[main update: artikel] K-1 verslag (no spoilers!)

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update: artikel] K-1 verslag (no spoilers!)

Post by Ken » Fri Nov 25, 2005 20:56

Ken goes K-1 Grand Prix in Tokyo Dome

Zaterdag 19 november vond in het Tokyo Dome de K-1 Grand Prix plaats.
Omdat de avond niet rechtstreeks op de Nederlandse televisie was te bewonderen en er genoeg mensen zijn die niet willen weten hoe de wedstrijden verlopen zijn zal ik het hier in dit verslag niet over hebben. Het hele randgebeuren is trouwens toch veel leuker, K-1 is niet iets typisch Japans tenslotte. De manier waarop het publiek dit beleefd echter wel.

Ik had de week voor het evenement een kaartje gekocht voor op het veld. Gelukkig kon ik precies beslissen welke plek ik wilde hebben, dus koos ik voor achterin aan het gangpad. Op die manier kon ik de hele avond staan als ik wilde om foto’s te maken en hoefde ik anderen niet lastig te vallen door elke keer ertussen door te moeten. Eenmaal aangekomen bij de Tokyo Dome, ook wel de Giant Egg genoemd, was het al behoorlijk druk. Er stond een lange rij bij de stand van de fanclub en T-shirts, posters, armbandjes en andere pluralia werden door het volk massaal ingeslagen. Sinds vorige week mag ik mijzelf dan ook trots eigenaar noemen van een Peter Aerts shirt, met het prachtige logo van de Lumberjack himself. Na rustig een rondje te hebben gewandeld rond het stadion was het tijd om naar binnen te gaan. Wat mij vooral heeft verbaasd die avond is dat alles op een hele relaxte manier gaat. Geen zware security, geen kleerkasten op iedere hoek, maar gewoon zoals het ook kan, normaal dus. Ik had een mooie plek vlakbij de poort waar de gladiatoren de arena betreden, zoals je misschien al hebt kunnen zien in de foto’s die ik vorige week heb geplaatst.

Voor het toernooi begon kreeg ‘de zaal’ een waanzinnige show voorgeschoteld, waar de vechters werden voorgesteld en de inmiddels legendarische woorden ‘let’s get ready to rumble’ werden uitgesproken. Je kunt voor het begin van de eerste partij echt de spanning voelen in de zaal en natuurlijk helemaal bij de vechters zelf. Tussen de partijen van het toernooi zelf waren er af en toe pauzes om de vechters wat rust te gunnen. Gelukkig hoef je dan niet een half uur naar het plafond gaan zitten staren, maar waren er enkele reserve matches. Ik hoop dat de reservematches worden uitgezonden op TV, want daar zat een K.O. bij zoals ik die niet vaker heb gezien.
De finale werd ingeluid door confetti en de twee helden van de avond werden op een hoogwerker naar binnen gereden.

Ik raad iedereen die dit leest om te kijken naar de uitzending van Eurosport, want het was echt een topavond. Het is jammer dat ik niet op 31 december naar de Pride matches kan in Osaka, omdat ik dan inmiddels in Nederland ben teruggekeerd. Ik zal binnenkort vanuit Nederland verslag blijven doen over alle avonturen die ik in Japan heb beleefd tot dusverre. Er zijn nog duizenden foto’s, honderden specials en ontelbare verhalen die hier voorbij zullen komen, dus tot de tijd dat ik weer naar Japan terugkeer in de zomer volgend jaar is er meer dan genoeg te lezen en te bekijken. Wat zal ik tot dan dit land, de mensen, het eten, de cultuur, Akihabara, de vrouwen, de vriendelijkheid, het openbaar vervoer en mijn Japanse kennissen en vrienden ongelooflijk missen.
Post Reply