[main update: artikel] Let’s get ready to rumble!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update: artikel] Let’s get ready to rumble!

Post by Ken » Fri Nov 18, 2005 17:14

Let’s get ready to rumble!
Image
Zaterdag 19 november is het weer zover. De K-1 Grand Prix finale wordt gehouden in het reusachtige Tokyo Dome, waar hier vorige week al een filmpje over te vinden was. In het forum kun je het programma vinden en natuurlijk de meningen van alle andere forumleden. Ik heb een kaartje gekocht voor op het veld, omdat ik deze waarschijnlijk éénmalige kans niet aan me voorbij wilde laten gaan. Als je dan naar K-1 gaat, doe het dan goed en zorg dat je na afloop je shirt met bloedspetters in de was moet doen. Bovendien is het de uitgelezen mogelijkheid om de nieuwe Nikon D50 camera met 18-200mm Sigma lens een aan een fatsoenlijke test te onderwerpen. Hou Nozomi.nl dus goed in de gaten, want dit weekend zul je hier een volledig verslag en figuurlijk keiharde foto’s kunnen terugvinden.
Image
K-1 is natuurlijk ontstaan uit verschillende vechtsporten, maar er kan maar één sport zijn waar dit allemaal mee begonnen is en dat is boksen. Van huis uit heb ik iets met boksen meegekregen en in mijn jeugdjaren stond ik ook regelmatig op zolder ‘op de zak’. Er zijn in Hollywood twee films gemaakt die de bokssport enigszins goed in beeld hebben gebracht. Al vond ik Clint Eastwood’s Million Dollar Baby niet eens zo slecht, het mag niet echt een boksfilm genoemd worden. Voor realistischere beelden verwijs ik dan toch echt naar Raging Bull en Ron Howard’s Sinderella Man, met Russel Crowe als Jim Braddock. Ik heb deze film onlangs in de bioscoop gezien en was aangenaam verrast. Bovendien is het een verhaal dat is gebaseerd op het ware leven van deze legendarische bokser. Enige minpuntje van de film is Braddock’s vrouw Mae, die wordt gespeeld door de verschrikkelijke Reneé Zellweger. Voor deze keer vergeven we het Ron Howard’s casting crew dan maar.

Vorige week was ik in Seoul ook deelnemer aan de jaarlijkse conventie van de World Boxing Association (WBA). Namens de Nederlandse profbond SBBN was ik daar aanwezig en ontmoette ik onder andere viervoudig wereldkampioen Virgil Hill. In zijn amateursperiode bokste hij maar liefst 299 partijen, waarvan slechts elf verloren gingen. Hoogtepunt als amateur was de zilveren medaille op de Olympische Spelen van 1984. In de periode dat hij professioneel heeft gebokst heeft hij van de negenenveertig partijen slechts drie maal zijn meerdere moeten erkennen. Eén daarvan is Roy Jones jr., een naam die toch bij velen bekend in de oren moet klinken. Virgil is weer hard in training en zal binnenkort weer iemand een lesje gaan leren. Als daar iets over bekend is dan zal ik dat zeker vertellen, want het is een echte kampioen en bovendien een hele aardige gozer.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Nov 19, 2005 14:40

Ik ben net terug van de Tokyo Dome, het was een geweldig evenement met een paar keiharde knock outs en ik heb echt honderden foto's geschoten.
Binnenkort eens even een leuk verhaaltje van gaan maken.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Nov 19, 2005 14:47

Ik zal het hopelijk zien op Eurosport vanavond, jammer genoeg niet Live maja, who cares. Ik ben benieuwd naar je stukje en de foto's!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Nov 19, 2005 15:04

Foto van Feitosa vs Musashi halve finale KO
Image

Uitslagen van vanavond:
Kwart Finale

Remy Bonjasky wint van Chi op beslissing
Sem Schilt wint van Sefo op beslissing
Peter Aerts wint van le Banner op beslissing, vervangen door Feisosa dmv een gebroken rib
Musaschi wint van Kareav op beslissing

Reserve gevechten
Feisosa wint van Goodridge
Badhr Hari wint van Stefan Leko

Halve finale
Peter Aerts wordt vervangen door Feisosa dmv een gebroken rib
Sem Schilt wint van Remy Bonjasky op Ko
Feisosa wint van Musachi op Ko

Finale
Sem Schilt wint van Feisosa op KO

Winnaar en K1 wereldkampioen Sem Schilt
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Nov 19, 2005 16:52

Go Semmy Schilt! Nederland doet het weer =D
Hopelijk komt het nog op Eurosport, dat wil ik zeker zien :)
Post Reply