De Nederlandse televisie op zijn best

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 10:46

Uitreiking Gouden Televizier-Ring
Het programma Gewoon Jan Smit van de TROS heeft vrijdagavond de Gouden Televizier-Ring 2005 gewonnen.

De enige publieksprijs voor televisie-programma's kende dit jaar vier genomineerden: Boer zoekt vrouw (KRO), Gewoon Jan Smit (TROS), Hart van Nederland (SBS6) en Peter R.de Vries misdaadverslaggever (SBS6).

Wendy van Dijk (SBS6) werd gekozen tot beste televisievrouw van 2005 en Jochem van Gelder won de Zilveren Televizier- Ster bij de mannen.

Gewoon Jan Smit...hoe laag zijn we gezonken mensen....
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sat Oct 22, 2005 10:59

Oh hou op over de Nederlandse TV... Big Brother, Spuiten en slikken en nog meer van die popi jopi programma's door belachelijke BNners :(

Volgens mij doe ik de TV alleen nog aan voor The Simpsons en om er op te gamen en DVD's op af te spelen.
User avatar
Remco
Active Level:
Active Level:
Posts: 18
Joined: Sat Oct 22, 2005 10:56

Post by Remco » Sat Oct 22, 2005 11:14

Mijn TV is als volgt geprogrammeerd;

1: BBC1
2: BBC2
3: National Geographic
4: Discovery Channel
5: BRT
6: VTR
7: NED1
8: NED2
9: NED3

Alle bagger zenders komen pas na 20 ofzo, op die manier krijg ik zo weinig mogelijk mee van al die SBS6 onzin.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Oct 22, 2005 11:26

Het is de laatste jaren echt waardeloos inderdaad(wel langer eigenliijk), het enige waarvoor ik mn tv nog aanzet is voor mn PS2 en de volgende zenders:

-Discovery
-National Geographic
-MTV(af en toe nog eens een leuke show tussendoor)
-Eurosport


:roll:
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sat Oct 22, 2005 11:26

Nu zie ik NGC en Discovery er tussen staan en moet ik toch bekennen dat ik zo nu en dan daar ook graag naar mag kijken. Het valt nog mee maar het gros is naar mijn mening oninteresant.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Oct 22, 2005 11:30

Whitevillage wrote:Nu zie ik NGC en Discovery er tussen staan en moet ik toch bekennen dat ik zo nu en dan daar ook graag naar mag kijken. Het valt nog mee maar het gros is naar mijn mening oninteresant.


National Geographic kijk ik af en toe sinds ik een keer het gezien had, en het erg interessant vond =P
Het is nu echt heel veel Discovery voor oa deze programma's;

-American Chopper
-Rides
-Extreme Machines
-Mythbusters
-Brainiac(af en toe, eigenlijk een slap aftreksel van Mythbusters)


En vaak zap ik gewoon langs en is het toch een van de weinige kanalen waar at leuks op is..
Eurosport kijk ik voor;

-Snooker
-Voetbal
-Motorsport
-Racing


En nog genoeg sporten, omdat sporten vaak gewoon leuk zijn =D
Mittens666

Post by Mittens666 » Sat Oct 22, 2005 16:37

Das niet sinds kort dat het niveau van de nederlandse televisie ZO laag is en k moet zeggen dat Talpa zijn steentje er erg aan bijdraagt!!
Akira

Post by Akira » Sun Oct 23, 2005 07:22

Ik kijk nauwlijks nog TV. Ik kijk alleen naar ER en Mooi Weer De Leeuw. Soms doe ik VH1 erop maar verder niets. MTV is zo laag gezakt dat ik er niet meer naar wil kijken. MTV komt aardig in de buurt van TMF.
Discovery Channel, Animal Planet en NGC kunnen mij ook niet veel meer boeien. Discovery is te veel motor/auto gedoe en animal planet is te veel crap als animal rescue en Planet's Most Funny Animals ofzo.

Als ik een goeie docu wil zien download ik die wel.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 23, 2005 11:09

Ik kijk vrijwel niets meer. Alleen voetbal op zondag, af en toe Jensen (gewoon loze TV) en CSI. Voetbal insite kan ik helaas niet meer zien omdat ik dan altijd weg ben... maar dat was eerst ook beter.

Ik zie er ieder jaar meer zenders en naamsveranderingen bijkomen, maar ook de kwaliteit achteruit gaan. Iets als Talpa, dit is minus de sport toch gewoon een verschrikkelijk onoriginele zender? Ben dus benieuwd wat voor vormen dit gaat aannemen. Dat iets simpels en nutteloos als Gewoon Jam Smit wint.. spreekt boekdelen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 14:29

Ik vind het op zich nog wel meevallen met de kwaliteti van de Nederlandse tv. Na een dag studeren vind ik het vaak ontspannend om lekker even voor de buis te zitten en nix te doen. Ik moet toegeven dat de programma's die zijn genomineerd voor de televierring en de gemiddelde programmá's op Talpa niet erg leuk zijn, maar de TRos met Radar en opgelicht vindt ik meeestal top. Ook ben ik een trouw volger van Kassa en ook gamekings vind ik leuk. alhoewel ik wel erbij moet vermelden dat ik het echte enthousiasme van De Box tijd wel mis. Ook vindt ik dat geknip wat ze nu doen met de TGS niet echt tof, liever had ik een drie delige special met alleen TGS gezien.
Keep on Dreaming
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Abc123 » Thu Feb 27, 2014 10:59

Hoe vinden jullie de kwaliteit nu tov 2005 (begin topic)?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Cageman » Thu Feb 27, 2014 11:03

Complete bagger is het. Ik kijk alleen nog wel eens naar Discovery Channel. Wel komt er af een toe een geode serie langs (bv. broadchurch, borgen), maar weinig dat je ook niet van Netflix kan halen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by ElPancho » Thu Feb 27, 2014 11:22

Idd complete bagger. Vooral de PO is te triest voor woorden want die sponsor ik mee. (die dame van Lingo bv zit boven de Balkienorm *koekkoek*)
Dat Unilever de RTL-en en de SBS-en staande houdt doet me niet zo veel.

Trek al een jaar of 15 mijn tv-voer van usenet.
Niet dat dat zo stoer is, maar om niet als dociele kijklaaf behandeld te worden, is dat pure noodzaak.
Want ik hou wel van gòede tv. Dan met name series omdat het serie format de makers en de acteurs de kans geeft echt iets te doen met de karakters en de verhaallijnen, meer nog dan in een speelfilm.
Team 15 kHz
DLX

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by DLX » Thu Feb 27, 2014 11:37

Ik kijk helemaal geen TV. Ook geen series. Bijna geen films. Lees ook geen boeken.

Poe.... misschien moet ik toch maar eens wat van men leven gaan maken :P

Oh ja... ik heb wel een TV voor als er vrienden zijn die toevallig wat willen zien... en een geleend account voor live voetbal.... als er vrienden zijn die dat willen zien :P

Oh ja TV is bagger... de laatste show die ik heb gezien is Ron's Honeymoon Quiz.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Jinxz » Thu Feb 27, 2014 11:49

DLX wrote:Oh ja TV is bagger... de laatste show die ik heb gezien is Ron's Honeymoon Quiz.


Nominatie voor top10 opmerkingen 2014 :mrgreen:

NL TV is RUK! Ik denk dat er eens wat conspiracy theories op los gelaten moeten worden want als je de gemiddelde programmering ziet dan bekruipt je het gevoel dat we collectief dom gemaakt worden!
M'n plasma TV is al tig jaren stuk en je kunt enkel nog 3/4 van het scherm zien, een kwart is gewoon zwart. Ik denk dat juist goed is want dan wordt ik 1/4 minder dom gemaakt... als ie ooit aan gaat.

Je wordt eigenlijk wel simpel van hoe NL'rs genoegen nemen met wat ze wordt voorgeschoteld, hersenloos reclame zitten te kijken en borderline criminele marketing over zich heen gescheten krijgen. Ik denk serieus dat 99% van de wereld de blissfull ignorance van de blauwe pil verkiest boven de 1% die de rode slikken.
Amen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by ElPancho » Thu Feb 27, 2014 11:54

Spot on Chris vooral die laatste alinea van je, mooi gezegd.
Team 15 kHz
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by stevuns » Thu Feb 27, 2014 12:06

Wat ik jammer vind is dat je vroeger wat moest kunnen om op tv te komen..
Nu heeft iedere idioot een eigen realityserie...
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Ratson » Thu Feb 27, 2014 12:08

Die laatste alinea is van toepassing op de gehele tv kijkende wereld.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Jinxz » Thu Feb 27, 2014 12:13

stevuns wrote:Wat ik jammer vind is dat je vroeger wat moest kunnen om op tv te komen..
Nu heeft iedere idioot een eigen realityserie...


Inderdaad, ik kan er helaas over meepraten ;)
Vroeger had je de postcode record-show. Ik heb ooit de intake gedaan voor het record 'sneldrinken' en dronk iedereen onder tafel. Toen ze uiteindelijk besloten om de recordpoging niet te gebruiken in de show belde ze me een maand later op om te kijken of ik mee wou doen met de intake voor het record 'hard blazen' (niet te vergissen met blazen in het Duits). Ik weer naar Hilversum en zat ik ineens tegenover een professionele tuba-blazer en een ontzettende dikke duitser die volgens mij de hinderberg had opgeblazen...
Versloeg ik ze ook nog... besloot het programma opnieuw om het item niet in de uitzending te gooien...
Tegenwoordig kom je al op de buis als je Barby heet.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Abc123 » Thu Feb 27, 2014 13:25

Ik kijk zelf nauwelijks tv, alleen sport. Buiten dat om....vrij weinig. Ik gebruik m'n tv om op te gamen, verder niet.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Da Dude » Thu Feb 27, 2014 13:38

Ik kan beter zeggen wat ik wel kijk....pfff wat een troep, allemaal herzenloze mensen die herzenloze dingen doen.
Nee niet mijn ding. En dan dat Bn'er gelul over elkaar om elkaar in het nieuws te houden. Sport boeit mij ook niet.
Ik kan hier pagina's over voltypen maar.........
Ik vind dat we Brein moeten mailen. Zolang er alleen maar crap op tv is, moeten we wel series downen.

TV is een achterhaald concept. on demand. Kijken wat je wil, wanneer je wil daar moet het in het geheel heen.
Ned 1, 2 en 3. tja...... stop dat geld maar in de nederlandse scholen. De paar Goeie programma's komen dan wel naar de commerciele zenders.

Ik raad iedereen een Ouya met XBMC hub aan oid.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Abc123 » Thu Feb 27, 2014 13:54

Da Dude wrote:Ik kan beter zeggen wat ik wel kijk....pfff wat een troep, allemaal herzenloze mensen die herzenloze dingen doen.
Nee niet mijn ding. En dan dat Bn'er gelul over elkaar om elkaar in het nieuws te houden. Sport boeit mij ook niet.
Ik kan hier pagina's over voltypen maar.........
Ik vind dat we Brein moeten mailen. Zolang er alleen maar crap op tv is, moeten we wel series downen.

TV is een achterhaald concept. on demand. Kijken wat je wil, wanneer je wil daar moet het in het geheel heen.
Ned 1, 2 en 3. tja...... stop dat geld maar in de nederlandse scholen. De paar Goeie programma's komen dan wel naar de commerciele zenders.

Ik raad iedereen een Ouya met XBMC hub aan oid.

Interessant om te zien dat velen de Nederlandse televisie niks vinden.
DLX

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by DLX » Thu Feb 27, 2014 14:15

abc123; had je wat anders verwacht?
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by beau » Thu Feb 27, 2014 14:32

Met een beetje geluk is beau te zien aankomende maandag'
In ram bam aflevering gaat over papparazzi
Of de week daarop ik weet niet hoeveel afl.
Over de papparazzi gaat.
:D
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: De Nederlandse televisie op zijn best

Post by Abc123 » Thu Feb 27, 2014 14:33

DLX wrote:abc123; had je wat anders verwacht?

Nee, maar ik zei niet voor niets "interessant". Interessant als in opvallend, curieus. Normale mensen doen normale dingen lijkt me, ik dacht dat ik een van de weinigen was die(buiten golf om) geen tv keek. Ik dacht dat velen wel tv keken. Kijk, vroeger vond ik Nederlandse televisie leuk. Toen keek ik dingen als Telekids met Carlo en Irene, Cartoon Network etc.
Zal wel aan de leeftijd liggen. :wink:
Post Reply