Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited away)

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited away)

Post by Ken » Thu Oct 06, 2005 01:24

Image
Ik ben geen groot liefhebber van anime, omdat ik er gewoon nooit aan ben begonnen. Ik zag de bui al hangen dat dit niet te combineren viel met videogames. Een van de weinige films die ik heb gezien is Spirited Away.
Ik moet zeggen dat deze film me erg meeviel en het heeft me eigenlijk geen moment verveelt. Ik weet ook dat de film vrij goedkoop bij de Free Record Shop te koop was, dus voor diegenen die deze film niet hebben gezien, ga kijken of ie er nog ligt.
Image
Dit schreef iemand er trouwens in een review op ultimatedisney.com:

Though it sounds terribly cliché, there are certain films that simply defy description in mere words and must truly be seen to be believed. They come few and far between, but when they do, it's always a huge treat for moviegoers. As I sit down to write this review, I am at a loss for how to begin, because Hayao Miyazaki's Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) is one of them.
Giel

Post by Giel » Thu Oct 06, 2005 09:13

Ik ben geen groot liefhebber van anime, omdat ik er gewoon nooit aan ben begonnen. Ik zag de bui al hangen dat dit niet te combineren viel met videogames.


Een wijze keuze, helaas ben ik al gevallen voor de verlokkingen van Anime & Manga(en is het een belangrijker hobby dan gamen geworden). Zou waarschijnlijk nog veel erger zijn als ik zoals jij in Japan woonde, en alle series die ik nu kijk dus gewoon op tv zou kunnen zien.

Over Sen no Chihiro(dacht dat je het zo schreef): Een leuke film, zeker niet Ghibli's beste werk(die titel bewaar ik voor Mononoke Hime (もののけ姫) en Nausicaa and the valley of the wind(風の谷のナウシカ) maar wel leuk. De FRS verkoopt hem trouwens al 2 jaar niet meer geloof ik. Maar je moet Mononoke en Nausicaa echt eens kijken :)
Dem.

Post by Dem. » Thu Oct 06, 2005 11:41

Spirited Away is een heerlijke film en heb er toen ik hem zag ontzettend van genoten. Toen ik hem keek was ik nog into animé, nu een stuk minder en kijk ik liever naar 'echte' films. Spirited Away is er echter zo één die je gewoon gezien moet hebben, liefhebber of niet. Geweldig vreemd, bizar verhaal en prachtige sfeer. <3

Overigens wordt ie nog altijd bij FRS verkocht ;)
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Thu Oct 06, 2005 12:56

Heb 'em al echt 1,5 jaar thuisliggen. Geweldige film de eerste keer, daarna verlies 'ie snel z'n glans. Mede omdat je al weet wat er gaat gebeuren, en je alle pracht al gezien hebt.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 06, 2005 14:00

Ziet er leuk uit, misschien binnenkort toch even kijken of ie nog ergens ligt ^^
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Thu Oct 06, 2005 14:13

Gungrave wrote:Ziet er leuk uit, misschien binnenkort toch even kijken of ie nog ergens ligt ^^


Je mag 'em van mij kopen :)
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 06, 2005 21:10

Ik heb alle films van Ghibli gezien (was een fervent kijker van anime tot een paar jaar geleden) en ze hebben allemaal iets. Toch vind ik Nausicaa of the valley of the wind de beste. Zeer zeker een aanrader.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sun Oct 09, 2005 10:59

Ik vind het een zeer sfeervolle anime. Het is alleen jammer dat de Nederlandse DVD een rode waas heeft, het is maar dat je het even weet. Check ook vooral Howl's moving castle. Deze is het kijken ook zeker meer dan waard!
R-Type

Post by R-Type » Fri Oct 14, 2005 20:53

Dit is volgens mij ook de enige anime die in de IMDB top 50 staat.

Ik vond het zelf geen fuck aan tho. Ik ben ook geen groot anime fan, veel series en spinoffs vind ik dikke shit maar iets als de Kenshin OVA's, GiTS, Sword of the Beserk, Ninja scroll of SF2 animated daar ben ik wel voor te porren.
ShinRa

Post by ShinRa » Fri Oct 14, 2005 20:58

Beste anime die ik ooit heb gezien. Period. Ik ken en heb verder alle Ghibli's, maar deze spant de kroon.
Irem

Post by Irem » Fri Oct 14, 2005 23:21

Top anime.

Weet iemand trouwens of Laputa en Nausicaa al een NL'se release(-date) hebben ?
ShinRa

Post by ShinRa » Sat Oct 15, 2005 09:30

Irem wrote:Top anime.

Weet iemand trouwens of Laputa en Nausicaa al een NL'se release(-date) hebben ?

Nee, hebben ze niet. Je kan het beste voor de (dure) R2J releases gaan, die hebben Engelse subs en de beste beeld- en geluidskwaliteit. Je kan ook voor de R1's kiezen, die zijn wel redelijk en een stuk goedkoper.
Giel

Post by Giel » Mon Oct 24, 2005 16:38

ShinRa wrote:
Irem wrote:Top anime.

Weet iemand trouwens of Laputa en Nausicaa al een NL'se release(-date) hebben ?

Nee, hebben ze niet. Je kan het beste voor de (dure) R2J releases gaan, die hebben Engelse subs en de beste beeld- en geluidskwaliteit. Je kan ook voor de R1's kiezen, die zijn wel redelijk en een stuk goedkoper.


Of je kan voor de R3's gaan. lekker goedkoop, en allemaal met Engelse subs. En er is een box met alle ghibli films, allemaal gesubbed, uitgebracht die echt de moeite waard is. check anders www.nausicaa.net voor meer info aangaande de uitgaves van ghibli films.
Post Reply