[main update: artikel] The Wanderer and the Bic Bic Camera

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update: artikel] The Wanderer and the Bic Bic Camera

Post by Ken » Fri Oct 28, 2005 13:27

The Wanderer and the Bic Bic Camera

Hier na inspirerende verhalen voor ons allen weer een ouderwetse update.
Eigenlijk zoals mensen een weblog maken, of als helden dat doen, zoals Hideo Kojima.
Vanmiddag dan eindelijk op papier durven zetten wat deze man mij heeft verteld.
Al een paar weken lagen de blaadjes met zorgvuldige aantekeningen op de gesigneerde promotiemap van Metal Gear Solid, maar nooit durfde ik mij er aan te wagen. Wat er op papier komt te staan zal namelijk nooit een correct beeld zijn van de werkelijkheid. Gelukkig viel het alleszins mee toen ik het later op de dag nog eens teruglas en ik denk zelfs dat dit interview beter is geworden dan dat met Tomonobu Itagaki van Team Ninja. Of beter gezegd anders, bij Itagaki was het net of ik gezellig bij hem op de koffie was.

Wat doe je dan nog meer op een dag als vandaag, waar het zonnetje schijnt en de was buiten vrolijk droog wappert. Batman Begins lag vandaag eindelijk in de winkel en omdat ik maandag drie uurtjes in het vliegtuig moet doorbrengen leek me deze DVD een goed tijdverdrijf. Op een korte vlucht als deze naar Seoul in Zuid-Korea worden er geen films getoond en ik heb nou eenmaal geen zin om drie uur voor me uit te gaan zitten staren. Een weekje Zuid-Korea, land van Guus Hiddink die daar geloof ik ooit vice-president was en het land van…goede vraag. Ik heb werkelijk geen flauw benul wat me in Seoul te wachten staat, maar ik zal het voor gij, den lezer, met den pen en gouden griffel allemaal vastleggen.

Naast Batman Begins kwam vandaag ook Wanda and the Colossus uit voor de PlayStation2. Tenminste, zo heet de game niet echt, maar zo wordt ie door iedere nietswetende journalist genoemd. In het Japans schrijf je in katakana inderdaad ‘Wandaa’, maar een Japanner krijgt het woord ‘Wanderer’ nou eenmaal niet uit z’n huig.
‘The Wanderer and the Colossus’ dus, naar mijn mening een betere titel dan Shadow of the Colossus, maar goed het moet maar weer. Dat wordt vannacht acht blikjes Blendy en doorhalen, want ik wil voor maandag de review gedaan hebben. Blendy is overigens koude koffie in een flesje. De eerste keer is het even vreemd, want wie drinkt nou in Nederland zijn koffie nog als deze koud geworden is, maar na enkele dagen reeds zeer verslavend en goed werkend tegen de slaap. Na het drukke shoppen even een goedkope hap van rijst en vlees naar binnen gewerkt bij Yoshinoya. Van deze keten is zelfs een videogame uitgekomen, waar je de salary man van Japan kan voorzien van goedkoop, maar degelijk voer. Helaas serveren ze geen Amerikaanse koe meer, waar de resultaten van Yoshinoya behoorlijk onder te lijden hebben gehad.

Ik heb deze twee aankopen gedaan bij het reusachtige Bic Bic Camera turbocomplex.
Vergelijkbaar met de Media Markt in Rotterdam, maar dan tien keer zo groot schat ik.
Oorspronkelijk was dit paradijs van elektronica een compleet warenhuis en er is genoeg ruimte voor compleet nutteloze zaken. De Star Wars Episode III DVD komt hier pas op 23 november in de winkel, maar Bic Bic vindt het absoluut nodig nu al een compleet rek vol te stouwen met sample DVD’s. Hetzelfde geldt voor het waardeloze Spielberg drama War of the Worlds. Ik was ook best verrast met de redelijke promotie stellage die ‘The Wanderer and the Colossus’ kreeg. Heerlijk om nog eens uit te spreken, je zou bijna nog gaan meemaken dat de hype terecht is ook, we shall see about that!
Fantus

Post by Fantus » Fri Oct 28, 2005 14:00

Hopelijk is Wanda and the Colossus zo goed als ik hoop. De filmpjes waren in ieder geval om te smullen. Ben erg benieuwd!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Oct 28, 2005 16:32

Ik heb Shadow of the Colossus uitgespeeld en ik moet zeggen dat de naam Shadow er dus beter bij past ivm het verhaal ;)
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Oct 28, 2005 17:02

Leuk om te weten wat andere forummembers nou doen op zo'n dag... Ik neem aan dat Ken nu druk bezig is met Shadow of the Colossus? ;)
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Oct 28, 2005 20:37

Weer een heerlijke update Ken, leest weer lekker en ik heb weer wat te doen dan als ik terug kom van een dagje Six Flags =D
Shadow of the Colossus wacht ik nu zeer op, erg benieuwd naar deze titel ^^
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 28, 2005 22:18

Nou Ken ging na het schrijven van dit verhaaltje naar Shinjuku om de nachtvoorstelling van DOMINO te zien met een vriendin, film met een paar bekende gezichten en een soundtrack van H.G. Williams, die ook de MGS2/3 soundtrack verzorgde. Mickey Rourke, Christopher Lee, Lucy Liu en nog een paar leuke namen, wel de moeite waard.
Post Reply