Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by beau » Sat Dec 28, 2013 16:31

Welkom rinus
:D
User avatar
Kickspace
Active Level:
Active Level:
Posts: 8
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:43

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Kickspace » Tue Dec 31, 2013 18:19

Welkom Rinus!
Ben benieuwd naar je handhelds :-)
Kirurishii
Active Level:
Active Level:
Posts: 8
Joined: Mon Dec 30, 2013 15:02

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Kirurishii » Fri Jan 03, 2014 00:30

De allerbeste wensen allemaal!

Ik zal me ook even voorstellen:

Mijn naam is Chris, 35, woonachtig in Zaandam en volgens mij niet de enige zaankanter hier :wink:

Al sinds jong jochie was al bijzonder onder de indruk van gaming. De eerste kennismaking met dit fenomeen begon al zeer vroeg met een klasgenoot welk een Atari 2600 had, en een buurjongen wiens vader destijds bij een computergigant werkte en bij hem dan kennis mogen maken met de Commodore 64. Later leerde ik ook de NES kennen, en toen het 16 Bit tijdperk aantrad was daar al gauw een maatje met een SNES, wie daar later ook weer een copybox voor had staan.

Tijdens de kermis was daar destijds een kar die was afgeladen met arcades, de games die van daar altijd bijbleven waren Terminator 2, een cab links achter in de hoek waar je met 2 Uzi's op T1000's kon knallen. Daarnaast stond dan een Golden Axe en een Final Fight. Rechts aan de zijkant stond onder andere een Street Fighter II en een Outrun, waar je staand achter een stuurtje en 1 pedaal lekker kon crossen. In het midden herinner ik me een race of jet-cab en wat van de laatste keer dat die kar er stond herinner ik me een Virtua Fighter cab.

Mijn eigen eerste console was, terwijl iedereen een SNES had en maar doorging over Zelda, Mario en Metroid, lekker dwars een MegaDrive, want die had immer Outrun, Golden Axe, Shinobi, Streets of Rage en later, heel tof, Mortal Kombat met (!) bloed. In die tijd was Street Fighter II ongekend populair, wat naadje was, want die kwam immers niet op de Mega Drive uit, net als Final Fight.. Daarentegen was daar later wel weer de SFII SCE, waar ik vreselijk in uitblonk en door het gemis van een 6 button pad, dus met slechts 3 knoppen en een start knop om tussen kick en punch te switchen en daardoor retesnel kon schakelen. In de competitie die was losgebarsten was het dan ook vlot korte metten met die slome SNES gamers.. De MegaDrive bleek namelijk ook een klein tikkie sneller te zijn, ten opzichte van de SNES wat weer in mijn voordeel werkte. Deze kennis kwam goed van pas, want het is algemeen bekend dat de snelste vechter immers de knokpartij voor 80% al heeft gewonnen, ben ik me gaan verdiepen in de elektronica van mijn MegaDrive, op de LTS in Wormerveer had ik het vakgebied Elektro al gekozen, en het praktijklokaal kwam daarbij soms wel eens van pas. Gedurende een aantal weken was de MD meer open dan dicht, en heeft de arme jongen behoorlijk wat te lijden gehad van mijn soldeeroefeningen. Maar het resultaat was kicken en na een succesvol overklokken bereikte de SFII skill nieuwe hoogtepunten. Pretpuntje, de console werkt nog steeds, compleet met 32X en MegaCD..

Enkele jaren later kwam daar een PSone in huis, uiteraard zat daar een enorme gametijd in, maar niet na de uren knutselplezier. Want lang leve Sony, effe een chipje erin en het was games jatten bij het leven. verschillende lui en collega's, want ik was al vlot van de MTS af en was gaan werken, handelden PS games met honderden tegelijk. Ik deed destijds dan ook het modificeren van deze consoles, en heb dat zelfs nog een paar weken op de Zwarte Markt gedaan. Leuke business. Het streven was om met die verdiensten een goddelijk dure Saturn te kopen, maar dat was er in die tijd helaas niet van gekomen.

De PS2 sloeg ik over, want PC gaming was de nieuwe verslaving, FPS had me helemaal te pakken. Unreal Tournament hield me nachten lang wakker. Soms om 4 uur de wekker zetten om met de clan effe een stel amerikanen op hun fluitje te geven. Uiteraard werd de verloren slaaptijd tijdens werkuren ingehaald, wat mogelijk werd omdat een van de clanmaatjes ook weer een collega was. Op een gegeven moment was dat over na de flop van UT 2003 en het mijn inziens tegenvallen van UT 2004, begon ik verstandig genoeg te worden om voorlopig niet meer aan multiplayer games te beginnen. Het kostte me immers een baan en mogelijk wat jaren van mijn leven en daardoor bleef het voorlopig bij single player FPS.

Later haalde ik wel een PS3 in huis, wat qua graphics wel heel erg veel mooier was dan mijn PC in die tijd, want upgraden deed ik op een gegeven moment ook niet meer. En ook de games die me in de ban hielden en eigenlijk nog steeds doen, zoals een Uncharted, KillZone en Resistance, bleef ik toch altijd wel terugkomen bij de 16 bitters.

In de afgelopen jaren begon het dan ook een leuke verzameling te worden en kwam zo'n beetje al het retro spul in huis, dus toch een SNES, N64, Saturn, DreamCast, PS2, Jaguar, 3DO, CDi, PcEngine noem maar op. Voor al deze consoles heb ik, hoe kan het ook anders, altijd wel gezocht naar manieren om deze te verbeteren, modificeren, regiovrij te krijgen, RGB signaal uit te peuteren etc etc. Via een website (con-mod.com, nu wat verlaten) en wat internationale fora heb ik ook behoorlijk leuk spul door mijn vingers zien gaan, een PSX bijvoorbeeld, een PS2 met HD en de eerste versie van de menustructuur zoals later in de PS3 en PSP is gebruikt. Daarnaast had iemand mij ooit 2x een Panasonic Q opgestuurd, allebei defect met het mandaat er minstens 1 van te fixen en gemod terug te sturen. Ze doen het nu allebei en mocht ik er 1 houden. Gaande weg werd er dus van alles verzameld en gevonden, en samen met een maatje die vrij hoog in de MSX sferen zit, de lol van de Kringloopwinkels ingezien. Ook hier vindt je soms de leukste zaken voor de leukste prijsjes.

Als klap op de vuurpijl, een paar jaar terug met een ongelofelijke mazzel, 3 stuks arcades bij de plaatselijk kringloop vandaan, Het Goed in Zaandam voor de kenners. 2x Masterplays en een Royal Video voor €75 per stuk. Het huis was te klein, letterlijk en figuurlijk, vrouwlief kon het niet direct waarderen om 3 monsters in de woonkamer te zien staan. Moest wel toegeven dat er flink wat meer bezoek langskwam, vooral zwagers zag ik ineens wat vaker. Wat zat erin? De Masterplays waren uiteraard neoGeo's met Blue's Journey, Samurai Shodown en Super Sidekicks. Later kocht ik daar een paar KoF bij en een 150-in-1. 1 kast heb ik later verkocht, de slechtste van het stel, maar met een verkoopprijs die maakte dat ik ze alle 3 vlot had terugverdient. Van de 2e Masterplay raakte ook de monitor defect en heb daar uiteindelijk in eerste instantie een MAME van gemaakt, spijt van gehad, een chinees multiPCB in gehangen en verkocht. Later de cab weer opgehaald want de koper had gedurende dat jaar nog geen cent overgemaakt en heeft deze een tijd in een opslag gestaan, want er was geen plaats voor in huis. In de Royal Video cab heb ik later een 60-in-1 pcb gehangen, de monitor verticaal gezet en na heel veel lol en plezier met die ouwe games ook deze cab, enigszins met pijn, verkocht.

De Royal Video cab bleek namelijk een verassing, want met slechts 3 knoppen per speler, bleek er een originele Street Fighter II PCB in te zitten! Hoe de fluit was het mogelijk dat hetgeen ik vroeger zo ontzettend graag wilde hebben, het nergens kon vinden en daarbij absoluut niet kon betalen, ineens zomaar in mijn woonkamer kon staan? Chrisje dus weer vol gas verslaafd aan arcades, met het verschil dat er nu budget en vrijheid was om deze ook werkelijk te kunnen bezitten.

Nu enige jaren later, met en eigen bedrijfje, met opslag en kantoorruimte op de Ronde Tocht ben ik jacht gegaan naar cabs en gezien de crisis aardig is toegeslagen samen met de buurman een plan opgemaakt waar we zelf cabs gaan maken. Zelf ontworpen cabs, 1-op-1 replica's van de klassiekers of geschaalde tabletops van hetzelfde soort en deze op de een of andere manier commercieel weg te zetten. Tis nog niet helemaal van de grond gekomen, maar dat zal er ongetwijfeld een keer van komen. In de tussentijd heb ik een paar keer gemazzeld op marktplaats waardoor ik in een maand tijd ineens 9 automaten kon opstapelen, waaronder een heerlijk oude kast uit de vroege 80's met een Jaleco game erin, Saturn uit 83' en werkt perfect! Een andere cab die ik voor heel weinig heb meegekregen, bleek de voeding uit te zijn verdwenen waardoor zowel de Jamma's als de monitor niet meer werkte. Dit uiteraard opgelost. De games in deze cab bleek onder andere een Raiden DX te zitten. Daarnaast nog wat andere opknappers in de vorm van 2x PhotoPlay 2K, een gokkast Six Spinners met issues, een Silent Scope met issues en een leuke Yatsino zonder problemen, das een Yatzee kast van Yamaha.

Raiden DX heb ik laatst op marktplaats gezet, en daar is 2x op gereageerd. 1 daarvan tipte me deze site, en de ander, die 'm uiteindelijk kocht, schijnt hier ook lid te zijn. Dus ik was even wat lezen hier en daar en besloot mij te registeren. Dus bij deze.. My gamelife in a nutshell..

Ik moet wel waarschuwen, het schijnt dat ik af en toe wat lang van stof kan zijn. Als dat als vervelend wordt ervaren, hoor ik het graag, kan ik daar weer op reageren.. :twisted:

Gelukkig Nieuwjaar
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Trailblazer » Fri Jan 03, 2014 00:51

Welkom Chris! Het valt niet direct op dat je lang van stof bent maar wel dat je de langste post in tijden hebt gedropt hahaha. Have fun here, you came to the right place!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Marcosan30 » Fri Jan 03, 2014 01:15

Van harte welkom op het forum kerel, je kunt niet zeggen dat jij niet weet wat een introductie is :D
Ik heb wel zo'n idee wie die raiden dx gekocht heeft, Reeeeeeefiiiiiiiiiiiiiik heb je alweer een PCB gekocht (lorre001 hier)

Ik denk misschien wel dat je de langste post ooit hebt neergezet, maar dat moet ik even gaan nakijken :D
Image
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Dr Doggystyle » Fri Jan 03, 2014 01:55

welkom chris
dat is pas een introductie :)
veel plezier hier
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Psykick » Fri Jan 03, 2014 11:08

Hey Chris, goeie introductie iig en welkom op het forum :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Fri Jan 03, 2014 11:55

helemaal mee eens. Welkom op het forum.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by beau » Fri Jan 03, 2014 12:15

Welkom!
:D
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by lorre001 » Fri Jan 03, 2014 17:02

welkom chris,

welkom op het forum. dit is ongetwijfeld de leukste arcade/game hangplek die je kunt vinden.
ik heb jouw raiden dx gekocht. klein wereldje, ik werd weer door een ander lid op jouw advertentie gewezen.

en ja marco, ik heb er weer 1 gekocht... :lol:
Image
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Marcosan30 » Fri Jan 03, 2014 17:46

lorre001 wrote:welkom chris,

welkom op het forum. dit is ongetwijfeld de leukste arcade/game hangplek die je kunt vinden.
ik heb jouw raiden dx gekocht. klein wereldje, ik werd weer door een ander lid op jouw advertentie gewezen.

en ja marco, ik heb er weer 1 gekocht... :lol:


Ben benieuwd hoelang deze het uithoudt :wink:
Image
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by lorre001 » Fri Jan 03, 2014 18:11

ik beloof niets meer. resultaten in het verleden bieden veel garantie voor de toekomst :S
Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Fri Jan 03, 2014 19:12

Ik neem aan dat jullie het over die game hebben. voordat Chris zich niet meer welkom voelt :mrgreen:
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Marcosan30 » Fri Jan 03, 2014 19:31

Whahahahahaha scherp kerel,

We hadden idd over raiden dx :mrgreen:
Image
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by lorre001 » Fri Jan 03, 2014 19:50

haha sorry chris, wat niet aan jou gericht. wat viking humor :S
Image
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by stevuns » Fri Jan 03, 2014 20:38

He chris welkom!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ChapDDR » Sat Jan 04, 2014 00:52

Welkom Chris.

Je hebt met mij gecorrespondeert via de mail :D (Cas)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by cthulhu » Sat Jan 04, 2014 10:19

Welkom!
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by RoOd » Sat Jan 04, 2014 11:18

Welkom Chris, je megadrive verhaal klinkt zeer bekend, zelf ook zo begonnen en niet meer gestopt :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
rinus711
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Thu Dec 26, 2013 23:13

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by rinus711 » Sat Jan 04, 2014 21:07

zoals beloofd hier de foto's van de SCI Sitdown

vorig weekend opgehaald en hij is helemaal geweldig!

Image

Image

Image

Image

en na een eerste schoonmaak en controle, testen

Image
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Marcosan30 » Sat Jan 04, 2014 21:12

:shock: wow nice kerel, mooie art nog op het cabinet.
Zo te zien en te horen is het spel ook nog 100%

Geniet ervan man!! :D
Image
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ChapDDR » Sat Jan 04, 2014 23:26

Ga je hem nog verder restaureren? Zo ja, restoration-topic-time! *hint* :D
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Sun Jan 05, 2014 00:07

Wat een enorm ding. Ziet er nog goed uit. Veel plezier ermee.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by sombetzki » Sun Jan 05, 2014 17:16

Vet hoor, mooie machine!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Jinxz » Sun Jan 05, 2014 17:51

mooie machine inderdaad. Hij ziet er nog goed uit. Leuke game trouwens.
Post Reply