Favorite Animé!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

Favorite Animé!

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 20:57

Om maar meteen met de deur in huis te vallen;
Wat is je all-time favoriete animé!?

Ik ken er helaas weinig, maar toch vind ik deze de beste:

Naruto
Image

At its core, Naruto is a story about teamwork as 3 young diverse ninjas train and grow up together. The story begins with a 12 year old Naruto finding out the truth about his past: the destructive and evil Nine Tailed Fox Demon was sealed into his navel at birth. He graduates from the Ninja Academy and is teamed with Sasuke and Sakura, as they have to train together to become more advance ninjas under master ninja Kakashi. With young characters each having little backgrounds, Naruto's main draw is watching these characters grow and progress as they go through the many difficult tasks in their path. Much of the premises of Naruto is the similar to Dragonball as we see Naruto and his teammates develop into something more extraordinary. But that's where the similarities end.


Full Metal Alchemist
Image
Fullmetal Alchemist is the story of Edward Elric and his brother Alphonse. The two brothers are alchemists, able to manipulate matter from one form into another. But there are rules in alchemy and when the two try to ignore them, Alphonse's body is destroyed. Edward captures his soul in an armour suit and the two begin a journey to find the Philosopher's Stone. A magical amplifier, the Stone can reduce the cost of matter manipulation. With it, Edward and his brother hope to fix what they have done.


Dat zijn mijn toppertjes, vertel me nu die van jullie maar!
Verras me maar met wat leuke animé!
Dem.

Post by Dem. » Mon Sep 19, 2005 20:36

Zonder twijfel:
Goldenboy

Plot Summary: Kintarou Oe doesn't look like it, but he is a genius who completed all his university courses and then quit before graduating. He becomes a wandering student, going from place to place on his bicycle, seeking to learn what he can about life, the world, and women. He is willing and able to do any job he has to prove himself. His travels take him to a variety of locations and a variety of women, each who learns to love the hardworking guy, but not before he can run off.
In the realm of ecchi humor, Golden Boy reigns supreme as king. In the years since its release, there have been many imitators, but none have managed to top the sidesplitting comedy found within this six-episode OVA. Sure, it may not be everyone's cup of tea because of the crude, sophomoric humor, but for what it sets out to do, Golden Boy is a brilliant success.

Image
Image

Goldenboy is supermelig, superdroog, en ontzettend pervers. :twisted:
Mathijs

Post by Mathijs » Tue Sep 27, 2005 19:08

Ik vind zelf Naruto ook erg gaaf, maar naast Naruto kan ik de volgende Anime ook cker aanraden:

Gundam Seed Destiny
Image

Bleach
Image[/img]
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 19:53

Mijn eerste animeserie is ook de een van de leukste die ik heb gezien, verder wat animefilms:
*The Guyver, ik heb ook de live action movie die slecht is.
*Streetfighter 2, deze anime is een must voor anime/games lovers.
*Grave of the fireflies, Geweldig verhaal die zo in een film zou kunnen.
*Princess Mononoke, Fantasy op zijn best
*vinyl*

Post by *vinyl* » Tue Sep 27, 2005 20:00

Vond naruto in het begin wel leuk maar het word steeds minder met al die fillers.

Bleach kijk ik nu nog steeds met plezier. Vind het echt een zeer goede anime met goede vecht scenes en een goed verhaal. Jammer dat ik de manga ook al gelezen heb anders was het wat spannender.

Gundam seed destiny heb ik ook een tijdje gekeken maar ik vergeet steeds om nieuwe afleveringen te kijken. Niettemin een zeer goede serie.

Full metal panic the second raid. Net begonnen maar zeer goede animatie en een zeer goede serie.

En zoals Dem al zegt. Goldenboy. Ik heb dubbel gelegen met die serie. Superdroge humor.

Maar absoluut op nummer 1 bij mij.
Escaflowne the movie.
Dat verhaal die animatie, die vechtscenes gewoon allemaal prachtig.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Sep 30, 2005 23:03

Op dit moment vind ik Kouga Ninpou Chou (Basilisk) echt te gek. Vette ninja aktie waar ik dus echt van hou. 2 clans moeten elkaar gewoon afmaken en alles is toegestaan. Het is alleen jammer dat het vaak lang wachten is op een nieuwe fansub. Deze serie ga ik zeker op dvd halen.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Oct 01, 2005 23:14

Ik ken ook niet superveel, maar Ninja Scroll vind ik wel erg vet.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 02, 2005 11:06

Ik ken ook niet zoveel, maar de Kenshin OVA's vond ik errug goed. Trust en Betrayal vooral. De serie vind ik wat de childish, maar dat vind ik vaker bij anime.

GITS vind ik ook goed, zowel Stand alone complex als de 2 films en de oude shit als Akira en Ninja Scroll gaat er bij mij wel in.
GZA

Post by GZA » Sun Oct 02, 2005 13:02

Een paar jaar geleden was Anime op internet echt helemaal in. Ik kende toen wel een hoop titels, maar heb bijna niets gezien. Dus de Animes die ik écht ken, zijn alleen maar Dragonball en een beetje Trigun.

Laatst zag ik wel bij de FRS een hoop Anime DVD's staan. Misschien pik ik er daar nog wel een keer één of twee van op.
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Sun Oct 02, 2005 17:03

Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 02, 2005 17:26

loempiavreter wrote:Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.


Ooit een episode gezien, en tegelijkertijd had ik een nieuwe nickname nodig, dus de keuze was snel gemaakt aangezien het ook wel leuk klinkt ^^
Maar ik probeer animé te gaan volgen, komt alleen niet zoveel van.. Maar dat zal nog wel komen :) Ik volg nu ook Mahou Sensei Negima, een erg leuke en grappige anime, een aanrader voor wat humor tussendoor :)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 02, 2005 20:11

FIST OF THE NORTHSTAR MOVIE
Dit was een van mijn eerste experiences met anime. Een absolute klassieker. Verder heb ik ook nog al die Guyver VHS tapes, Akira, SF2 Animated Movie en nog meer.
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Mon Oct 03, 2005 16:24

Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.


Ooit een episode gezien, en tegelijkertijd had ik een nieuwe nickname nodig, dus de keuze was snel gemaakt aangezien het ook wel leuk klinkt ^^
Maar ik probeer animé te gaan volgen, komt alleen niet zoveel van.. Maar dat zal nog wel komen :) Ik volg nu ook Mahou Sensei Negima, een erg leuke en grappige anime, een aanrader voor wat humor tussendoor :)


1e episode gezien zeker? Niet doen deze was gewoon niet nodig geweest, Het begint pas echt bij episode 2. Anime is echt het beste wat ik ooit heb gezien (ja ik ben een anime freak, en ik heb er redelijk veel gezien)
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 03, 2005 17:07

loempiavreter wrote:
Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.


Ooit een episode gezien, en tegelijkertijd had ik een nieuwe nickname nodig, dus de keuze was snel gemaakt aangezien het ook wel leuk klinkt ^^
Maar ik probeer animé te gaan volgen, komt alleen niet zoveel van.. Maar dat zal nog wel komen :) Ik volg nu ook Mahou Sensei Negima, een erg leuke en grappige anime, een aanrader voor wat humor tussendoor :)


1e episode gezien zeker? Niet doen deze was gewoon niet nodig geweest, Het begint pas echt bij episode 2. Anime is echt het beste wat ik ooit heb gezien (ja ik ben een anime freak, en ik heb er redelijk veel gezien)


Een vriend van me zei dat een vriend van hem weer erg verslaafd eraan was, dus ik heb het maar geprobeerd, en heb nu t/m 11 op mn computer staan... Ik ga vanavond proberen 7 t/m 11 te kijken, ik vind t echt té leuk =D
Aan het einde van episode 1 kom je er ook pas achter dacht ik dat hij magician is, dan ziet Asuna hem ook, dat is het einde :)
Gisteren nog wat eps gezien, erg leuk =D

Wat vinden jullie trouwens van Neon Genesis Evangelion? Mij werd hij aangeraden, en de screens zagen er wel leuk uit.. Alleen ik ben nou niet echt een mecha- persoon maar meer high-school/ninja/martial arts etc etc... Wat vinden jullie er nou van?
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 04, 2005 07:45

Ninja Scroll is echt onbetwist Nr1 voor mij!
Akira natuurlijk is ook hoog op mijn lijstje.
Ook gaaf vond ik Gundam Seed en Wing.
Ghost in a shell
Street Fighter 2
2d fighting rules
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Tue Oct 04, 2005 20:57

Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:
Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.


Ooit een episode gezien, en tegelijkertijd had ik een nieuwe nickname nodig, dus de keuze was snel gemaakt aangezien het ook wel leuk klinkt ^^
Maar ik probeer animé te gaan volgen, komt alleen niet zoveel van.. Maar dat zal nog wel komen :) Ik volg nu ook Mahou Sensei Negima, een erg leuke en grappige anime, een aanrader voor wat humor tussendoor :)


1e episode gezien zeker? Niet doen deze was gewoon niet nodig geweest, Het begint pas echt bij episode 2. Anime is echt het beste wat ik ooit heb gezien (ja ik ben een anime freak, en ik heb er redelijk veel gezien)


Een vriend van me zei dat een vriend van hem weer erg verslaafd eraan was, dus ik heb het maar geprobeerd, en heb nu t/m 11 op mn computer staan... Ik ga vanavond proberen 7 t/m 11 te kijken, ik vind t echt té leuk =D
Aan het einde van episode 1 kom je er ook pas achter dacht ik dat hij magician is, dan ziet Asuna hem ook, dat is het einde :)
Gisteren nog wat eps gezien, erg leuk =D

Wat vinden jullie trouwens van Neon Genesis Evangelion? Mij werd hij aangeraden, en de screens zagen er wel leuk uit.. Alleen ik ben nou niet echt een mecha- persoon maar meer high-school/ninja/martial arts etc etc... Wat vinden jullie er nou van?


ik had he teigelijk over gungrave.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 04, 2005 21:04

loempiavreter wrote:
Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:
Gungrave wrote:
loempiavreter wrote:Met een naam als gungrave dacht ik dat je fan was van de Anime :P

vind Gungrave de anime 1 van de beste ooit gemaakt. Vooral de tijden van de mafia. Elke character groeit mee, je ziet ze ook echt ouder worden tijdens de serie (of dikker zoals bij Bob). Ook hun personaliteiten veranderen tijdens episodes.


Ooit een episode gezien, en tegelijkertijd had ik een nieuwe nickname nodig, dus de keuze was snel gemaakt aangezien het ook wel leuk klinkt ^^
Maar ik probeer animé te gaan volgen, komt alleen niet zoveel van.. Maar dat zal nog wel komen :) Ik volg nu ook Mahou Sensei Negima, een erg leuke en grappige anime, een aanrader voor wat humor tussendoor :)


1e episode gezien zeker? Niet doen deze was gewoon niet nodig geweest, Het begint pas echt bij episode 2. Anime is echt het beste wat ik ooit heb gezien (ja ik ben een anime freak, en ik heb er redelijk veel gezien)


Een vriend van me zei dat een vriend van hem weer erg verslaafd eraan was, dus ik heb het maar geprobeerd, en heb nu t/m 11 op mn computer staan... Ik ga vanavond proberen 7 t/m 11 te kijken, ik vind t echt té leuk =D
Aan het einde van episode 1 kom je er ook pas achter dacht ik dat hij magician is, dan ziet Asuna hem ook, dat is het einde :)
Gisteren nog wat eps gezien, erg leuk =D

Wat vinden jullie trouwens van Neon Genesis Evangelion? Mij werd hij aangeraden, en de screens zagen er wel leuk uit.. Alleen ik ben nou niet echt een mecha- persoon maar meer high-school/ninja/martial arts etc etc... Wat vinden jullie er nou van?


ik had he teigelijk over gungrave.


Ah ok, toevallig hetzelfde dat het pa bij ep 2 begint bij Mahou Sensei Negima =P
Post Reply