Japan als vakantieland

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Oct 03, 2005 08:32

Die kamers zijn voor Japanse begrippen waarschijnlijk groot. Maar in Amerika hadden we in het lowbudget hotel een net zo grote kamer voor 350 dollar per 10 dagen.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Mon Oct 03, 2005 13:12

bijna 200 euro per nacht per persoon voor de kleinste kamer wat ik zag op de website... tja...ieder zijn ding :wink:
Nippon

Post by Nippon » Mon Oct 03, 2005 20:15

Vind ik een beetje overdreven duur hoor, maargoed als je het geld hebt en het er voor over hebt, waarom dan ook niet. Het zal vast een geweldige tijd opleveren.


Ik moet het enkel wat goedkoper aanpakken.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Oct 03, 2005 23:25

Ik ga volgend jaar met me vrouw, zij voor de clothes, ik voor de games en Shocker store in Kyoto en samen voor de cultuur. Should be fun 8).
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 11:42

Een prima hotel waar ik drie keer ben verbleven en enkele gamers met mij omdat ik hen dit hotel getipt had is het Juyoh Hotel.
Dit hotel ligt in Minami Senju, net ten noorden van Ueno en Akihabara.
Je betaald nog geen 25 euro per nacht en alles is schoon en het wordt goed en veilig onderhouden. Bovendien is de eigenaar een aardige vent en hebben ze gratis (wireless) internet.

www.juyoh.co.jp
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Oct 11, 2005 23:28

Ik zit er aan te denken om over in 2007 een half jaar of een jaar in Tokio te gaan wonen. Ben nog een beetje aan het kijken wat hier de mogelijkheden voor zijn, plannen zijn nog in het begin stadium. In die tijd wil ik parttime vrijwilligers werk gaan doen, in hoeverre dat mogelijk is heb ik nog niet onderzocht. Zou iemand me kunnen vertellen wat een appartementje/flatje huren per maand ongeveer kost. Hoeft niet zo fancy te zijn, als er maar een keukentje en een douche inzitten en er een normaal bed in past vind ik het best.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 12, 2005 07:47

General Wong, prijzen van huizen/kamers zijn vreselijk hier.

Misschien dat deze site je een inzicht kan geven van prijzen:

www.sakura-house.com

Ik heb niet via deze organisatie gehuurd, maar veel buitenlanders kiezen hier wel voor.
Je hebt zowel appartementen als guesthouses, waar je keuken, douche en toilet deelt.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Wed Oct 12, 2005 11:11

Ken wrote:General Wong, prijzen van huizen/kamers zijn vreselijk hier.

Misschien dat deze site je een inzicht kan geven van prijzen:

www.sakura-house.com

Ik heb niet via deze organisatie gehuurd, maar veel buitenlanders kiezen hier wel voor.
Je hebt zowel appartementen als guesthouses, waar je keuken, douche en toilet deelt.


Thanks voor die site, is in ieder geval een goede indicatie van wat ik kan verwachten. Prijzen zijn niet goedkoop, met name de appartementen zijn fiks aan de prijs bij die site, maar dat was ook wel een beetje te verwachten. Zijn die guest houses nu ook gemengd (in de meeste gevallen)? Bij de slaapzalen wordt namelijk specifiek aangegeven dat het gemengd of niet is, maar bij de Guest Houses niet.

Net nog ff gegoogled, dit zag er ook wel aardig uit:

http://www.t-guesthouse.jp/eng/itabashi.html
Nippon

Post by Nippon » Thu Oct 13, 2005 15:04

Ik kwam toevallig gister tijdens het zappen zo'n travel programma tegen op RTL[5]. Tot mijn verbazing zie ik die man in een omgeving wat in mijn ogen erg lijkt op Tokio. Dit werd na een paar seconden alsmaar duidelijker toen de man begon te praten over het Meji paleis.

Het was een niet al te uitgebreid verslag, maar het enige wat ik nog mee kon nemen was dat op sommige plekken de spullen gewoon super duur zijn, terwijl het over het algemeen juist meevalt. Op deze plekken, wat vast en zeker een groot warenhuis was, verkochten ze perziken en meloenen voor wel boven de 200 euro ! Ik weet niet of de doorsnee Japanner dat in Yen gaat of kan betalen, maar hier zouden mensen je hard gaan uitlagen.

Ook bezocht hij een karaoke bar, wat opzich wel een grappig stukje was. Het gaf namelijk aan hoe groot karaoke nog is in Japan. Want waar in de wereld kom je nog cafe's tegen die je in staat stellen om te gaan karaoken en je ook nog de keus geeft tussen maar liefst 40.000 nummers (30.000 = Japans. 10.000 = Engels).

Kent niemand daar André Hazes? :? :D
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 15:44

Nippon wrote:Ik kwam toevallig gister tijdens het zappen zo'n travel programma tegen op RTL[5]. Tot mijn verbazing zie ik die man in een omgeving wat in mijn ogen erg lijkt op Tokio. Dit werd na een paar seconden alsmaar duidelijker toen de man begon te praten over het Meji paleis.

Het was een niet al te uitgebreid verslag, maar het enige wat ik nog mee kon nemen was dat op sommige plekken de spullen gewoon super duur zijn, terwijl het over het algemeen juist meevalt. Op deze plekken, wat vast en zeker een groot warenhuis was, verkochten ze perziken en meloenen voor wel boven de 200 euro ! Ik weet niet of de doorsnee Japanner dat in Yen gaat of kan betalen, maar hier zouden mensen je hard gaan uitlagen.

Ook bezocht hij een karaoke bar, wat opzich wel een grappig stukje was. Het gaf namelijk aan hoe groot karaoke nog is in Japan. Want waar in de wereld kom je nog cafe's tegen die je in staat stellen om te gaan karaoken en je ook nog de keus geeft tussen maar liefst 40.000 nummers (30.000 = Japans. 10.000 = Engels).

Kent niemand daar André Hazes? :? :D

Dat was RTL Travel. Wel gaaf om te zien indd. Ik loop al een tijd met het idee om naar Japan te gaan en sinds mijn ouders deze uitzending gezien hebben, vinden zij het alleen maar leuk (voorheen vonden ze het maar vreemd)! Ze lieten niet veel zien, maar wat er getoond werd, vond ik wel erg gaaf.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 13, 2005 16:13

Uh, "die man" was Chris Zegers...

Anyway, die tempel waar hij was ben ik ook geweest hahaha. Ook het keizerlijk paleis, machtig om te zien.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Nippon

Post by Nippon » Thu Oct 13, 2005 22:48

Ik zal er uiteraad ook even langs gaan.

Maar mag je er wel fotograferen?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Oct 14, 2005 10:34

Nippon wrote:Ik zal er uiteraad ook even langs gaan.

Maar mag je er wel fotograferen?


Buiten wel, binnen niet.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ShinRa

Post by ShinRa » Fri Oct 14, 2005 15:26

DreamerNL wrote:
Nippon wrote:Ik zal er uiteraad ook even langs gaan.

Maar mag je er wel fotograferen?


Buiten wel, binnen niet.

Waarom binnen eigenlijk niet?
Nippon

Post by Nippon » Fri Oct 14, 2005 15:36

waarom verkopen ze in warenhuizen fruit van boven de 200 euro?
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Fri Oct 14, 2005 19:45

Nippon wrote:waarom verkopen ze in warenhuizen fruit van boven de 200 euro?


Simpel, omdat er vraag naar is.
Post Reply