2 weken Tokyo
2 weken Tokyo
Hoi,
Mijn vriendin en ik willen dit jaar graag 2 weken naar Tokyo. We willen de komende jaren zeker voor (veel) langere tijd maar voor een 1e keer lijkt 2 weken ons wel mooi (ook qua geld).
Nu vinden we het erg moeilijk om goede informatie te vinden. Dus eigenlijk hoop ik erop dat jullie dit topic lekker vol kunnen schrijven met nuttige informatie.
We willen:
- 2 weken
- Hotel of appartement hoeft niet luxe, maar wel schoon en op een veilige plek
- Vliegen met een enigzins betrouwbare maatschappij
- Ergens tussen mei en juli
Verder is echt alle informatie welkom. Wat zal het ongeveer gaan kosten denken jullie?
Iedereen alvast super bedankt.
Mijn vriendin en ik willen dit jaar graag 2 weken naar Tokyo. We willen de komende jaren zeker voor (veel) langere tijd maar voor een 1e keer lijkt 2 weken ons wel mooi (ook qua geld).
Nu vinden we het erg moeilijk om goede informatie te vinden. Dus eigenlijk hoop ik erop dat jullie dit topic lekker vol kunnen schrijven met nuttige informatie.
We willen:
- 2 weken
- Hotel of appartement hoeft niet luxe, maar wel schoon en op een veilige plek
- Vliegen met een enigzins betrouwbare maatschappij
- Ergens tussen mei en juli
Verder is echt alle informatie welkom. Wat zal het ongeveer gaan kosten denken jullie?
Iedereen alvast super bedankt.
Een vriendin van is verblijven in het Kayabacho Pearl Hotel, check even asiarooms.com voor specs, ook van soortgelijke hotels.
En dan natuurlijk het inmiddels legendarische Juyoh hotel www.juyoh.co.jp
Veilig kan niet echt een reden zijn om voor een bepaalde buurt te kiezen, het is overal wel veilig in Japan.
Mijn broer is met Swiss Air via Zurich gekomen afgelopen maand voor een schappelijke prijs en alles was in orde. Ik zelf ga meestal direct met JAL of KLM, maar dan betaal je wel iets meer.
De beste periode om te gaan is de bloesemtijd. Juli is eigenlijk net even te warm, de lente is echt veel relaxter.
Dat was het zo even voor nu als eerste korte reactie, kom maar op met die vragen. Misschien dat andere leden natuurlijk ook hun reacties even kunnen neerzetten, zou relaxed zijn. Hoe meer points of views hoe beter.
En dan natuurlijk het inmiddels legendarische Juyoh hotel www.juyoh.co.jp
Veilig kan niet echt een reden zijn om voor een bepaalde buurt te kiezen, het is overal wel veilig in Japan.
Mijn broer is met Swiss Air via Zurich gekomen afgelopen maand voor een schappelijke prijs en alles was in orde. Ik zelf ga meestal direct met JAL of KLM, maar dan betaal je wel iets meer.
De beste periode om te gaan is de bloesemtijd. Juli is eigenlijk net even te warm, de lente is echt veel relaxter.
Dat was het zo even voor nu als eerste korte reactie, kom maar op met die vragen. Misschien dat andere leden natuurlijk ook hun reacties even kunnen neerzetten, zou relaxed zijn. Hoe meer points of views hoe beter.
Hoi Ken,
Bedankt voor je zeer snelle reactie.
Zou je misschien wat duidelijk kunnen maken waar je precies moet boeken, hoe dat allemaal in zijn werk gaat etc. (tickets bijvoorbeeld).
Dit is de 1e keer dat we samen zover weg gaan, dus we zijn nog redelijk onervaren op dit gebied.
We hebben laatst wel een stedentrip gedaan binnen Europa, maar dan regelt het reisbureau zowat alles, dan hoef je alleen maar te betalen, dus dat is toch anders
.
EDIT:
Ik heb gekeken naar dat Pearl hotel. Dat ziet er gewoon goed uit! Dat andere 'legendarische' hotel wat je noemt ziet er niet echt uit als iets wat ik zoek.
Dat Pearl hotel is maar 43 euro per nacht. Klinkt goed.
Bedankt voor je zeer snelle reactie.
Zou je misschien wat duidelijk kunnen maken waar je precies moet boeken, hoe dat allemaal in zijn werk gaat etc. (tickets bijvoorbeeld).
Dit is de 1e keer dat we samen zover weg gaan, dus we zijn nog redelijk onervaren op dit gebied.
We hebben laatst wel een stedentrip gedaan binnen Europa, maar dan regelt het reisbureau zowat alles, dan hoef je alleen maar te betalen, dus dat is toch anders

EDIT:
Ik heb gekeken naar dat Pearl hotel. Dat ziet er gewoon goed uit! Dat andere 'legendarische' hotel wat je noemt ziet er niet echt uit als iets wat ik zoek.
Dat Pearl hotel is maar 43 euro per nacht. Klinkt goed.
Last edited by Muzzle on Fri Jan 12, 2007 14:06, edited 1 time in total.
Je kunt gewoon online tickets boeken, via ebookers bijvoorbeeld. Je krijgt dan een conformatiecode opgestuurd die je kunt uitprinten en meeneemt naar het vliegveld. Daar krijg je dan je ticket.
Reisbureaus zijn altijd duurder als het aankomt op vliegreizen naar landen als Japan, dus die moet je gewoon links laten liggen.
Reisbureaus zijn altijd duurder als het aankomt op vliegreizen naar landen als Japan, dus die moet je gewoon links laten liggen.
Hier een oude post van me.
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=458
Ik wilde vorig jaar al gaan maar wegens omstandigheden ging dat niet door.
Hopelijk heb ik dit jaar meer geluk.
Ik wil in september alsnog gaan en TGS 2007 zien maar nu hoor ik dat dat waarschijnlijk niet door gaat.
Mei (sakura) lijkt me iets te kort dag maar als TGS niet doorgaat lijkt me dat eigenlijk wel de mooiste tijd.
Mischien ook een aardige link:
http://www.lonelyplanet.com/worldguide/ ... asia/japan
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=458
Ik wilde vorig jaar al gaan maar wegens omstandigheden ging dat niet door.
Hopelijk heb ik dit jaar meer geluk.
Ik wil in september alsnog gaan en TGS 2007 zien maar nu hoor ik dat dat waarschijnlijk niet door gaat.
Mei (sakura) lijkt me iets te kort dag maar als TGS niet doorgaat lijkt me dat eigenlijk wel de mooiste tijd.
Mischien ook een aardige link:
http://www.lonelyplanet.com/worldguide/ ... asia/japan
2d fighting rules
Ken wrote:Je kunt gewoon online tickets boeken, via ebookers bijvoorbeeld. Je krijgt dan een conformatiecode opgestuurd die je kunt uitprinten en meeneemt naar het vliegveld. Daar krijg je dan je ticket.
Hmmm Online betaalde ik dus meer voor een ticket dan bij D-reizen in de winkel. Altijd gaat niet op. Natuurlijk moet je goed kijken waar je het minste betaald. Sommige grote reis organisaties als D-Reizen, De Jong, Tui enz. hebben speciale kortingstarieven bij bepaalde maatschappijen.
Meestal vlieg ik trouwens zelf met JAL voor een prijs onder die van Swiss (connecties ^^;;).
Muzzle:
Wil je alleen in Tokio blijven of ook wat meer van Japan zien?
Als je bijvoorbeeld een door Ken verafschuwde Japan Railpass neemt, kun je ook een dagje naar Kyoto, Nara, Osaka, Nikko en nog wat plaatsen gaan van uit Tokio (met een retourtje Tokio - Osaka heb je de Japan Railpass er al bijna uit). Tip: Neem een Japan Railpass van 1 week, ga eerst wat dagen in Tokio rondhangen, activeer dan je Railpass en ga een weekje treinen (zorg dat je wel op tijd terug naar Tokio gaat!) sluit dan af met nog een paar dagen Tokio.
Ga er van uit dat je in 2-4 maanden het Kanto gedeelte van Japan wel gezien hebt.
Verblijf:
Huur een appartement voor 2 weken.
Als je contact met me opneemt, kan ik een appartement voor je regelen voor niet veel geld. De voorwaarden van mijn kant zijn dan wel: Je gedraagt je naar behoren, loopt niet te schreeuwen of lol te trappen in en om het appartementen complex. Na 20:00 geen harde radio/intarweb meer aan.
De appartement zijn voorzien van: Airco (heb je dan nodig!), Koelkast, bad en douche, toilet, bed ^^;;, rijst koker, gasstel, magnetron, TV, Video on Demand, 100Mbit FTTH lan connectie. De appartementen die ik op het oog heb voor je zijn een minuut of 8 lopen vanaf Ueno station, vlak bij Akihabara ook nog eens.
De kosten zijn: 7900 yen per dag, inclusief tax en gas/licht/water. Of 9300 per dag voor een groter appartement.

Buitenkant

Binnenkant
Als je een 3pers. wil, met een extra kamer/tafel/slaapbank er bij, komt dat op: 9800 yen per dag.

Extra kamer....
Ueno, zal Ken ook wel beamen denk ik, is een van de leukere wijken in Tokio. Je hebt ook een lekker snelle verbinding naar het vliegveld van Ueno vandaan (Keisei express, 75min. 1000 yen, of Keisei Skyliner, 2300 yen voor 55min.)
Het voordeel van een appartement boven een "hotel" zoals Juyoh dat Ken noemde zijn:
Je eigen schone badkamer...
Je eigen toilet...
Je eigen internet
Echte bedden
Geen slaapzaal onzin
Geen tich duizend Gaijin die je spullen roven (Mijn portemonnee is de enige keer dat ik in een dergelijk hotel sliep met bergen andere buitenlanders er in, geroofd).
OK, je betaalt 9 euro meer per nacht, maar je kamer is ook groter (10 tatami voor een kleine twin) en daarbij komen al die andere voordelen.
Het kan misschien ook nog goedkoper. Maar dan zit je niet zo dicht bij de cirkel lijn om Tokio heen (yamanote lijn) dat wel aan te bevelen is.
Maar reel gezien, je kosten:
Budget ticket bij Swiss (Bijna failliet, sluit een ticket verzekering af!), Star Aliance (Lufthansa, Austrian, SAS) or Alitalia (Sluit daar ook zeker een ticket verzekering voor af, gerenomeerd bedrijf, maar met financiële problemen), moet je rekenen op: 550 + tax (230 ongeveer).
Appartement: 50 per dag (25pp)
Railpass: 194 euro + 10 euro boekiengskosten (japantours.nl)
Uitgaven per dag: 20~25 euro eten/drinken/treinen dicht bij huis.
Kort om: Je budget voor 2 weken Japan MET een week treinen er bij komt op:
1600 euro en een beetje. Minimaal.
Mijn broer is vorige maand geweest en die heeft zoals niels voorstelt min of meer bij mij in hetzelfde complex een kamer gehuurd. Normaal gesproken kan dit niet voor 2 weken, maar omdat ik er al zat dus wel. Daarom is het alternatief van niels zeker aan te raden.
Geen vervelende toeristen om je heen en je hebt veel meer het idee wat meer onderdeel te zijn van de maatschappij. Dat klinkt misschien wat vreemd maar trust me on that one.
Geen vervelende toeristen om je heen en je hebt veel meer het idee wat meer onderdeel te zijn van de maatschappij. Dat klinkt misschien wat vreemd maar trust me on that one.
Iedereen reuze bedankt voor de informatie.
Niels hartelijk dank voor je aanbod.
We weten alleen waarschijnlijk pas over een paar maanden of we het redden met het geld.
Over dat we dan netjes moeten zijn, uiteraard! Mijn vriendin en ik zijn ongeveer de rustigste jongeren ter wereld volgens mij
. We schreeuwen dus zeker niet
.
Kan je misschien je msn adres naar me PMmen Niels? Ik praat ook regelmatig met Baris op msn, volgens mij ken jij die ook.
Niels hartelijk dank voor je aanbod.
We weten alleen waarschijnlijk pas over een paar maanden of we het redden met het geld.
Over dat we dan netjes moeten zijn, uiteraard! Mijn vriendin en ik zijn ongeveer de rustigste jongeren ter wereld volgens mij

Kan je misschien je msn adres naar me PMmen Niels? Ik praat ook regelmatig met Baris op msn, volgens mij ken jij die ook.
Het Oak Hotel in Ueno is een aanrader. Daar verbleef ik toen ik in Tokyo was, schappelijke prijs, gratis internet op de kamer, kleine maar schone eigen badkamer met toilet. Wasmachines zijn er ook. 10 minuten lopen van Yamanote Ueno station, metro (Ginza line dacht ik) is nog dichter bij.
Wat betreft vliegen kan ik je een rechtstreekste vlucht aanraden. Ik had goede ervarinen met KLM en slechte met het duurdere Cathay Pacific.
Succes!
Wat betreft vliegen kan ik je een rechtstreekste vlucht aanraden. Ik had goede ervarinen met KLM en slechte met het duurdere Cathay Pacific.
Succes!
Bij alle kamers zit een keukentje en een badkamer hokje.
Het zijn altijd zitbaden (maar wel dieper dan de NL baden).
Ik heb geen MSN verder ^^;;;
Dat plaatje is geloof ik van de slaapkamer van een 3pers.
Dat Oak hotel is misschien ook wel aardig. Dit appartement licht aan een rechte weg naar de Iriya gate van Ueno station. Dus verdwalen is bijna niet te doen
Stuur me maar mail voor meer info. Via Nozomi of via onze Shiranai site.
Het zijn altijd zitbaden (maar wel dieper dan de NL baden).
Ik heb geen MSN verder ^^;;;
Dat plaatje is geloof ik van de slaapkamer van een 3pers.
Dat Oak hotel is misschien ook wel aardig. Dit appartement licht aan een rechte weg naar de Iriya gate van Ueno station. Dus verdwalen is bijna niet te doen

Stuur me maar mail voor meer info. Via Nozomi of via onze Shiranai site.
Reimondo wrote:Wat betreft vliegen kan ik je een rechtstreekste vlucht aanraden. Ik had goede ervarinen met KLM en slechte met het duurdere Cathay Pacific.
Ik heb dus mega slechte ervaringen met KLM. Een keer op osaka gevlogen met een vliegtuig van net na de 2e wereldoorlog. Kots en andere drekvlekken op de vloer, stukken schuimrubber uit de opengescheurde naden van de stoelen, zeer nerveuze crew. Enorm onaardige crew, op een stewardess op de heenweg na (Dit was haar eerste trans-continentale vlucht). Je zag gewoon dat de crew hem kneep bij het landen. Echt super eng gewoon.
Mijn ervaringen voor directe vluchten met JAL zijn erg goed.
Die met indirecte vluchten met Austrian wisselend. De leg Amsterdam--Wenen is meestal bagger. Die Wenen--Tokyo meestal erg goed.
Dat komt omdat veel van die Amsterdam--Wenen vluchten gedaan worden door Tirolian voor Austrian. En dat is gewoon brakke service en 0 beenruimte.
Anyway, wat je ook kiest, geen vlucht is het zelfde.
Er zijn met iedere maatschappij goede en slechte ervaringen.
Kies alleen geen Onur Air Asia

Dit is voor mij ook de laatste keer met KLM, weer geen schermpje op de heenweg en dat is (was) in 2006 gewoon ouderwets en voor dat geld mag je wel wat meer verwachten. In 2001 ben ik met JAL gegaan, iets duurder maar echt perfect.
Heb je nagedacht over andere steden dan alleen Tokyo?
Als je twee weken gaat is Kyoto/Nara/Osaka toch zeker wel een serieus te overwegen optie naar mijn mening.
Heb je nagedacht over andere steden dan alleen Tokyo?
Als je twee weken gaat is Kyoto/Nara/Osaka toch zeker wel een serieus te overwegen optie naar mijn mening.
Hoi,
Zoals Niels het zegt lijkt het me wel fijn. 2 weken gewoon in een appartement in Tokyo waarvan 1 week een railpass nemen en dan naar andere steden toe.
We zijn momenteel qua geld een plan aan het maken.
Indirect vliegen is volgens mij echt een heel stuk goedkoper...
@ Niels
Ik zal je morgen even een PM sturen. Hopelijk begrijp je wel dat ik nog geen datum etc. kan geven want we moeten dus eerst nog wat sparen. Is dit een probleem? Hoe ver van te voren moet je een datum horen eventueel voor zo'n appartement?
Zoals Niels het zegt lijkt het me wel fijn. 2 weken gewoon in een appartement in Tokyo waarvan 1 week een railpass nemen en dan naar andere steden toe.
We zijn momenteel qua geld een plan aan het maken.
Indirect vliegen is volgens mij echt een heel stuk goedkoper...
@ Niels
Ik zal je morgen even een PM sturen. Hopelijk begrijp je wel dat ik nog geen datum etc. kan geven want we moeten dus eerst nog wat sparen. Is dit een probleem? Hoe ver van te voren moet je een datum horen eventueel voor zo'n appartement?
Muzzle wrote:Ik zal je morgen even een PM sturen. Hopelijk begrijp je wel dat ik nog geen datum etc. kan geven want we moeten dus eerst nog wat sparen. Is dit een probleem? Hoe ver van te voren moet je een datum horen eventueel voor zo'n appartement?
Maximaal 3 maanden voor vertrek.
Heel misschien ga ik in December ook weer met een groep weg.
Ik vind Oud en Nieuw in NL zo vervelend -_-;;;
Dan wordt onze basis waarschijnlijk Osaka. Dat kan al voor rond de 18 euro pp per nacht. Als het mee zit ^_^
Wat betreft indirecte vluchten: Meestal wel, maar soms niet.
@Ken: Was die bak ook zo'n oud barrel waar van de helft van de TV monitoren aan het dak het niet deden? Deed me denken aan van die bakken waarmee ze in Rusland interne vluchten doen. Airco? Er zitten toch genoeg gaten in het toestel?
Schreeuwen en door het hotel rennen? Volgens mij hebben we hier niet met pubers te maken of wel?
Ikzelf ben in 2003 2 weken geweest naar Tokyo, Shinyuku. Ben verbleven in zowat het beste Hotel beschikbaar: Keio Plaza. Maar aangezien je uiteraard niet duizenden euro's aan het hotel wil besteden zou ik zo'n cheaper verblijfje kiezen, des te meer geld over voor games en rondreisjes!!
Ikzelf ben in 2003 2 weken geweest naar Tokyo, Shinyuku. Ben verbleven in zowat het beste Hotel beschikbaar: Keio Plaza. Maar aangezien je uiteraard niet duizenden euro's aan het hotel wil besteden zou ik zo'n cheaper verblijfje kiezen, des te meer geld over voor games en rondreisjes!!

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Giel wrote:Al die KLM haat(Ja Niels, daar ben ik weer). Ik heb wel goede ervaringen met de KLM, om maar wat tegenwicht in de schaal te gooien.
Weet ik Giel

En van een boel Amerikanen, horror verhalen over JAL... maar ja, dat zijn Amerikanen.
Edit: Even wat tegengas, inderdaad, mijn ervaring met KLM is een ervaring die los staat van veel andere positieve ervaringen. Je zou dit met iedere luchtvaart onderneming aan kunnen treffen. Het was voor mij echter wel de druppel om niet meer met KLM te vliegen. Vele anderen hebben dit zelfde met andere maatschappijen. Ik "haat" KLM niet, maar, door het besluit wat genomen werd om met een vliegende grafkist de lucht in te gaan, heb ik het vertrouwen niet meer om nog met ze te vliegen, tenzij men me vanuit KLM kan bevestigen dat men de route tegenwoordig met toestellen vliegt die minder dan 10 jaar oud zijn (dit toestel was een van de eerste series 747, naar schatting (ik ben niet professioneel) een jaar of 30 oud).
@DreamerNL: Je wil niet weten wat voor ervaringen ik heb met mensen die zeer redelijk klinken over een forum

Last edited by niels on Sat Jan 20, 2007 16:32, edited 1 time in total.
- japancollector
- Active Level:
niels wrote:Giel wrote:Al die KLM haat(Ja Niels, daar ben ik weer). Ik heb wel goede ervaringen met de KLM, om maar wat tegenwicht in de schaal te gooien.
Weet ik GielErvaringen verschillen. Heb ook horror verhalen gehoord over Lufthansa, terwijl dat meestal ook best goed is.
En van een boel Amerikanen, horror verhalen over JAL... maar ja, dat zijn Amerikanen.
@DreamerNL: Je wil niet weten wat voor ervaringen ik heb met mensen die zeer redelijk klinken over een forum
ik ben verleden jaar naar las vegas met een amerikaanse vliegmaatschappij wat een elende .Geen beenruimte letterlijk scheef moet zitten.net sardientje in blik dat 12 uur lang .Oud en lelijk was vliegtuig werkte met filmdoeken en projectors geen lcd.Daarnaast mag je niet de gordol los doen in amerikaanse vliegtuigen zelfs in de lucht.was zelfs niet een scherm niet kon zien hoe ver je was.
daartegen vind ik de jal de beste vliegmaatschappije eigen tv genoeg beenruimte .Bingo op kleinere vluchten .Groot gangpad.zowel kleinere vliegtuigen (tokyo-okinawa) als grotere heen terug reis
Even een update van mijn kant:
Mijn vriendin en ik willen het liefst in juni denken we. En we gaan het wel 90% zeker redden met het geld
.
@ niels:
Sorry dat ik nog niet heb gePM'ed over die appartementen. We hebben ZEKER interesse, maar we willen eerst iets meer zekerheid over of we het redden en wanneer we willen gaan, want we willen jou ook geen werk voor niets laten doen.
Mijn vriendin en ik willen het liefst in juni denken we. En we gaan het wel 90% zeker redden met het geld

@ niels:
Sorry dat ik nog niet heb gePM'ed over die appartementen. We hebben ZEKER interesse, maar we willen eerst iets meer zekerheid over of we het redden en wanneer we willen gaan, want we willen jou ook geen werk voor niets laten doen.
Geen punt
Liever later dan voor niets.
Toch wil ik jullie afraden om vanaf half Juni tot September naar Japan te gaan. Tenzij jullie het leuk vinden om iedere dag lekker te bakken.
en zweet doordrenkt thuis te komen.
Japan is het meest aangenaam in de lente of herfst. Acceptabel in de winter, op het noorden na dan...

Toch wil ik jullie afraden om vanaf half Juni tot September naar Japan te gaan. Tenzij jullie het leuk vinden om iedere dag lekker te bakken.
en zweet doordrenkt thuis te komen.
Japan is het meest aangenaam in de lente of herfst. Acceptabel in de winter, op het noorden na dan...