Gisteravond hadden ik en Pascal ( BeatmasterP ) een afspraakje bij Rob ( PAt70 ) om zijn monitor die hij net voor 500 Euro had gekocht passend te maken voor zijn Blast City cab. Het was allemaal niet zo moeilijk, maar zonder het juiste gereedschap, waar ik niet op had gerekend, werd het al snel vrij ingewikkeld, omdat we goede metaalboren nodig hadden om gaten bij te boren in het frame. Na heel veel vijven en zessen en vrij inventief bezig te zijn was het eind in zich en streefden we af op succes, totdat het noodlot ons trof

Door al dat gekloot met de monitor op zo'n workbench en het eigenlijk forceren van alles hoorden we een hard sissend geluid....we wisten eigenlijk al dat het over was...de nek van de monitor had door op Rob zijn borst te leunen te veel druk te verwerken gehad en was ergens gebarstten...KUT!
Pascal had echter al een paar keer wel gewaarschuwd, dat dat even in de gaten gehouden moest worden, maar ik was druk met boren bezig en had daar uberhaupt geen zicht op, maar ja het doet er voor de rest ook niet toe, we hadden dat dus gewoon veel serieuzer moeten nemen en in het begin bij alle tegenslagen met gereedschap en provisorische oplossingen met bouten en moeren al moeten stoppen.
Je wilt het toch hoe dan ook afhebben en dan krijg je dus dit....dat is het ergste wat er met een monitor kan gebeuren, hij is dus niets meer waard, alleen het chassis kan je nog gebruiken, maar god weet wanneer de juiste buis vind e.d. dus wordt een gebed zonder einde...
Nu is het zo dat na dit drama er natuurlijk een grafsfeer hing en ik het echt intens kut vond voor Rob, want dat is nou net een van die gasten die het niet verdiend..nu voel ik toch ook een soort van verantwoordelijkheid, ondanks dat we er niet heel veel aan hadden kunnen doen en voel ik me geroepen om iets voor Rob te doen, hij moet immers gewoon weer een nieuwe monitor laten komen, en dan letten we wel wat beter op hehe..
Ik wil iedereen vragen of we hem een bijdrage kunnen sponsoren om zijn pijn te verzachten, samen zijn we immers veel sterker, normaal doe ik dit soort dingen ook niet, maar ik had zoiets van waarom niet, we zijn er toch ook voor elkaar, althans zo denk ik er wel over...zonder er een enorm drama van te maken zeg ik als we de man wat cash overmaken hij enorm geholpen zal zijn. Ik stort zelf 25 Euro, iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wil geven, meer is altijd beter, maar ja alles is meegenomen, van die paar tientjes worden we ook niet rijker of armer en als je niets wilt of kunt geven is het ook goed!
Ik zal Rob wel even vragen of hij zijn Paypal of rekeningnummer vermeld zodat wie wil iets kan doneren.
Hij laat deze monitor trouwens uit de US komen en ze zijn splinternieuw 250 Euro, maar met verzenden kom je op de 500 Euro, mss is het een idee voor mensen om er eentje mee te bestellen, want dat zou zomaar heel veel kunnen schelen in verzendkosten, volgens mij gaat het per pallet en dan kunnen voor hetzelfde bedrag er mss wel 3 mee..
Hou wel in gedachten dat je het doet voor iemand die een van de meest genereuze en giving gasten uit de scene...Alvast bedankt!!!
Hasan