Het Nederlands Elftal

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 13:00

GWAR wrote:
Bellerophon wrote:
DAY wrote:@ Gungrave volgens mij bedoel je armenie, want andorra speelde volgends mij niet eens zo slecht.

Ik ben het inderdaad eens dat niet alles om robben moet gaan, want volgens mij speelt hij 1 wedstrijd en is dan de volgende weer gebleseerd, Robben moet meer man worden naar mijn mening en niet bitchen over elk pijntje en minder vallen.

Ik begrijp op zich best dat de mensen fluiten, betaal je 100+ euro, krijg je zo een wedstrijd waar eigenlijk alleen verdedigd wordt. Nederland moet vooral nog veel werken om tegen verdeigende teams geod te speeln, een hoger baltempo etc. En naar mijn mening was macedonie geen slechte ploeg kwamen een paar keer goed eruit, maar verloren de bal dan. Snap trouwnes niet waarom van Nistelrooiy erin staat. presteert niets en is alleen maar gefrustreert, ik zou voor Makaay hebben gekozen.


Ik vind dat nederland moet werken aan een andere spits (misschien loopt er een goede speler rond in jong oranje?) Want Ruud is wel een vechter maar ik zie hem er weinig ballen intikken.

En zal Quincy geen leuke vervanging zijn voor Robben?


Alsjeblieft jongens, Ruud eruit voor Makaay. :evil:

Laat ik het even duidelijk stellen :

Makaay : 43 interlands - 6 goals
Nistelrooy : 45 interlands - 22 goals

Ruud staat in de reeks kwalificatiewedstrijden met 7 goals in de top van de topscorers lijsten van Europa. Alleen Pauleta en Koller hebben geloof ik meer gescoord.

De volgende NL topscorer met 4 is Cocu en GEEN van de andere aanvallers van NL!!
Geen Makaay, Kuyt, Castelen, Van Persie, Babel etc.

De spits uit Jong Oranje is Huntelaar. Die is LANG NIET van het niveau van Van Nistelrooy en mag blij zijn als ie dat ooit haalt!!

Dit alles is dus NIET af te schuiven op Van Nistelrooy, dat wijzen de feiten en cijfers wel uit.

Makaay heeft z'n kans gehad en het niet waargemaakt, helaas. 6 goals in 43 interlands is gewoon veel te weinig voor een spits. Het is een wereldvoetballer, maar het team moet om hem heen gebouwd worden in 4-4-2. En in NL spelen we nou eenmaal met vleugels dus helaas voor hem.

Van Nistelrooy is de nummer EEN voor het WK, duidelijk.


Subjectieve mening is dat natuurlijk dat begrijp je wel.
Ik schuif het ook niet af op van Nistelrooy, maar feit is wel dat hij te veel kansen mist, en dat mag een Huntelaar nog doen, maar van Nistelrooy moet toch zeker van de twee kansen er minimaal 1 inschieten
GWAR

Post by GWAR » Thu Oct 13, 2005 13:20

http://www.voetbalstats.nl/nedxi/sp626.html

http://www.voetbalstats.nl/nedxi/sp635.html

Boven de totaal stats van beiden.

Als ik het goed heb heeft Makaay 15 basisplaatsen gehad. 6 Goals tegen weinig aansprekende landen in vijiten x basis en een hoop invalbeurten van een half uur of een helft.

En als Nistelrooy onsympathiek is en W'kampioen wordt interesseert me dat helemaal niets, we gaan niet voor de Fairplay prijs toch?

In de laatste wedstrijden heeft Nistelrooy zeker niet overtuigd, maar in mijn ogen heeft Makaay nog nooit echt overtuigd in NL elftal. Komt nog bij dat de rest van Oranje ook niet overtuigd heeft in de laatste wedtrijden.

V.d.Vaart en Robben en wat anderen moeten idd voor de dreiging zorgen. Maar het afmaken, daar is Van Nistelrooy voor.

En om nu nog te gaan switchen naar Makaay is gewoonweg te laat. Je krijgt nog een aantal vrienschappelijke matches en dan is het WK al.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Oct 13, 2005 13:34

Heb de titel even veranderd in Nederlands Elftal, wat betekend dat dus vanaf nu eigenlijk de algemene discussie die al is losgebrand hier kan doorgaan over 'Oranje'.

Tegen de tijd dat alle landen van de kwalificatie bekend zijn, gaan we maar is een WK topic maken, maar tot die tijd: duimen voor Uruguay hehe.
GWAR

Post by GWAR » Thu Oct 13, 2005 13:40

Ze hebben gewonnen van Argentina 1-0 RECOBAAAAAA!!!

Nu nog playoff tegen de Socceroos van Hiddinkey.


Trouwens voor de liefhebbers van Johan Cruijff citaten, zijn boek met uitspraken heet, hoe kan het ook anders :

Je moet schieten, anders kun je niet scoren

Image[/url]
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 13, 2005 13:51

thanx voor die sites met voetbalstats, zijn leuk om eens een keer door te kijken. Ik ben het met je eens gezien het concept van v. basten dat het nu te laat is om Makaay in te zetten in een paar wedstrijden.

De tijd zal uiteindlijk uitwijzen of we samen kunnen juichen voor het kampioenschap van Neederland.

:cry: argentinie heeft verloren
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Thu Oct 13, 2005 14:01

DAY wrote:thanx voor die sites met voetbalstats, zijn leuk om eens een keer door te kijken. Ik ben het met je eens gezien het concept van v. basten dat het nu te laat is om Makaay in te zetten in een paar wedstrijden.

De tijd zal uiteindlijk uitwijzen of we samen kunnen juichen voor het kampioenschap van Neederland.

:cry: argentinie heeft verloren


Juichen gaan we zeker voor NL, ik heb er ondanks gisteren veel vertrouwen in.

En wat maakt het uit ddat ARG verloren heeft, ze waren al geplaatst. Uruguay Power hahaha
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 16:11

GWAR wrote:
DAY wrote:thanx voor die sites met voetbalstats, zijn leuk om eens een keer door te kijken. Ik ben het met je eens gezien het concept van v. basten dat het nu te laat is om Makaay in te zetten in een paar wedstrijden.

De tijd zal uiteindlijk uitwijzen of we samen kunnen juichen voor het kampioenschap van Neederland.

:cry: argentinie heeft verloren


Juichen gaan we zeker voor NL, ik heb er ondanks gisteren veel vertrouwen in.

En wat maakt het uit ddat ARG verloren heeft, ze waren al geplaatst. Uruguay Power hahaha


Ik ga niet met een mentaliteit naar het wk kijken in de trend van " We gaan winnen!"

Dit team is erg jong, dus of dat mogelijk is, wie weet. Maar weet wel dat het een enorm leer moment zal zijn voor veel van de spelers. En daar gaat het om.

Men geloofde in het begin geeneens in van Basten, hij zou immers toch het WK niet halen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Oct 13, 2005 17:53

Man als nederland een keer niet met mooi voetbal wint dan is het ineens niks meer. Al winnen we op het WK net als Griekenland (zijn er lekker niet bij :P ) alles met 1-0 dan vind ik het prima. Het gaat om het resultaat en winnen is winnen, hoe je het ook flikt. Ik ben blij dat ze nu nog niet de sterren van de hemel spelen anders zit er totaal geen groei meer in en kan het alleen maar slechter. Je moet het positief zien, we spelen niet super maar verliezen niks, maar 3 goals tegen. WTF gaat er gebeuren als de samba in het elftal komt!!!???
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 19:37

Baki wrote:Man als nederland een keer niet met mooi voetbal wint dan is het ineens niks meer. Al winnen we op het WK net als Griekenland (zijn er lekker niet bij :P ) alles met 1-0 dan vind ik het prima. Het gaat om het resultaat en winnen is winnen, hoe je het ook flikt. Ik ben blij dat ze nu nog niet de sterren van de hemel spelen anders zit er totaal geen groei meer in en kan het alleen maar slechter. Je moet het positief zien, we spelen niet super maar verliezen niks, maar 3 goals tegen. WTF gaat er gebeuren als de samba in het elftal komt!!!???


Daarom van Basten doet het geweldig als bondscoach, maar wat ben ik toch blij dat Edwin van de Sar in het goal staat (welke trouwens uitstekend speelt)
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 13, 2005 19:43

Bellerophon wrote:
Baki wrote:Man als nederland een keer niet met mooi voetbal wint dan is het ineens niks meer. Al winnen we op het WK net als Griekenland (zijn er lekker niet bij :P ) alles met 1-0 dan vind ik het prima. Het gaat om het resultaat en winnen is winnen, hoe je het ook flikt. Ik ben blij dat ze nu nog niet de sterren van de hemel spelen anders zit er totaal geen groei meer in en kan het alleen maar slechter. Je moet het positief zien, we spelen niet super maar verliezen niks, maar 3 goals tegen. WTF gaat er gebeuren als de samba in het elftal komt!!!???


Daarom van Basten doet het geweldig als bondscoach, maar wat ben ik toch blij dat Edwin van de Sar in het goal staat (welke trouwens uitstekend speelt)


Edwin van der Sar is een geweldige keeper, en een goede aanvoerder imo. Lekker lang, dus ook nog een beetje intimiderend dan een kleine Wesley Sneijder =P
Van Basten doet het prima, geweldige voetballer en een goede bondscoach. Van mij mag van Basten nog wel een tijdje blijven zitten!
Mittens666

Post by Mittens666 » Mon Oct 17, 2005 16:34

GWAR wrote:Ze hebben gewonnen van Argentina 1-0 RECOBAAAAAA!!!

Nu nog playoff tegen de Socceroos van Hiddinkey.


Trouwens voor de liefhebbers van Johan Cruijff citaten, zijn boek met uitspraken heet, hoe kan het ook anders :

Je moet schieten, anders kun je niet scoren

Image[/url]



Word nog een hele pittige wedstrijd! Vorige keer won Uruguay ben benieuwd hoe het nu gaat worden


GROOTSTE SCHANDE vind ik dat Bahrein tegen Trinidad en Tobago gaat spelen voor een WK plaats sorry hoor maar stuur dan maar Uruguay en Australie!!!!!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 17, 2005 16:46

Beenhakker maand langer bondscoach TNT

Leo Beenhakker heeft zijn contract als bondscoach van Trinidad en Tobago met één maand verlengd. Dat maakte de 63-jarige trainer zondagavond bekend tijdens NOS Studio Voetbal.
Het oude contract van Beenhakker liep afgelopen woensdag af. Omdat zowel de bond van Trinidad en Tobago als Beenhakker tevoren niet had gerekend op het bereiken van de play-offs voor WK-kwalificatie, hadden beide partijen afgesproken om de verbintenis af te laten lopen op de dag dat de WK-kwalificatieronde ten einde kwam.
Maar door de even verrassende als onverwachte zege op Mexico kwalificeerde TNT zich voor twee beslissingsduels met Bahrein, die op 12 en november gepland staan. Beenhakker, en met hem zijn assistenten Theo de Jong en Wim Rijsbergen, heeft zijn contract laten verlengen tot en met deze wedstrijden.
Overigens heeft Beenhakker al hulp gehad van Rob Baan bij het scouten van Bahrein, dat volgens de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal 'gewoon een erg sterke ploeg' is.
GWAR

Post by GWAR » Tue Oct 18, 2005 08:25

Nou ja, is Beenhakker ook weer een maand langer "thuis"....
Kyrill

Post by Kyrill » Mon Oct 24, 2005 18:17

Gister avond Studio Voetbal gekeken.

Kluivert vind zich dus verongelijkt dat hij niet eens gebeld is door Marco Van Basten om te vragen hoe het met hem gaat.

Wat vinden jullie daarvan?

Hij heeft iig weinig laten zien bij Newcastle...

En bij Valencia heeft hij tot nu toe 3 wedstrijden gespeeld ( waarschijnlijk invalbeurten) aangezien hij nog 0 goals heeft gemaakt.
GWAR

Post by GWAR » Tue Oct 25, 2005 09:03

Kluivert zit daar een partij zielig te doen bij Studio Sport. Heel erg verongelijkt, als een klein kind waar de snoep van is afgepakt.

Goh, hoe kan het nou toch dat "Patje" niet meer zo in de smaak valt in NL?
Laten we eens een kleine opsomming maken :

- Hij reed een aantal jaar geleden de Vlaardingse schouwburgdirecteur uit zijn schoenen.
- Hij was betrokken bij een verkrachtingszaak, schuldig of onschuldig, zijn naam werd er genoemd.
- Hij miste een strafschop in de halve finale in eigen land tegen Italie
- Hij heeft in de laatste twee jaren gespeeld bij Newcastle en Valencia. Hij heeft 28 wedstrijden gespeeld en 6 goals gemaakt. Niet echt veel denk ik zo.....
- NL heeft Van the Man en een heel peleton aan frisse gezichten.
- NL is zonder de "oude garde"ongeslagen in een WK kwalificatiereeks.

En wat is Patje's verweer :

- Ik ben topscorer aller tijden, zijn de mensen dat vergeten?

Zijn familie heeft te lijden onder de negativiteit in de pers, hoe kunnen ze hem dat aandoen? Hoe kan dat toch?

Ik zou me als Patje Kluivert maar een beetje gedeisd houden, op deze manier word je nooit geselecteerd (teleurstelling uitspreken in de bondscoach)
Dit is mijns inziens wederom een hele domme zet van hem, ik vond hem gewoon voor L*L staan in het interview.
Een wanhopige noodkreet om nog een groot tournooi te spelen.

Ik vrees het ergste voor hem....Ik vond Kluivert altijd een goede voetballer en hij stond er altijd, maar onder dit selectiebeleid zal hij niet terugkeren in Oranje. En eerlijk gezegd verdient ie dat ook niet.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 25, 2005 13:06

Ik heb maar een stuke van dat interview gezien, maar vond het inderdaad wel een beetje triest. Ik vond opmerkelijk dat het interview uberhaupt bplaatsvond, want hij heeft de laatste tijd nu niet echt geoed gespeeld. Volgens mij vond de NOS het weer eens tijd om eens te stoken. Ook mag Kluivert wel eens iets gaan doen aan zijn fysieke gesteldheid, hij is imo wat te dik voor een topvoetballer.

Ik vindt niet dat je die panalty op zijn schoenen kan schuiven, want dan kan je Frank de Boer ook afbranden voor die andere gemiste panalty en Frank is imo toch nog steeds een van de beste nederlands eftal spelers ooit. Frank heeft een goede techniek en was een zekerheid voor een panalty, maar toch miste hij. Een beetje respect voor sperls die het vroeger goed gedaan hebben is dus wel gepast.
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Tue Oct 25, 2005 14:04

Ik heb best respect voor de Boer en ook voor Kluivert, maar die strafschoppen staan op het netvlies gebrand. Dan heb ik het over de penalties in de reguliere speeltijd.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ze minder geliefd zijn geworden na het EK, en ik denk dat er meer Nederlanders zo over denken.

Het beste voorbeeld is Seedorf. Ik denk niet dat ik daarover hoef uit te weiden.
Zijn reputatie was ook gelijk naar de haaien, ongeacht dat ie als clubspeler het meest gewonnen heeft van welke Nederlandse speler dan ook.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 25, 2005 14:11

Van mij mag Seedorf terugkomen, ondanks de penalty.. Zoveel mensen missen zo'n penalty. Wat denk je van Beckham tegen Turkije? Ook verschrikkelijk mis!
Ik vind het erg triest dat Nederlanders meteen beginnen te fluiten als hij aan de bal komt, die man zn carriere is verneukt vanwege 1 penalty.. Zo zie je ook maar weer de kortzichtigheid en de onvergeeflijkheid van de Nederlandse fans.

Voor de rest; ik vind van Basten nogal op zn Ajax' bezig zijn. Alleen maar jonge spelers; precies zoals Ajax dat zelf ook doet. Ik wil liever een Jaap Stam of een de Boer in het veld dan zo'n jonkie, maarja; wie ben ik?
Aan de andere kant; zo hou je het meer als een team. De wat 'oudere' spelers krijgen een steeds grotere mond en zoeken elkaar op en zonderen zich dan af van de jongere spelers en dat moet niet in een team..
Gemengde gevoelens dus, maar met deze selectie hebben we nog niks verloren onder van basten, dus opzich mag het wel zo blijven :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 25, 2005 15:08

Nou bij Seedorf was het zo dat hij een penalty nam tegen de afspraken in en de Boer opzij duwde in Turkije en toen de bal in een baan rond de aarde schoot.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 25, 2005 15:12

Ken wrote:Nou bij Seedorf was het zo dat hij een penalty nam tegen de afspraken in en de Boer opzij duwde in Turkije en toen de bal in een baan rond de aarde schoot.


Dat mag dan wel zo zijn, en compleet fout zat hij daar dan ook, maar moet hij daarom de rest van zn leven achtervolgd worden daarmee?
Die man kan niet eens meer met zn eigen club tegen een Nederlandse ploeg spelen.. En dat gaat naar mijn mening toch echt wel te ver :roll:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 25, 2005 15:21

Nou ik vind wel dat Nederlanders hun goede voetballers wat meer mag waarderen, maar ik heb niks met Seedorf en ik heb ook niks met Kluivert. Als je dat soort gasten terugbrengt bij de selectie kan het alleen maar gezeik opleveren. Geef mij dan van Bommel maar.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 26, 2005 09:40

Seedorf hoeft er ook niet echt in voor mij, want hij is iets te aragant. Ik keek laatst naar voetbal insite en daar was Van Hanegem te gast en die vertelde openlijk dat Seedorf een plaats opeiste en de tactiek wilde bepalen. In mijn gedachten moet de speler hier het respect geven aan de coach om de tactiek en de daarmee saamenhangende opstelling te bepalen. Dat hij een panalty mist, dat vergeef ik Seedorf wel, immers dat doen zoveel mensen Van de Man heeft ook een aantal penaltys gemist.

EDIT

Gisteren is bekend geworden dat Theo Lucius en Maarten sTekelenburg bij de voorselecie zitten. Vindt ik wel weer een opmerkelijke keuze. Lucius kan ik mij voorstelle, want zoveel rechter verdedigers heeft NL niet, maar Stekelenburg heeft geloof ik pas 3 wedstrijden gekeept en kon mij niet overtijdgen.
Keep on Dreaming
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 12, 2005 11:17

Agelopen vrijdag was de loting voor het WK in Duistland. Nederland zit in de poule met Argentinie, Ivoorkust en Servie en Montenegro. De Nederlandse pers had het al weer over de poule des doods, maar ik vindt het wel meevallen. Argentinis is eigenlijk het enige land waar we echt voor moeten oppassen naar mijn mening.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Dec 12, 2005 15:59

DAY wrote:Agelopen vrijdag was de loting voor het WK in Duistland. Nederland zit in de poule met Argentinie, Ivoorkust en Servie en Montenegro. De Nederlandse pers had het al weer over de poule des doods, maar ik vindt het wel meevallen. Argentinis is eigenlijk het enige land waar we echt voor moeten oppassen naar mijn mening.


Precies, ik snap al die ophef niet =S Ik vind het best meevallen, Ivoorkust en S-M moeten te pakken zijn, Argentinie is de enige waar ik serieuze tegenstand van verwacht.. :roll:
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Dec 13, 2005 13:23

zat gisteravond voetbal insite te kijken en er is dus nu ook wat ophef ontstaan over de makkelijke pule waar Duitsland in zit. Het gerucht is dat er warme en koude ballen waren en dat daaruit makkelijk of moeilijk teams werden geloot, daarom heeft Duitsland een makkelijke poule. Ze lieten ook zien dat Lothar Matteus een bal expres niet pakte.

Vindt verder ook wel dat er teveel kaarten naar bobo's etc gaan en dat de 'echte fan' te weinig kaarten kan krijgen. In de metro sond dat NL maar 8% van de kaarten krijgt per wedstrijd, dat is wel erg weinig. Verder vindt ik een kut regeling dat je eerst lid moet worden van de Nederland supportersvereniging voor je kaarten kan kopen. Dat vindt ik ook geld uitklopperij.
Keep on Dreaming
Post Reply