[main update: artikel]Passie, frustraties en keiharde metal

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update: artikel]Passie, frustraties en keiharde metal

Post by Ken » Tue Nov 15, 2005 20:35

Passie, frustraties en keiharde metal

Mocht je ooit een pagina beginnen zoals deze kan dit enkele gevolgen met zich meebrengen. Door het vele schrijven denk je soms een eigen stijl te ontwikkelen, die een week later weer compleet anders kan zijn. Ik ben er door de maanden heen steeds meer plezier in gaan krijgen, omdat je ook steeds meer reacties krijgt op wat je schrijft en op je foto’s. Het allerbelangrijkste is echter dat ik mijn frustraties soms eens goed op papier kan kladderen. Ik hou er niet van om een roman te schrijven waar ik tot en met de theezeef in de keuken een situatie moet omschrijven. Ik snap ook niet welke lol die schrijvers daar dan weer uit halen. Misschien moest ik dat maar eens gaan proberen als ik over tien jaar tijdens een economische depressie werkeloos thuis zit.

De stijl van schrijven is net zo veranderlijk als besluiten die je neemt in hobby’s. Er zijn altijd een paar dingen die nooit zullen veranderen, zoals je passie voor videogames of de liefde voor vrouwen en familie. Passie voor videogames is trouwens iets anders dan onvoorwaardelijke toewijding, omdat ik soms wel eens de neiging heb alles uit het raam te flikkeren, maar dat is weer een heel ander verhaal. Ik kan sinds ik hier ben rust halen uit compleet andere dingen dan in Nederland. Soms is dit noodgedwongen en soms komt dit door nieuwe ontwikkelingen waarvan je van tevoren niet van wist dat ze zo leuk konden zijn. Als ik in Nederland mijn dag niet had zette ik gewoon een keiharde metalplaat aan en ging het verstand even lekker op nul. Buiten de ipod en de Mother rock bar in Shinjuku heb ik hier echter weinig mogelijkheden tot het luisteren van keiharde muziek, omdat ik ten eerste hier geen auto heb en ten tweede geen geluidsgeweld als in de Nederlandse huiskamer. Een auto in Tokyo is behoorlijk nutteloos met het goede openbaar vervoer, bovendien rijdt men links en wil ik morgen ook nog wakker worden.

Wat blijkbaar ook rustgevend werkt is het kijken naar Japanse televisie. Deze gaat namelijk helemaal nergens over en dit zal ongetwijfeld therapeutische bedoelingen hebben. Na een lange dag werken op kantoor hebben de mensen blijkbaar meer behoefte aan langdradige kookprogramma’s en de altijd verassende blik als iets wederom schadalig lekker schijnt te zijn.

Huwaaa (soort oerkreet) !!Oishiiiiiii (lekker)!! wordt er dan zo hard mogelijk geroepen, het gerecht is gelukt.

De Japanse televisie heeft gelukkig ook een paar zaken die wel iets interessanter zijn.
Zo zal ik nooit de hoogtepunten van al het Europese voetbal hoeven missen, worden rake klappen uitgedeeld in het zoveelste programma over K-1 en is er regelmatig een kwalitatief zeer goed programma over videogames. De bottom line is dat er altijd wel iets te doen is in Tokyo, je hoeft je nooit te vervelen. En mocht je je dan ooit vervelen, kan een kookprogramma kijken een hoge amusementswaarde hebben.
Shurik

Post by Shurik » Sat Nov 19, 2005 17:38

Zeg maar eureka Ken. Koken en videogames liggen dus wel degelijk dicht bij elkaar. Al is het alleen maar omdat mijn vriendin telkens zegt, tijdens een potje Ikaruga :twisted: , ik bak hier niks van...
Post Reply