[Books] Japan

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

[Books] Japan

Post by Gungrave » Sat Oct 29, 2005 12:46

Hey,

Ik had even een vraag;
Zijn er misschien enkele goede boeken, graag in het Nederlands, anders Engels, over Japan?
Welke boeken hebben jullie zelf en raden jullie mij aan? Ik ben nogal nieuw qua Japanse cultuur en de geschiedenis van Japan, dus daar wil ik graag meer over weten.
Leuke en interessante boeken vol informatie zijn daarbij dus ook een must, aangezien ik toch liever een boek in mn handen heb dan op het internet zoek voor iets als dit.

Dus als jullie enkele goede boeken kennen en mij enkele weten aan te raden; graag!

- Gungrave
Perkunas

Post by Perkunas » Sat Oct 29, 2005 21:03

Karel van Wolferen - Japan: Het enigma van een stille wereldmacht

Hier ben je wel even zoet mee. ;)
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Oct 29, 2005 22:10

Perkunas wrote:Karel van Wolferen - Japan: Het enigma van een stille wereldmacht

Hier ben je wel even zoet mee. ;)


Wat voor boek is het? Wat voor informatie kan je hieruit halen?
Graag wat meer info, en hoe duur is het ongeveer? :)
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 30, 2005 21:34

Ik zal zelf nog wel even op zoek gaan naar een samenvatting van het boek, en ga morgen waarschijnlijk uit school even langs de boekenwinkel hier.. Kijken of ze nog leuke boeken hebben :)

Iemand anders nog een goed en interessant boek over Japan?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 30, 2005 21:36

Wil je boeken hebben over Japan zelf of over de taal?
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 30, 2005 21:41

Ken wrote:Wil je boeken hebben over Japan zelf of over de taal?


Over Japan zelf, de geschiedenis, de cultuur en meer van dat soort zaken.
De taal zelf ga ik hoogstwaarschijnlijk volgend jaar mee beginnen, dus die boeken ben ik nu nog niet echt in geinteresseerd. :)

Heb jij zelf boeken over Japan Ken, en welke zijn dat dan? ^^
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 30, 2005 21:43

Ik heb thuis een rij van twee meter staan over Japan, maar de exacte namen etc. zou ik niet weten. Je moet gewoon eens naar de bibliotheek gaan, zoals in de old days.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 30, 2005 22:02

Ken wrote:Ik heb thuis een rij van twee meter staan over Japan, maar de exacte namen etc. zou ik niet weten. Je moet gewoon eens naar de bibliotheek gaan, zoals in de old days.


Het probleem ligt het in het elke keer lenen. Ik lees niet veel, en sommige boeken heb ik na een jaar nog niet doorgelezen. Op mn gemakje dus.
Maar ik zal ook in de bibliotheek gaan kijken, thx ^^
Perkunas

Post by Perkunas » Sun Oct 30, 2005 23:33

Gungrave wrote:
Perkunas wrote:Karel van Wolferen - Japan: Het enigma van een stille wereldmacht

Hier ben je wel even zoet mee. ;)


Wat voor boek is het? Wat voor informatie kan je hieruit halen?
Graag wat meer info, en hoe duur is het ongeveer? :)


Een vrij compleet werk over Japan sinds 1945 (650 pagiina's geloof ik). De prijs zou ik echt niet weten, maar boeken zijn nu niet echt zo duur.
Post Reply