Mac operating system
Mac operating system
Guys,
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn imac uit 2008. Ik heb de installatie cd's niet (marktplaats) en heb ik mijn enthousiasme en naiviteit de harde schijf gewist zonder time machine reserve kopie te maken omdat ik dacht dat een usb installer wel zou werken... niet dus. Nu kan ik helemaal niets meer. Apple support gebeld en deze gaven aan dat ik via een disk image met os 10.6 (Snow Leopard) vanuit een normale installatie weer kan upgraden naar 10.11 maar ik dan wel de installatie cd nodig had. Eventueel te koop via de store. Voordat ik dat doe was ik benieuwd of hier nog iemand een image hiervan op een cd had staan of wellicht de originele installatie cd van Snow Leopard had liggen?
Dat zou heel fijn zijn en ander doe ik de aanschaf gewoon.
Groet,
Pieter
Ik loop tegen wat problemen aan met mijn imac uit 2008. Ik heb de installatie cd's niet (marktplaats) en heb ik mijn enthousiasme en naiviteit de harde schijf gewist zonder time machine reserve kopie te maken omdat ik dacht dat een usb installer wel zou werken... niet dus. Nu kan ik helemaal niets meer. Apple support gebeld en deze gaven aan dat ik via een disk image met os 10.6 (Snow Leopard) vanuit een normale installatie weer kan upgraden naar 10.11 maar ik dan wel de installatie cd nodig had. Eventueel te koop via de store. Voordat ik dat doe was ik benieuwd of hier nog iemand een image hiervan op een cd had staan of wellicht de originele installatie cd van Snow Leopard had liggen?
Dat zou heel fijn zijn en ander doe ik de aanschaf gewoon.
Groet,
Pieter
Re: Mac operating system
Werkt niet en ik zou ook niet weten hoe ik er een cd va zou moeten maken in alle eerlijkheid 

Imgburn op PC of Toast op Mac? :p
- Tech&Music
- Active Level:
Het is een DMG bestand, dus die zul je inderdaad niet zomaar kunnen branden op een PC, omdat het een Apple bestandsformaat is (typisch Apple). Je kunt het omzetten met DMG2IMG, gewoon de stappen volgen in dit filmpje:
Let wel: De originele Snow Leopard schijf is voor zover ik het weet dual layer, dus als je een DVDtje gaat branden, moet dit dus waarschijnlijk een DL schijf zijn.
Let wel: De originele Snow Leopard schijf is voor zover ik het weet dual layer, dus als je een DVDtje gaat branden, moet dit dus waarschijnlijk een DL schijf zijn.
Je kunt hem ook naar een USB stick zetten en het vanaf USB booten.
Last edited by waiwainl on Sat Dec 24, 2016 22:20, edited 1 time in total.
waiwainl wrote:Je kun hem ook naar een USB stick zetten en het vanaf USB booten.
Sphere wrote:ik dacht dat een usb installer wel zou werken... niet dus.
Muf wrote:waiwainl wrote:Je kun hem ook naar een USB stick zetten en het vanaf USB booten.Sphere wrote:ik dacht dat een usb installer wel zou werken... niet dus.
Heeft voor mij altijd prima gewerkt (2009 mac)
Toch weer geprobeerd om een start up USB te maken met Snow Leopard maar hij pakt hem gewoon niet als je met de letter "C" opstart of met de ALT opstart.
hoi, ik heb CD's van mac OS oude versie en een upgrade CD erachteraan van mac os X leopard.... nog nodig??