Ik heb een hekel aan reizen gekregen

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Ik heb een hekel aan reizen gekregen

Post by Ken » Wed Nov 09, 2005 11:05

Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan reizen.
Ik heb geen vliegangst, ik vind het ook niet erg om een halve dag op een kleine stoel met te weinig beenruimte door te brengen en ik vind het ook niet erg de kotszak gereed te houden nadat de maaltijd is geserveerd. Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan de Gestapo fouilleringmethoden op vliegvelden. Ik begrijp dat er alles aan gedaan moet worden om het luchtruim zo veilig mogelijk te houden, maar dit hoeft niet te betekenen dat ik tot twee keer toe mijn schoenen hoef uit te trekken. Bovendien betekend dit ook niet dat ik mijn riem moet losmaken om me zak gescand te laten worden, terwijl iedereen het kan zien. De fouillering bij de gate werd namelijk weliswaar achter een klein muurtje gehouden, maar als deze naast de roltrap staat, heeft dat natuurlijk weinig zin.
De veiligheidsmaatregelen op vliegvelden zijn bovendien zo vreselijk krom.
De ene keer wordt je bagage nauwelijks gechecked en kun je een deobus met aansteker meenemen, de andere keer wordt je behandeld als lid van Al Quaida.
En dan nog dat zogenaamde antidiscriminatiebeleid dat werkelijk iedereen als een crimineel wordt betast. Toen ik aankwam op Los Angeles alweer een half jaar geleden, werden Japanse bejaarden na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan, als honden naar de balie gewenkt. Bovendien werden er eyescans en vingerafdrukken afgenomen, walgelijk.
Als dit de vertaling is van vrij verkeer en vrij reizen over de hele wereld, dan is de bevolking op deze aardbol toch behoorlijk verpest.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Nov 09, 2005 13:57

Ja allemaal voor je eigen veiligheid zogenaamd.
Terwijl je intussen wel in 30.000 databses staat met naam en toenaam en tegenwoordig dus ook retina en vingerscans.

lekker.

Als ze nou een lekker wijf de fouillering laten doen, dan mag het van mij allemaal wel :P
2d fighting rules
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 09, 2005 16:02

legztec wrote:Als ze nou een lekker wijf de fouillering laten doen, dan mag het van mij allemaal wel :P


Kijk, daar ben ik het nou mee eens :lol:
Nee, ik vind die achterlijke manieren niet kunnen.. Een vriend van mij kwam aan op JFK Airport in New York en daar werd zonder uitzondering ELKE neger aangehouden en gefouilleerd.. Kijk, ik heb hier ondertussen al enige haat tegen de groepen negerjongeren in mn buurt gevormd(buurtelijke ruzies+incidenten), maar kom op zeg; dat slaat toch nergens op!

Het vertrouwen is wel weg na de hoeveelste aanslag, en dat is te merken. Helaas.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 11, 2005 10:58

legztec wrote:Ja allemaal voor je eigen veiligheid zogenaamd.
Terwijl je intussen wel in 30.000 databses staat met naam en toenaam en tegenwoordig dus ook retina en vingerscans.

lekker.

Als ze nou een lekker wijf de fouillering laten doen, dan mag het van mij allemaal wel :P


maar helaas, meestal zijn het kenau's van vrouwen, in het vliegtuig kan je dan altijd weer even bijkomen met de leuke stewardessen.

Na de vele aanslagen denk ik dat het wel nodig is om deze maatregelen door te voeren. Dat veiligheidspersoneel selectief te werk gaan vindt ik erger.
Keep on Dreaming
Post Reply