Aan hem is wederom de vragen gesteld als aan vorige forumleden die deze eer hebben gehad. Wat vinden we van Gameholic's ideeen, meningen en zebra schilderij met bijpassend behang?
Member of the month
Gameholic
Naam
Maarten de Koning
Leeftijd
24
-Hobby’s
Voornamelijk gamen, maar dat is niet verwonderlijk. Naast het gamen op zich is het verzamelen van Dreamcast related stuff ook mijn hobby geworden. Overige hobby’s zijn muziek, films en reizen in o.a. Spanje en Zuid-Afrika. In het laatstgenoemde land verblijf ik voor een half jaar wat een hele ervaring is.
-Consoles/Handhelds in bezit
NES, SNES, N64, Gamecube, Gameboy, Gameboy Pocket, Gameboy Color, GBA, GBA SP, GB Micro, Nintendo DS, Megadrive, Dreamcast, PS2, PSTwo, PSP, Xbox, Xbox 360.
-Top 3 games
Dit blijft een moeilijk opgave, maar ik zal het toch proberen. Mijn top drie voor het jaar 2006 is:
1. Super Mario 64 (N64)
2. Rez (DC,PS2)
3. Shenmue 2 (DC)
Follow-ups:
- Sonic Adventure (DC)
- Sonic the Hedgehog (Megadrive)
- Soul Calibur (DC)
- Lumines (PSP)
- ICO (PS2)
- GTA Vice City (PS2)
- Ghost Recon 2: Summit Strike (Xbox)
- Outrun 2 (Xbox)
- Metal Gear Solid: Twin Snakes (GC)
- Super Mario Bros 3 (NES)
- Mario Kart DS (DS)
- Meteos (DS)
-Top 3 films
1. Star Wars reeks. Oke, nu speel ik vals. Maar als ik dan echt de beste film van de reeks moet noemen is het Return of the Jedi.
2. Apocalypse Now: Redux
3. Black Hawk Down
-Top 3 muziekbands/dj's
Dit is misschien nog wel moeilijker dan de film en/of game top drie, want ik luister naar alle muziek. Maar de bands/artiesten die zo in mij opkomen zijn:
1. The Doors
2. Toto
3. LL Cool J (denk hierbij aan zijn jaren 80 hits, dus niet die nieuwe rommel van hem)
-Favoriete gamingcompany
In eerste instantie is Nintendo altijd mijn favoriete bedrijf geweest, maar Sega heeft de laatste 6 jaar toch veel en veel meer games uitgebracht die mij meer aanspraken. De echte Nintendo magie heb ik al enige tijd niet meer gevoeld, dus ik durf met zekerheid te zeggen dat Sega garant staat voor originaliteit, speelbaarheid en vanouds toffe (arcade) gameplay, op een paar slechte Sonic spinoffs na natuurlijk.
-Favoriete gameproducer
Tetsuya Mizuguchi. Natuurlijk had een Shigeru Miyamoto voor de hand gelegen, maar Mizuguchi heeft games uitgebracht die vrijwel allen uniek zijn en de geschiedenis ingaan als echte klassiekers. Mizuguchi is de man achter Space Channel 5 en Rez. En met zijn eigen studie, Q Entertainment, heeft hij recentelijk nog andere toppers uitgebracht waaronder Lumines en Meteos. Kortom, zonder twijfel mijn favoriete gameproducer!
-Grootste hekel aan
Kinderen op Xbox Live. Jammer genoeg zijn (waren) er genoeg ouders die hun creditcard uitleende aan hun kinderen, want zo nu en dan kom je nog behoorlijk wat schreeuwende koters tegen op Live. De reden waarom ik nooit meer de moeite heb genomen om op de PS2 online te gaan is o.a. vanwege het extreem hoge kids gehalte.
-Mooiste gamemoment
Mijn mooiste gamemoment is zonder twijfel dat ik eind 1998 op een zaterdagochtend naar het postkantoor reed om daar mijn gloedje nieuwe Japanse Dreamcast op te pikken. Toendertijd heb ik nog een slordige 900 gulden betaald voor een Dreamcast met Sonic Adventure erbij. Toen ik het witte apparaat onder mijn tv had gezet duurde het niet lang of mijn vrienden kwamen langs om Sega’s nieuwste 128-bit machine te bewonderen. Heerlijk moment, welke ik gek genoeg niet meer heb gehad met consoles zoals de 360 bijvoorbeeld. We zijn tegenwoordig blijkbaar verwend!
-Laatste ronde (wat wil je nog kwijt aan iedereen?)
Blijf jezelf en speel de games die je leuk vindt. Ga niet bepaalde games spelen omdat je dan zogenaamd een ‘hardcore’ gamer bent. Want, laten we eerlijk zijn, het is en blijft leuk om zo nu en dan eens een mainstream game te spelen! GTA: Liberty Stories anyone?