TNT verklaring douane na aankoop via Ebay
TNT verklaring douane na aankoop via Ebay
Ik heb al een paar keer iets besteld via Ebay uit het verre oosten maar nu wordt ik geconfronteerd met een bericht van TNT dat men de inhoud en waarde wil weten voor de douane. TNT vraagt een formulier te ondertekenen over schenking of aankoop met de details en bewijs van betaling. Dan wordt het pakketje pas afgeleverd schrijft men. Ik voorzie dat ik veel moet bijbetalen. De zending is verstuurd vanuit Korea via EMS. Hebben jullie hier ervaring mee en wat raden jullie aan te doen? Alvast bedankt voor de reacties.
Last edited by MarsMan on Wed Jan 27, 2010 20:14, edited 1 time in total.
Het is precies wat er staat; ik heb dit ook al eens gehad met wat schoenen/laarzen die via ebay goedkoper waren dan in nederland. Je moet gewoon doen wat er in die brief staat, ze willen weten wat jij betaald hebt zodat ze weten hoeveel ze jou moeten rekenen voor invoer. Je kan ze dus gewoon een printje van je paypal betaling sturen bv, dan krijg je een factuur van 20-25% van dat bedrag waarna je je pakje krijgt. Zeg je dat je geen factuur of bewijs van betaling meer hebt dan gaan ze zelf schatten.