Even voorstellen topic / introduce yourself!
Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!
Hey Frans!
Welkom!

Welkom, Cameraman!
Cameraman wrote:Arcadegek wrote:
Wisten jullie trouwens dat;
Pac-man voor het eerst is uitgebracht als arcadespel op 22 mei 1980 . Het spel is ontwikkeld door Namco. Binnen een jaar werden honderdduizend arcademachines verkocht. Het is daarmee één van de meest succesvolle computerspellen ooit, en overtreft spellen als Tetris en Street Fighter.
@Arcadegek
...En dat Pac-man oorspronkelijk Puck-man heette maar dat met de introductie van het spel in Amerika in het achterhoofd de naam gewijzigd werd naar Pac-man omdat men bang was dat lolbroeken een stukje uit de P zouden krabben om een F te vormen en daarmee de naam wel een heel andere draai zouden geven...
Je hebt helemaal gelijk dat had ik er nog niet bijvermeld! Maar ik wilde juist wachten tot ik een x aan mijn kastje ging beginnen

Welkom Cameraman! Altijd handig een cameraman 

Psykick wrote:Welkom Cameraman! Altijd handig een cameraman
Bedankt!
Grappig, ik dacht hetzelfde bij het lezen van de andere introducties: Handig een webdesigner, een ICT-er een Grafisch ontwerper !....
@Arcadegek: MOOI die Puck-man, ik had je er alleen over gehoord maar ik ben zeer jaloers bij het zien van het ding...
Welkom op het forum, mooi verhaal en denk dat jullie je hier goed thuis zullen voelen qua fanatisme
! Waar mag een mogelijk arcademuseum zich gaan bevinden in de toekomst?

Hoi, mijn naam is eigenlijk Mark (bouwjaar '70), een oudje dus. Ben veel in de VS geweest, woon nu in het midden van het land. Getrouwd. Medisch beroep. Ben op mijn 5e begonnen met gamen - een Pong machine en ben daarna nooit gestopt. Heb een brede interesse ook qua games (old school & modern), ben erg gecharmeerd van arcade games o.a. platformers, fighting games en zeker ook shmups
Hier een kijkje in mijn gameroom - helaas nog geen arcade cab. Ik heb een YouTube kanaaltje on mijn hobby op te kunnen delen met vrienden van overal vandaan. Helaas wel Engels omdat anders veel van m'n maten er niets van snappen.
http://youtu.be/hwI2PitC40Y
Playlist room tours
http://www.youtube.com/playlist?list=PLA52405641D07FE90
Playlist 'resembles'
http://www.youtube.com/playlist?list=PLF8337FE06D5DB03B
Hier een kijkje in mijn gameroom - helaas nog geen arcade cab. Ik heb een YouTube kanaaltje on mijn hobby op te kunnen delen met vrienden van overal vandaan. Helaas wel Engels omdat anders veel van m'n maten er niets van snappen.
http://youtu.be/hwI2PitC40Y
Playlist room tours
http://www.youtube.com/playlist?list=PLA52405641D07FE90
Playlist 'resembles'
http://www.youtube.com/playlist?list=PLF8337FE06D5DB03B
Welcome aboard and don't worry, most of us are also active on UK and US forums.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Welkom. Zal vanavond is de youtube films kijken.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
-
- Active Level:
...
Last edited by Bigbadthomazzz on Wed Dec 10, 2014 00:34, edited 1 time in total.
Welkom marc; begin van je arcade verslaving is een feit I guess!
Ik zal me ook maar even voorstellen: mijn naam is Erwin, 41 jaar. Ik werk als software engineer in de zorg ICT. Ik speel computergames sinds de lagere school, tot aan de Dreamcast voornamelijk op home computers en PC. Ik heb altijd een speciale voorliefde gehad voor arcade racers en shmups, maar ik speel alles, als er maar geen taktiek bij komt kijken. Modern of retro maakt me ook niet zoveel uit, ik ben geen purist. Ik heb inmiddels een aardige verzameling consoles en home computers opgebouwd. Daarnaast mag je me ook wakker maken voor (Japanse) (cult) cinema en anime (m.n. van voor 2000) . Mijn DVD/BD verzameling is wel behoorlijk wat groter dan mijn games verzameling, maar gek genoeg steek ik meer tijd in games dan in films. Ik heb geen cabs of een supergun, en door de beperkte ruimte zal dat ook nog wel een poosje duren. Tot die tijd zullen MAME of andere emulators moeten voldoen.
Oja, hier zijn de paar videos die ik online heb gezet.
Oja, hier zijn de paar videos die ik online heb gezet.
Welkom op het forum.
Mame of PCB, als je maar lekker kan gamen, toch.
Mame of PCB, als je maar lekker kan gamen, toch.
Aha twee nieuwe leden! Mooi toch! en Welkom! 

Welkom Mark en Erwin!! Leuk dat zich weer mensen aanmelden van bouwjaren rond de '70 hehe
Veel plezier op het forum jongens en geniet vooral
Veel plezier op het forum jongens en geniet vooral

- Sp33dFr34k
- Active Level:
Welkom heren! 

Ik ben Pascal.
Ik ben 19 jaartjes oud een high school drop out met vele bijbaantjes om mijn games mee te kunnen betalen.
Nog altijd op zoek naar mijn eigen plekje in deze maatschappij en hoop deze alsnog gauw te vinden nu ik nog jong ben, het liefste iets waar ik met videogames bezig kan zijn.
Ik ben begonnen met gamen toen ik van mijn vader zijn opgepoetste Playstation 1 met een klein stapeltje games kreeg in 1999.
Ik groeide een enorme obsessie met deze console en speelde en kocht me dan ook een ongeluk aan alles wat dit kleine machientje te bieden heeft.
Andere dingen bestonden er gewoon niet meer op het moment dat ik de controller in mijn handen pakte en dat is eigenlijk nooit verandert.
Na het uitkomen van de Playstation 2 nam mijn moeder me mee naar een nederlandse videogame conferentie waar haar telefoonbedrijf hun waar aanboden en kleine Counter Strike matches organiseerden.
Ik had alleen maar oog voor dat glimmende zwarte nieuwe speeltje die ik moest en zou hebben.
Niet lang daarna kwam mijn vader thuis met een gloednieuwe Playstation 2 en kwam mijn gamershart pas echt op gang.
Hij speelde de games en ik keek elke avond toe hoe hij het ene na het andere spel doorspeelde.
Niet veel later op mijn verjaardag kreeg ik zelf deze console en was het tijd om er echt alleen mee aan de slag te kunnen.
Zoals jullie al lezen ben ik echt opgegroeit met Playstation consoles en dan zou je verwachten dat we hier te maken hebben met een Sony fanboy, maar niets is minder waar.
Ik ben namelijk nu al 2 jaar echt bezig met het verzamelen van consoles en mijn verzameling begint langzaam maar zeker op gang te komen.
De enigste console waar ik me voor schaam dat ik deze nog niet in mijn bezit heb is een NES, dus mocht je hier nog 1 van staan hebben laat het me even weten.
Mijn favoriete console?
De Sega Dreamcast.
Van het moment dat ik deze kast opstart en die stofzuiger fans beginnen te blazen als een woeste stier weet ik weer waarom ik hier al mijn zuurverdiende centjes aan opmaak.
Ik heb dit forum al een tijdje in de gaten gehouden omdat ik op zoek ben naar een betaalbare Neo Geo AES en besloot me uiteindelijk aan te melden omdat hier veel wordt aangeboden wat niet meer zo makkelijk te vinden is.
Natuurlijk wil ik ook graag meedoen aan alle andere gesprekken die jullie mij voorschotelen.
Graag tot weerziens,
Shrimp
Ik ben 19 jaartjes oud een high school drop out met vele bijbaantjes om mijn games mee te kunnen betalen.
Nog altijd op zoek naar mijn eigen plekje in deze maatschappij en hoop deze alsnog gauw te vinden nu ik nog jong ben, het liefste iets waar ik met videogames bezig kan zijn.
Ik ben begonnen met gamen toen ik van mijn vader zijn opgepoetste Playstation 1 met een klein stapeltje games kreeg in 1999.
Ik groeide een enorme obsessie met deze console en speelde en kocht me dan ook een ongeluk aan alles wat dit kleine machientje te bieden heeft.
Andere dingen bestonden er gewoon niet meer op het moment dat ik de controller in mijn handen pakte en dat is eigenlijk nooit verandert.
Na het uitkomen van de Playstation 2 nam mijn moeder me mee naar een nederlandse videogame conferentie waar haar telefoonbedrijf hun waar aanboden en kleine Counter Strike matches organiseerden.
Ik had alleen maar oog voor dat glimmende zwarte nieuwe speeltje die ik moest en zou hebben.
Niet lang daarna kwam mijn vader thuis met een gloednieuwe Playstation 2 en kwam mijn gamershart pas echt op gang.
Hij speelde de games en ik keek elke avond toe hoe hij het ene na het andere spel doorspeelde.
Niet veel later op mijn verjaardag kreeg ik zelf deze console en was het tijd om er echt alleen mee aan de slag te kunnen.
Zoals jullie al lezen ben ik echt opgegroeit met Playstation consoles en dan zou je verwachten dat we hier te maken hebben met een Sony fanboy, maar niets is minder waar.
Ik ben namelijk nu al 2 jaar echt bezig met het verzamelen van consoles en mijn verzameling begint langzaam maar zeker op gang te komen.
De enigste console waar ik me voor schaam dat ik deze nog niet in mijn bezit heb is een NES, dus mocht je hier nog 1 van staan hebben laat het me even weten.
Mijn favoriete console?
De Sega Dreamcast.
Van het moment dat ik deze kast opstart en die stofzuiger fans beginnen te blazen als een woeste stier weet ik weer waarom ik hier al mijn zuurverdiende centjes aan opmaak.
Ik heb dit forum al een tijdje in de gaten gehouden omdat ik op zoek ben naar een betaalbare Neo Geo AES en besloot me uiteindelijk aan te melden omdat hier veel wordt aangeboden wat niet meer zo makkelijk te vinden is.
Natuurlijk wil ik ook graag meedoen aan alle andere gesprekken die jullie mij voorschotelen.
Graag tot weerziens,
Shrimp
Welkom op het forum.
19 jaar en oude consoles verzamelen. Goed bezig.
Dit is wel vooral een arcade forum. Maar consoles komen hier genoeg voorbij.
Of wil je in de toekomst ook een arcadekast aanschaffen?
19 jaar en oude consoles verzamelen. Goed bezig.
Dit is wel vooral een arcade forum. Maar consoles komen hier genoeg voorbij.
Of wil je in de toekomst ook een arcadekast aanschaffen?
Welkom garnaaltje! Veel plezier op het forum!!