De wegwijspiet stopt ermee!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

De wegwijspiet stopt ermee!

Post by Gungrave » Fri Nov 11, 2005 13:43

Even van Rano op IGF gekopieerd;

De Sint krijgt een nieuwe wegwijspiet. Michiel Kerbosch neemt na 24 jaar afscheid van deze functie. "Dit wordt mijn laatste intocht", zegt hij. "Sommigen zeggen dat ik vergeetachtig word, wat niet zo is. De belangrijkste reden is dat mijn schoenzolen erg slijten. Dat is in dit vak het signaal dat je er een streep onder moet zetten. Je kunt het ook symbolisch zien, als teken dat de creativiteit van Wegwijspiet aan het wegebben is."

De huidige Wegwijspiet begon samen met Aart, de man die Sinterklaas verwelkomde, en tv-regisseur Rudolf Spoor. "In al die jaren heb ik veel Hoofdpieten versleten, van wie de eerste echt Piet heette ook. Met Sinterklaas heb ik altijd een goede band gehad, maar het lijkt alsof hij tussen de eerste keer en de laatste jaren een ander mens is geworden. Gek, hè!"

Echt bescheiden is de Piet niet. "Wegwijspiet kun je niet worden. Je wordt zo geboren. Er zijn er veel die het willen zijn, maar dat zit er gewoon niet in. Net als dat er hulpsinterklazen zijn, zijn er assistent-wegwijzers. Niemand echter kan het beter dan ik. Je kunt niet om de waarheid heen."

Wegwijspiet gaat zich nu richten op zijn eeuwenoude vriendin Rosita en toneel spelen. "Of Sint volgend jaar op tijd in Nederland arriveert, moeten we afwachten. Ik kan me voorstellen dat het verkeerd gaat, maar Hoofdpiet weet dat hij me mag bellen zodat ik via moderne satellietverbindingen kan zorgen dat iedereen de juiste paden bewandelt. Missen zal ik het geen seconde. Mijn schoenzolen zijn niet zomaar versleten. En het gezegde luidt niet voor niets: Er is een tijd van wegwijzen en een tijd van wegwezen." (Fok.nl)

-----------------------------------------------------------

Hij was mijn held, en blijft het ook. Geweldige man met zelfs nu nog humor; "Er is een tijd van wegwijzen en een tijd van wegwezen."

Hulde aan de wegwijspiet! 8)
Wahan

Post by Wahan » Sat Nov 12, 2005 22:55

:shock: :shock:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Nov 12, 2005 23:34

Voor de oude garde beter bekend als Mario de pizzabakker uit Spijkerhoek.
R-Type

Post by R-Type » Sun Nov 13, 2005 01:02

Spijkerhoek was cool, met hidde maas en joep sertons als coole badguys!

Michiel Kerbosch was mijn favoriete Zwarte Piet.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Thu Nov 17, 2005 13:33

Ken wrote:Voor de oude garde beter bekend als Mario de pizzabakker uit Spijkerhoek.


Dat was zo`n fantastische rol, ik was hem alweer helemaal vergeten.

Met hoe heet ze ook alweer die later Ellen speelde in vrienden voor het leven, ook zo`n heldenserie
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
GWAR

Post by GWAR » Thu Nov 17, 2005 13:38

Mary Lou van Steenis
Shurik

Post by Shurik » Sat Nov 19, 2005 18:26

Jammer. Hij deed het erg goed al die jaren.

Ken wrote:Voor de oude garde beter bekend als Mario de pizzabakker uit Spijkerhoek.


haha inderdaad, echt zo'n pleintje waar alles gebeurde. Pizzaboer op de hoek en op de andere een misdaadbons aan de cocaine in een 7 sterren appartement die aan de haal ging met de dochter(s) van de pizzaboer...
R-Type

Post by R-Type » Sun Nov 20, 2005 13:16

Gerard en Tony waren de namen van die gangstertjes toch?
Post Reply