Alvast heel veel plezier gewenst ZeMMiK maar dat gaat wel goed komen! Ik ben sinds afgelopen zondag weer terug uit het land van de rijzende zon en het was freaking awesome!! Tokio is de BOM! Wat heb ik mijn ogen uit gekeken en enorm genoten van deze unieke metropool en de Japanse cultuur. Wij hebben heel veel gelopen om zoveel mogelijk te zien, ruiken en proeven! Wat is de Japanse keuken toch heerlijk! Uiteraard in Akiba geweest maar ook in heel veel andere, minder toeristische stukken. Ik was met mijn beste vriend om 30 jaar vriendschap te vieren, om het maar gelijk goed te doen. We hebben een NL vriend die al 10 jaar in Tokio woont, werk, is getrouwd, etc, en dus een hele goed guide om veel tourist traps te ontwijken en het echte Tokio te proeven. "Sumasen, Nihon Shu Hottooo" in een echte local standing bar / eettent was iets waar ik geen spijt van had. Om dat te vervolgen met een bezoek aan een local cat bar met karaoke en wiskey. Ze durven moeilijk Engels te lullen maar zingen het wel keihard bij Karaoke
Na Tokio met de Shinkansen naar Kioto gegaan en een flink aantal tempels bezocht. Wat zijn die mooi en goed onderhouden zeg. Daar kun je alleen maar van genieten en respect voor hebben. De Shinkansen was ook heel gaaf! In Kioto ook een hele toffe platenzaak gevonden waar ik een drietal Japanse folklore lp's heb kunnen scoren. De eigenaar, die een aardig woordje Engels sprak, gaf me ook veel back ground info voor mijn gekozen platen!
Vanuit Kioto is Osaka ook snel te bereiken. Een Japan Rail Pass heb je er echt heel snel uit zeg! Osaka was ook zeker tof, maar wel een beetje wannabe Tokio. Dat bedoel ik trouwens niet verkeerd. We hebben uiteraard Okonomiyaka gegeten, wat een echt Osaka dish is en super lekker!
De Super Potatoes in Osaka zijn trouwens veel cheaper dan Tokio (uiteraard) en ik heb daar dan ook een zooi retro ingeslagen.
Het was een super trip en we wisten na dag 1 al dat we zeker terug gaan. Door alle pics en vids die wij samen in onze vrienden app groep hebben geknald gaan we over een jaar of 2/3 wss met een man of 4 tot 6!
Velen hier wisten dit al, voor iedereen die al jaren twijfelt heb ik maar 1 advies, GAAAAAAAA!
Je krijgt geen spijt!
Ohja NL sushi is troep, dat noem ik sinds mn JP trip kaashi
Cheers,
Baki