almighty » Thu Feb 03, 2011 12:23

ben je van politie ofzo :lol:

Ik kan mij gewoon enorm ergeren aan dit soort dingen.
ik betaal wel gewoon netjes mijn fees en betaal ook netjes mijn andere rekeningen, dat is voor mij gewoon normaal.
goatboy

Post by goatboy » Thu Feb 03, 2011 13:26

Waar krijg je een medaille opgespeld?...., Bijijijij de politie! la la la la la laaaa. :D
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Thu Feb 03, 2011 13:59

Het klinkt wel een beetje als een rattenstreek vd verkoper. Ben ook wel eens in een dergelijke valstrik gelopen toen ik nog vinyl verzamelde.

Plaatje uit Zwitserland over laten komen, bij afrekenen was verzenden ineens EUR 55. Ik won de plaat voor EUR 9,99 en was het tiendubbele waard. Ik zei: domme verkoper --> jammer joh. Nooit iets ontvangen, p.p. claim ingediend, "fair" share van het verlies moeten pakken ook nog.

Als je met EUR 1 wint, win je met dit bod en krijg je het spul voor die prijs. Verzendkosten zijn verzendkosten en dragen niet bij aan de waarde vh product. Als het spelletje zo gespeeld zou worden (what's in a name) zou de supermarkt ook een bierdoppenverwijderingsbijdrage over een kratje pils dat in de reclame is kunnen heffen.

Kun je het spul niet gaan ophalen bij deze particuliere TNT'er?
Post Reply