ff Voorstellen

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

ff Voorstellen

Post by Cageman » Mon Jun 01, 2009 22:16

..en weer een nieuwe member :)

Ik zal mezelf meteen even grondig voorstellen: Ik ben Arjan, 35 jaar. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen (jongen van 2, meisje van 0,1).

Ik ben al erg lang gamefanaat; Begonnen op de VIC-20, daarna van mijn spaargeld een C16 gekocht (met een 1551 floppy drive, iets waar je nu een rib voor moet inleveren als je een mint-condition exemplaar zoekt). Toen overgestapt naar de C64, gevolgd door de MSX.

Met de MSX ben ik een hele tijd zoet geweest. Van de 8255 naar de 8280. Uiteindelijk een Panasonic FS-A1GT Turbo-R gekocht. Mooie machines, aparte games met een aparte sfeer. Ben nog steeds gecharmeerd van de alles rond MSX.

Na het MSX tijdperk ben ik overgestapt naar consoles. SEGA Master System, Megadrive, SNES, en.. Neo Geo. Gekocht bij wat toen GameWorld heette in Rotterdam. 1500 gulden, met Last Resort erbij a 400 gulden.. :shock: Maar wat een fantastische machine was, en is, dat toch. Blies alles omver. Helemaal briljant: thuis Last Resort tot het laatste level spelen, memory card mee naar Scheveningen, in de MVS stoppen. Mensen stonden met open mond naar het scherm te staren. Fantastisch.

Ik heb het gamen nooit los kunnen laten, en heb dan ook een redelijke verzameling MSX, consoles en spellen staan (Heb van veel machines meerdere exemplaren staan): MSX NMS 8255, MSX NMS 8280, MSX Panasonic FS-A1GT, Megadrive, Dreamcast, Playstation 1, Playstation 2, Playstation 3, XBOX, XBOX360, PC Engine, Neo Geo AES, Neo Geo CD, Neo Geo CDZ, Atari Lynx, GP32, SNES, PSP, Nintendo DS, Nintendo DSi, Nintendo Gameboy Advance, Neo Geo Pocket Color, Nintendo Wii, Bandai Playdia, Sega Gamegear, C16, C64. En zo nog wel het 1 en ander.. :)

Arcade gaming is iets waar ik jaar of 5 geleden mee ben begonnen, qua verzamelen. Ik was natuurlijk vaak in de speelhal te vinden vroeger. All Time favorites: Afterburner (kreeg ik met 1 gulden helemaal rond), Thunderblade, OutRun, TNMT, Moonwalker, Silent Scope, en alles waar Neo Geo bij staat :wink:

Mijn huidige verzameling Arcade stuff: Mooi compact 'Rene Pierre' cabinet (omgebouwd om JAMMA, MVS en JVS (NAOMI) te kunnen doen). Meerdere PCBs zoals Virtua Fighter 3, R-Type II, Choplifter, Arkanoid, Salamander 2. Daarnaast een NAOMI 2 + GDROM, en aantal MVS Mobo's (1 en 2 slots). MVS games o.a.: Last Resort, Pulstar, Blazing Star, KOF95, Cyber Lip, Puzzle Bobble. Zou in de nabije toekomst graag een Candy cab of een Naomi Uni aanschaffen.

Zit nu vooral te rommelen met m'n Naomi2 (netjes inbouwen in een cab die eigenlijk te klein is voor een Naomi), en beleef daar een hoop plezier aan.

Ben nu al blij dat ik Nozomi gevonden heb; ik heb de laatste tijd aardig wat posts gelezen. Dank voor het activeren van mijn account, Ken :wink:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jun 01, 2009 22:20

Oh, en BTW: Ik heb het 'introduce yourself' topic wel gezien, maar pakte ff de verkeerde knop (new topic ipv reply). Beginnersfoutje, zullen we maar zeggen..

excuus 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Jun 01, 2009 22:26

Welkom! Post ff wat pics van je verzameling in de galerij, ben benieuwd.

Hoe ben je hier terecht gekomen eigenlijk?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jun 01, 2009 22:31

Zal de komende dagen eens wat pics plaatsen.

Hoe ik hier terecht ben gekomen: ik kwam een tijdje terug op een ander forum (weet even niet meer welk, ik dacht Sega-Naomi.com) een link naar Nozomi tegen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jun 01, 2009 22:39

Welkom Arjan, met jou erbij hebben we weer flink wat ervaring in huis zo te zien. Erg indrukwekkende lineup moet ik zeggen, meer dan genoeg om bij deze groep nerds te horen hehe. Ik zal het voor de rest kort houden en heet je van harte welkom, hopelijk zul je op arcadevlak ook snel wat terrein gaan winnen ;)
ckong

Post by ckong » Mon Jun 01, 2009 23:23

Ook namens mij welkom Cageman, ben net als Ken benieuwd naar wat pics van je collectie, die er inderdaad indrukwekkend uit ziet. Op consolegebied kunnen we je niets meer wijs maken geloof ik :roll:

Is je vrouw ook een beetje een gamer, of meer iemand die het tolereert zolang je het niet te gek maakt? Niet dat dat laatste snel zal gebeuren hoor.(ahum)
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Mon Jun 01, 2009 23:24

Welkom op het forum! Zit er zelf ook net een maand maar is echt een relaxte sfeer en veel kennis van hardware en games! Naast het wachten op mijn AtomisWave die in juli komt heb ik een MAME-woody staan (Met defecte arcade monitor #$*@$) en natuurlijk de jou bekende good old shit: C64, C64SX, ZX Spectrum, C128, Amiga 500, Amiga 1200.

Ben me helemaal toe aan het leggen op Mame, en heb er een nieuwe verslaving bij gekregen dankzij dit forum... CandyCabs! Hoop je een keer te zien op onze meetings!
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Tue Jun 02, 2009 07:13

Welkom Cageman, verwacht dat je je binnen no-time thuisvoelt bij dit zooitje gekken :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Jun 02, 2009 09:51

iemand die de klassiekers kent is altijd een aanwinst voor de scene.

welkom!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Tue Jun 02, 2009 20:15

Thanx voor het warme onthaal!

En wat mijn vrouw er van vindt? Zolang het niet in de huiskamer staat, alles prima :wink: Ze is zelf geen gamer, anders had er allang een candy in de kamer gestaan..

Ik ga zeker eens langskomen op een meeting, en Psykick: Ik las hier pas voor het eerst de 'cult' die er heerst rond Cave.. Ik voel een nieuwe verslaving aankomen :D
ckong

Post by ckong » Tue Jun 02, 2009 20:19

Cageman wrote:.... Ze is zelf geen gamer, anders had er allang een candy in de kamer gestaan..


http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=2123

Goh, post ik toch toevallig een link naar mijn sales topic :roll:
ne0

Post by ne0 » Tue Jun 02, 2009 22:09

Cageman wrote:Thanx voor het warme onthaal!

En wat mijn vrouw er van vindt? Zolang het niet in de huiskamer staat, alles prima :wink: Ze is zelf geen gamer, anders had er allang een candy in de kamer gestaan..

Ik ga zeker eens langskomen op een meeting, en Psykick: Ik las hier pas voor het eerst de 'cult' die er heerst rond Cave.. Ik voel een nieuwe verslaving aankomen :D


Bij ons mag het wel maar ik wil het zelf niet. Ennuh niet iedereen hier is cave fan hoor.... :) Ik heb zelf een bloedhekel aan bullethell shooters, maar volgens mij ben ik hier inderdaad wel in de minderheid.
Redneck

Post by Redneck » Tue Jun 02, 2009 22:12

welkom, ennuh neo je staat niet helemaal alleen hoor.
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Tue Jun 02, 2009 22:35

Welkom Cageman :)
Veel plezier ermee
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Jun 02, 2009 23:40

Ik ben zelf ook niet een enorme bullithell freak en ook cker niet iedereen hier, in de eerste plaats is iedereen hier gamefreak en de een meer dit en de ander meer dat, maar kan de shooters van Cave wel erg waarderen, maar meer om de enorme sprites en explosies. Ik kan het ook erg waarderen om iets gewoon lekker te zien draaien of iemand het zien spelen, kan ik ook erg van genieten, hoef ik het zelf niet eens te spelen. Zo heeft iedereen iets, maar laat wel duidelijk wezen dat het hier niet een onwijze Cave forum is, dat is alleen maar een vertekend beeld, omdat het nu toevallig even tot de orde van de dag hoort en iedereen net even wat dat betreft om de hoek komt kijken. Er was een tijd dat iedereen helemaal Neo minded was, een tijd dat iedereen CPS2 en 3 minded was, daarna weer Taito en nu weer ff Cave (volgorde kan niet helemaal kloppen), maar ja ik draaf weer te ver door en iedereen begrijpt wel wat ik bedoel ;)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Jun 03, 2009 09:44

Net andersom bij mij, na Taito en MVS uitstapjes nu voor goed aan de danmaku.

Welkom Cageman (g=v ?) je verleden is rock solid, en das altijd een goed begin.

Veel plezier hier.
Team 15 kHz
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Jun 03, 2009 18:22

Ja Onno, bij jou staat nog net je huis niet vertical :D
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Jun 03, 2009 18:40

:D

Firma Biereco voor al uw herverbouwingen:
Image
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 03, 2009 18:46

Zo heeft inderdaad iedereen zijn eigen 'ding'. Ook ik kijk graag naar hoe anderen gamen. En over bullethell: Ik heb een tijdje Ikaruga (DC) gespeeld, maar dat is toch ook niet echt mijn ding. Mijn verslaving zit vooral in side-scrolling 2D shooters als R-Type, Last Resort en Pulstar enzo.

Wat ik aan Cave wel mooi vind is dat het wel echte kunstwerkjes zijn. De prijs liegt er vaak ook niet om, volgens mij :shock:

Oh, en Cageman is niet verkeerd geschreven hoor. Haha! :lol:
almighty

Post by almighty » Wed Jun 03, 2009 18:52

R-Type zeker ook een van mijn fav. 2d shooter.

Welkom trouwens en ben ook zeker benieuwd naar je gameroom :)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 03, 2009 19:04

Mijn gameroom is de zolder.. :-) Staat wel een 94cm plasma met een aantal current-gen consoles aangesloten (wii, ps3, xbox360), maar er staat ook een hoop zooi.. Ben nu druk bezig om alles weg te gooien en op te ruimen, zodat ik weer in een rechte lijn van mijn bureau naar m'n cab kan lopen.

Mijn collectie consoles zit voornamelijk keurig in de originele verpakking. Foto's volgen :-)
almighty

Post by almighty » Wed Jun 03, 2009 19:20

Cageman wrote:
Mijn collectie consoles zit voornamelijk keurig in de originele verpakking. Foto's volgen :-)

We hebben dus iemand die erg zuinig is op z'n spullen, nice 8)
Zit hier ook lekker te chillen op de zolder, helaas niet de hoogste maar kan me er prima vermaken.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Jun 03, 2009 19:39

Een zolder is relaxed ... Mits de trap ruim genoeg is voor een Egret 3 :P (work in progress)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Jun 04, 2009 16:22

Psykick wrote:Ja Onno, bij jou staat nog net je huis niet vertical :D


:D
Team 15 kHz
Post Reply