Japan; Hoe en wat?

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Gungrave

Japan; Hoe en wat?

Post by Gungrave » Sat Sep 17, 2005 22:54

Hey allemaal,

Mijn interesse voor het land van de rijzende zon begint steeds meer te groeien. Manga, anime, videogames en de Japanse cultuur staan me erg aan, en ik wil er meer van weten.
Maar nu de vraag; hoe?!

Ik sluit dit jaar waarschijnlijk Duits en Frans af, dus dan heb ik ruimte over om thuis een extra taal te gaan bestuderen; Japans.
Ik wil dus na dit schooljaar Japans gaan studeren, het lijkt me erg interessant en leuk om te doen.

Ook op het gebied van cultuur, manga, anime en videogames wil ik meer kennis opdoen, dus daar heb ik ook de evt. hulp bij nodig!
Handige links naar bovengenoemde dingen zouden leuk zijn, of jullie zouden mij zelf een beetje bij kunnen leren ^^

Alvast bedankt, Gungrave :)
Akiramenai

Post by Akiramenai » Sat Sep 17, 2005 22:56

Wat voor opleiding doe je nu precies?
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Sep 17, 2005 23:06

Akiramenai wrote:Wat voor opleiding doe je nu precies?


Ik zit nog op de middelbare school, ik doe 4 Atheneum.
Ik heb gekozen voor het gedeelte Maatschappij, waarbij ik voor volgend jaar ga kiezen voor Economie&Maatschappij als profiel.
Akiramenai

Post by Akiramenai » Sat Sep 17, 2005 23:18

Gungrave wrote:
Akiramenai wrote:Wat voor opleiding doe je nu precies?


Ik zit nog op de middelbare school, ik doe 4 Atheneum.
Ik heb gekozen voor het gedeelte Maatschappij, waarbij ik voor volgend jaar ga kiezen voor Economie&Maatschappij als profiel.

Nog genoeg tijd dus om over je toekomst na te denken, en wie weet denk je daar over 3 jaar heel anders over. Anyway, ik heb HAVO E&M vorig jaar afgesloten en doe nu de HBO studie Trade Management gericht op Azië waar je ook Japans (en over Japan) kunt leren. Op dit moment niet echt boeiend voor jou, maar goed als je volgend jaar al de eerste stappen in de Japanse taal wilt en gaat zetten heb je al een hele goede basis.

Hoe...? Tja, door dingen te lezen (forums, boeken, tijdschriften, artikelen) en natuurlijk dingen zelf te doen. Japanse animé kijken, manga lezen, films kijken, naar festivals gaan, games/consoles te importeren en natuurlijk met andere mensen erover praten. Dat je deze site hebt gevonden is denk ik al een hele nuttige stap.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Sep 17, 2005 23:26

Een goed advies is inderdaad jezelf nu al bekend maken met de taal. Spreken is veel makkelijker dan schrijven natuurlijk. Maar inderdaad....veel anime kijken met subs, dan leer je vanzelf hoe de zinsbouwen gaan en wat de woorden ongeveer betekenen.

Doop jezelf in het Japans en be a japanese! lol. Maar gewoon veel lezen en kijken naar Japanse dingen. Dan heb je in ieder geval een goede basis als je echt wilt gaan beginnen :)

Daarnaast is er altijd nog het programma Talk volgens mij. Daar kan je Japanse woorden leren enzo...best grappig :)

Mijn Japans tot nu toe, na 3 jaar anime gekeken te hebben...bijna nihil lol. Komt voornamelijk omdat ik niet zo heel erg taalgericht ben, maar goed ik herken woorden wel zo nu en dan :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 00:16

Dankjewel :)
Ik denk dat ik aan het einde van het jaar pas echt besluit om Japans(de taal) te gaan leren.
Ik ga me eerst verdiepen in manga, anime, games en de cultuur zelf. Mensen misschien enige leuke/handige links voor me?

Alvast bedankt! :)
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 00:25

EDIT: Dubbelpost :\
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 25, 2005 20:52

Er zijn wel een paar boekenwinkels (voor in A'dam) waar je boeken kunt kopen over de Japanse taal. Helemaal handig is het als er een cd bij zit zodat je je eigen uitspraak kunt checken.

Ik zou gewoon eens de proef op de som nemen en het proberen gungrave!
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 25, 2005 21:08

Ken wrote:Er zijn wel een paar boekenwinkels (voor in A'dam) waar je boeken kunt kopen over de Japanse taal. Helemaal handig is het als er een cd bij zit zodat je je eigen uitspraak kunt checken.

Ik zou gewoon eens de proef op de som nemen en het proberen gungrave!


Dankjewel :)
Ik zal binnenkort eens naar Amsterdam gaan, na mijn verjaardag(heb ik weer geld! :P) en dan zal ik eens rondkijken.
Even de OV kaart van mijn zus lenen en ik kan gratis :) Ik woon toch dichtbij(20-25 km).
Maar waar in Amsterdam nou precies? Je zegt voorin maar bedoel je dan bij het Amsterdam Centraal Station?

Bedankt alvast ^^
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Sep 25, 2005 21:11

Je kan bij de scheltema boekenwinkel kijken. Die zit als je richting leidseplein loopt links op de hoek vlak bij de AH....je kan het niet missen....en anders zijn er nog zat andere boekenwinkels waar je het kan kopen ;)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Kiriyama

Post by Kiriyama » Sun May 14, 2006 11:19

Haha, damn volgens mij hebben mensen hier best dezelfde plannen als ik :P precies het goeie forum dus ^^

Ik doe ook 4 VWO en wil ook Trade Managment gericht op Azië gaan doen :P

Ik kan trouwens nog de Pimsleur cursus Japans aanraden, echt super handig. Allemaal lesjes in .pdf waarin zinnen, grammatica en woorden staan (in zowel Hiragana/Kanji als Romaji) en audio bestanden (in lessen verdeeld) van elk een half uur, wat superhandig is gedaan. Daarmee kom je al een heel eind om een idee te krijgen van de Japanse taal. Maarja, heb het al een tijdje niet meer gedaan, ga nu denk maar ff een lesje aan zetten :oops:
Post Reply