STV en de community

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
ne0

STV en de community

Post by ne0 » Wed Nov 07, 2012 17:32

Das inderdaad de site van STV. Grotere naaibal en commerciele eikel bestaat er niet, als je daar bestelt snap ik je ECHT niet meer. Die kerel is o.a. de reden dat je die converter niet meer voor fatsoenlijke prijzen kan vinden, hij koopt namelijk ALLES op dat leuk geprijsd is en gooit dat met een schofterige marge online onder de mom van "community service". Bukt u even??
DLX

Re: gezocht! JVS to JAMMA Konami/Namco

Post by DLX » Wed Nov 07, 2012 17:46

Het kan aan mij liggen, maar ik word een beetje gek van dat gejank over STV. Of je koopt er niet of je koopt er wel!

PS. mij boeit het niet!
ne0

Post by ne0 » Wed Nov 07, 2012 18:14

Geweldig, alvast bedankt.

Bestel je gelijk ff wat bij Melvin als je toch bezig bent?
DLX

Post by DLX » Wed Nov 07, 2012 18:25

Toppie zal ik doen! Met de groeten van ne0, die toch niets toevoegd aan de zoektocht van NaomiFreakster en ik trouwens ook niet :P
ne0

Post by ne0 » Wed Nov 07, 2012 18:29

Beetje apart dat er een paar weken terug 3 pagina's gekanker is over een community-iets, maar dat er blijkbaar niks mis is met zo'n eikel die de hele community bij elkaar naait. Zal ik wel een andere definitie hebben van wat community inhoudt, misschien ga ik daar dan ook maar lekker naar op zoek want ik heb er flink de pest in dat de helft van de lui het absoluut geen probleem vindt om met zo'n figuur zaken te doen. Ik wens jullie veel plezier, ben er wel aardig klaar mee. En doei!
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Nov 07, 2012 19:09

@Ne0 Ik moet eerlijk zeggen dat ik met STV nooit zaken heb gedaan en ook niet precies weet hoe hij werkt. Ik heb alleen eens een keer van Henk iets over hem gehoord, maar die praatte alleen maar in eigen belang, vandaar dat ik er geen echt research naar heb gedaan.

Kan je wat meer vertellen over die gast? Is het een soort Melvin die de mensen echt naait door niet op te sturen of verkeerde info te geven over zijn spullen of rekent hij alleen maar fors voor de spullen die hij van Yahoo Japan vist?

Als het het tweede is begrijp ik je wel een beetje, maar aan de andere kant mag iedereen toch vragen wat ie wil voor zijn spullen, als de mensen bereidt zijn dit te betalen is het aan hun. Dan zouden we ook met z'n allen wat van handelaren als Ronnie moeten zeggen of Henk. Iedereen is vrij om te handelen zoals hij wil, de een is schappelijk in zijn prijzen en de ander weer niet.

Ik doe ook weleens die groupbuys en daar verdien ik ook aan of andere spullen die ik opkoop. Daar is op zich niets mis mee, maar het moet dus wel leuk blijven.

Ik probeer echt te achterhalen wat nou de reden is waarom iedereen hem uitspuugt en als je je daar echt steeds zo druk over maakt, informeer ons dan van zo iemand zijn praktijken en waarom we dan niet van zo iemand zouden moeten kopen.

Voor de rest staat de community open voor een ieders mening en is het soms wel eens scherp, maar dat hoort er ook een beetje bij en ik zou het jammer vinden als je daarvoor zou weglopen ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Nov 07, 2012 20:58

Ben het eens met Psykick, en Ne0: blijf nou gezellig hier!

Ik denk dat we de arcade community allemaal een warm hart toedragen. En het is feitelijk heel simpel: STV is geen communityman, het is een handelaar. En hij geeft geen crap om de community, anders dan dat het zijn belangrijkste verkoopkanaal is.

Ik ben het niet zo eens met het statement dat STV de community naait, en voor veel mensen in de community is het misschien wel fijn dat hij de link tussen Yahoo Japan en europa/US vormt, ook al betaal je dan meer.

Ja, het is een feit dat hij fanatiek spullen op Yahoo Japan koopt en daarmee de prijzen opdrijft. Dat is nu eenmaal zo. En als ik iets ECHT wil hebben, ga ik naar Yahoo Japan en zorg ik ervoor dat ik de veiling zelf win. Hij zal nooit teveel bieden, want hij wil er graag aan verdienen.

Het is jammer dat het gebeurt, maar om vanuit een community daar nou zo boos om te worden, dat snap ik eerlijk gezegd ook niet.

Enige manier om het te verjagen is een totale boycot van zijn handel. En dat gaat never lukken.
ne0

Post by ne0 » Wed Nov 07, 2012 23:19

Iedereen mag vragen wat ie wil ja, maar dit is net zo misselijkmakend als de concertkaartjes business; het is inmiddels onmogelijk om normaal kaartjes te scoren maar marktplaats staat vol met woekerprijzen. Blijkbaar is dat geen probleem, nou ik heb daar wel een enorm probleem mee. Als je dat dan gaat vergelijken met bv een ronnie dan hebben we daar echt een hele andere kijk op.

Verder wisselt die kerel vrolijk labels en serials van dozen om, en schrijft ie zelfs zn eigen labels om "full kits met matching serials" te maken(!!). Dat is wat een oplettend kereltje iig heeft ontdekt, heeft ie ook zelf toegegeven en vindt ie volstrekt normaal, en wie weet wat voor shit die nog meer uithaalt. En ja daar heb ik ook een GIGANTISCH probleem mee. Ongeacht of je nu een fetish met een stuk karton hebt of niet (ik niet), snap ik echt niet hoe je dit NIET op kan vatten als naaien of pure fraude. Wederom, dan hebben wij echt een enorm andere definitie van wat community naaien is en wat niet.

Voorbeeld
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic. ... 80#p286336
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic. ... 80#p286345

Sorry hoor maar de enige reactie hierop is "pfff wat klagen mensen over die gast" en vrolijk verder bestellen bij zo'n figuur??? Juist ja! Nou, veel succes en wees er trots op, ik hoop dat ie wat mensen hier echt FLINK naait. Maar aangezien het niet als naaien gezien wordt maar als iets waar je je niet over moet opwinden en maar normaal moet vinden zal het toch niemand een ene hol interesseren. Mij wel, ik ga hier niet aan meedoen.

Dus mensen bestel maar lekker, leef je uit op https://sites.google.com/site/japandealers/home
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Nov 07, 2012 23:36

posts even verplaatst door vervuiling van NaomiFreakster's topic

ne0 wrote:Verder wisselt die kerel vrolijk labels en serials van dozen om, en schrijft ie zelfs zn eigen labels om "full kits met matching serials" te maken(!!). Dat is wat een oplettend kereltje iig heeft ontdekt, heeft ie ook zelf toegegeven en vindt ie volstrekt normaal, en wie weet wat voor shit die nog meer uithaalt. En ja daar heb ik ook een GIGANTISCH probleem mee. Ongeacht of je nu een fetish met een stuk karton hebt of niet (ik niet), snap ik echt niet hoe je dit NIET op kan vatten als naaien of pure fraude. Wederom, dan hebben wij echt een enorm andere definitie van wat community naaien is en wat niet.

Nee hoor, want hier ben ik het volledig mee eens. Had eigenlijk geen idee dat hij dit soort geintjes uithaalt. Ja, ik heb de topics op AO ook wel gezien, maar nooit helemaal gelezen.

Sorry hoor maar de enige reactie hierop is "pfff wat klagen mensen over die gast" en vrolijk verder bestellen bij zo'n figuur??? Juist ja! Nou, veel succes en wees er trots op, ik hoop dat ie wat mensen hier echt FLINK naait. Maar aangezien het niet als naaien gezien wordt maar als iets waar je je niet over moet opwinden en maar normaal moet vinden zal het toch niemand een ene hol interesseren. Mij wel, ik ga hier niet aan meedoen.
Dus mensen bestel maar lekker, leef je uit op https://sites.google.com/site/japandealers/home

Ehh.. nu ben ik over het algemeen de rust zelve, maar om ons nou te gaan zitten uitschelden (en verwensen dat STV ons ook naait) gaat me te ver. Je uitleg over STV's praktijken verklaren al veel meer over je gevoel ten aanzien van deze seller. Ik snap je frustratie, maar leef dat niet uit op ons.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Nov 07, 2012 23:57

ne0 wrote:Sorry hoor maar de enige reactie hierop is "pfff wat klagen mensen over die gast" en vrolijk verder bestellen bij zo'n figuur??? Juist ja! Nou, veel succes en wees er trots op, ik hoop dat ie wat mensen hier echt FLINK naait. Maar aangezien het niet als naaien gezien wordt maar als iets waar je je niet over moet opwinden en maar normaal moet vinden zal het toch niemand een ene hol interesseren.

Oké, ik heb echt geen idee waar deze frustratie vandaan komt, maar de toon bevalt me niet. Ik vind het belangrijk dat een community elkaar voor malafide praktijken waarschuwt. Ik vind het echter ook belangrijk dat iedereen het uiteindelijk zelf moet weten om met iemand in zee te gaan als de waarschuwing is gegeven. Zou helemaal mooi worden dat zo'n gast ervoor zou zorgen dat er binnen een community gezeik ontstaat. Ben benieuwd of hem het dan wat zou kunnen schelen. Nee dus, precies. Dus gewoon effe lekker normaal blijven doen met z'n allen.
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Thu Nov 08, 2012 00:17

Ken wrote:Oké, ik heb echt geen idee waar deze frustratie vandaan komt, maar de toon bevalt me niet. Ik vind het belangrijk dat een community elkaar voor malafide praktijken waarschuwt. Ik vind het echter ook belangrijk dat iedereen het uiteindelijk zelf moet weten om met iemand in zee te gaan als de waarschuwing is gegeven. Zou helemaal mooi worden dat zo'n gast ervoor zou zorgen dat er binnen een community gezeik ontstaat. Ben benieuwd of hem het dan wat zou kunnen schelen. Nee dus, precies. Dus gewoon effe lekker normaal blijven doen met z'n allen.

Ben het met je eens Ken, het is zeker goed om hiervoor te waarschuwen.
Zo voorkom je dat er 'leken' zijn die er in trappen.
Maar als iemand ervan op de hoogte is en toch besluit zaken te doen, so be it.

Helaas gebeurt het met alles wat meer geld op zou brengen, zelfde met megadrive spellen die zeldzaam zijn en netjes een nieuwe in elkaar geknutseld is.
Geen probleem als je het weet, wel een probleem als je het niet weet.
Nav dat besluit ik namelijk hoeveel ik ervoor over heb en of het dat ook echt waard is.
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Psykick
Active Level:
Active Level:

Re: STV en de community

Post by Psykick » Thu Nov 08, 2012 01:42

Ik sluit me wat dat betreft helemaal aan bij Arjan. Als het klopt wat je zegt dan delen we cker dezelfde mening en kan ik dat soort gasten ook verafschuwen en vind ik het helemaal niet normaal. Wat jij nu doet echter is zonder echt duidelijk te informeren hoe deze gast werkt te ranten en ons aan te vallen.

Er is me nu idd ook een stuk meer duidelijk en ik ga het binnenkort eens rustig lezen en die gast wat beter bestuderen. Kom binnenkort eens gezellig een biertje pakken, dat praat altijd wat makkelijker en kan je je beter uiten! Voor de rest no hard feelings mijnerzijds, touché :twisted: :wink:
DLX

Post by DLX » Thu Nov 08, 2012 10:50

Ik dacht dat ie alleen Yahoo zat leeg te vissen, al boeide me dat niet, is toch nog genoeg vis?

Dat van dit kits compleet maken ala....

Dat van die serienummers overplakken, heb ik mijn bedenkingen bij....

Zo lang ie in iedergeval maar geen boots gaat produceren en verkopen als nieuw, of eigen serienummer stickers gaat printen :)

Toch maakt het mij persoonlijk weinig uit of je er iets koopt of niet. Ik doe tenslotte ook wel eens zaken met mensen, die niet helemaal bestaan uit zuivere koffie, als ik ze nodig heb :)
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Thu Nov 08, 2012 11:02

Yo kan iemand de link naar zijn store nog een x posten svp? Tx!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
ckong

Post by ckong » Thu Nov 08, 2012 12:15

Trailblazer wrote:Yo kan iemand de link naar zijn store nog een x posten svp? Tx!

zie in post van Cageman hierboven
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Thu Nov 08, 2012 20:57

ckong wrote:
Trailblazer wrote:Yo kan iemand de link naar zijn store nog een x posten svp? Tx!

zie in post van Cageman hierboven

Thx, had em niet gespot! Mooie games met idd hoge prijzen maar ach ja... Waar een wil is, is een bankrekening. :mrgreen:
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Post Reply