Goedkoop overnachten in Japan

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Goedkoop overnachten in Japan

Post by ruderudie » Fri Nov 21, 2008 10:56

Omdat ik in maart ergens arriveer in Japan, ben ik nu al een beetje aan het kijken waar ik het goedkoopst kan overnachten. Wat kenissen zeggen dat ryokans erg goedkoop zijn, maar volgens mij is een hostel nog steeds goedkoper. Natuurlijk minder authentiek, maar aangezien ik ga backpacken zal het zo goedkoop mogelijk moeten. Wie het weet mag het zeggen. Ook plaatsen waar goedkoop gegeten kan worden hoor ik graag!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Nov 21, 2008 14:24

Na vele jaren zoeken heb ik wat mij betreft een zeer goede plek gevonden bij Sakura Hotels. Dit bedrijf heeft meerdere vestigingen, ik ben de laatste keer verbleven in het hotel vlakbij Shinjuku (Hatagaya station). Goedkoop, schoon, eigen douche en toilet en meer dan genoeg leuk eettentjes en 24h winkels in de buurt.

Wat betreft eten raad ik je aan even te googelen op het woord 'izakaya'.
niels

Post by niels » Sun Nov 30, 2008 17:59

Als je het hele land door trekt, kan ik je wel helpen met accomodatie voor je hele reis.
De hotels van Ken zijn ook goed. Hun appartementen/guesthouses wat minder, omdat je daar toiletten en zo deelt. Je zal net het geluk hebben en er zitten met 4 gasten die iedere ochtend/nacht bezopen thuis komen en de plee vol kotsen en 4 constipated japanners die 2 uur op de pot zittenn....


Laat me weten of je overal direct accomodatie geboekt wil hebben.
Sakura-hotel is een goede optie voor Tokio. Er buiten kan ik je goedkoop onderdak aanbieden.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Dec 01, 2008 11:25

Niels,

Ja ik ga 3 weken naar Japan, de exacte reisplanning daar is nog niet bekend. Als je een mooi voorstel hebt hieromtrent hoor ik dat ook graag, maar anders pm ik je als ik weet waar ik naartoe wil en wanneer. In ieder geval een kleine week Tokio, Zeker naar Kyoto en Osaka ook. Ik ga trouwens ook met de backpack, dus as cheap as possible is het devies, liefst zonder al te veel kotsers natuurlijk...

Ik hoorde ook van een stel mensen dat de shinkansen reeds hier besproken moet worden. Ik kan dat moeilijk geloven, maar hoe zit dat?
niels

Post by niels » Tue Dec 02, 2008 21:30

Hoi Ruderudie,

Je moet de shinkansen niet vooraf bespreken.
Wat WEL een goede optie is, als je meer dan 2 plaatsen af wil in Japan, is voor de tijd die je NIET in Tokio doorbrengt, een Japan Rail Pass aan te schaffen.

Daar mee kun je gratis de Shinkansen in. Dat ding moet je wel in .nl kopen.
In Japan kan dat niet.

Voorbeeldje:
Je gaat naar Osaka toe, en via een omweg weer terug naar Tokio.
Met een Hikari Shinkansen kost tokio -> Osaka 13.500 yen. 108 euro.
Je gaat een keer naar Hiroshima 10.000 yen, 80 euro.
Je gaat ook in Fukuoka kijken 6.500 ye,. 68 euro
En dan ga je terug naar Tokio om je vlucht te halen. 21520 yen 172 euro

Dit reisje kost je: 428 euro.
Een Japan Rail Pass voor 2 weken, kost 395 euro.
Je kan dan 2 weken onbeperkt met alle shinkansen en JR treinen rijden.
Behalve met de snelste Shinkansen op de Tokaido Sanyo lijn, de Nozomi.

Dan kun je, als je die ene game in Osaka had gezien maar als je toch al weer in Tokyo zit, even op gaan halen zonder dat je 216 euro kwijt bent.

Ik kan goedkope hotels ed. regelen vlak bij het spoor. Die zijn marginaal duurder dan een jeugdherberg. Maar, een jeugdherberg zit nooit vlak in de buurt van een station, je deelt altijd het sanitair, er is meestal geen airco en er is over het algemeen een avondklok (voor 22:00 binnen zijn, anders slaap je buiten).

Je moet voor een hotel rekenen tussen de 4000 en 5500 yen per nacht.
Mijn kosten staan op Shiranai.com
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Dec 03, 2008 12:21

Niels, alvast erg bedankt. Ik ga zeker nog even contact met je opnemen mbt de hotels. De Japan Rail Pass ga ik ook zeker aanschaffen, ben immers 3 weken in Japan en wil zo veel mogelijk zien. Denk je dat ik dat nog rond krijg, ik vertrek 19 januari?
niels

Post by niels » Wed Dec 03, 2008 18:22

Ja, geen punt.
Japan Rail Pas kun je ongeveer 2 weken voor vertrek aanvragen via JALPak of Tozai Travel.
De hotels kan ik, mits er plaats is, tot de dag van vertrek voor je regelen.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Thu Feb 05, 2009 20:50

De Sakura ryokan is idd een aanrader. Heb 1 week verbleven in de ryokan in de wijk Iriya. Erg makkelijk te vinden als je metrostation uitloopt...

Inderdaad schoon, netjes, basic, eigen douche en toilet. Ik was 35 euro per nacht kwijt. Ook handig toen was de 7/11 supermarkt om de hoek :D
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Goedkoop overnachten in Japan

Post by ZeMMiK » Fri Jul 10, 2015 15:36

hier nog een update over Japan ..
reistips enzo en weer uptodate, de yen staat laag begrijp ik dus het erg aantrekkelijk.
http://kotaku.com/frequently-asked-questions-about-visiting-japan-1716461645
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Goedkoop overnachten in Japan

Post by Da Dude » Fri Jul 10, 2015 22:13

Ik heb gewoon gekeken op booking.com, en echt heel goedkoop zijn de capsule hotels.
Maar check booking.com is
Post Reply