Japans kraanwater

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Ore~sama

Japans kraanwater

Post by Ore~sama » Sat Mar 04, 2006 18:34

Naar aanleiding van het bezoek van de vriend waarmee in naar Japan ga eind juli heb ik een misschien nogal vreemde vraag.

Deze vriend vroeg zich af of ik wist of je uit een kraan kan drinken in Japan, aangezien je in sommige landen dit niet blijkt te kunnen (spanje, italie..). Zou iemand kunnen bevestigen dat het water wel of niet gewoon te drinken is uit een kraan?

Ikzelf dacht dat dit wel normaal zou wezen en het wel zou kunnen, maar ik wil het toch even van mensen horen die het weten.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Mar 04, 2006 19:36

Het drinken van kraanwater in Japan wordt afgeraden volgens veel reisbureaus ;)
Ore~sama

Post by Ore~sama » Sat Mar 04, 2006 20:10

Je kan dus beter een flesje zuiver drinkwater uit zo'n automaat halen, lijkt mij.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Mar 04, 2006 21:26

Ja klopt, op elke straathoek staat wel een automaat en anders kun je in de kleine supermarkt winkeltjes een paar liter flessen voor cheap kopen, geen probleem.

Ik heb het water trouwens geproeft uit de hotelkraan, niks mis mee, maar het is beter als je het uit een fles drinkt.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Mar 05, 2006 02:27

Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.
Ore~sama

Post by Ore~sama » Sun Mar 05, 2006 11:43

Oke, bedankt.

En zijn alle prijzen zo'n beetje hetzelfde bij een vending machine? Hoeveel Yen (euro) zal het dan ongeveer kosten?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Mar 05, 2006 13:15

In vending machines heb je water, cola, fanta, koude koffie, koude thee, bier, 'energydrinks' zoals Pocari Sweat etc. Meestal zijn deze 100 of 150 Yen, omgerekend ca. een euro.
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Tue Mar 28, 2006 01:48

Ik ben zelf 2 maanden in okinawa geweest .Je kan gewoon water drinken heb ik ook gedaan uit de kraan overal.Alleen moet je opassen het water beter gezuiverd word dan hier en er een chloride smaak aanzit :lol:.Het is effe wennen en daarna proef je het niet meer .Zeker als je er een paar maanden bent.Daarnaast zit in de meeste resturants een kan met water met ijsklontjes op tafel .Zodat je geen drinken verplicht ben te bestelen bij het eten.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 28, 2006 09:03

Ik zou vooral Qoo proberen, de yughurt variant, HEERLIJK!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 28, 2006 09:03

Ken wrote:Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.

Umm, is dat niet precies hetzelfde wat ik de post ervoor zei? :P
ImageImage
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Mar 28, 2006 10:00

DreamerNL wrote:
Ken wrote:Op iedere hoek van de straat staan vending machines, ook al is het gewoon veilig water te drinken uit de kraan hoor, nooit problemen mee gehad. Op stations staan waterkraantjes en daar dronken we ook gewoon uit allemaal na training, ook Westerse mensen die al jaren in Japan wonen.

Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe 8)
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 28, 2006 12:27

Ken wrote:
DreamerNL wrote:

Ik ben het dan ook vaak met jou eens dude hehe 8)

:lol: 8)
ImageImage
Post Reply