Anime aanraders

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Anime aanraders

Post by Mildoe » Sat Sep 17, 2005 23:43

Hey,

Als grote animeliefhebber begin ik hier een topic om anime's aan te raden. Dus begin je met anime kijken of zoek je gewoon een leuke serie? Look no further! Hier kan je alles vinden! Ennuh...AUB niet spoilen :P

Mijn aanraders voor nu zijn:

Fullmetal Alchemist: Een van mijn persoonlijke favoriete series aller tijden! Een heel tof concept. Alchemisten zijn in dit geval mensen die via transmutatiecirkels dingen kunnen maken. Er geldt een regel! Je kan alleen iets maken wat van dezelfde waarde is.

De serie draait om Edward en Al Elric, twee zonen van een beroemde alchemist. De serie heeft een hele coole stijl en het verhaal is gewoon te mooi voor woorden. Verder zijn de karakters zo diep uitgewerkt!!!!! (echt een van de pluspunten van de serie) Fullmetal Alchemist begint heel luchtig met humor enzo, maar naarmate het verhaal verder gaat, wordt de hele sfeer van de serie zo duister. Een van de weinige anime's waar ik echt een traantje liet.

Samurai Champloo: Van de maker van Cowboy Bebop! Een van de origineelste anime's die ik dit jaar gezien heb. Speelt zich af in het feodale Japan. Echt briljant hier is de mix met de hiphopcultuur. De karakters hier zijn echt bad ass! Net als bij Cowboy Bebop leer je elke aflevering de karakters steeds beter en krijgen de karakters steeds meer diepte. Naast dat er enorme coole humor in zit, zijn er ook hele gave actiescenes!

Yakitate! Japan: Een serie die ik graag volg, vanwege de absurde humor maar vooral omdat het onderwerp zo enorm wreed is. Geloof het of niet. Deze anime gaat over broodbakkers. In het begin was ik enorm sceptisch over het concept, maar na 2 afleveringen gezien te hebben, was ik helemaal verkocht aan deze serie. Het gaat over een jongen die Azuma Kazuma heet. (rare naam lol) Hij heeft zogenaamde Solar Hands. Zijn handen zijn altijd op een constante temperatuur, waardoor hij een mooi brood kan maken.

Klinkt raar, right? Is het ook, maar de humor die in deze serie zit is helemaal geweldig! Veel verwijzingen naar andere anime's en soms naar films. Veel meer kan ik er niet over vertellen. Je moet het zien om het te geloven!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 00:10

Fullmetal Alchemist is zeer goed, heb tot nu toe alleen de manga gelezen, volume 1 heb ik in mn bezit(is dus t enige dat ik heb gelezen).
Ik vind het nu al geweldig, dus de anime komt er ook aan.
Aanrader dus.

Yakitate! Japan ga in binnenkort proberen te volgen, het dl van de 1e episode lukte vorige keer niet zo goed, ik probeer het morgen nog een keer.
Het lijkt me in ieder geval zeer grappig, een flinke dosis humor mag wel in een anime :)
Akiramenai

Post by Akiramenai » Sun Sep 18, 2005 09:29

Interessant om te zien dat de animé die je opnoemt alle drie animé zijn waarvan ik alleen de eerste afleveringen heb gekeken (1-10). Geen idee waarom eigenlijk. Full Metal Alchemist vond ik in het begin niet speciaal, van Samurai Champloo heb ik geen idee waarom ik niet verder heb gekeken. De tekenstijl was tof, karakters ook dus, hmm. Yakitate! Japan vond ik in het begin geniaal, vooral omdat het over brood bakken gaat.

Dat ik ben gestopt met het volgen/kijken van deze series wijt ik dan ook aan tijdgebrek. Andere animés, of helemaal geen kregen op dat moment voorang en nu is het een stuk moeilijker om weer te beginnen met kijken. Welliswaar dat ik dat wel binnenkort ga doen.

De animé tip die ik wil geven is BECK: Een animé over een jongen die ontdekt dat gitaar spelen een hele nieuwe wereld voor je opent, en daar dan ook compleet in verwikkelt raakt. Hij speelt in een band, leert nieuwe mensen kennen, waardoor hij te weinig tijd voor school krijgt enzovoorts. Verwacht geen fantasie elementen in deze serie, wat in de bovenstaande gevallen wel zo is. Het gaat hier om een drama/muziek serie dat het leven toont van een middelbare scholier. Je moet ervan houden, maar zelf heb ik Beck nu twee keer helemaal gekeken (26 afleveringen). Even nog kort uitgelegd door ANW waar het over gaat:
"Tanaka Yukio, better known by his nickname Koyuki is a 14 year old who feels disconnected from life in general. Through the act of saving a mismatched dog, he meets guitarist Minami Ryuusuke, and becomes involved in Ryuusuke's new band BECK. Koyuki's life starts to change as the band struggles towards fame."
Dem.

Post by Dem. » Mon Sep 19, 2005 22:34

Goldenboy
Kintaroe Oe crost op zijn fietsje door Japan op zoek naar baantjes. Met zijn beruchte noteboekje maakt hij overal aantekeningen van en probeert zoveel mogelijk wereldkennis op te vangen. Helaas voor hem zijn zijn werkgevers vrouwelijk en bloedmooi en komen zijn hormonen in werking. Iig, 6delige animé die zeker de moeite waard is. Zelden zulke grappige afleveringen meegemaakt.
Mood: Melig

Spirited Away
Als er één animé film is die ik iemand zou aanraden, is het deze. Ghibli productie dus staat garant voor fantasie, sfeer en verhaal. Ontzettend leuke film over een meisje die op bizarre wijze in een 'sprookjes' wereld beland waar ze zich staande moet proberen te houden en een weg terug te vinden.
Mood: Neutraal

Grave of Fireflies
Alweer een film. Grave of Fireflies is een droevig verhaal over een Broer en zus die tijdens de tweede oorlog alles kwijtraken. Moest een traantje wegpinken...
Mood: Een late eenzame avond doet 't hem ;)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 04, 2005 09:47

Vanavond om 21:30 na gemkings start TMF met het uitzenden van cowboy bebop, lijkt mij een leuke aanrader.
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Nov 04, 2005 11:18

DAY wrote:Vanavond om 21:30 na gemkings start TMF met het uitzenden van cowboy bebop, lijkt mij een leuke aanrader.


Das nou eens goed nieuws. Helaas heb ik CB al 3 of 4 jaar geleden helmaal gezien...of nog langer, ik weet niet wanneer de R1 release was.

Zeker een aanrader. De muziek is ook prima (Yoko Kanno).
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Nov 04, 2005 15:32

DreamerNL wrote:
DAY wrote:Vanavond om 21:30 na gemkings start TMF met het uitzenden van cowboy bebop, lijkt mij een leuke aanrader.


Das nou eens goed nieuws. Helaas heb ik CB al 3 of 4 jaar geleden helmaal gezien...of nog langer, ik weet niet wanneer de R1 release was.

Zeker een aanrader. De muziek is ook prima (Yoko Kanno).


SHIITT!!
Dan heb ik schoolfeest =(
Ik wilde het echt graag gaan volgen! Najah, volgende keer beter :) Anders dl ik hem alsnog wel ^^
Cyberpunk

Post by Cyberpunk » Fri Nov 04, 2005 20:38

DreamerNL wrote:geleden helmaal gezien...of nog langer, ik weet niet wanneer de R1 release was.

Zeker een aanrader. De muziek is ook prima (Yoko Kanno).


Yoko Kanno is zeker relaxed!


Andere anime aanraders zijn (effe cut 'n paste van InsideGamer forum met paar kleine wijzigingen, ben beetje lui) : :D

Rurouni Kenshin:
- De Reminiscence OVA is al schitterend, maar de serie en de film zijn ook extreem goed. Veel politiek gebrabbel in het oude Japan, afgewisseld met mooie en snelle gevechten. Imo één van de beste animes verkrijgbaar.

Gungrave:
- Imo dé beste anime serie die ik heb gezien, de stijl, de karakters, het verhaal is gewoon perfect. Dit is één van die anime series waarbij ik echt baalde dat het afgelopen was. Ze zeggen vaak dat Trigun een must-see is, hoewel dat zo is, vind ik zelf dat ze dan direct Gungrave erbij moeten kijken.

Hajime No Ippo:
- Een boks anime over een underdog die graag wil weten hoe het voelt om sterk te zijn. Zeer grappig, toffe boks gevechten en leuke karakters. Het verhaal is niet bijster briljant, maar de serie is zeker meer dan de moeite waard.

Great Teacher Onizuka:
- Grappig, sterke verhaallijn en een goede boodschap.

Bleach:
- Een anime in de trant van Dragonball Z, Naruto en One Piece.. Veel humor, toffe actie en zeer relaxte karakters. Het idee achter de serie is ook heel interessant in elkaar gezet. Ben zeer benieuwd hoe deze serie in de toekomst verder zal gaan.

Berserk:
- Een anime die ik de eerste keer nooit helemaal heb gekeken omdat ik de stijl niet tof vond en het verhaal me niet interesseerde. Pas geleden heb ik 'm opnieuw gekeken en sloeg ik mezelf voor de kop dat ik deze anime nooit had afgekeken. Hoewel het jammer is dat er nooit een vervolgserie is gekomen, de keiharde oorlogsvoering en de karakters van Berserk zijn zorgen er voor dat de eerste 24 eps zeer vermakelijk zijn. De laatste twee eps moet men eigenlijk alleen kijken als ze daarna de manga verder gaan lezen.

Love Hina:
- Één van de eerste animes die ik had gezien en eentje die mij liet zien dat animes niet alleen over geweld, sex (naja ) en demonen gingen. Zeer grappig!

Trigun:
- Één van de leukste animes die ik heb gezien, het karakter van Vash is gewoon heerlijk om naar te kijken. Hij doet zich dom voor en doet net alsof hij niemand is, maar hoe meer afleveringen je kijkt, hoe meer je erachter komt dat er meer is dan het oog ziet. Topanime!

Naruto:
- Één van de toffere series die ik heb gezien, hoewel de langdradige gevechten en de eindeloze fillers de serie behoorlijk veel pijn doen, de hoofdverhalen en de uiteindelijke gevechten zijn meer dan de moeite waard. Enigste wat me weleens tegenvalt van de serie is de tekenstijl, ik heb het idee dat deze steeds meer verslechtert..

Cowboy Bebop:
- Hoewel de serie gewoon lekker was om naar te kijken, ik heb de serie nooit echt zo tof gevonden zoals anderen deze vinden. De film daarentegen is wel briljant, de schitterende jazz-muziek, het verhaal en de karakters laten zien hoe het moet.

Dragonball Z:
- Een anime met de langste gevechten ooit... Kan saai zijn, maar kijk een paar afleveringen en je blijft kijken. De DBZ movies vind persoonlijk een stuk leuker!

Elfen Lied:
- Ik verwachtte een fantasie-achtige liefdesverhaal, maar gelijk vanaf de eerste aflevering wist ik dat het iets anders was. De ledematen vliegen vrolijk rond tussen het drama-achtige liefdesverhaal. Één van de mooiste series die ik heb gezien, vooral de muziek deed het 'm bij mij.

Onegai Teacher:
- Verwacht geen actie in deze serie, dit is een rasecht liefdesverhaal tussen een beeldschone alien en een jongen met een zeldzame ziekte. Maar het is wel een serie die ontzettend goed is..

Golden Boy:
- Persverse gedachtes, weinig afleveringen, maar wel een serie die je bij zal blijven. Jongen trekt erop uit om meer van de wereld te leren door mensen in nood te hulp te schieten. Grappig, grappig en nog eens grappig.

Kimi Ga Nozomu Eien:
- Niet zozeer een favoriete anime van mij, maar het verhaal is wel zeer sterk in elkaar gezet. Het is een liefdesverhaal over een jongen en een meisje, waarbij het meisje een ongeluk krijgt en in een coma raakt. Jaren gaan voorbij en de jongen krijgt een relatie met de beste vriendin van het meisje.. Dan raakt het meisje uit de coma. Best wel tranentrekkertje voor sommigen had ik begrepen.

Samurai Champloo:
- Toffe animatie stijl, snel en grappig.. Hoofdverhaal is imo wat minder, maar het ziet er wel gelikt uit.

GetBackers:
- Niet een anime die iedereen leuk zal vinden, zelfs ik had er op een gegeven moment genoeg van.. Maar de serie werkt soms erg op de lachspieren en het ziet er soms wel tof uit. Niet echt een aanrader, maar als je niks meer weet is dit er wel eentje om te proberen.

One piece:
- Je hebt Dragonball Z, Naruto en Bleach... Imo is One Piece de serie die leuker, interessanter en toffer is dan deze drie.. De karakters zijn allemaal tof, de serie is voornamelijk grappig, maar wanneer het allemaal serieuzer wordt, dan wordt het ook echt serieus. Topentertainment!

Helaas is niet elke anime geschikt voor iedereen, maar dat heb je ook met films, games en muziek. :D
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Mar 08, 2006 11:00

TMF gaat gelukkig verder met het uitzenden van Cowboy bebop. Ik geloof dat de uitzendtijden nu elke dinsdag zijn vanaf 21:00.
Keep on Dreaming
Post Reply