Afgelopen donderdag was het zover. Ik sta op om ongeveer 10 uur en sprong eerst onder de douche en at daarna rustig een ontbijtje voordat ik de deur uitging. Ik nam eerst de trein naar Amsterdam, want ik moest nog even wat regelen voor school. Uiteindelijk was ik daarmee klaar en besloot rustig richting Rotterdam te gaan.

Aangekomen in Rotterdam besloot ik eerst nog even de stad te checken. Ik dus op zoek naar de metro, want het is tegenwoordig een bouwput voor centraal en de laatste keer dat ik er was, was al weer een half jaar geleden. Uiteindelijk ingang gevonden en ik ga naar beneden, zie ik opeens van die klote toegangspoortjes staan. Ik dacht wtf, zie eerst gewoon wat mensen met een strippenkaart erlangs gaan, maar ik dacht al dat daar mijn ov niet doorheen past. Uiteindelijk zag ik nog een andere gleuf, een blauwe gleuf, op goed geluk er doorheen geduwd en gelukkig het poortje ging open en ik kon in de metro plaatsnemen. Na letterlijk 3 minuten kon ik echter al weer uitstappen. Ik besloot eerst even bij de Futurezone wat rond te kijken. Zag wat leuke dingen, onder andere Transforemers figurines, waarbij de Megatron wel erg vet was. Wat erg opvalt is dat import bij Futurezone nog steeds erg prijzig is, maar dat gewoon pal spul op zich gunstig geprijsd is. Na enig graaien in de budgetbak vond ik KoF 2002 voor de xbox en KoF 2000-2001 voor de ps2. Ook vond ik een digital video module voor de 3do, omdat die maar 5 euri kostte besloot ik die ook maar mee te nemen. Daarna nog even door een paar andere winkels gelopen, maar niets meer gekocht.
Omdat Ken niet in Rotterdam woont en omdat ik nog even met de trein moest besloot ik op tijd te vertrekken. Echter voordat ik het perron op kon kwam ik weer die verrekte toegangspoortjes tegen. De treinrit ging voorspoedig en weldra kwam ik aan op het station waar ik moest zijn. Nadat een aardig meisje mij in de goede richting had gestuurd kwam ik aan bij Ken. Na een vriendelijke begroeting liet Ken mij in zijn crib en na het zien van zijn gamecollectie werd ik even stil. Na even wat gepraat te hebben was het tijd om te gaan, want ik had nog een tweede afspraak staan om een neogeo cd op te halen in Hellevoetsluis en omdat ik ook nog thuis wil komen kon ik helaas niet al te lang blijven ouwehoeren met Ken.

De tweede afspraak liep voorspoedig en die gast waas ook best aardig. De bus terug was best wel een gewaarwording, want ik was de enige in de hele bus. Uiteindelijk om een uur of 10 ’s avonds weer aangekomen op Rotterdam centraal en zo kon ik de trein terug naar huis nemen. Dit is de metro richting Rotterdam centraal.

In de trein kwam er nog een leuk meisje tegenover mij zitten dus het uitzicht was ook aardig, in ieder geval totdat ze het koud kreeg en een jasje aantrok. Onderweg belde een maat nog van mij. Hij vertelde mij dat hij een paar natuurboekjes had gekocht en daarbij zijn pinpas was verloren. Uiteindelijk om 12 uur kwam ik thuis, tevreden maar moe en ging gelijk mijn bedje in. Het was een geslaagde dag.