Vraag over japans studeren e.d.

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Silent Shadow

Vraag over japans studeren e.d.

Post by Silent Shadow » Sun Jan 28, 2007 20:15

Hey,

Ik heb een aantal vraagjes.
Ik vraag me nu al ene tijd af als je japans wil studeren wat voor een niveau moet je daar voor hebben?
Als je van de middelbare school af komt wat voor weg zou je moeten volgen om japans te kunnen studeren?

Alvast bedankt!

Gegroet,
niels

Post by niels » Sun Jan 28, 2007 20:18

Universitair niveau.
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 12:31

Ik wil misschien ook Japans gaan studeren in Leiden. Dat is inderdaad Universitair. Dit studie heet 'talen en culturen van Japan' ofzoiets. Ik weet het niet zeker.

Je moet dus VWO gehad hebben op de middelbare school.

Misschien is er ook Japans op HBO niveau, maar dat zal dan toch anders zijn denk ik.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Jan 29, 2007 15:57

Muzzle wrote:Ik wil misschien ook Japans gaan studeren in Leiden. Dat is inderdaad Universitair. Dit studie heet 'talen en culturen van Japan' ofzoiets. Ik weet het niet zeker.

Je moet dus VWO gehad hebben op de middelbare school.

Misschien is er ook Japans op HBO niveau, maar dat zal dan toch anders zijn denk ik.

Je kan inderdaad ook volgens mij gewoon via de LOI oid een HBO Japans krijgen, maar als je echt op school wil zitten zal het dacht ik toch echt universiteit worden, oftewel VWO. :)
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 16:08

Ik dacht dat ik ooit ergens op een ander forum gelezen had dat een meisje Japans studeerde op het HBO.... ik weet dit echter niet zeker.

Zelf ga ik als ik Japans ga studeren naar de universiteit in Leiden.

Ik ben al een tijdje bezig met Japans leren (en niet op zo'n gare manier zoals zoveel mensen, nu Japan zo 'in' is ;-) ik wil dat misverstand gelijk even uit de weg helpen...), dat gaat steeds beter. Ik oefen ook met Japanse vrienden op msn die zelf in Japan wonen, zodat ik zeker weet dat ik ook 'natuurlijk' Japans leer.

Als ik het inderdaad ga studeren zal ik al een deel van de taal beheersen. Dat is toch prettig :).
MajorTom

Post by MajorTom » Mon Jan 29, 2007 17:12

Ik leer gewoon van het internet af, prima te doen vind ik.

De LOI heeft ook een zelfstudiepakket. Daar heb je geen diploma's of iets dergelijks voor nodig. Je krijgt een paar boeken en wat cd's meen ik. Nooit geprobeerd hoor, het pakket kost je namelijk iets van 230 euro...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jan 29, 2007 17:16

Mijn mening is dat zelfstudie niet mogelijk is om een taal goed te leren. Directe communicatie met een van originele Japanstalige spreker is naar mijn mening een must. Ik heb zelf Japans geleerd op TMA, alleen krijg je daar lang niet zoveel taallessen als op een universitaire opleiding als in Leiden. Nu moet ik wel zeggen dat als je constant jarenlang wordt doodgegooid met de Japanse taal, het ook wel een keer je strot kan uitkomen. TMA heb ik gekozen omdat ik naar Japan kon voor studie/stage, voor de rest is het een vrij algemene management opleiding, alleen gericht op Azie. Het is om eerlijk te zijn geen briljante organisatie en de lessen houden wat te wensen over, maar uiteindelijk heb je als doel voor ogen om naar Japan te gaan, daar blijft het op HBO niveau een goede optie voor.
Silent Shadow

Post by Silent Shadow » Mon Jan 29, 2007 18:16

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen iedereen!

Nou heb ik nog een vraag ik heb ooit eens gelezen dat als je uitwisselingstudent wil zijn dat dat maar tot een bepaalde leeftijd gaat. Kan iemand mij vertellen wat dat is voor uitwisselingsstudent voor japan tot welke leeftijd?
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 18:18

Ik ben het dus met Ken eens dat alleen je met alleen Japans van internet leren nergens komt...

Nouja nergens, tuurlijk kan je de basis wel oppikken, maar je zal nooit goede conversaties kunnen hebben met Japanners. Vandaar ook dat ik nu al met Japanners, die dus als moedertaal Japans spreken, elke dag oefen via internet (kan ook spraak oefenen via skype eventueel)... Op die manier leer je veel meer en veel sneller. En je weet zeker dat je het goed leert (als je met goed opgeleide / taalkundig sterke Japanners praat dan ;-)).

Als ik Japans ook daadwerkelijk ga studeren in Leiden zal het nog sneller gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik het ga studeren omdat ik twijfel over de toekomstperspectieven.
Silent Shadow

Post by Silent Shadow » Mon Jan 29, 2007 18:25

Muzzle wrote:Ik ben het dus met Ken eens dat alleen je met alleen Japans van internet leren nergens komt...

Nouja nergens, tuurlijk kan je de basis wel oppikken, maar je zal nooit goede conversaties kunnen hebben met Japanners. Vandaar ook dat ik nu al met Japanners, die dus als moedertaal Japans spreken, elke dag oefen via internet (kan ook spraak oefenen via skype eventueel)... Op die manier leer je veel meer en veel sneller. En je weet zeker dat je het goed leert (als je met goed opgeleide / taalkundig sterke Japanners praat dan ;-)).

Als ik Japans ook daadwerkelijk ga studeren in Leiden zal het nog sneller gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik het ga studeren omdat ik twijfel over de toekomstperspectieven.

Ja dat begrijp ik, ik heb wel eens iets van internet gehaald maar zoals je al zegt je leert een paar basis dingen maar verder ook niet veel.
Over dat spreken is natuurlijk ook zo als je het nooit hoort leer je het ook nooit de praktijk dat is met Duits ook zo(ook al betwijfel ik of Japans nou te spreken is in japan zonder jezelf voor gek te zetten :wink: ).
Jammer genoeg ken ik geen Japanners of japans sprekende mensen helaas anders zou een stuk makelijker zijn.
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 19:31

Hey,

Ja ik probeer dus inderdaad te voorkomen dat ik voor gek sta door met Japanse mensen te praten. Die zeggen het ook gewoon tegen me als ik iets raar zeg in het Japans. Daarom vind ik dat erg fijn.

Er zijn bepaalde sites waar je language exchange kan doen. Jij kan hen dan bijvoorbeeld Engels leren (vaak kunnen ze al redelijk Engels hoor) en zij jou helpen met Japans.

Je moet dan natuurlijk geluk hebben dat het klikt met iemand en dat je die regelmatig kan spreken. Dat heb ik nu gelukkig al met 2 Japanse mensen gehad. En die helpen me zeer goed bij het Japans leren. Bovendien zijn we ook gewoon vrienden geworden.

Als ik naar Tokyo ga, ga ik ook er ook bij 1 langs om te ontmoeten.
Silent Shadow

Post by Silent Shadow » Tue Jan 30, 2007 14:47

Muzzle wrote:Hey,

Ja ik probeer dus inderdaad te voorkomen dat ik voor gek sta door met Japanse mensen te praten. Die zeggen het ook gewoon tegen me als ik iets raar zeg in het Japans. Daarom vind ik dat erg fijn.

Er zijn bepaalde sites waar je language exchange kan doen. Jij kan hen dan bijvoorbeeld Engels leren (vaak kunnen ze al redelijk Engels hoor) en zij jou helpen met Japans.

Je moet dan natuurlijk geluk hebben dat het klikt met iemand en dat je die regelmatig kan spreken. Dat heb ik nu gelukkig al met 2 Japanse mensen gehad. En die helpen me zeer goed bij het Japans leren. Bovendien zijn we ook gewoon vrienden geworden.

Als ik naar Tokyo ga, ga ik ook er ook bij 1 langs om te ontmoeten.

Hey, cool dat klinkt best wel tof language exchange. Is dat zoiets als pennen? Weet je ook mischien een site daarvoor (een goeie)?
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Jan 30, 2007 15:28

...
Last edited by Muzzle on Sun Feb 04, 2007 22:07, edited 2 times in total.
Giel

Post by Giel » Tue Jan 30, 2007 16:24

Je kan overigens Japans op HBO volgen, in Maastricht. Zelf hoop ik over enige tijd in Leiden aan de slag te kunnen met de universitaire opleiding.
Last edited by Giel on Sat Feb 03, 2007 16:05, edited 1 time in total.
niels

Post by niels » Tue Jan 30, 2007 17:48

Bedankt voor de Info, Giel. Dat wist ik nog niet :)
Giel

Post by Giel » Sat Feb 03, 2007 16:12

Ik had de stad waar ik het over had door de war gehaald, maar het is dus Maastricht waar je de HBO kan volgen.
Geoffrey

Post by Geoffrey » Sun Feb 04, 2007 04:18

Muzzle wrote:Ik PM je er wel even over :).

Wil je die PM ook eens mijn kant uit sturen? Vind het ook wel interessant namelijk...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Mar 09, 2007 12:31

http://learnjapanese.elanguageschool.net/

Aardige site met goede uitleg.
Post Reply