Hiddink en Beenhakker naar WK 2006

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Hiddink en Beenhakker naar WK 2006

Post by Ken » Wed Nov 16, 2005 19:44

Coach Guus Hiddink heeft het 'm weer geflikt. Na Oranje en Zuid-Korea op een WK-eindronde te hebben gecoacht, loodste de Achterhoeker Australië naar het WK in Duitsland. De 'Socceroos' repareerden in Sydney de 1-0 uitnederlaag, om daarna Uruguay vanaf elf meter te verslaan.

Australië startte voor 83.000 rumoerige fans uiterst nerveus. Uruguay had onder aanvoering van Recoba voor de rust het beste van het spel, maar uit de eerste vlotlopende aanval nam Australië in de 35ste minuut via Bresciano de leiding.

Na de rust en in de verlenging was het duel in balans, waarbij beide teams een paar kansen vergooiden. Keeper Schwarzer stopte twee Uruguayaanse strafschoppen.

Ook Beenhakkers Trinidad naar WK

... Ook Leo Beenhakker plaatste zich met 'zijn' Trinidad en Tobago voor het WK. De ploeg uit het Caribisch gebied boekte in Manama een 1-0 overwinning op Bahrein. Het duel op Trinidad was in 1-1 geëindigd.

Beenhakker, die eerder in 1990 als coach van Oranje op een WK actief was, zag dat beide ploegen er in de eerste helft bar weinig van bakten. Vlak na de rust brak Dennis Lawrence de ban. De Wrexham-spits kopte raak na een hoekschop van Yorke.

In de tumultueuze slotfase (Bahrein dacht te scoren, maar het doelpunt werd afgekeurd omdat de keeper van Trinidad gehinderd werd bij het uitschieten), hield Trinidad met veel moeite stand.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 16, 2005 22:28

4 Nederlandse coaches op het WK! Nog nooit eerder gebeurd dacht ik?
Een topprestatie zowiezo, erg goed gedaan, allemaal!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 16, 2005 23:06

Ook al ben ik geen groots fan van Leo Beenhakker, hij flikt het em wel.
In Studio Sport werd ie op zondag altijd toch een beetje voor lul gezet met dat 'bellen met Leo', maar wie heeft er het laatste woord?
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 16, 2005 23:14

Ken wrote:Ook al ben ik geen groots fan van Leo Beenhakker, hij flikt het em wel.
In Studio Sport werd ie op zondag altijd toch een beetje voor lul gezet met dat 'bellen met Leo', maar wie heeft er het laatste woord?


Leo 8)
ben ook niet echt weg van hem, geef mij maar Hiddink oid.. Maar toch echt een topprestatie om met TNT naar het WK 2006 te kunnen, echt zeer goed.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Nov 17, 2005 04:11

Ook Zwitserland en Tsjechie zijn nu door...over Zwitserland nog het volgende..

In de aanloop gedroegen de Turken en Zwitsers zich al weinig vriendelijk naar elkaar. Na afloop van het beslissende duel in Istanbul toonden de gastheren zich zeer slechte verliezers.
Direct na het laatste fluitsignaal vluchtten de Zwitserse spelers en coaches naar de kleedkamers. Dat deden zij om te ontkomen aan vijandige Turken. Typerend was het interview dat de Duitse omroep ARD rechtstreeks met Philipp Degen had, maar moest afbreken omdat de international de kleedkamer invluchtte. De Duitse camera werd het filmen onmogelijk gemaakt door Turkse veiligheidsmensen.

Later deed de Zwitserse bondswoordvoerder Pierre Benoit verslag bij de ARD. Volgens hem was international Stephane Grichting zwaargewond geraakt nadat hij een forse trap in het kruis had gekregen. Hij moest zelfs worden afgevoerd naar een ziekenhuis. Keeperstrainer Eric Burgener had een blauw oog en een pijnlijke schouder, terwijl ook Johann Vogel en Benjamin Huggel klappen hadden gekregen.

'Het waren Turkse veiligheidsmensen en spelers van de reservebank', lichtte Benoit toe. Een van de schuldigen zou Emre Belözoglu zijn geweest, die vlak voor tijd door bondscoach Fatih Terim naar de kant was gehaald. 'Onze kleedkamer is één grote puinhoop, en niet alleen omdat we een feestje hebben gevierd.'

'Dit heb ik nog nooit meegemaakt en hoop ik ook nooit meer mee te maken', verklaarde de jonge international Tranquillo Barnetta. 'Trainers, spelers en functionarissen sloegen op ons in. Ik werd op het veld al twee keer geraakt, maar de scheids had niets gezien.'

En voor bondscoach Jakob Kuhn was de aftocht een domper op de feestvreugde. 'Na het laatste fluitsignaal was de vreugde zeer groot, maar nu is de stemming bedrukt. Het is vreemd als je van de bank opstaat en bang moet zijn van de tegenstander of om klappen te krijgen. Dat baart me zorgen voor de toekomst. Maar zulke ervaring kunnen een ploeg ook dichter bij elkaar brengen.'
GWAR

Post by GWAR » Thu Nov 17, 2005 10:13

Weet je, het kan me eigenlijk geen zak interresseren dat er 4 NL coaches aanwezig zijn.

Ik heb NIETS met Beenhakker, Advocaat. Guus gun ik het nog, maar dan houdt het echt op hoor.

Niets mis met de prestatie hoor, begrijp me niet verkeerd, grote klasse dat je met weinig kwaliteit een plaats veroverd, maar in NL heerst gelijk een soort van "euforie" omdat "we" 4 coaches hebben op het WK.

Ik geloof niet dat ik tijdens het WK nou ga juichen voor TNT of de Socceroos, maar het nieuws, de kranten en het hele gebeuren op internet staat ineens vol met de prestaties van B'hakker en Hiddink en heel NL is in zijn sas.

Gaan we volgende keer dan ook alle verrichtingen volgen van Jo Bonfrere?
Hebben we in het verleden wel eens stilgestaan bij Clemens Westerhof, toen ie half Afrika om de beurt coachte?

Of zijn deze te min. Zij hebben ook wel eens kans gehad op een plaats op een WK.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Nov 17, 2005 13:57

Ken wrote:Ook Zwitserland en Tsjechie zijn nu door...over Zwitserland nog het volgende..

In de aanloop gedroegen de Turken en Zwitsers zich al weinig vriendelijk naar elkaar. Na afloop van het beslissende duel in Istanbul toonden de gastheren zich zeer slechte verliezers.
Direct na het laatste fluitsignaal vluchtten de Zwitserse spelers en coaches naar de kleedkamers. Dat deden zij om te ontkomen aan vijandige Turken. Typerend was het interview dat de Duitse omroep ARD rechtstreeks met Philipp Degen had, maar moest afbreken omdat de international de kleedkamer invluchtte. De Duitse camera werd het filmen onmogelijk gemaakt door Turkse veiligheidsmensen.

Later deed de Zwitserse bondswoordvoerder Pierre Benoit verslag bij de ARD. Volgens hem was international Stephane Grichting zwaargewond geraakt nadat hij een forse trap in het kruis had gekregen. Hij moest zelfs worden afgevoerd naar een ziekenhuis. Keeperstrainer Eric Burgener had een blauw oog en een pijnlijke schouder, terwijl ook Johann Vogel en Benjamin Huggel klappen hadden gekregen.

'Het waren Turkse veiligheidsmensen en spelers van de reservebank', lichtte Benoit toe. Een van de schuldigen zou Emre Belözoglu zijn geweest, die vlak voor tijd door bondscoach Fatih Terim naar de kant was gehaald. 'Onze kleedkamer is één grote puinhoop, en niet alleen omdat we een feestje hebben gevierd.'

'Dit heb ik nog nooit meegemaakt en hoop ik ook nooit meer mee te maken', verklaarde de jonge international Tranquillo Barnetta. 'Trainers, spelers en functionarissen sloegen op ons in. Ik werd op het veld al twee keer geraakt, maar de scheids had niets gezien.'

En voor bondscoach Jakob Kuhn was de aftocht een domper op de feestvreugde. 'Na het laatste fluitsignaal was de vreugde zeer groot, maar nu is de stemming bedrukt. Het is vreemd als je van de bank opstaat en bang moet zijn van de tegenstander of om klappen te krijgen. Dat baart me zorgen voor de toekomst. Maar zulke ervaring kunnen een ploeg ook dichter bij elkaar brengen.'


Walgelijk en diep triest.. En dat noemen ze nou topsporters..
Turken die er op in slaan, goh dat gebeurt hier ook wel regelmatig :roll: :(
Post Reply