bELASTINGEN

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

bELASTINGEN

Post by ZiEk » Tue Dec 26, 2006 15:00

Laats kwam die KOF98 binnen met een memory card, maar toen besloot de douane extra kosten te rekenen zoals belasting.

35 euro

voor een paketje van 130 dolar

vroeg me af hoe ze aan dat getal kwamen, 19 btw is geen 35 euro, schijnt dus dat hun papierwerk iets van 20 euro kost (duur papier is dat)

Heeft iemand anders dit soort shit meegemaakt?

Weet iemand een manier om wel de BTW te betalen maar niet hun papier werk?

ben er best pissed om, ik snap dat als ii iets koop in het buiteland het geld uit Nederland verdwijnt 19 procent terug naar NL is niet eens zow slecht. Ik erger me wel aan dat je opeen 20 eurie aan papier werk kwijt bent, ik kan ook papier werk maken en dan aan mensen eisen dat ze me geld geven, Alleen ik zou in de gevangeniss belanden.
Image
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 15:13

Ik heb het 1x meegemaakt bij een aankoop van P-A.

Het ging geloof ik om 3 chaos fields (2 stuks zou ik doorverpatsen). Ik was geloof ik iets van 120 euro kwijt en moest iets van 30 betalen. Nadat ik zo'n vrij onduidelijk opgezet en sneu formuliertje had ingevuld dan, met kopie van betaalbewijs (paypal emailtje uitgeprint).

Ik vind het ook belachelijk, maar Nederland knijpt je uit waar het maar kan. Als ik er zo over nadenk, waar betaal je eigenlijk GEEN belasting op? Op masturberen misschien niet.

Waar heb jij KOF 98 eigenlijk gekocht? Want ik heb die belasting dus alleen meegemaakt bij online ketens, nog nooit via ebay (laatst kwam mijn KOF99 van 80 euro gewoon binnen).
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 15:24

Zo zie je maar weer gewoon bij Ken bestellen en een pakketje ter waarde van 20 euro binnenkrijgen, onder de noemer used old soft gift hobby.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue Dec 26, 2006 18:02

gewoon van een dude uit de neogeo forum volgens mij uit HK, dus niet echt een bedrijf. Hij had wel voor gewaarschuwd maar toch.

heheh nice om te horen ken, geld het ook voor samwa onderdelen ?? ;)
Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Dec 26, 2006 20:33

Het is 19% btw + 4% handelingskosten maw 23% extra. Dus die prijs is ongeveer 1/4de van je nieuwprijs en klopt dus aardig. Ow en let erop dat ze de prijs in dollars niet aan hoeven te houden. Ze hebben gewoon sources voor alle shit en ze kijken naar de dagwaarde en daar belasten ze over. Heb het zelf 1 x meegemaakt omdat ze gewoon random pakketjes openen. Dat was wel een pakket met neo games en moest dus fucking 100€ bijbetalen samen met een maat van me. Kan je zeggen dat je daar idd niet zo vrolijk van kijkt ;)
Post Reply