Over discipline en wachtrijen gesproken

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Over discipline en wachtrijen gesproken

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 14:12

Dat mensen netjes in de rij wachten en niet voordringen in Japan wisten jullie wellicht.
Dit filmpje is echter wel erg bizar, de rij mensen die wachten toen in Ginza de Apple Store werd geopend. Be sure to watch this to the end!
http://www.gougoule.com/apple/
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Oct 10, 2005 14:47

Mijn god....echt te lange rij...:| maar wanneer houdt het op...is het gewoon niet verstandiger om de volgende dag terug te komen :?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Oct 10, 2005 15:33

Ik vind het ook erg grappig dat er gewoon stoplichten tussen zitten.
:lol:
Werkelijk ongelooflijk.
Zijn er geen voorkruipers daar?
2d fighting rules
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 10, 2005 15:42

:shock: Dit is niet normaal !!
En het is nog zondag ook, goede vrijetijdsbesteding !!

Als de laatste persoon aansluit, is die winkel al dicht! Mag ie zeker als eerste voor de deur gaan liggen voor de volgende dag :lol:
Last edited by GWAR on Tue Oct 11, 2005 08:01, edited 1 time in total.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Oct 10, 2005 15:58

Ik vind het eigenlijk ziek en zielig te gelijk.. Kom dan een week later..
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 16:46

Aan de ene kant is dit te gek en niet normaal voor woorden, aan de andere kant toch repsect voor je Japanners. Ze wachten gewoon allemaal netjes! Zelfs bij stoplichten!
Als je dit zou doen in Amerika zou er 100 man voor de deur staan per 3 meter oid...
Maar jezus wat een lange rij, ik schat wel zo'n 3,500-4,000 mensen :shock:
Mittens666

Post by Mittens666 » Mon Oct 10, 2005 17:10

Pure vorm van respect voor je medemens! :P
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 10, 2005 20:01

Respect?? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal ver gaan heren.....bizar tot daaraan toe, maar respect....
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 20:14

GWAR wrote:Respect?? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal ver gaan heren.....bizar tot daaraan toe, maar respect....


Dus als de rij 250 mensen bevatte en ze wachtten ook netjes had je wel repsect, maar 4,000 mensen in een rij vind je geen respect dan? Ik vind het allebei respect verdienen, alhoewel het idd bizar is dat het er zoveel zijn, dit gaat echt te ver =P
GWAR

Post by GWAR » Tue Oct 11, 2005 00:29

Dat de Japanners zo net en decent zijn okay, maar laten we alsjeblieft niet over alles in Japan gaan zeggen dat je daar dan maar respect voor moet hebben.

En nee, ik heb het hier eerder over kuddegedrag dan over respect. Het lijkt wel een recordpoging ofzo.

Wij sluiten niet aan in een rij van 4000 man of wel? Nee.
En als zij in een rij willen staan van 4000 man moet ik daar respect voor hebben? Omdat het netjes gaat? Ik vind het eerder behoorlijk vreemd en enigzins dom.

De enige manier waarop ik dit "respect" zou kunnen geven? Dat is als het respect voor het zelfstandig handelen bij deze rij wordt weggenomen.

Zoals anderen al zeiden, ga een week later. Laat je individuele grijze massa werken en kom gewoon een andere keer. Het is niet zo dat je voor een bezoek een Ferarri krijgt volgens mij.

Ik ben er net twee weken geweest en heb zeer genoten van de netheid van de Japanners, DAAR kunnen we vast wat van leren in NL, maar niet van rijen bouwen geloof ik.....

Dit gaat gewoon te ver in mijn ogen.....

Neemt niet weg dat het een bizar filmpje is.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 11, 2005 07:37

Mischien kreeg je of maakte je kans op een gratis apple???
:D
2d fighting rules
GWAR

Post by GWAR » Tue Oct 11, 2005 08:01

Nou een appeltje voor de dorst heb je dan wel nodig :D
Ralph

Post by Ralph » Thu Nov 03, 2005 20:22

Volgens mij ben je niet helemaal goed bij je hoofd als je in zo'n rij gaat staan! :shock:
Post Reply