Even voorstellen topic / introduce yourself!
- Dr Doggystyle
- Active Level:
Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!
Welkom Warner en Jorrit
- Beatmaster-P
- Active Level:
Hallo leden van Nozomi.nl
Mijn naam is Punix (natuurlijk niet mijn echte naam)
Ja waar moet ik beginnen.
Zelf ben ik nog student en ben ik werkzaam in de muziekindustrie, ik woon in Leiden.
Naast mijn grote liefde voor popcultuur ben ik ook al lang geinteresseerd in retro games en arcade-machines.
Zelf ben ik op dit moment nog bezig om een Neo Geo arcade kast te kopen. Ik zal deze aan het einde van de week ophalen. Ik ben ongeveer al 4 jaar aan het kijken en twijfelen als ik er een zou kopen en heb eindelijk de knoop doorgehakt.
Na lang zoeken op het internet ben ik terecht gekomen op dit forum. En na enkele weken rondkijken op dit forum ben ik nu lid geworden. Wel heb ik een nu al een kleine vraag, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden. Ik zie meerdere berichten over dat enkele leden een eigen arcade hall hebben ingericht. Is deze voor iedereen open en voor iedereen bereikbaar?
Mijn naam is Punix (natuurlijk niet mijn echte naam)
Ja waar moet ik beginnen.
Zelf ben ik nog student en ben ik werkzaam in de muziekindustrie, ik woon in Leiden.
Naast mijn grote liefde voor popcultuur ben ik ook al lang geinteresseerd in retro games en arcade-machines.
Zelf ben ik op dit moment nog bezig om een Neo Geo arcade kast te kopen. Ik zal deze aan het einde van de week ophalen. Ik ben ongeveer al 4 jaar aan het kijken en twijfelen als ik er een zou kopen en heb eindelijk de knoop doorgehakt.
Na lang zoeken op het internet ben ik terecht gekomen op dit forum. En na enkele weken rondkijken op dit forum ben ik nu lid geworden. Wel heb ik een nu al een kleine vraag, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden. Ik zie meerdere berichten over dat enkele leden een eigen arcade hall hebben ingericht. Is deze voor iedereen open en voor iedereen bereikbaar?
Welkom!
Ja, we houden eens in de zoveel tijd een meet op die lokatie. Zie het 'Arcade' subforum over wat we liefkozend het 'overkill' event hebben genoemd. Waarom deze editie van de meet zo heet ga je wel meemaken als je er bent (het is op 11 oktober).
Ja, we houden eens in de zoveel tijd een meet op die lokatie. Zie het 'Arcade' subforum over wat we liefkozend het 'overkill' event hebben genoemd. Waarom deze editie van de meet zo heet ga je wel meemaken als je er bent (het is op 11 oktober).
Welkom op het forum Punix!
Welcome to the madness!
- Marcosan30
- Active Level:
Van harte welkom op het forum Punix.
Het nozomi gamecenter moet je gewoon een keer gezien hebben, dan heb je het virus wel te pakken
Voor een impressiefilmpje: http://youtu.be/y1bHegO2LGI
Het nozomi gamecenter moet je gewoon een keer gezien hebben, dan heb je het virus wel te pakken

Voor een impressiefilmpje: http://youtu.be/y1bHegO2LGI

Ha, dat filmpje had ik nog niet gezien! Je wordt gewoon hebberig als je in het NGC rondloopt, als een kind in een snoepwinkel.
Damn, dat ziet er goed uit. De kast die er voor mij uitspringt is toch wel de Marvel vs Capcom 3. En afterburner natuurlijk. Deze kasten zien er een stuk beter uit dan de Neo Geo die ik van de week ga ophalen. (het prijsverschil zal ook groot zijn) Ik ga zeker een keer langskomen, echt heel vet.
Welkom allemaal! 11 oktober gaat helemaal te gek worden, mooie manier om te zien waar het forum en haar leden echt om draait; de community.
punix wrote:En afterburner natuurlijk.
Volgens mij was die al verkocht en staat hij er niet meer.
Haha dat is zo ongeveer de enige die er nu niet meer staat inderdaad...
cthulhu wrote:punix wrote:En afterburner natuurlijk.
Volgens mij was die al verkocht en staat hij er niet meer.
Netjes op een Japanse slipper gezet:

Daarna ingepakt.

Alleen nog een strikje:

en let wel, dat is de tweede afterburner die verkocht is. ja, inderdaad: er hebben er even twee gestaan 

Hahahaha, die strik ziet er goed uit.
Goedemiddag !
Na wat weekjes rondgesnuffeld te hebben op het forum zal ik me hierbij ook even netjes voorstellen. Ik ben Huub, 34 jaar en woon in Nijmegen. Ben (net zoals velen hier denk ik) opgegroeid met gamen in de arcade hallen en vind het tot op de dag van vandaag leuk om te gamen. Heb veel consoles tot de huidige generatie (ps4, Xbox One en Wii U) thuis staan met honderden games origineel met bijhorende boekjes, doosjes etc. Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar arcade, NES en SNES.
Ik loop al jaren met het idee in mijn achterhoofd om eens een arcadekast voor thuis aan te schaffen maar verder dan dat is het eigenlijk nooit gekomen. Tot ik afgelopen jaar een filmpje zag van Hyperspin. Ik was erg gecharmeerd van het feit dat je een arcadekast in je woonkamer kunt hebben staan waarop niet alleen de oude arcade games maar ook de NES en SNES games kunt spelen. Na wat zoeken op internet heb ik een bartop gekocht met Hyperspin en verschillende emulators erop die prima werkt. Nu is het wel een redelijke basic bartop waar ik voorlopig nog wel mee vooruit kan, maar in de toekomst wil ik toch een mooie custom made arcade kast hebben. Vandaar dat ik wat ben gaan speuren op internet en onder andere Nozomi tegen ben gekomen.
Ik zie dat hier veel mensen zijn die zelf kasten kopen en ze opknappen, respect !! Ik heb echt 2 linkerhanden en zou niet weten waar ik moet beginnen bij het opknappen (en de tijd vandaan moet halen)
. Tevens vind ik Nozomi een mooie community waar men elkaar verder helpt en ondersteund, gaaf om te zien ! Wie weet ga ik mezelf er ooit nog eens aan wagen om zelf ook een kast te kopen en op te knappen...
Voor nu houd ik me nog even bij Hyperspin en ben benieuw naar de setup van Psykick.
Heb je vragen stel ze gerust !
Vriendelijke groet,
Huub
Na wat weekjes rondgesnuffeld te hebben op het forum zal ik me hierbij ook even netjes voorstellen. Ik ben Huub, 34 jaar en woon in Nijmegen. Ben (net zoals velen hier denk ik) opgegroeid met gamen in de arcade hallen en vind het tot op de dag van vandaag leuk om te gamen. Heb veel consoles tot de huidige generatie (ps4, Xbox One en Wii U) thuis staan met honderden games origineel met bijhorende boekjes, doosjes etc. Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar arcade, NES en SNES.
Ik loop al jaren met het idee in mijn achterhoofd om eens een arcadekast voor thuis aan te schaffen maar verder dan dat is het eigenlijk nooit gekomen. Tot ik afgelopen jaar een filmpje zag van Hyperspin. Ik was erg gecharmeerd van het feit dat je een arcadekast in je woonkamer kunt hebben staan waarop niet alleen de oude arcade games maar ook de NES en SNES games kunt spelen. Na wat zoeken op internet heb ik een bartop gekocht met Hyperspin en verschillende emulators erop die prima werkt. Nu is het wel een redelijke basic bartop waar ik voorlopig nog wel mee vooruit kan, maar in de toekomst wil ik toch een mooie custom made arcade kast hebben. Vandaar dat ik wat ben gaan speuren op internet en onder andere Nozomi tegen ben gekomen.
Ik zie dat hier veel mensen zijn die zelf kasten kopen en ze opknappen, respect !! Ik heb echt 2 linkerhanden en zou niet weten waar ik moet beginnen bij het opknappen (en de tijd vandaan moet halen)

Voor nu houd ik me nog even bij Hyperspin en ben benieuw naar de setup van Psykick.
Heb je vragen stel ze gerust !
Vriendelijke groet,
Huub
Welkom Huub!
Als je voor een Candy cab gaat hoef je bar weinig te doen.
En met het systeem van Psykick binnenkort heb je meteen al je games te pakken.
Uiteraard kun je ook voor de echte PCB's gaan, maar wees gewaarschuwd - verslavend & prijzig
- i fell for it 
Uiteraard kun je ook voor de echte PCB's gaan, maar wees gewaarschuwd - verslavend & prijzig

waiwainl wrote:Welkom Huub!
Uiteraard kun je ook voor de echte PCB's gaan, maar wees gewaarschuwd - verslavend & prijzig- i fell for it
Lijkt me inderdaad ook heel stoer, die pcb's ... maar dan zit je al vast aan sleutelen enzo toch. Zo'n bordje werkt niet vanzelf

Over het algemeen doen ze het gewoon. Sommige zijn alleen oud en gaan er onderdelen stuk - da's het enige nadeel als je er zelf weinig electronica-kaas van gegeten hebt.
Maar dat heeft mij er ook niet van weerhouden
Doch, sommige PCB's heb je al voor 25,- dus echt risico is dat niet.
Maar dat heeft mij er ook niet van weerhouden

Doch, sommige PCB's heb je al voor 25,- dus echt risico is dat niet.