Weetjes uit Japan - weet je wel, weet je niet-

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Weetjes uit Japan - weet je wel, weet je niet-

Post by Ken » Mon Oct 24, 2005 13:45

In allerlei topics zie je altijd van die kleine vragen, die misschien wel grote antwoorden behoren te krijgen. Van die weetjes, weetjes over Japan, de cultuur, het land zelf, de taal, gewoon allemaal van die gekke dingen waar je niet snel ergens anders iets over zou kunnen lezen.

Heb je een vraag over Japan, het kan zo gek niet zijn, stel ze dan hier. Er zijn inmiddels toch al aardig wat leden die ook hun ervaringen kunnen delen over allerlei gekke dingen, die zij misschien wel heel anders zagen dan ik. Dus bij deze ook aan hen de vraag om deze topic in de gaten te houden en overal gewoon op te antwoorden.

Wat kost een ticket van Tokyo naar Osaka, waarom dragen meisjes van die geile schooluniformen en waarom drinken we hier koude koffie uit blik?

Vraag maar raak.
Last edited by Ken on Fri Dec 16, 2005 07:06, edited 1 time in total.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 11, 2005 11:04

Na het lezen van je intro ben ik toch wel erg benieuwd naar waarom japanners van die geile schoolkostuums dragen en ook wel hoe het zit met die koude koffie uit blik. dus enlighten please.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Nov 12, 2005 19:41

In een supermarkt of op straat bij een kiosk kun je zowel koude als warme koffie in blik (of koud ook in plastic fles) kopen. De historie hierachter moet ik je helaas schuldig blijven, maar misschien heeft het er toch iets mee te maken dat Japanners meer cafeine nodig hebben door langere werkdagen.

De Japanse schooluniformen bestaan denk ik om geen scheiding tussen arm en rijk te hebben, mensen er op ' voor te bereiden' je hele leven lang in een saai (mantel)pak te lopen en bovendien een bepaalde rechtlijnigheid te hebben in het gedrag op jongere leeftijd. De schooluniformen worden vooral door vrouwen echter op alle mogelijke manieren aangepast zodat het er nog sexy uitziet. Rokjes worden soms extreem hoog opgehesen bijvoorbeeld. Wat ook erg apart blijft, is dat scholen verbonden zijn aan een bepaald merk. De wat duurdere scholen hebben Ralph Lauren, maar ook heel vaak zie je scholieren rondlopen in playboy kousen. Inderdaad, gewoon de bunny op de sok, alsof het niks is. Eenmaal in high school hoeven de studenten geen kostuum meer aan, maar toch komt het regelmatig voor dat leerlingen toch een uniform aan blijven houden.
Het is makkelijk, ze zijn het nou eenmaal gewend en een goed alternatief als je geen leuke kleding hebt/mag dragen van je ouders.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Nov 14, 2005 09:43

Leuk om te weten. Ga vanmiddag even langs de toko om te kijken of ik die koffie kan scoren. De laatste tijd kan ik wel een koffieshot gebruiken.

Met die kostuums wacht ik wel even :)
Keep on Dreaming
Post Reply