Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Wed Sep 09, 2009 21:51

pooyan wrote:Welkom dexx, altijd leuk om weer een nieuwe member te begroeten. Ben benieuwd naar je NAC (my favourite), maar je link werkt niet.


Fixed, ga maar kijken.. :mrgreen:
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sat Sep 12, 2009 18:54

ok, nog een toevoeging aan m,n "ik stel me effe voor" verhaal..

andere interesses..
check www.youtube.com en zoek op dexx2233
daar zie je onder andere 1 HD filmpje van mij in singapore in een arcade.. en ja er komen ook CANDY cabs voorbij.. :mrgreen:
Matthijs

Post by Matthijs » Sun Oct 04, 2009 19:12

Ik stel me ook maar even voor. :)

Ik ben Matthijs, 18 jaar en woon in Groningen. Sinds een paar jaar ben ik geïnteresseerd geraakt in arcade cabs na weer eens wat muntjes in een paar kasten te gooien. Ik lurk al een tijdje op verschillende arcade fora (Sega-Naomi.com, Killercabs (toen het nog bestond) en sinds een tijdje ArcadeOtaku en Nozomi) en vond het nu maar eens tijd om eindelijk een actief te in de arcade 'scene'. Het spelen op arcade kasten voelt echt als iets wat ik vroeger veel te weinig gedaan heb en het geeft voor mij echt een totaal ander gevoel dan 'gewoon' gamen op een thuisconsole. :D

Wat gameconsoles aan gaat heb ik vooral interesse in development/debug kits (vooral van Nintendo) en oddities uit Japan zoals de 64DD, Panasonic Q, Virtual Boy etc. etc. Momenteel speel ik Initial D: Special Stage op de PS2. Een waardeloos spel vergeleken met de Naomi 2 versie, maar ik moet het er voorlopig maar even mee doen. :P

Als ik dan ook een Initial D kast tegen kom (wat helaas niet zo vaak is) kan ik het niet laten een aantal rondjes erop te spelen. Ik heb zelfs nog het rare idee in m'n hoofd om een poging te wagen een race setup supergun te bouwen om toch Initial D te kunnen spelen. Het ziet er namelijk niet naar uit dat ik binnen korte tijd ruimte ga krijgen voor een sitdown Naomi racing setup.

Qua candy cabs ben ik vooral van de Blast City gecharmeerd. Naar mijn mening ziet hij er het beste uit en het idee dat je Jamma en Noami op 1 kast kunt spelen bevalt me wel. Maar eigenlijk zien bijna alle candy cabs er fantastisch uit. :) Ik hoop binnenkort dan ook een Blast, Aero, (New) Astro of Net City te bemachtigen (misschien via Nozomi? :D)

Ik kijk er naar uit aan dit forum te participeren! :D

-Matthijs
almighty

Post by almighty » Sun Oct 04, 2009 19:34

Welkom Matthijs,

Laat nu dit jaar nog een leuke container komen met vette candy cabs :wink:
Zal vast wel iets voor je bijzitten en anders kun je altijd eens een kijkje nemen bij RKLOK in Apeldoorn.Staat eigelijk altijd wel een arcade cab of hardware.

-Marc.
ckong

Post by ckong » Sun Oct 04, 2009 20:05

Matthijs, welkom hier.

Marc zei het al, als je wilt en als je de centen hebt hoef je niet lang zonder cab te zitten. Ben je toevallig volgende week zaterdag ook op het SHMUP festijn? Zo ja, dan zul je daar een behoorlijk aantal forumleden treffen, die kan je lekker lastig vallen met allerlei technische cab vragen. Goatboy en PAt70 van dit forum zijn overigens ook echte Blast fans.

Wel toevallig dat er weer wat nieuwe forumleden uit het hoge Noorden komen, jij uit Groningen en Marsman uit Friesland (is volgende week ook van de partij). Langzaam maar zeker krijgt nozomi een landelijke dekking. 8)
Matthijs

Post by Matthijs » Mon Oct 05, 2009 19:19

@pooyan & @almighty

Bedankt voor het warme welkom!
Hoe graag ik ook zou willen kan ik er helaas niet zijn bij het SHMUP festijn. Ik moet naar een verjaardag van een vriend van mij. Jammer, want het was een mooie gelegenheid geweest om een keer op een Astro City te spelen (heb er nog nooit een in het echt gezien :(). Volgend jaar beter...

Ik ben al wat geld aan het oppotten en hoop inderdaad snel een cab te kunnen bemachtigen. Ik vraag me alleen nog af waar ik hem neer kan zetten, maar dat is van later zorg. :D
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Post by MarsMan » Mon Oct 05, 2009 20:17

Hallo members,

Mijn naam is Marcel, 39 jaar en sinds 3½ jaar wonend in Friesland (kom oorspronkelijk uit Utrecht). Ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondneuzen en vind het allemaal erg interessant en dat was ook mijn voornaamste reden om lid te worden.

Als echte arcade liefhebber kwam ik als kind al in de speelhallen om met wat guldens op zak te gaan gamen. Sinds 2 jaar geleden ontdekt dat ik het leuk vind om retro consoles en games te verzamelen, in eerste instantie wat ik als tiener ook gehad heb. De retro games zijn dus meer van mijn tijd en zodoende kwam ik in eerste instantie op mini arcades als de Vectrex en Nintendo TableTops. De drang naar een echte arcade kast werd serieuzer en toen kwam een iCade 60-in-1 Jamma PCB op mijn pad. Met bijvoorbeeld Galaxian, Donkey Kong, Pac Man ach je kent ze nog wel. Deze ging draaien in mijn eerste arcade kast namelijk een Royal Video (= black woody = spuuglelijk voor de meeste op dit forum).

Het grappige is dat ik een half jaar geleden nog nooit gehoord had van de Japanse Candy Cabs. Via via kwam ik op Nozomi en raakte geïnspireerd door dit oosterse wonder. Hoe meer je erover te weten komt hoe leuker het wordt (ook om te verzamelen, helaas voor de portemonnee)

Sinds kort ben ik de zeer trotse eigenaar van een Sega Astro City, ik denk de beste keuze als cab beginner. Nu korte tijd later bijna eigenaar van een 2e cab namelijk een Taito Egret 3. Het Japanse cab virus is dus al behoorlijk aangeslagen. Voor je het weet zit je in een wereld van Control Panels & overlays, buttons & bubble balltops, 15KHz & 24 KHz, Yens en SHMUPs. Eigenlijk best wel een grappige hobby...

Ik moet wel zeggen dat ik het zoeken en verzamelen net zo leuk vind als het gamen want ik ben geen echte 24/7 game freak.

Wensenlijstje (kan nog veranderen):

# 1. Sega New Astro City "mint"
# 2. Sega Blast City
ckong

Post by ckong » Mon Oct 05, 2009 21:05

Welkom Marcel,

grappig om te lezen hoe het candy virus je in haar greep krijgt, en zo snel. Zo is het bij mij ook gegaan. Die japanse candy cabs zijn inderdaad prachtig en multifunctioneel.

Ik ben ook geen 24/7 gamer. Het verzamelen van game gear en knutselen met cab- en sonsole electronica is ook erg leuk.

Anyway, ik zie je morgen. Kunnen we wel een rondje Death Smiles doen op een NAC, of een E3 uiteraard.

Veel plezier hier op het forum.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 05, 2009 21:07

MarsMan wrote:Royal Video


Welkom! 10...9....8 ;)
almighty

Post by almighty » Mon Oct 05, 2009 21:15

pooyan wrote:Anyway, ik zie je morgen. Kunnen we wel een rondje Death Smiles doen op een NAC.

zucht, dit herinnert mij eraan dat ik deze game nog moet aanschaffen, na mijn idee wat ik gezien/gespeeld heb na ''Mushi'' voor mij de beste Cave game.

Maar zeker niet onbelangrijk, welkom aan boord MarsMan :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 05, 2009 21:30

almighty wrote:
pooyan wrote:Anyway, ik zie je morgen. Kunnen we wel een rondje Death Smiles doen op een NAC.

zucht, dit herinnert mij eraan dat ik deze game nog moet aanschaffen, na mijn idee wat ik gezien/gespeeld heb na ''Mushi'' voor mij de beste Cave game.



Ken heeft er nog een voor een bloedprijs, sla je slag zeg ik :D
almighty

Post by almighty » Mon Oct 05, 2009 21:34

Psykick wrote:
almighty wrote:
pooyan wrote:Anyway, ik zie je morgen. Kunnen we wel een rondje Death Smiles doen op een NAC.

zucht, dit herinnert mij eraan dat ik deze game nog moet aanschaffen, na mijn idee wat ik gezien/gespeeld heb na ''Mushi'' voor mij de beste Cave game.



Ken heeft er nog een voor een bloedprijs, sla je slag zeg ik :D

Klopt, maar helaas dit jaar nog wat andere uitgaven :)
Maar als ik hem kan scoren zonder box/art gaat daar meer mijn voorkeur naar uit.Altijd leuk boxed maar daar is de prijs dan ook weer na.
Neemt natuurlijk niet weg dat het een scherpe prijs is!
Furrikain

Post by Furrikain » Tue Oct 06, 2009 06:57

Hier een onverlaat die volledig vrij van enige scrupules meteen maar een verkooptopic gestart heeft en dit schabouwelijke feit probeert te verbloemen met een korte introductie. :shock:

Ik ben een 26-jarige Belg die doorheen de jaren een niet onaanzienlijke collectie MVS spul bij elkaar gesprokkeld heeft. Mijn enige andere échte interesse op gamegebied is de Sega Master System, waar ik ook een redelijk stapeltje games voor heb.

Verder is het gamen met de jaren allemaal wat minder geworden omdat ik die afwijking heb ingeruild voor een nog grotere: klassieke automobielen. Toch kan ik het niet laten om af en toe mijn Dreamcast nog eens aan te zwengelen.

Hoe ik hier terechtgekomen ben: toen de gamegekte er nog flink in zat en Jezus nog met de fiets reed, had ik om een intussen al lang vergeten reden Ken in mijn MSN-lijst staan. Ook het verzoek om zijn toen nog op te starten forumpje te vergezellen, kan ik mij nog herinneren, maar ik ben niet zo'n forum-mens. :lol:

Zo, die vier paragraafjes lijken mij de lading wel enigszins te dekken.
ckong

Post by ckong » Tue Oct 06, 2009 07:58

Furrikain wrote:.... Zo, die vier paragraafjes lijken mij de lading wel enigszins te dekken.


OK, daar kom je net mee weg :wink:
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

even voorstellen

Post by OneEye » Tue Oct 06, 2009 11:02

Hallo allemaal ,

mijn naam is Maycel [spreek uit als 'Michael' zoals in het engels...], 33 jaar,
en ik heb dit forum sinds kort ontdekt.

Ik ben groot liefhebber van retrogames met name shmups en beat-em-ups.

In het verleden heb ik een aantal arcadekasten in mijn bezit gehad, maar met een verhuizing heb ik die helaas moeten verkopen, wegens ruimtegebrek.
(wel mijn pcb's gehouden natuurlijk.....)

Nu we een nieuw huis gekocht hebben zie ik weer mogelijkheden om wat speelkasten neer te zetten en kwam ik op dit forum met rklok in contact waar ik meteen een new astro city heb aangeschaft. Wat een verschil met het royal video monster wat ik ooit eens had !
Ik kan niet wachten tot ik de sleutel heb en de kast kan gaan uitproberen.

Ik zal dus veel in het arcade forum te vinden zijn de komende tijd.

Een greep uit mijn favoriete spellen:

streetfighter 3rd strike (DC)
Ikaruga (DC)
Contra 3 (SNES)
Supercars 2 (Amiga)
Hawkeye (C64)
Einhander (PSX)
Super Monkey Ball (GC)
Resident Evil 4 (Wii)

Groeten!
ckong

Post by ckong » Tue Oct 06, 2009 11:39

Ook jij welkom, Maycel. Waar komen jullie nieuwkomers plotseling allemaal vandaan? Prachtig dat de japanse arcade scene in ons kikkerlandje nog steeds zoveel groeipotentie heeft. Komt denk ik onder andere doordat Ronnie zich met zijn handel ook steeds meer in deze scene gaat bewegen en hij spreekt natuurlijk veel mensen. Way to go Ronnie :D
almighty

Post by almighty » Tue Oct 06, 2009 12:47

Ook welkom Maycel :)
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 06, 2009 12:53

Ja, Allemaal welkom! :D
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 06, 2009 15:15

Stukje SEO/Google 8)
ckong

Post by ckong » Tue Oct 06, 2009 15:19

Ken wrote:Stukje SEO/Google 8)


Wat bedoel je met SEO? Toch niet dit: http://www.seo.nl/
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 06, 2009 15:46

Search Engine Optimizers.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 06, 2009 16:10

Zoek maar eens op Google.nl naar Japanse arcade of New Astro City 8)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Oct 06, 2009 21:36

Salaam Alaaykum allemaal :wink:
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Sun Oct 11, 2009 22:29

Furrikain wrote:Hier een onverlaat die volledig vrij van enige scrupules meteen maar een verkooptopic gestart heeft en dit schabouwelijke feit probeert te verbloemen met een korte introductie. :shock:

Ik ben een 26-jarige Belg die doorheen de jaren een niet onaanzienlijke collectie MVS spul bij elkaar gesprokkeld heeft. Mijn enige andere échte interesse op gamegebied is de Sega Master System, waar ik ook een redelijk stapeltje games voor heb.

Verder is het gamen met de jaren allemaal wat minder geworden omdat ik die afwijking heb ingeruild voor een nog grotere: klassieke automobielen. Toch kan ik het niet laten om af en toe mijn Dreamcast nog eens aan te zwengelen.

Hoe ik hier terechtgekomen ben: toen de gamegekte er nog flink in zat en Jezus nog met de fiets reed, had ik om een intussen al lang vergeten reden Ken in mijn MSN-lijst staan. Ook het verzoek om zijn toen nog op te starten forumpje te vergezellen, kan ik mij nog herinneren, maar ik ben niet zo'n forum-mens. :lol:

Zo, die vier paragraafjes lijken mij de lading wel enigszins te dekken.


Als je interesse hebt in sega mastersystem,ik heb meer dan 140 verschillende games.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Post by cthulhu » Sat Oct 31, 2009 13:54

Laat ik mij dan ook maar eens voorstellen...mijn naam is Matthijs (ja, weer één) en ben reeds 30 jaar deze aardbol aan het terroriseren. Ik heb een zeer grote voorliefde voor retro spelcomputers en m'n eerste spelcomputers was een NES. Na een flink aantal jaren niet bezig te zijn geweest met oude spellen, ben ik via m'n vrouw weer begonnen met verzamelen en hebben we nu samen een aardige collectie computers en bijbehorende spellen. De computers waar ik het meest van hou zijn de Neo Geo AES, Megadrive en Atari Lynx. Verder hou ik ook heel erg van Flipperkasten en heb ik een Tales From the Crypt in m'n bezit. Tenslotte heb ik ook nog een Arcade spel verslaving en heb 2 New Astro City kasten (één met horizontale monitor en één met vertikale monitor) met een aantal spellen...favoriete genres zijn vechtspellen en Danmaku shmups (ben er wel zeer crappy in). Zal wel een aantal foto's plaatsen van de collectie in "De Galerij".
Overige interesses: Horrorfilms (vooral Zombie en Splatter), Death Metal en Gore Grind.
Post Reply