Zuid Korea - Seoul

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Zuid Korea - Seoul

Post by Ken » Tue Oct 25, 2005 11:38

Een nieuw Zuid Korea topic, omdat we in die andere al compleet nutteloos offtopic waren gegaan, voor ik uberhaupt een voet op Koreaanse bodem heb gezet, dus even ontopic maar.

Ik denk niet dat de kans groot is, maar ik wil toch graag weten of er misschien iemand van dit forum toevallig in Zuid Korea is geweest. Ik ben er in augustus overgestapt, maar ik ga 31 oktober voor een weekje echt eens kijken hoe het er aan toegaat daar.
Als iemand leuke links heeft, of andere informatie, wat dan ook please let me know.
Als ik eenmaal in Korea ben volgende week zal ik hier ook wat bevindingen plaatsen!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ImageSeoul is both the capital and the heart of the Republic of Korea. The Hangang River separates the entire length of Seoul into two distinct areas of north and south. The Hanbuk Mountain Range, which branches off from the Baekdu-daegan Range, the geological backbone of Korean peninsula along the east coast, stretches southwest, forming the northern contour of Seoul. The city lies in a natural basin, surrounded by a series of mountains and hills, whose grandeur and magnificent scenic beauty make the capital city one of the most attractive major cities of the world.
Image
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 25, 2005 13:15

Mij lijkt het iig leuk om dingen te lezen van jou daar, foto's zullen neem ik aan ook voldoende gemaakt worden?
Ik zie het vanzelf wel, lijkt me leuk om te lezen en zien in ieder geval! :)
Mittens666

Post by Mittens666 » Mon Oct 31, 2005 11:27

Have fun dude!!!! ben benieuwd naar de foto's iig!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 31, 2005 16:43

Nou ik ben hier nu een paar uurtjes en het bevalt me wel.
Erg relaxed hotel, ik zal morgen wat foto's laten zien!
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Oct 31, 2005 17:21

Je hebt daar toch ook die Petronas Towers of is dat weer ergens anders? Heb op Verydisco een docu over die torens gezien (while ago) en wat een mooi gebouw is dat.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Nov 01, 2005 13:19

Rano wrote:Je hebt daar toch ook die Petronas Towers of is dat weer ergens anders? Heb op Verydisco een docu over die torens gezien (while ago) en wat een mooi gebouw is dat.


Die zijn in Kuala Lumpur, Maleisie.
Vandaag door zo'n echte oude markt gelopen, je merkt echt duidelijk dat het hier armoediger is dan in Japan. Bovendien ook iets viezer, maar ik ben het goed gewend.
Voor de rest wel een positieve indruk, maar ik weet wel nu al zeker dat ik hier nooit zou kunnen wonen, ook niet voor een jaar. Ook voor vakantie zou het alleen leuk zijn als onderdeel van een rondreis, want alleen Seoul is denk ik niet boeiend genoeg.
Voor de rest een leuk museum gezien en wat tempels, geinige stad.
Ik ga morgen een uitgebreidere report maken met wat leuke pics.
Perkunas

Post by Perkunas » Wed Nov 02, 2005 00:12

Oppassen dat ze je geen hond aansmeren als je wat vlees besteld! ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Nov 03, 2005 15:23

Schijnt dat het niet echt meer voorkomt dat men hond serveert.
Ben er nu 4 dagen en het is toch heel anders dan ik me had voorgesteld.
Het hotel is wel erg luxe en het eten is erg goed, maar Seoul is toch vooral nog steeds een armoedige stad. Er zijn wel genoeg winkelcentra waar ze moderne stuff verkopen en oh my fucking god ik ben vandaag in een soort Akihabara in Seoul geweest. Een hele wijk met elektronica en een hele markt ondergronds met alleen maar videogames.
Wat opvalt, is dat dvd's veel gekopieerd zijn en je de laatste bioscoopmovies voor 3 euro kan kopen, maar games wel orgineel zijn. Bijna allemaal dan, want ik kwam een Metal Slug 2 tegen voor de Neo Geo en dat was een mooie onvervalste bootleg.

Ik heb het toch goed naar me zin, maar ik zal nog eens goed nadenken over mijn algehele mening over deze stad, ik weet het zo net nog niet. Taxi's zijn trouwens geweldig, naar de andere kant van de stad voor 5 euro.

ㅏ두 ㅑㅜ ㄴ대ㅕㅣ

:roll:
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Nov 08, 2005 17:30

Dat zijn de prijzen das een mooi bedrag voor zo'n miljoenen stad zeker als je gaat bekijken dat wanneer ik vanuit het centrum van vlaardingen naar vlaardingen west ga waar ik woon ik denk dat het 1.5 a 2 km is 8 a 9 euro moet betalen!!!!
Post Reply