Nieuwe pc

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
almighty

Nieuwe pc

Post by almighty » Thu May 31, 2007 16:20

Zo vandaag dus de knoop doorgehakt en deze kleine krachtpatser gekocht.
M'n oude pc was echt niks meer. (6 jaar oud en een hoop kabaal :wink: )
Echt hele zware games zal niet lukken maar daar heb ik totaal geen belang bij, eigelijk puur voor het internet en een beetje films kijken etc.
Hij is trouwens heerlijk klein en behoorlijk stil 8)

Ook maar meteen een 19 ins TFT gekocht, bedoel als je dan toch geld uit geeft... :roll:

Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Thu May 31, 2007 18:08

leuk systeempje, niks mis mee. En ach wat zijn zware games.... F.E.A.R. spelen met medium detail/Quality ziet er ook al stoer uit..... En gameplay gaat naar mijn mening boven graphics :D

En trouwens, met beetje mazzel is er nog meer uit die grafische kaart te persen voor wat extra performance in games. :D
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Jun 01, 2007 08:05

Inderdaad net systeempje voor het gewone werk. Een nadeel van een
compleet systeem kopen van een grote fabrikant is wel dat fabrikanten vaak wat geld proberen te besparen op de videokaarten, dat valt met dit systeem gelukkig mee.

Het enige nadeel wat ik altijd heb met van die kleine speciale systemen is dat upgraden nooit echt makkelijk gaat.

Maar veel plezier met je nieuwe pc!
Keep on Dreaming
almighty

Post by almighty » Fri Jun 01, 2007 09:15

DAY wrote:Inderdaad net systeempje voor het gewone werk. Een nadeel van een
compleet systeem kopen van een grote fabrikant is wel dat fabrikanten vaak wat geld proberen te besparen op de videokaarten, dat valt met dit systeem gelukkig mee.

Het enige nadeel wat ik altijd heb met van die kleine speciale systemen is dat upgraden nooit echt makkelijk gaat.

Maar veel plezier met je nieuwe pc!


Ach net wat je zegt ga er toch alleen een beetje mee surfen, games spelen doe ik wel met m'n consoles :wink:
De video kaart is idd wel redelijk en zware shooters zal ik toch niet echt gaan draaien.
Ik denk dat ik nog wel een extere harde schijf aan dit systeem hang i.v.m film opslag en hou de opstart schijf zoveel mogelijk leeg.
Over de pc ben ik dik tevreden en heeft me eigelijk in verhouding niet veel gekost als je nagaat dat m'n oude pc mij nog 300 euro heeft opgeleverd :lol: ( msi moederboard 6 jaar oud/P4, 2,8/1024 ddr 233)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Jun 01, 2007 10:46

Je had destijds wel een topsysteem, want ik geloof dat een p4 2,8 gh best goed was in die tijd. En je hebt hem voor een goede prijs kunnen verkopen.

Wat die externe harde schijf betreft zou ik persoonlijk toch liever gaan voor een gewoon intern exemplaar wanneer dat past. De meeste externe harde schijven sluit je aan via usb en dat is toch wel een stukje trager dan sata/sata2, vooral als je al veel usb apparatuur hebt gaat dat echt traag worden.
Keep on Dreaming
almighty

Post by almighty » Fri Jun 01, 2007 14:25

Eigelijk geen idee of er nog een schijf bij kan, wat ik wel weet is dat ik weinig aan m'n usb heb hangen.
Soms m'n digi en altijd de printer.
Ook met downloaden is het een fijn idee dat alles niet op je opstart schijf binnekomt met die klote virussen, dus vandaar eigelijk ook de externe harde schijf.Zijn ze echt langzaam ook met usb 2?
Je heb natuurlijk ook wel een programma om je schijfen op te delen maar dat is een stukkie duurder als een externe schijf :wink:
Zelf hoeft het ook geen giga schijf te worden, heb ruim voldoende aan 50 gb.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Fri Jun 01, 2007 17:14

Als je een externe harde schijf via usb (2.0) aan je pc hangt, zal het ietjes langzamer zijn dan een harde schijf die in je pc zit, maar je kunt er op wachten. Zet zelf soms een film van interne schijf naar extern en binnen 4 minuten staat ie erop...... 1 nadeel is wel dat meestal een externe schijf wat meer herrie maakt, door de koeling in de behuizing. Die Maxtor van mij maakt een takke-herrie, moet er eigenlijk keer een andere behuizing voor kopen :D
almighty

Post by almighty » Fri Jun 01, 2007 18:00

Kenshiro wrote:Als je een externe harde schijf via usb (2.0) aan je pc hangt, zal het ietjes langzamer zijn dan een harde schijf die in je pc zit, maar je kunt er op wachten. Zet zelf soms een film van interne schijf naar extern en binnen 4 minuten staat ie erop...... 1 nadeel is wel dat meestal een externe schijf wat meer herrie maakt, door de koeling in de behuizing. Die Maxtor van mij maakt een takke-herrie, moet er eigenlijk keer een andere behuizing voor kopen :D


4 min maar, dat valt rueze mee :)
Maar eens kijken dan, en zal mee eens vragen welke schijf een beetje stil is.Bedoel deze pc is bijna geruisloos en wil er dan geen harde schijf naast hebben staan die het zelfde toertal maakt als m'n 360 :lol: .
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Sat Jun 02, 2007 09:14

Dat heb ik dus ook, pc is superstil alleen zodra ik m'n ext. HDD aan zet.... Neem dus iig geen Maxtor die staan er om bekend herrie te maken. Misschien kom je via Google wat tests tegen van ext. HDD's.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 02, 2007 12:18

Zal er eens mee aan de gang gang en laat je weten hoe het afgelopen is :wink:
Momenteel is het gled nu (even) op :lol:
Post Reply