Japans kraanwater
Japans kraanwater
Naar aanleiding van het bezoek van de vriend waarmee in naar Japan ga eind juli heb ik een misschien nogal vreemde vraag.
Deze vriend vroeg zich af of ik wist of je uit een kraan kan drinken in Japan, aangezien je in sommige landen dit niet blijkt te kunnen (spanje, italie..). Zou iemand kunnen bevestigen dat het water wel of niet gewoon te drinken is uit een kraan?
Ikzelf dacht dat dit wel normaal zou wezen en het wel zou kunnen, maar ik wil het toch even van mensen horen die het weten.
Deze vriend vroeg zich af of ik wist of je uit een kraan kan drinken in Japan, aangezien je in sommige landen dit niet blijkt te kunnen (spanje, italie..). Zou iemand kunnen bevestigen dat het water wel of niet gewoon te drinken is uit een kraan?
Ikzelf dacht dat dit wel normaal zou wezen en het wel zou kunnen, maar ik wil het toch even van mensen horen die het weten.
Ja klopt, op elke straathoek staat wel een automaat en anders kun je in de kleine supermarkt winkeltjes een paar liter flessen voor cheap kopen, geen probleem.
Ik heb het water trouwens geproeft uit de hotelkraan, niks mis mee, maar het is beter als je het uit een fles drinkt.
Ik heb het water trouwens geproeft uit de hotelkraan, niks mis mee, maar het is beter als je het uit een fles drinkt.
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
- japancollector
- Active Level:
Ik ben zelf 2 maanden in okinawa geweest .Je kan gewoon water drinken heb ik ook gedaan uit de kraan overal.Alleen moet je opassen het water beter gezuiverd word dan hier en er een chloride smaak aanzit .Het is effe wennen en daarna proef je het niet meer .Zeker als je er een paar maanden bent.Daarnaast zit in de meeste resturants een kan met water met ijsklontjes op tafel .Zodat je geen drinken verplicht ben te bestelen bij het eten.
Ken wrote:Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.
Umm, is dat niet precies hetzelfde wat ik de post ervoor zei?
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DreamerNL wrote:Ken wrote:Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.
Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe
Ken wrote:DreamerNL wrote:Ken wrote:Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.
Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe