Microsoft presenteert origami computer

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
DAY
Active Level:
Active Level:

Microsoft presenteert origami computer

Post by DAY » Thu Mar 09, 2006 11:45

HANNOVER - Microsoft heeft donderdag, na een maandenlange hype op het internet, een nieuwe draagbare computer gepresenteerd. Het apparaat heeft het formaat van een boek en kan alles wat een normale computer ook kan.

Draagbare computers bestaan al, maar Microsoft denkt dat zijn variant een geheel nieuwe markt aanboort. De computer, die de codenaam Origami draagt, is kleiner en weegt minder dan een laptop, maar biedt volgens het Amerikaanse concern dezelfde mogelijkheden.

Internet

Het apparaat heeft een aanraakscherm van ongeveer 18 centimeter in plaats van een toetsenbord en draait op een volledige versie van Windows XP, de besturingssoftware van Microsoft. Ook kunnen gebruikers via een draadloze verbinding het internet op.

Microsoft gaat de computers niet zelf produceren. Drie Aziatische fabrikanten zullen ze waarschijnlijk in elkaar zetten. De eerste Origami-computer komt in april op de markt. De prijs komt volgens Microsoft tussen de 599 en 999 dollar te liggen.

iPod

Microsoft heeft de afgelopen maanden een hype gecreëerd door op een speciale website cryptische boodschappen als 'Ken je mij?' en 'Weet je wat ik kan?' te plaatsen. Dit voedde geruchten dat de onderneming de aanval zou openen op de populaire mp3-speler iPod van Apple en op de draagbare spelcomputer van Sony, de PSP. Met de Origami gaat Microsoft echter niet direct de concurrentie aan met deze speeltjes, maar wil het wel gadgetliefhebbers lokken.

Een van de problemen van de Origami-computer is de batterijduur, zo gaf Microsoft toe. De huidige variant gaat zo'n drie uur mee. Het is de bedoeling dat de accu in de toekomst een dag meegaat.

Keep on Dreaming
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Mar 09, 2006 14:11

Een tablet pc die Origami heet?

lol

Maaar uhh
Mame op 18cm onderweg lijkt me wel leuk :P
2d fighting rules
Post Reply