Japan als vakantieland

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Japan als vakantieland

Post by Rano » Sun Sep 18, 2005 11:26

Ken, jij zal deze vraag goed kunnen beantwoorden. Hoe is Japan als vakantieland? Ik wil in 2006 naar een ver land. Budget ligt rond de 2000 euro. Japan staat op nr. 1 op mijn 'countries-to-visit-list'. Maar is dit land geschikt om in je eentje heen te gaan? Als ik ga, dan wil ik sowieso tijdens de Tokyo Game Show. Ik ben geïnteresseerd in zowel de Japanse cultuur als het moderne/commerciële deel.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Sep 18, 2005 11:51

Ik denk dat het vooral gaat afhangen van hoe lang je wilt gaan. Is die 2000 incl ticket? of excl. Ik denk dat elk land wel geschikt is om in je eentje te bezoeken...en als je wel met iemand wilt gaan...neem dan iemand mee die ook van gamene houdt. Ik neem aan dat je ook veel wilt shoppen :D Beetje lullig als je een vrouwtje meeneemt die niet van gamen houdt :o (Die willen alleen maar kleren zien)

Maar als je niet absurd veel koopt en redelijk normaal eet en woont, dan denk ik wel dat je rondkomt met die 2000 euro...maar dat is slechts een inschatting :p Ken zal inderdaad een betere inschatting kunnen geven.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Sep 18, 2005 14:02

2000 is mijn budget voor de vliegreis, het verblijf, eten etc. Dus gewoon om daar rond te komen. Daarnaast hou ik centjes apart om spullen te kopen :)
GWAR

Post by GWAR » Sun Sep 18, 2005 16:35

Het is zeker een okay idee om het land te bezoeken. Dat het op nummer 1 staat op je lijst is volkomen terecht, zeker als je into gaming bent.

Qua budget ligt het er natuurlijk aan hoe lang je wilt gaan.

Op dit moment zit ik zelf in Japan, in het huis van Ken.

Zoals Mildoe al zei is het afhankelijk van hoe je er wilt leven. Een hotel is te regelen in diverse prijsklassen beginnend bij een eurootje of 25. Voor consumpties/voedsel etc. betaal je ongeveer hetzelfde als in NL. Reken voor je ticket richting het land van de rijzende zon rond de 700/800 euro incl. een overstap. (Retour uiteraard)

Begrijp wel dat in Japan niet erg veel mensen erg vaardig zijn in de Engelse taal en je dus aardig loopt te puzellen op sommige momenten, wat ook weer een challengen is natuurlijk. Maar ook hier zal je door de hulpvaardige Japanners wel goed terecht komen.

Ik zou het je zeker aanraden om te gaan en liever twee weken dan 1 week.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 19:54

Ik zou dit ook graag willen weten, aangezien ik ook binnen 3/4 jaar hoop er heen te gaan.
Ben nu nog 15(over 15 dagen 16), dus nog even te jong, maar tussen mijn 18e en 20e wil ik er echt een keer zijn. Lijkt me erg leuk ejn interessant ^^

En zoals GWAR al zei, dit heb ik bij Spanje ook gehad, ga echt 2 weken als je op je gemakje alles wil bekijken, gehaast is het altijd net wat minder.
Last edited by Gungrave on Wed Sep 21, 2005 14:40, edited 1 time in total.
Akiramenai

Re: Japan als vakantieland

Post by Akiramenai » Sun Sep 18, 2005 20:13

Rano wrote:Ken, jij zal deze vraag goed kunnen beantwoorden. Hoe is Japan als vakantieland? Ik wil in 2006 naar een ver land. Budget ligt rond de 2000 euro. Japan staat op nr. 1 op mijn 'countries-to-visit-list'. Maar is dit land geschikt om in je eentje heen te gaan? Als ik ga, dan wil ik sowieso tijdens de Tokyo Game Show. Ik ben geïnteresseerd in zowel de Japanse cultuur als het moderne/commerciële deel.

Bijna dezelfde vraag van mijn kant, alleen dan meer wat het beste is om in die twee weken te bekijken. Wil zelf ook rond de TGS gaan.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Re: Japan als vakantieland

Post by Rano » Sun Sep 18, 2005 20:15

Akiramenai wrote:Bijna dezelfde vraag van mijn kant, alleen dan meer wat het beste is om in die twee weken te bekijken. Wil zelf ook rond de TGS gaan.


Misschien is het cool om tegen die tijd met een groep naar de TGS te gaan. Ik ben dit jaar naar L.A. geweest met 12 gasten van InsideGamer en Ken zat in het hotel tegenover ons dus die heeft ook een pintje meegedronken (;)) en dat was echt retegezellig. Als iedereen een beetje dezelfde interesses heeft lijkt het me leuker om met meerdere mensen te gaan dan in je uppie.
Akiramenai

Re: Japan als vakantieland

Post by Akiramenai » Sun Sep 18, 2005 20:18

Rano wrote:Misschien is het cool om tegen die tijd met een groep naar de TGS te gaan. Ik ben dit jaar naar L.A. geweest met 12 gasten van InsideGamer en Ken zat in het hotel tegenover ons dus die heeft ook een pintje meegedronken (;)) en dat was echt retegezellig. Als iedereen een beetje dezelfde interesses heeft lijkt het me leuker om met meerdere mensen te gaan dan in je uppie.

Ja natuurlijk een heel goed idee. De verhalen over de E3 heb ik in alle kleuren en geuren over te horen gekregen op het kantoor in Utrecht, en daar wil ik eigenlijk ook wel heel graag naar toe. Moet nog even kijken of dat gaat lukken kwa budget. Hoe zit dat trouwens met jou, ga jij volgend jaar naar beide dan?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 18, 2005 20:32

Mensen, laat een ding vooral duidelijk zijn.
Het is natuurlijk mijn mening, maar ik kan me het moeilijk anders voorstellen als ik meningen van mensen om mij heen ook hoor.
De TGS en een tijdje in Japan doorbrengen is gewoon vele malen toffer dan naar de E3. Als vakantieland is Japan zelfs goedkoper dan naar Los Angeles gaan, het is een prettiger land, Tokyo is duizend keer interessanter dan LA wat gewoon een dump is en Japan is waar alles uiteindelijk toch echt vandaan komt (geschiedenis der videogames heb ik het dan over).

Het hotel waar nu de gasten van IG in zitten is 25 euro per nacht, dat vind je echt niet in LA, of je moet in de goot gaan liggen.
Eten, drinken en openbaar vervoer is goedkoper dan in LA en de leefomstandigheden veel relaxter.
Sterker nog, het is gewoon een must om hier eens te komen, als je ook maar enigzins geinteresseert bent in games, anime of de Japanse cultuur.
Nippon

Post by Nippon » Mon Sep 19, 2005 20:51

Ik ga er volgend jaar ook naartoe. Ik heb er alleen een iets groter budget voor openstaan, namelijk 3000. Dus dat moet wel genoeg zijn lijkt mij :D

Natuurlijk lijkt het mij zo vet om de tokyo game show ook mee te maken, maar ik zit dan met mijn school in de knoei dus moet toch echt paar weken/maanden eerder die kant op gaan.

Alleen naar Japan zou geen onmogelijke taak wezen, maar dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe jij bent. Ik zou er niet alleen heen gaan, maar dat komt enkel omdat ik de taal enzo nog niet goed begrijp en het natuurlijk vele malen leuker is als je gewoon met een bekende of meerdere mensen uit je omgeving een land gaat bezoeken.
Kris

Post by Kris » Wed Sep 21, 2005 11:33

Wij (Marvin, Robert en ik) zijn maandagavond laat weer teruggekomen van onze trip naar Tokyo in combinatie met de Tokyo Game Show. Een ontzettend leuke tijd gehad, Japan is veel toegankelijker en ook goedkoper dan je zou denken. Het hotel kostte nog geen 25 euro per nacht, het ticket was 846 euro en voor eten (en bier) konden we ongeveer 50 euro per dag uittrekken (grof gezegd). Kom je uit voor 10 dagen op nog geen 2000 euro en dat valt reuze mee.

Er is overigens in Tokyo genoeg te doen. De laatste dag kwamen we in Roppongi terecht en hadden we echt het gevoel: shit, hier moesten we ook nog heen. Akihabara is verder echt geweldig, daar is niets van overdreven door anderen en de mensen zijn super vriendelijk. Ik ga zo snel mogelijk weer terug.

LA was heel gezellig met de E3, maar ik twijfel wel of ik daar komend jaar nog heen wil.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Sep 22, 2005 13:30

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad.

Would I Lie?

Ik ben net terug van 2 dagen Osaka en Kyoto, dus daar komen binnenkort een zooi hele coole foto's van online.
Vooral Kyoto was weer superdeluxe en voor de mensen die van plan zijn naar Japan te gaan is het zeker een must eigenlijk om daar heen te gaan.
Natuurlijk ben ik met de NOZOMI Shinkansen gegaan, dus daar ook nog wat leuke foto's van.

Stay tuned.

Het verslag over de TGS staat trouwens op www.gamez.nl, als je geinteresseert bent in wat mijn mening is over de show moet je maar even gaan lezen. Er staan daar ook al een paar foto's op, de rest komt natuurlijk morgen als het goed is al op de main page van nozomi.nl.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Fri Sep 23, 2005 22:24

He Kris en Ken...gezellig hiero :-)

Ik had 1000 euro cash bij mij maar ik kon er maar 600 van op maken en toch nog een paar kilo retrostuf gekocht (zie zemmik.blogspot.com).
Ik ga zeker nog een keer terug maar dan voor 2 weken, want 1 week was echt te kort. Als je rond de tijd van TGS gaat dan zit dat hotel vol met gamers met PSP's :-)
Er komt nog een artikel op ownage, wat ik binnenkort ga linken maar ik was per maaltijd maar 1000yen = 7.60euro kwijt. Ik at 2x per dag. Ochtends 2 muffins voor 200yen!!
Ik hoop binnen 2 weken de film over AKIHABARA online te hebben...

Image

Image
Reimondo

Post by Reimondo » Sat Sep 24, 2005 08:03

Japan als vakantieland? Hmm...mijn mening is dat voor iedereen die ook maar enigzinds geinteresseerd is the place to be is. Dit geldt ook voor de mensen die helemaal niet in Japan geinteresseerd zijn overigens :P . Er is gigantisch veel te zien en te doen.

De steden, cultuur, de mensen het eten het is allemaal beter! Ook voor mensen met een wat kleiner budget is het een interessant land. Bijna alles is hier goedkoper dan in Nederland!

Ik zit hier nu een maand en het was de meest fantastische maand van me leven. Het mooiste eraan is echter dat ik nog 11 maanden mag :lol:
Nippon

Post by Nippon » Sat Sep 24, 2005 18:53

Ik verwacht ook een erg leuke tijd in Japan volgend jaar.

Als het allemaal meezit is het enige wat me jammer lijkt de terugreis, aangezien er gewoon zoveel te bezichtigen is.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 05:18

Ik ben blij dat mijn aangeraden hotelletje in Minami-senju de juiste keuze was. Reimondo, ook leuk dat je je hier hebt aangemeld man goede zaken.

Morgen gaat GWAR weer terug naar Nederland naar twee weken en hij zal jullie natuurlijk denk ik nog beter dan ik kunnen vertellen hoe het is om op vakantie te komen. Ik ben hier ook 3 keer als toerist geweest eerder maar dat is toch helemaal anders geworden.

Trouwens, we zitten nu op 26 leden op het forum.
Vertel al je vriendjes en vriendinnetjes die ook maar enigzins zijn geinteresseert in Japan en videogames dat ze zich moeten aanmelden.
Hoe meer zielen hoe beter maar ik hoop wel dat het niveau blijft zoals het nu is.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 13:02

dubbel sorry
GWAR

Post by GWAR » Sun Sep 25, 2005 17:18

Over minder dan 5 uurtjes moet ik helaas weer terug naar Narita Airport om de terugreis naar NL te gaan maken. :(

Nippon, ik weet wel zeker dat als je volgend jaar gaat tijd en ogen te kort zal komen. Enjoy it to the max als t eenmaal zover is.

Zeker Ken, laten we het niveau hoog houden, Keep up the good work!!
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Sep 25, 2005 19:17

Als je van games houdt, is Japan paradijs uiteraard. Ik ben in de zomer van 2003 2 weken in Tokyo geweest (shinyuku). Ik zat in het Keio Plaza hotel (zeer goed). Diverse tours gemaakt en natuurlijk geshopt in akihabara.

Ik ben van plan om ooit nog eens terug te gaan.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Sun Sep 25, 2005 20:33

Hoeveel betaalde je wel niet met een hotel op Shinjuku??
Dat is het enige gedeelte waar ik alles duur vond...
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 02, 2005 19:59

Nou, het was een 5 sterren hotel, echt subliem. Ik geloof dat we ongeveer 3000 euro (ja dat lees je goed, drieduizend) per persoon kwijt waren.

Deze reis was het cadeau voor mijn 21ste verjaardag.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 02, 2005 20:24

Dreamer heb je een link van het hotel waar je heb gezeten?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 02, 2005 21:20

Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 02, 2005 21:23

DreamerNL wrote:http://www.keioplaza.com/index.html

47 verdiepingen 8)


Prachtig hotel, damn echt geweldig! :) Zo'n verjaardagscadeau wil ik ook wel =D
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 03, 2005 08:20

Mag aannemen dat het bakje pinda's aan de bar van het hotel in de prijs waren inbegrepen :lol:
Post Reply