Jpop (oftewel Japanse popmuziek)

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Mathijs

Jpop (oftewel Japanse popmuziek)

Post by Mathijs » Fri Oct 07, 2005 20:31

Sinds enkele weken luister ik regelmatig muziek van japanse/aziatische artiesten. Het luisteren van Jpop is eigenlijk begonnen met het kijken van Anime, verschillende intro's en outro's van anime series vond ik toch wel zeer mooi en ben me daardoor meer gaan verdiepen in de Jpop-scene.
Enkele artiesten waar ik regelmatig naar luister zijn: Utada Hikaru, Youhna, Hitomi, Do as Infinity en Akeboshi. En de volgende nummers kan ik zeker aanraden:

Utada Hikaru - Deep River
Utada Hikaru - Colors
Utada Hikaru - Simple and Clean (Kingdom Hearts)
Akeboshi - Wind
Youhna - Houkiboshi
Hitomi - Bokutachi no Yuku
Do as Infinity - Rakuen

Nou is mijn vraag eigenlijk of er nog meer forumleden zijn die ook naar Jpop luisteren en zoja naar welke artiesten.
En het leek mij misschien ook wel leuk als Ken misschien wat meer zou kunnen vertellen over de muziek scene in Japan, tenminste ik neem aan dat Ken toch ook wel regelmatig dit soort muziek te horen krijgt in Japan? :wink: :D
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Oct 07, 2005 20:38

Het is misschien geen Jpop maar Ken Ishii vind ik echt super! Lekkere techno imo. (hij heeft ook 1 nummer voor Rez gemaakt)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Oct 07, 2005 21:03

Nou, ik luister niet echt naar J-pop, maar ik vind Ayumi Hamasaki wel goed. Misschien dat jullie Ayutrance kennen?

Ayumi Hamasaki - Connected (Ferry Corsten remix) die kennen we allemaal toch???
Dem.

Post by Dem. » Sat Oct 08, 2005 10:38

Ben niet zo'n Jpop fan meer. Stond lange tijd op mp3 speler, maar heb het er een maand of 2 geleden afgegooit. Vind een aantal nummers nog steeds wel leuk (Lain - Duvet) van BoA. Maar ben niet echt popfan. Jrock daarintegen kan ik wel weer goed naar luisteren. L'arc-en-ciel, Asian Kung-fu Generation, Luna Sea en me favoriet Dragon Ash.

Edit: Oh wacht, BoA was Koreaans niet?
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Oct 08, 2005 16:06

Ik luister alleen J-Punk.
Mathijs

Post by Mathijs » Sat Oct 08, 2005 16:11

ManoRevolver wrote:Ik luister alleen J-Punk.


Zijn er misschien nummers die je kan aanraden?
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Oct 08, 2005 16:15

The Pillows...die vind ik zelf wel gaaf...kheb zelf 2 cd's van hun
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Nippon

Post by Nippon » Sat Oct 08, 2005 18:27

Dem. wrote:Ben niet zo'n Jpop fan meer. Stond lange tijd op mp3 speler, maar heb het er een maand of 2 geleden afgegooit. Vind een aantal nummers nog steeds wel leuk (Lain - Duvet) van BoA. Maar ben niet echt popfan. Jrock daarintegen kan ik wel weer goed naar luisteren. L'arc-en-ciel, Asian Kung-fu Generation, Luna Sea en me favoriet Dragon Ash.

Edit: Oh wacht, BoA was Koreaans niet?


Dragon Ash is J-Rap.

BoA is Koreaans, maar zingt in het Japans en is daarom ook erg beroemd in Japan en zuidelijk Azié.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Oct 08, 2005 23:28

Mathijs wrote:
ManoRevolver wrote:Ik luister alleen J-Punk.


Zijn er misschien nummers die je kan aanraden?


Nummers? Geen idee, gewoon cd's kopen als je mp3's kan vinden en je het tof vind :wink:.
Check me website, is van een Japanse band, Balzac. Verder word ik wel wild van o.a. Sledgehammer (Oi!), Miburo (streetpunk), Mad Capsule Markets (technopunkhardcoremetal), The Williard (horrorpunk), Sobut (skatepunk) etc...
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 10, 2005 09:46

Kan hier niet echt over mee praten, maar twee schieten mij te binnen :

The 5,6,7,8's (van de Kill Bill film) en Hotei (stond een nummer van op Onimusha)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 10:50

GWAR wrote:Hotei (stond een nummer van op Onimusha)

Je bedoeld als je Onimusha 2 voor de eerste keer opstart (en dus geen save file hebt) komt Hotei's clip van Russian Roulette voorbij (ook in optiemenu te vinden).
Fantastisch nummer van een behoorlijk populaire zanger hier, ook al slaan z'n show helemaal nergens op, zeker niet als ie zich tooit in een of ander zilver pakje en 'more Lock 'n Loll' probeert te zijn.
GWAR

Post by GWAR » Mon Oct 10, 2005 11:05

Thanx, wist niet zeker meer of het deel 1 of 2 was. Wat een gast die Hotei haha
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 11:22

GWAR wrote:Wat een gast die Hotei haha

Image
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 12:14

Wat ik een heel mooi nummer vind is:

UVERworld - D.Tecno-life (2e Openings theme van Bleach)
Post Reply