Wat stem jij?

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply

Wat stem jij?

VVD
2
25%
D66
0
No votes
Leefbare partij
2
25%
PVDA
2
25%
SP
0
No votes
GroenLinks
0
No votes
LPF
0
No votes
Anders
2
25%

Total votes: 8
DAY
Active Level:
Active Level:

Wat stem jij?

Post by DAY » Mon Mar 06, 2006 10:43

Morgen dinsdag 7 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen er weer. Ik ga denk ik morgen voordat ik naar school ga nog even stemmen. Ik ga denk ik PVDA stemmen, voornamelijk omdat ik het altijd al stem en omdat de standpunten het meest bij mij passen. In ieder geval niet op Leefbaar hilversum, want die hebben afgelopen 4 niet veel voor de mensen gedaan.

Dus ga je stemmen en op welke partij stem je?
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Mar 06, 2006 17:44

VVD dus...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Mar 07, 2006 05:01

Ik woon in Vlaardingen, dus echt bijzondere partijen zijn hier niet aanwezig, ze hebben in ieder geval niet iets gedaan waardoor ik nou op ze zou gaan stemmen. Vorige keer bij de landelijke verkiezingen op Pim gestemd natuurlijk, als ik in Rotterdam zou wonen zou ik in ieder geval zeker Leefbaar Rotterdam blijven steunen, die hebben gewoon goed werk geleverd de afgelopen jaren en het is knap dat ze zoveel zetels houden, dat had niemand verwacht.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Mar 07, 2006 10:35

No offense, maar waarom niet stemmen op een wat meer socialere partij? Landelijk hebben we nu een redelijk liberale regering en ik heb het idee dat het enige wat zij doen is bezuiningen. Daarnaast hebben ze ook nog de zorgpremies enorm laten verhogen. En ook geen echte compensaties voor koopkracht.

Mensen zoals Pim Fortuyn hebben misschien op bepalde punten wel gelijk, maar echte oplossingen dragen zij ook niet aan, of het lijken weer argumenten te worden waar een allochtoon de schuld van alles krijgen. De allochtone jeugd krijgt bijvoorbeeld ook vaak de schuld van veel dingen, maar als ik kijk naar welke groepen voor problemen zorgen in Hilversum is dit gewoon gemengd. Ik vindt dat deze partijeen daarom iets te makkelijk wijzen en geen echte argumenten aandragen en oplossingen proberen te vinden.
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Tue Mar 07, 2006 12:55

Ik denk niet dat het verlies van koopkracht en een hogere premie van ziektekosten allemaal is af te schuiven op de regering.
We hebben de afgelopen jaren een behoorlijk slechte economie gehad en elk ander kabinet had ook niet alles kunnen compenseren.

Dat het huidige kabinet dit nieuwe zorgstelsel heeft ingevoerd, waar ik ook niet echt vrolijk van wordt, is om toch nog iets te bewerkstelligen in een voor de rest waardeloos kabinet zonder enig noemenswaardig andere prestatie.

Vind wel dat de mensen over het nieuwe zorgstelsel al steen en been liepen te klagen voordat ze ook maar enig idee hebben/hadden wat ze nu exact moesten "inleveren"

Wat ik persoonlijk van de sociale partijen vind, is dat men heel veel wil bewerkstelligen, maar er gewoonweg het geld niet voor hebben. Het financieringstekort is onder het huidige kabinet wel teruggedrongen en ik ben het er roerend mee eens dat er meer is geinvesteerd in veiligheid.

Wat betreft allochtonen de schuld geven: Ken en ikzelf wonen in Vlaardingen, vlakbij Rotterdam. Rotterdam is geen Hilversum Day.
Dit is een stad van verloedering, verderf, criminaliteit en asociaal gedrag.
Dat hele wijken, en sterker nog, half Rotterdam allochtoon is in een achterstandswijk of tegen achterstandswijk aan, keur ik af.
De criminaliteit heeft in deze wijken vrij spel. (Neem Spangen maar als voorbeeld)

Ook waait dit nu over naar omliggende gemeenten, zoals idd Vlaardingen.

Ik vind het niet normaal dat de politie 's avonds om half acht op koopavond in ons centrum 50 allochtonen voor de McDonalds moet wegknuppelen omdat ze alles en iedereen lopen te beledigen en, erger nog, te bedreigen.

Dat is toch het begin van het eind?
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Mar 07, 2006 14:46

Een regering zorgt direct dan wel indirect dat de economie van een land 'draait', Een (linkse) overheid kan daarom ervoor kiezen om meer geld te besteden, wat dan hopelijk zorgt voor een multiplier effect. Het begrotingstekort en het financieringtekort hoeft hierdoor niet altijd groter van te worden. Maar het is een keuze wat een regering nu werkelijk doet en zoals Cruyf ook altijd zegt elk voordeel heeft zijn nadeel. Hopen dat het muliplier effect werkelijk ewerkt zoals het zou moeten is hopen.

De zorgpremies zijn denk ik toch voor de meeste mensen wel gestegen. Zover ik weet zijn alleen mensen die particulier verzekerd zijn en mensne met veel kinderen erop vooruit gegaan, de rest is toch achteruit gegaan. weliswaar mss niet zoveel als sommige mensen zeggen, want er zijn compensesaties zoasl zorgtoeslag en de no claim die je terug kan krijgen. Ben het wel met je eens dat mensen eerst zich goed moeten informeren alvorens er wat van te zeggen.

Dat Hilversum geen Rotterdam is dat begrijp ik ook wel. Ik begrijp daarom ook je frustratie wel als deze groep mensen steeds lopen te bedreigen etc. , dit vormt dan toch een beeld. Het probleem zien is de eerste stap, maar de stap die daarna volt is een oplossing proberen te vinden voor de probleemn. Ik heb daarom het idee dat partijen zoals de lpf, leefbare partijen het probleem zien, maar niet iets aan het probleem doen. En wanneer ze wel voor een bepaalde oplossing gaan, dat dit vaak erg rigoreuze oplossingen zijn, waardoor juist vaak nog meer verdeeldheid komt tussen 'allochtonen' en ' autochtonen'.
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Tue Mar 07, 2006 15:23

Een regering zorgt direct dan wel indirect dat de economie van een land 'draait'

Nou, als ieder land ter wereld in de malaise zit veranderen de hoge meneren daar ook weinig aan. Dan kun je fijn geld in de economie pompen, maar wat dat betreft ben je als NL gewoon afhankelijk van de grotere economieën.
Als je dan toch economisch begint, dan weet je zelf ook wel de lijn van een conjunctuur. Pieken en dalen, daar ontkom je niet aan.

Zover ik weet zijn alleen mensen die particulier verzekerd zijn en mensne met veel kinderen erop vooruit gegaan, de rest is toch achteruit gegaan.

Maar in welke mate zijn ze achteruit gegaan dan volgens jou? En ligt dat dan eigenlijk niet aan de zorgverzekeraars die hun premie hebben vastgesteld?

Ik heb daarom het idee dat partijen zoals de lpf, leefbare partijen het probleem zien, maar niet iets aan het probleem doen.

Leg dan eens uit wat de Leefbare partijen voor oplossingen aandragen, want zeggen dat ze niets doen vind ik wel erg makkelijk. En wat de oplossingen van de sociale partijen zijn.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Mar 07, 2006 19:41

Blanco, fuck politics.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 07, 2006 21:12

Nix want Pim is er niet meer.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Chipp

Post by Chipp » Tue Mar 07, 2006 21:44

Heb op leefbaar utrecht gestemd. Ik woon nog niet zo lang in utrecht dus ik had eigenlijk geen idee, heb daarom maar de stemwijzer gedaan op stemwijzer.nl en leefbaar utrecht kwam er uit....
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Wed Mar 08, 2006 10:20

GWAR wrote:
Een regering zorgt direct dan wel indirect dat de economie van een land 'draait'

Nou, als ieder land ter wereld in de malaise zit veranderen de hoge meneren daar ook weinig aan. Dan kun je fijn geld in de economie pompen, maar wat dat betreft ben je als NL gewoon afhankelijk van de grotere economieën.
Als je dan toch economisch begint, dan weet je zelf ook wel de lijn van een conjunctuur. Pieken en dalen, daar ontkom je niet aan.

Zover ik weet zijn alleen mensen die particulier verzekerd zijn en mensne met veel kinderen erop vooruit gegaan, de rest is toch achteruit gegaan.

Maar in welke mate zijn ze achteruit gegaan dan volgens jou? En ligt dat dan eigenlijk niet aan de zorgverzekeraars die hun premie hebben vastgesteld?

Ik heb daarom het idee dat partijen zoals de lpf, leefbare partijen het probleem zien, maar niet iets aan het probleem doen.

Leg dan eens uit wat de Leefbare partijen voor oplossingen aandragen, want zeggen dat ze niets doen vind ik wel erg makkelijk. En wat de oplossingen van de sociale partijen zijn.

Je hebt gelijk dat Nederland afhankelijk is van grotere economieen, maar ik denk toch dat je de binnenlandse bestedingen niet mag vergeten. ten eerste zijn er 3 typen economische golven. De korte (conjunctuur), de middellange (weet ff niet de naam) en de lange golven (kuznetz). Er bestaan vele theorien over of deze wel of niet beinvloedbaar zijn, maar algmeen denken de meeste mensen dat de conjunctuur beinvloedbaar is, maar dat de lange economische golven niet beinvloedbaar zijn door de bestedignen in een land. Liberalen volgen vaak de richting, wanneer het slecht gaat wordt er minder besteed en wanneer het goed gaat, wordt er meer besteed, dit moet dan voor het multiplier effect zorgen en dus voor de meeste welvaart in een land. Een andere theorie is dat wanneer het laagconjunctuur is dat er meer moet worden besteed om de economie weer goed te krijgen en wanneer het goed gaat reserves opbouwen voor wanneer het wat minder gaat, dit is een theorie waar socialere partijen vaak voor gaan.

Wat nu wel een feit is, is dat nederland momenteel een mindere economische groei heeft dan de ons omrignenende landen, dit is mss toch deels te wijten aan het niet investyeren in onderwijs, terwijl de ons omliggende landen met een sociale regering dit wel doen.

Dat van die zorgverzekeringen weet ik niet precies. Ik kan wel mijn eigen sitatie vertellen. Ik ben zelf nog student en wat ik nu merk is dat mijn pakket qua dekking op sommige punten gewoon achteruit is gegaan. Ik had voorheen een particuliere verzekering met aanvullende tandartverzekering en ben nu gegaan naar de gewonen basisverzekering. Ik zi wel bij een duurdere ziektekostenverzekeraar (Agis), maar ik denk dat over de helele linie volgned jaar de premies zullen stijgen. Ik ben nu 90 euro kwijt en voorheen was ik zo een 50 euro kwijt. Wel krijg ik momenteel nog zorgtoeslag, maar wanneer ik echt ga werken hoop ik uiteindleijk wel meer te verdienen dan die 25 duizend euro, waaronder je dan nog zorgtoeslag krijgt. Dan is het effect wel direct in mijn geval zo een 40 euro. Het probleem is dat zorg op veel punten nog afhankelijk is van de overheid, waardoor een echte marktwerking nooit kan plaatsvindnen. plus, ik vind zorg een eerste levensbehoefte, waar een marktwerking ongewenst is.

laatste puntje is dat van de leefbare partijen. Kijkend naar dat Leefbaar hilversum de grootste partij was het afgelopen 4 jaar hebben ze wel wat gedaan aan huisvesting, er zijn veel huizen bijgebouwd, maar ze zijn niet echt betaalbaar voor starters, dus erg veel heb je er ook niet aan (sorry voor de vele komma's).

Daarnaast zie je dat er nog steeds niet echt veel voor de jeugd wordt gedaan, pleintjes worden wel eerst gemaakt, maar wanneer de buurt klaagt over overlast worden ze weer even snel afgebouwd.

En ook zie je het voorzieningen niveau in Hilversum erg omlaag gaan. We hadden eerst 4 bibliotheken en nu staat er nog maar 1. Aan het zwembad wordt niets gedaan en het zou mij niets verbazen als dat binnen een paar jaar sluit. Ook zijn er steeds minder type winkels en veel meer leegstand in winkelpanden, als ze het ondernemersklimaat wat ondersteuneden was dat nu mss beter geregeld.

Tenslotte mag ook het verkeersplan een ramp worden genoemd. In hilversum is er nu een ring om het centrum en als je ergens met de auto moet zijn moet je vaak omrijden en wanneer je een verkeerde afslag neemt mag je ook weer helemaal omrijden. In hilversum wordt er ook veel gefietst, maar nu worden er ook veel rotandes gebouwd waar je als fietser erg moet opletten wat automobilisten doen want anders heb je zo een ongeluk. Dit zijn zo direct een paar punten waar ik qua gemeente erg aan kan ergeren (sorry voor de erg lange post).

De PVDA is de grote winnaar geworden, nu hopen dat er werkelijk wat verbeteringen worden bestelligd. btw wouter bos is bekogeld met eieren na de grote overwinning van de PVDA.
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Wed Mar 08, 2006 12:05

Ben toch hoe dan ook van mening dat als er een algemene slechte economie heerst in de landen waar Nederland van afhankelijk is het minder gaat met Nederland, welk kabinet er dan ook zit.

Zo zie je maar dat Hilversum geen Rotterdam is. In Rotterdam maken ze zich denk ik niet zo druk om rotondes. :wink:

De PvdA heeft weer de kans gekregen van de bevolking, alhoewel ik denk dat de mensen veelal uit angst en onbegrip op deze partij hebben gestemd in Rotterdam.

Het enige wat in Rotterdam helaas nog met rechts geassocieerd word is racisme en discriminatie. En eerlijk is eerlijk, de PvdA heeft nooit moeite gehad om hierop in te spelen.

Ook Vlaardingen heeft weer een PvdA gehalte van bijna de helft.

We zullen zien.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Wed Mar 08, 2006 12:43

Rotondes moet je niet zo nauw nemen, maar infrastructuur is wel een probleem. Doordat Hilversum toch wel de tv town van Nederland genoemd kan worden is een goede infrastructuur erg belangrijk. De ringweg die er nu ligt is dat niet, als je de weg niet kent in Hilversum is het echt een bitch want reken maar veel extra zoektijd (sat nav maakt het nu mss wel iets makkelijker).

Dat rechts opgevat moet worden als liberaal begrijp ik ook wel, dat is inderdaad ook een probleem in onze maatschappij.

Maar wat zijn nu issues in Vlaardingen wat jij belangrijk vindt en waar de Vlaardingse leefbare partij voor opkomt? Of voor iedereen wat zijn de issues die jij belangrijk vindt voor gemeentepolitiek?
Keep on Dreaming
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Mar 08, 2006 16:32

Ze moeten op sommige steden en buurten een grote bom gooienof asfalteren, dat zijn de twee programmapunten van Partij Nozomi.

Die van Aar(t)sen en Wiegel hebben zichzelf lekker voor lul gezet de afgelopen weken, grote bek en dan nu opstappen of het zinkende schip verlaten stelletje sukkels.
GWAR

Post by GWAR » Wed Mar 08, 2006 21:42

Lalalalalalalal de Tegenpartijijijijijij, is van jou en van mij.

Vleesboetiek de Mol, ook voor al uw kant en klare meeneembami en tv-snacks!

:wink: :lol:
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Mar 09, 2006 11:25

GWAR wrote:Lalalalalalalal de Tegenpartijijijijijij, is van jou en van mij.

Vleesboetiek de Mol, ook voor al uw kant en klare meeneembami en tv-snacks!

:wink: :lol:

?
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Thu Mar 09, 2006 11:43

Van Kooten en De Bie jongen.

De Tegenpartij.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Mar 09, 2006 11:46

Nooit gezien, mss toch maar eens doen.
Keep on Dreaming
GWAR

Post by GWAR » Thu Mar 09, 2006 11:58

DAY wrote:Nooit gezien, mss toch maar eens doen.

Een absolute aanrader, en tegenwoordig verkrijgbaar op DVD.

Leuk, lachen :D
Post Reply